بازدید 3540
آذری جهرمی:

فعالانه به موضوع ارز‌های دیجیتال ورود می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات، با اشاره به تلاش برای بهره برداری از نخستین ارز دیجیتال، گفت: رویکرد وزارت ارتباطات، ورود فعالانه به این عرصه است.
کد خبر: ۷۷۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 24 February 2018

وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات، با اشاره به تلاش برای بهره برداری از نخستین ارز دیجیتال، گفت: رویکرد وزارت ارتباطات، ورود فعالانه به این عرصه است.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» روز شنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: ارز دیجیتال خواهد آمد و رویکرد منفعلانه در این زمینه پذیرفتنی نیست. 

وی با بیان اینکه بانک مرکزی متولی ارز و نظام های مالی کشور است، از فقدان آگاهی در متولیان امر انتقاد کرد.
آذری جهرمی با انتقاد از رویکرد منفعلانه درباره ارزهای دیجیتال، گفت: فعالانه و هم افزا به این بخش ورود می کنیم.
عضو هیات دولت در عین حل یادآور شد که بانک مرکزی، پژوهش های خوبی در باره ارزهای دیجیتال انجام داده، اما نکته اینجا است که چنین فعالیت هایی بین بخشی است.

آذری جهرمی به ظرفیت پست بانک که زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اشاره کرد و گفت: اختیار دیگر بانک ها نزد وزارت ارتباطات نیست بنابراین از پست بانک خواسته شده برای ارز دیجیتال فرخوان داده و فعالان این عرصه را دعوت کند تا یک مدل آزمایشی ارز دیجیتال با قابلیت های آن پیاده سازی شود.

وی ادامه داد: مقرر شده این مدل آزمایشی پایه ای شده تا کسانی که متولی هستند با این فرایند آشنا شوند و بدانند مزایا و معایب آن چیست.

وزیر ارتباطات به انتشار برخی گزارش ها در فضای مجازی که ارز دیجیتال را پایه پولشویی و بی انضباطی مالی لقب داده اند، اشاره می کند و می افزاید: برخی ها هم گفته اند که ارز دیجیتال در فضای تحریم ها به نفع کشور است و باید به سمت آن رفت.

آذری جهرمی نگاه های مختلف به ارز دیجیتال را یادآور شد و گفت: واقعیت این است که بنا داریم این مدل را در کشور پیاده سازی و همه ابعاد آن را بررسی کنیم.

عضو هیات دولت به انتشار گزارشی در باره ارز دیجیتال در کشور ژاپن اشاره و گفت که درصد پایینی از آن برای پولشویی استفاده شده است.

وی گفت: مقرر شده تا پست بانک با استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق کشور به این بخش ورود کرده و مدل آزمایشی آن را بسازد و پس از آن به سایر مجموعه ها آگاهی های لازم را ارائه کند.

*با دزد کدها برخورد می شود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به انتشار گزارشی توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ ای اشاره کرد و گفت: گزارش های متعددی دریافت شده است که برخی وب سایت ها با قرار دادن کدها و زبان برنامه نویسی (اسکریپت)، به دنبال اهداف خاصی هستند.

وی با بیان اینکه این ها آسیب زننده نیستند اما از «سی.پی.یوی» مشترک برای ارزکاوی استفاده می کنند خاطرنشان ساخت: اتفاقی که رخ داده این است که بدون اطلاع مردم انجام می شود که کاری کاملا غیر اخلاقی محسوب می شود.

آذری جهرمی گفت: برخی وب سایت ها طبق گزارش مرکز ماهر، آثاری از هک شدن درون آنها دیده نشده است و اینها به صورت عامدانه کدها را در وب سایت ها قرار داده و کاوش می کنند.

وی با تاکید بر غیر اخلاقی بودن این کار از لزوم برخورد با آنها نیز خبر داد.

عضو هیات دولت تصریح کرد: تاکید کرده ام که ادله جمع آوری و به دادستانی برای برخورد با متخلفین ارسال شود چرا که این کار یک دزدی آشکار است.

وزیر ارتباطات فن آوری اطلاعات با بیان اینکه محاسبات شبکه ای (گریت کامپیوینگ) دانش محترمی است، خاطرنشان ساخت: اطلاع دادن به مشتری و جلب رضایت وی شرط فعالیت در این بخش است و بدون رضایت، غیر اخلاقی است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: امروز اعلام می کنیم که برای جمع آوری ادله حقوقی موضوع کار آغاز شده است.

آذری جهرمی در ادامه به گزارشی اشاره می کند که بر اساس آن دو اپراتور کشور امکانات تبلیغاتی را فراهم آورده اند که وقتی مشترک به وب سایتی مراجعه و علاقه خود را دنبال می کند، اپراتورها می توانند شماره مشترک را استراج کرده و با وی در ارتباط پیامکی باشند.

وزیر ارتباطات فن آوری اطلاعات ادامه داد: این موضوع ناقض حریم خصوصی افراد است که باید متوقف شود. البته گزارش مذکور در فضای رسانه ای منتشر شده و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

عضو هیات دولت همچنین با اشاره به شکل گیری کسب و کارهای نوپا، تاکید کرد که این مشاغل در این بخش می بایست بر اساس حفظ حریم خصوصی فعالیت کنند و ضابطه مند باشند.

* روستاهای کشور دارای اینترنت پرسرعت می شوند

آذری جهرمی در ادامه به اقدام های خوب دولت یازدهم برای توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: نزدیک به 27 هزار روستا در کشور تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند اما آنچنان که باید و شاید از این فرصت استفاده نشد که سازمان تنظیم مقررات پیگیری این موضوع است.

عضو هیات دولت گفت: در گام نخست و بر اساس برنامه ششم توسعه، 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار مشکل ارتباطی نخواهند داشت و چهار خدمت اصلی در این حوزه در این روستاها برقرار خواهد شد.

آذری جهرمی به برطرف شدن مشکل پوشش ارتباطی 10 هزار روستا در دهه فجر امسال اشاره کرد اما گفت که این کار هزینه بر بوده و نیاز سرمایه گذاری بیشتری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی