بازدید 28194

زندگی نباتی هدیه متخصص بیهوشی و مسئول فنی بیمارستان چمران به یک مادر تهرانی+ سند

با اینکه ارتقای کمی و کیفی بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور، آمار اشتباهات پزشکی را کاهش داده و میزان رضایتمندی از اقدامات درمانی را بالا برده است، هنوز قصورهای آشکاری در برخی بیمارستان ها رخ می دهد که نتیجه آن، چیزی جز تلخ کردن زندگی برای برخی خانواده ها نیست. همانند اتفاقی که تابستان سال جاری برای یک مادر تهرانی رخ داد و او را برای ماه ها در حالت نباتی پایدار قرار داد.
کد خبر: ۷۷۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 22 February 2018

زندگی نباتی هدیه متخصص بیهوشی و مسئول فنی بیمارستان چمران به یک مادر تهرانی با اینکه ارتقای کمی و کیفی بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور، آمار اشتباهات پزشکی را کاهش داده و میزان رضایتمندی از اقدامات درمانی را بالا برده است، هنوز قصورهای آشکاری در برخی بیمارستان ها رخ می دهد که نتیجه آن، چیزی جز تلخ کردن زندگی برای برخی خانواده ها نیست. همانند اتفاقی که تابستان سال جاری برای یک مادر تهرانی رخ داد و او را برای ماه ها در حالت نباتی پایدار قرار داد.

به گزارش «تابناک»؛ ورود به زندگی نباتی و کاهش شدید سطح هشیاری، اتفاق تلخی است که بعد از مراجعه مادر تهرانی برای انجام عمل سزارین در یکی از بیمارستان های شهر تهران برای او رقم خورد تا این مادر با وجود گذشت نزیک به شش ماه از این اتفاق، هنوز در همان شرایط باشد؛ وضعیتی که پزشکی قانونی استان تهران نیز پس از بررسی مدارک، این اتفاق را تأیید و آن را حاصل قصور متخصص بیهوشی و مسئول فنی بیمارستان عنوان کرده است.

حکایت پرونده های گشوده با نام قصور پزشکی در کشورمان ـ که بعید است هر کداممان چند نمونه از آنها را در پیرامونمان سراغ نداشته باشیم ـ حکایات رنج آوری است که گاه رنج های مادام العمری را برای برخی به همراه می‌آورند و آنها را برای یک عمر با خبر باور نکردنی از دست دادن جان و یا سلامت کامل عزیزانشان رو به رو می کند.

مثل خانواده ای که مادرشان برای انجام عمل سزارین در 13 شهریورماه سال جاری به بیمارستان شهید چمران تهران مراجعه کرد و در جریان عمل جراحی او، مجموعه اتفاق و قصورهایی رخ داد که در کنار زمینه های بیماری قبلی، حال او را نامساعد کرد و سطح هشیاری اش را برای ماه ها به شدت کاهش داد.

این مادر 37 ساله با سابقه دیابت بارداری و هیپوتیروئیدی به منظور ختم بارداری دوم خود در سن بارداری 38 هفته در بیمارستان شهید چمران بستری و تحت بی حسی اسپینال و سزارین قرار گرفت که در حین عمل دچار افت فشار خون و افت ضربان قلب شد که تحت اقدامات حمایتی و نهایتاً احیای قلبی – عروقی قرار گرفت.

پس از انجام عمل سزارین، وی به ICU منتقل شد و ماحصل سزارین او تولد نوزادی بود که مشکل خاصی ندارد، اما خودش از آن زمان تا کنون در حالت کاهش سطح هشیاری و بستری در بخش مراقبت های ویژه همین بیمارستان است.

زندگی نباتی هدیه متخصص بیهوشی و مسئول فنی بیمارستان چمران به یک مادر تهرانی

خانواده این مادر که از زمان قوع اتفاق، اعتراض خود را نسبت به آنچه برای مادرشان رخ داده در قالب شکایت به سازمان پزشکی قانونی استان تهران تسلیم کردند، اکنون و پس از بررسی های تخصصی و صدور رأی نهایی، مطلع شدند که در جریان عمل سزارین، قصورهای آشکاری از سوی متخصص بیهوشی این عمل و نیز مسئول فنی بیمارستان رخ داده که اگر این موارد نبود، حالا مشکلی متوجه مادرشان نمی شد.

نتیجه رأی صادره پزشکی قانونی نشان می دهد، در فرایند انجام عمل سزارین به دلیل افزایش داروی بیهوشی و انجام ندادن اقدامات تشخیصی و درمانی این مشکل رخ داده که نتیجه آن ایست قلبی و تنفسی بیمار در اتاق عمل شده است؛ شرایطی که حالا این بیمار را در وضعیت نباتی قرار داده و مشخص نیست آینده او چه خواهد شد!

پزشکی قانونی با بررسی اسناد و مدارک و بررسی دقیق وضعیت بیمار، در مجموع 40 درصد دلیل این اتفاق را به خاطر قصور پزشکی عنوان کرده است که از این میان، متخصص بیهوشی به دلیل تجویز بیش از حد مقدار مجاز دارو و ترک اتاق عمل جراحی و عدم تشخیص و درمان بموقع وضعیت حاد بیمار و نیز انجام بیهوشی اسپانیال بدون بررسی داروهای ضروری 25 درصد مقصر تشخیص داده شد و نیز مسئول فنی وقت بیمارستان به دلیل نبود داروها و امکانات لازم در اتاق عمل از جمله داروی افدرین و وجود اشکال در دستگاه پالس اکسی متری و مونیتورینگ به میزان 15 درصد مقصر بودند.

بررسی این اتفاق و خساراتی که در جریان آن برای این مادر تهرانی و نیز خانواده اش رخ داد، نشان می دهد اگر متخصص بیهوشی بیمارستان و مسئول فنی در انجام به تعهدات و وظایف خود به خوبی عمل کرده بودند، حالا او در کنار نوزاد و دیگر اعضای خانواده اش بود و این شرایط تلخ که وی را در زندگی نباتی و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان قرار داده است، برای او رخ نمی داد.

حالا و شرایطی که رخ داده است، یک خانواده را از هم پاشیده و اقوام و آشنایان این بیمار را برای ماه ها در شوک فرو برده است. این وضعیت همچنان ادامه دارد و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

این رخداد و نقش موثر یک متخصص بیهوشی در بروز آن در حالی است که می دانیم چند ماهی هست که تلاش وزارت بهداشت در کاهش تعرفه های خدمات متخصصان بیهوشی در مقایسه با سایر متخصصان، آنها را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

در این اتفاق، یکی از عوامل ایجاد اشکال، ترک محل توسط متخصص بیهوشی عنوان شده است و این خود به خوبی نشان می دهد که متخصص بیهوشی باید تمام وقت در اتاق عمل باشد، حال آنکه وزارت بهداشت با کاهش تعرفه های متخصصان بیهوشی، عملاً فضایی را فراهم کرده که آنها از حضور تمام وقت در اتاق عمل صرف نظر کنند.

آنچه در بالا به آن اشاره شد، حکایت تلخ دیگری از یک قصور پزشکی بود که البته هنوز بیماری که قصور روی او رخ داده در قید حیات است و «تابناک»، امیدوار است در پی اقدامات درمانی و تلاش متخصصان به زندگی عادی خود بازگردد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۲۱
«با اینکه ارتقای کمی و کیفی بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور آمار اشتباهات پزشکی را کاهش داده و میزان رضایتمندی از اقدامات درمانی را بالا برده است»
این اظهارات خود نیاز به ارائه مستندات دارد. اما اگر این را نمی گفتید متهم به رعایت نکردن انصاف و مورد هجمه جامعه پزشکی نه چندان همراه این روزهای کشور می‌شدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
محض اطلاعات امار خطا های پزشکی تو ایران از میانگین بین المللی کمتره ولی هیچ جا اندازه ایران سیاه نمایی نمیشه راجب خطاهای پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
مستندات موجود هست در امارهای وزارت بهداشت اگر خیلی کنجکاو هستید شاخص های بهداشتی کشور با بقیه کشور ها مقایسه کنید و همچنین شاخص های درمانی قبل و بعد از طرح تحول سلامت که تفاوت متوجه میشید شما نمیدونید که تنها ۱۵درصد هزینه های طرح تحول سلامت بابت حقوق پزشکان بوده و مابقی خرج بالا بردن کیفیت درمانی و ارتقا تجهیزات و این موارد شده ولی متاسفانه رسانه ها اصلا واقعیت طرح تحول هیچ وقت بازگو نکردن و نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
ناشناس 17:58
تو ایران هیچ آماری تو زمینه پزشکی نداریم یا خود پزشکان ترجیح میدن نداشته باشیم مثلا هیچ آماری از میزان درامدهای پزشکان وجود نداره یا هیچ آمار مستدلی از میزان خطاها وجود نداره که با دنیا مقایسه بشه. در ثانی در کشورهای دیگه اگه قصوری از طرف پزشک سر بزنه به طور جدی مسئله دنبال میشه و پزشک خاطی به اشد مجازات می رسه و پروانه طبابتش باطل میشه. اینجا ولی به طور نمونه پزشک جراح ارتوپد معروف پایتخت که با هماهنگی کل تیم جراحیش برای چندین سال پروتزها رو در بدن بیماراش قرار نمیداد و می فروخت رو فقط به یک سال عدم فعالیت تو اون بیمارستانی که دستش رو شده بود مجازات کردن یعنی کشک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
من خودم قربانی اشتباهات پزشکی هستم تا اخر عمر هم باید تحمل کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
فقط مهندسها خوبن چون مسکن مهر میسازن!
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
یادمه چندسال پیش یک پزشک ایرانی که مدیر بیمارستان بزرگی در آلمانه در کنفرانسی که درتهران برگزار شده بود گفت پزشکان ایران سه برابر همتایان آلمانیشون درآمد دارند ولی یک سوم آنها هم کار نمیکنند!!! و خیلی حرفای دیگه که توی روزنامه ها نوشته بودن
پاسخ وزیر:
این کاملا عادی هست و همه جای دنیا رخ میده.
بودجه باید تزریق بشه در سیستم پزشکی. بودجه اگر نیاید وضعیت بدتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
کارانه عمل بی حسی اسپاینال سزارین ۲۵هزار تومان هست شما که فکر میکنی پزشکش کارانه نجومی میگیره ودیه زندگی نباتی از مرگ هم بیشتره و بیمه هم تقبل نمیکنه الان اون پزشک به خاطر دستمزد ۲۵هزار تومانی باید چندین میلیون دیه و ارش و اینا پرداخت کنه ضمنا مشکل همین کمبود بودجه و کار کشیدن صد برابری از پرسنل هست یه پزشک بی هوشی باید همزمان چندین مریض و تو چند اتاق عمل که به صورت همزمان داره عملا انجام میشه مدیریت کنه و تا تکنسین متوجه بشه مریض مشکل داره و بره پزشک و تو اتاقای دیگه پیدا کنه و بیاد ببینه چی شده کار از کار گذشته
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
انصافا بهترين وزيري كه در وزرات بهداشت وجود داشته وزير فعلي مي باشد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
هر مجموعه ای یه بخش این مملکت رو گروگان گرفته و بودجه طلب میکنه، یکی امنیت یکی سلامت یکی بازار کار و اقتصاد...
نیازی به تزریق بودجه نبود اگر از مردم نمیترسیدند و جامعه رو ثروتمند میکردد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
بعضی مشاغل مثل پزشکی وکالت تدریس و ...رو نمیشه صرفا به عنوان منبع درآمد در نظر گرفت در بعضی کشورها کسی نمیتونه فقط به این دلیل که نمرات بالایی در دوره . دبیرستان داشته وارد رشته پزشکی بشه و باید آزمون های دیگه ای رو بگذرونه وقتی میگید چون دستمزد کسی پایینه میتونه جون دیگران رو به خطر بندازه یاد خانه خودتون و آتش نشان محل بیفتید! ه
شما چرا هیچوقت از خدمات پزشکان تقدسر و تشکر نمیکنید؟و دایما دنبال سیاه نمایی هستید....تا حالا فکر کزدید اگر یک ساعت پزشکان تو کشور خدمات ندهند چه اتفاقی براس همه. اقراد میفتد؟از مادر باردار و بیمار ترومایی تصادفی و .....کینه توزی را کنار بگذارید
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
اتفاقا بستن این جاها کمک بزرگی به زنده ماندن ایرانی ها می کند
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
دكتر عصباني نباش به موقع از جامعه پزشكي تشكر و قدرداني صورت گرفته ولي بايد اشكالات اين قشر را نيز بازگو كرد چون اشتباهات اين حرفه باعث زيان جبران ناپذير مي شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
مطمئنا وضع سلامت مردم بهتر میشه.تجویز مسکن که هنر خاصی نیست که دکتر ها بهش افتخار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
مگر این پزشکان با کدام هزینه پزشک شده‌اند؟ عیر از این است که بخش اعظمی از آنها با پول بیت المال و صرف بودجه عمومی به این درجه رسیده اند؟ حال که باید دینشان را ادا کنند، و البته از درآمد بسیار بالای آن هم برخوردارند، آیا شایسته است که این چنین برای خود حریم اهورایی قائل شوند و خواستار آن باشند که هیچ کس هیچ گونه انتقادی به وضعیت بغرنج کنونی جامعه پزشکی کشور نکند. بغرنج که می گوییم واقعا بغرنج است و صحبت کردن درباره آن خود نیازمند بحث و گفتگو در مجالی دیگر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
رایگان و مفت و مجانی خدمات نمی دهند پولش را میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
در یکی از کشورها یکماه پزشکان اعتصاب کردند. آمار فوت ۱۸% کاهش داشت.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
مشکل همین نوع نگاه شما و همکاران عزیزتون هست یعنی سایر مردم کهر مفیدی انجام نمیدن
وااسفا از اینهمه تکبر و غرور
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
اامیدوارم این اتفاق برات پیش بیاد تا بفهمی که پزشکی هم مانند دیگر مشاغله..یعنی چی اگر نباشند یک ساعت چه میشود...
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
پرشكان حق ندارند به وظيفه شغلى شان عمل نكنند. در صورتى كه جمين تهديدى كنند بايد دولت اجازه ورود به بزسكان خارجى متبحر بدهد. سالها در اروپا در دانشگاه تحصيل و كار مرده ام و قاطعانه عرض مى كنم پزشكان فارغ التحصيل ايران قانوناً با مدركشان به هيچ وجه اجازه كار در كشورهاى اروپايى را نخواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
بابا ولمون کن تورو قرآن بیشتر دکترا تاجر تشریف دارن من ترجیح میدم پزشک از هند و پاکستان بیاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
آقای محترم پولش را ۱۰ برابر از مردم میگیرید لطفا منت نگذارید.
حتما 60 درصد هم من مقصرم
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
نه بابا، اون 60 درصد تقصیر بیماره که اصلا چرا باردار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
حتما می خواهی بگی 40 درصد دیگش رو هم من مقصرم. برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
عزیز من، 60 درصد اتفاق برمی گرده به مشکل سلامتی خود بیمار که از قبل وجود داشته
من فقط یه سوال دارم. تو کدوم کشور فقط با استفاده از پزشکی میشه ظرف 15 یا بیست سال 1000 میلیارد تومان سرمایه جمع کرد؟
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
البته برشكى كه شما اشاره مى كنيد مدرك بزشكى داشته به اضافه فرار از ماليات به اضافه رانت و انحصار و دست درازى به بودجه كشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
ایران - زیمبابوه
Dr
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
پزشکی تو همه دنیا جزو مشاغل پردرامدهچه امریکا چ ه اروپا جزو ده شغل پر درامده همیشه
چرا بازپرس شعبه ۷ دادسرای نظامی؟؟؟؟؟
انحصار در پزشکی کار خودش را می کند.
---سالی 150 هزار نفر کنکور ریاضی میدن و 233 هزار نفر مهندس خارج میشن. تو تولید مهندس به نسبت جمعیت با فاصله زیاد اول دنیا هستیم. (95 درصد مهندس ضعیف هستند)
---سالی 600 هزار نفر کنکور تجربی میدن و 3 هزار نفر پزشک میشن. (به نسبت جمعیت تقریبا نصف کشورتاجیکستان پزشک داریم).
افراط و تفریط با هم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
نود و پنج درصد مهندس ضعیف رو از کجات درآوردی جانم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
بله همینطور که تو مهندسی کیفیت فدای کمیت کردیم تو پزشکی هم همین کار کنیم به نظرتون که امار پزشکای بی کیفیت و خطاهای پزشکی صد برابر بشه ضمنا اموزش مهندسی چندان سختی برای وزارت خونه نداره به جای چهل نفر صد نفر میشینن سر کلاس ولی محض اطلاعت پزشکی فقط سه سال اموزش دانشگاهی داره و چهار سال دیگش عملی و در بیمارستان هست برای بالا بردن ظرفیت رشته پزشکی باید اول بیمارستان و تخت به تعداد کافی باشه همین الانم چند سال اخیر ظرفیت خیلی بردن و متاسفانه کیفیت اموزش بسیار پایین اومده و بعضا تعداد دانشجوهای یه بخش از تعداد مریضای اون بخش بیشتره
كارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
نظام بزشكى بنا بر تمام تعاريف و معيارهاى عم اقتصاد به عنوان يك مارتل اقتصادى عمل مى كند.
مضرات طرح تحول جيب پزشکان:
1-افزايش فاصله طبقاتي ( زيرا با يک درصد ماليات بر ارزش افزوده و افزايش حق بيمه پول از فقرا گرفته ميشه و بخشي از ان به پزشکان ثروتمند داده ميشه)
2-افزايش بي کاري (زيرا با پول هاي هنگفت اختصاص داده شده به آن که شامل يک درصد ماليات ر ارزش افزوده و ده درصد هدفمندي يارانه هاست ميشد کلي اشتغال زايي کرد)
3-خروج ارز از کشور (زيرا خانواده بسياري از پزشکان در خارج از کشور هستند و همچنين بسياري از آنها براي تفريح به خارج از کشور سفر ميکنند تا پول هاي هنگفت را خرج کنند)
4-دلسرد شدن ساير تحصيل کردگان رشته هاي ديگر و کاهش بهره وري(وقتي يک استاد دانشگاه پس از سالها مطالعه درس هاي سنگين مي بيند که درامدش يک چندم يک دندانپزشک جوان و تازه فارغ التحصيل است)
اره برو توی بیمارستانا ببین چ خبره . وزیر بهداشت فقط دریافتی ها رو چندین برابر کرد .
پاسخ ها
ساكن محله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
بيمارستانى خصوصى در خيابان ل تهران با كمال وقاحت هم سد معبر مى كند و هم به خودم ديده ام زباله هاى خونى بيمارستانى را مخفيانه در سطل زباله عمومى شهردارى در خيابان تخليه مى كند. يعنى به بهاى به خطر انداختن جان شهروندان در هزينه دفع زباله صرفه جويى مى كنند. سودجويى تا كى؟
ایران بهشت پزشکان:
1- درامدهای بالا و 6 برابر آلمان.
2- مالیات های کم 10 درصدی با امکان فرار مالیاتی به سادگی با نصب نکردن کارتخوان (در کشور های اروپایی 50 تا 90 درصد مالیات پلکانی می دهند).
3- راحتی در هنگام قصورات.
4- درامد بین 50 تا 1000 برابر سرانه. (در کشور های اروپایی بین 3 تا 20 برابر).
5- ارج و قرب بسیار بالا بر خلاف کشورهای پیشرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
من موندم این امار از کجا اوردی محض اطلاعت طبق همین بررسی که چتد وقت پیش حتی خود تابناک هم نشون داد پزشکی جز ده شغل اول از نظر درامد تو دنیا بود و ده کشور اول از نظر درامد پزشکا هم اورده شده بود که المان هم جز ده کشور اول بود و محض اطلاعت ایران جز ارزان ترین تعرفه های پزشکی هست حالا اینکه درامد درصد محدودی از پزشکا خیلی بالا باشه قابل تعمیم به همه نیس طبق خود امار وزارت بهداشت میانگین درامد پزشک عمومی ۷و میانگین متخصص۱۵میلیون بوده که در برابر مسوولیت و استرس بسیار ناچیزه ضمن اینکه یه پزشک متخصص بعد از ۱۵سال درس و دوره دیدن بدون درامد خاصی تازه به طور مستقل وارد بازار کار میشه با کوچکترین اشتباه باید چندین میلیون دیه بده بیش از ده میلیون ماهانه باید اجاره مطب بده حقوق منشی و سایر هزینه ها بماند بیشتر از همه باید مالیات پلکانی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
یعنی برنامه ریزان کشور نمیدونن این اختلاف فاحش طبقاتی پزشکان با دیگر شغلها رو
طاهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
نا شناس عزیز 18:08 میانگین درآمد یک دانشیار یا استاد تمام که خیلی بیشتر از امثال شماها درس خوانده و زحمت کشیده چقدر است؟ تولید علم و دانش که مهمترین فاکتور رشد یک کشور است توسط اساتید و محققان سایر علوم ایجاد میشود در صورتی که پزشکی عملا هیچ تولید علمی ندارد و فقط مصرف کننده است. تمامی دانشمندان رشته های ژنتیک، بیوشیمی، هماتولوژی و .... و تمامی مهندسان دست به دست هم داده اند که شما در آن بالاها پول ها را پارو کنید. به قول بزرگی برای آنکه ببینی وضعیت یک کشور چگونه است ببین در آن جامعه به کدام شغل بیشتر بها داده می شود
حقوق بگیران نجومی
گروکشی برای افزایش تعرفه؟ بنظرم پزشکان ایرانی رو بیکار کنن و از خارج پزشک وارد کنیم هم تعرفه شون به مراتب کمتره هم تعهدشون به مراتب بیشتره
پاسخ ها
واقعيت تلخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
من به همراه گروهى از دوستان و بزشكان متبحر ايرانى مشغول به كار در آلمان پيشنهاد تاسيس بيمارستانى با پزشكانى آلمانى و اروپايى پروازى در تهران را مطرح كرديم. مافياى پزشكى چنان برآشفت كه اگر اختيار قضايى داشتند ما را به دليل چنين پيشنهاد انحصارشكنانه ى بى شرمانه اى درجا اعدام صحرايى مى كردند. مردم باور كنيد پزشك فوق تخصص ارتوبدى در آلمان و انگليس با تعهد كامل و كار شبانه روزى دلسوزانه، كسرى از درآمد رسمى پزشكان كم تخصص و خود برتر بين ايرانى را دريافت مى كنند. حقوق متخصص ارتوپدى مجرب در بيمارستانهاى آلمان بعد از ماليات به پنج هزار يورو در ماه هم نمى رسد!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
بنده خدا هیچ پزشک خارجی حاضر نیست بیاد با این وضعیت اینجا کار کنه.همین حالا خیلی پزشکا مهاجرت میکنند.
عزیزان در سایت تابناک. خواهشمندم در مورد بند مورد مناقشه کارگران که پول را از بازنشستگان و کارگران می گیرد و در جیب پزشکان می ریزد گزارش تهیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
تازه من شنیدم حقوق معلما رو هم ریختن بجیب پزشکان لطفا از این هم گزارش تهیه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
تابناک خواهشا گزارشی تهیه کنید .مردم دیگه خسته شدنا به مسیولین بگین
اخه ی جوری دادی میگی با به دلیل کاهش تعرفه با مشکلات فراوانی مواجه شدن که ادم فک میکنه لنگ اجاره خونشونن. والا ماهی 10 میلیادرم به شما پزشکا بدن بازم طلبارید
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
در مقايسه با پزشكهاى كشورهاى ديگه، پزشكان ايرانى پول راحت مى گيرن و مالياتهم نميدن. لطف كنن اين بار كه خواستن ادعا كنن ليست دريافتى بعد از ماليات پزشماى اروپايى با اون كيفيت تخصصى و تعهد كارى رو با فيش حقوقى خودشون مقايسه كنن
امکان ندارد پزشکان ما اشتباه نمیکنند حتما تقصیر خود مریض بوده است!!! بزودی نظام پزشکی زیر و بم ماجرا را در میاورد و نهایتا بیمار و یا شاید پرستار مقصر باشند. با شما شرط میبندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
این بیمارها از اسراییل و امریکا خط میگیرند :)
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
برخلاف جو و شايعاتى كه خودشان درست كرده اند چهارتا بزشك موفق ايرانى در خارج داريم دليل نمي شه كه برخی كه در دانشگاههاى ايرانى درس خوانده اند هم مثل آونها باشند. اين همه مهندس ايرانى موفق هم در كشورهاى خارجى هستن،، دليل مي شه مهندسى و صنعت ما پيشرفته باشه؟!
پزشک درس خوانده مثل شما که تاب و سرسره سوار نمی شده توی دانشگاه که.
حالا زده یکی را کشته مگه چی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
انقدر تکبر احمقانه در این قشر زیاده که نمیدونم این شوخیه یا واقعا یک پزشکه که در این سیستم بزرگ شده
باز جنگ روانی یه عده ادم بیسواد برای دور کردن ذهن ملت از فضا فعلی....قصور پزشکی....اولا قصور پزشکی و اشتباهات پزشکی در تمام عالم و دنیا چیز طبیعی است...ثانیا نباید با تخریب وجهه پزشک جرات ریسک رو ازش گرقت ثالثا نباید اعاماد بین مریض و پزشک رو تخریب کرد...رابعا امیدواریم خانواده شما بعلت قصور پزشکی بمیره سادسا اگر خیلی زرنگ هستید برید دنبال قصور قضایی و اداری و غیره...نه اینکه دنبال تخریب یه عده قلیل از افراد با سواد باشید سابعا با این طرح مزخرف نظام سلامت اگر همه بیماران بمیرن باز هیچ پزشکب مقصر نیست...جر همون طراح نظام سلامت.والسلام
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
البته قصور داریم تاقصور.
ضمنا ملت جانشان را از سر راه نیاورده که یه عده اونو بخوان بگیرن
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
واقعا که با این جواب دادنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
داداش یارو کلن گذاشته وسط عمل رفته بیرون، کجای کاری؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
علل قصور رابخون. دکتر بیهوشی با دستگاه خراب و نبود داروی لازم مریض خوابانده و بعد هم کلا از اتاق عمل رفته بیرون. اگر خواهر خودت بود بازم می گفتی دنبال تخریب هست. انصاف داشته باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
تو پزشک نیستی! سلاخی! اشتباهی میری بیمارستان! برو کشتارگاه!
وقتي بالاي ٦٠ درصد از ورودي پزشكي عمومي و تخصصي رو به صورت رسمي سهميه ميگيرن و بعدش هم هميشه مازاد يه سري از ژن هاي خوب كه دوس نداشتن درس بخونن رو ميگيرن همين ميشه، تازه اين فقط يك نمونه اي از خروارها قصور و جرم هست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
امتحان تخصص امسال ۶۰درصد سهمیه و فقط۴۰درصد پذیرش ازاد فاجعه ای که سالهای بعد نتایجشش مشخص میشه
واقعيت تلخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
درس خوندنشون در دانشگاه هم در حد همون پاس كردنه. ادعاشون ولى در حد فارغ التحصيلاى اكسفورد و كيمبريج و جان هاپكينزه!
از پزشکان دانشگاه آزادی انتظاری جز این نمیره
عمق فاجعه درمان در ایران بیشتر از اینهاست
مرگ خاموش بسیاران بیماران اتفاق میافتد
دکتری که سرطان را بیماری دیگری تشخیص می دهد
و وقتی بیمار بخت برگشته میفهمد که تمام بدنش درگیر شده
این شاهکارها در سیستم درمانی ما زیاد است
فقط مراقب خودتان باشید بیماری های ساده را در خانه درمان کنید
بیماری های سخت را از همان اول با کفن و تجهیزات به بیمارستان مراجعه کنید
این بلا تو مطب دندانپزشک سر من اومد. بعد از تزریق آمپول بی حسی دیگه چیزی نفهمیدم و تمام بدنم داغ شد. بعد نیم ساعت با گریه خانم دکتر و ضجه دستیارش بهوش اومدم و تازه فهمیدم داروی بی حسی ساخت ... بوده( نمیگم تبلیغات نشه ولی خودتون باید بفهمید!!!)
البته باراول نبود که تو دندانپزشکی بی حسی میزدم و طی این سالها مشکلی نداشتم. اما این بار اگرچه مقدارش کم بود و دوز پایین تر استفاده کردند اما داروش بیشتر داروی اتانازی بود تا بی حسی!!!
مسئول اورژانس که اومد بالا سرم گفت خدا دوستت داشته طلبت نکرده تا یاد بگیری از دندونات مراقبت کنی و محتاج دکتر نشی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
نکنه میخوای بگی مقصر دکتر بوده شما زیادی حول کردی عزیز .......هیچ ربطی به نوع ماده بی حسی نداره مردای ۲۵ الی ۳۵ مخصوصا اگه پزشک خانم باشه این اتفاق میافته چون ترسشونو بروز نمیدن
این قشر چون درآمد قابل قبولی داره تو چشم هستن.
وگر نه قصور راننده اتوبوسها ، قصور خودروسازها ، قصور شرکت های تولید مواد غذایی سرطان زا و ... سالانه هزاران نفر رو به کشتن میدن اما هیچ کس صداشو در نمی اره !!!
بیایید به این قشر کمتر حسادت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
کاملا طبیعیه خب. وقتی کسی پول بیشتری می گیره واضحه که باید تعهد بیشتری داشته باشه و بیشتر پاسخگو باشه.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
نابغه، دقیقا به این دلیل که بیشتر از بقیه مردم را تیغ می زنند توقع مردم بیشتر هست. با این هوش کمت پزشک شدی؟ همین هست که وضع اینه
ما را به خیر تو امید نیست ، شر نرسان
هر روز نزدیک ۳۰ نفر و ماهانه‌ ۱۰۰۰ نفر تو جاده ها فوت میکنند‌ و هزاران‌ نفر قطع عضو و زندگی‌ به قول شما نباتی‌ میگیرند‌ ولی کسی پاسخ گو نیست‌ حالا بین میلیون‌ عدد عمل جراحی یکی اینطوری‌ شده مقالش‌ میکنید‌ و اذهان عمومی رو به بازی میگیرید‌ وای بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شما از کارانه لذت ببر
جالبه که بیمارستان چ درجه ممتاز هم داره، البته از اون دسته بیمارستانهایی است که به هیچ بنی بشری پاسخگو نیست.
وقتی که (پزکشان) ،،که فقط پز دادن ماشین ،وویلا ،وساختمان خود را سوگند نامهٔ سقراط میدانند ،چه انتظاری هست ؟‌همه دست بدست هم میدهند تا پزشکان احساس کمبود مالی نکنند ،همین اسفند ماه دخانیات را بیست در صد گران نموده اند که این افزایش را به پزشکان بدهند ،دلیل هم دارند که دخانیات مضر است ،ولی بجای ارزان کردن ،وتولید درست ،به وارد کردن ،ودخانیات اسانسی روی خوب نشان میدهند ،در همه زمینه ها پزشکان که متولی بهداشت هستند ،آنرا رها نموده وبه درمان روی میکنند ،چون بهداشت ارزان است ،چیز قابل توجهی برای پزشک ندارد اما ببماری پر درآمد ،وهزینه های آن قابل توجه است ؟ از قدیم بزرگان دعا میکردند که خدا پولت را حوالهٔ حکیم نکند انشأ الله که احتیاج هیچکسی به حکیم نیفتد ،آمین ،،،،،
چند ماه قبل هم یکی از آشنایان جوان ما بدلیل زخم معده در بیمارستان بستری شد و سروحال به اتاق عمل رفت و در حین عمل بدلیل مصرف داروی بیهوشی دچار افت فشار خون و احیای قلبی ریوی شد و بعد در مراقبت های ویژه بستری شد و سرانجام فوت کرد. شکایت به پزشک قانونی مشخص کرد مقصر متخصص بیهوشی بوده است.
کاست سازی درست کردن طبقه انگار دیگه جا افتاده پزشکان شدن کاست بالای جامعه و همیشه طلبکار
البته بیمارستان چ ید طولایی در قصور پزشکی داره، چند وقت پیش هم برای مادری که وضع حمل میکرد به جای کپسول اکسیژن یه گاز دیگه گذاشته بودن که زده بود از داخل سوزونده بود بدنش رو
سلام..دربیمارستانی که چندین اطاق عمل دارد تنها یک پزشک بیهوشی وجود دارد...و به محض انجام بی حسی نخاعی(اسپینال) پزشک بیهوشی کار خود را تمام یافته تلقی کرده و از اطاق عمل خارج می شود....این یک رویه رایج در بیمارستانهاست.
وقتی یک پزشک بی هوشی در یک روز سی بیمار که جراحی می شوند مسیولیت داره ولی عملا اسمش تو پرونده است بهتر از این نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
جالب هم هست که کلی می ناله که کارانه اش کم هست.
آخه شما باید یه کاری بکنی تا این کارانه نجومی را بهت بدند.
متاسفانه اختلاف طبقاتی فاحشی که برای حرفه پزشکی ایجاد کرده فسادهای زیادی رو مسبب شده اقای وزیر هم خودش پزشک با طرح هایی که هزینه بر که کمر بودجه مملکت رو شکسته...
تایی فقط علیه پزشکان اینجور تیتر می زنی؟روزی ده ها نفر در تصادفات جاده ای فوت می کنند که اصلا قایل مقایسه با اشتباهات پزشکی نیست.پزشک هم انسان است و ممکن الخطاست
هزاران بیمار هم نجات می دهند.ولی با کم کاری انها در نجات انسها باید برخورد شود و تیترهای تحریک کننده که پزشکان را دشمن بیماران معرفی می کند اوج بی انصافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شما بهتره با کارانه های کم کم خداحافظی کنید.
چه لزومی داره که پزشک که فقط کتاب حفظ کرده این همه با بقیه رشته ها که بعضا شاید دو برابر پزشک متخصص وقت و عمرشون را گذاشته اند فرق داشته باشه.
"متخصص بیهوشی باید تمام وقت در اتاق عمل باشد، حال آنکه وزارت بهداشت با کاهش تعرفه های متخصصان بیهوشی، عملاً فضایی را فراهم کرده که آنها از حضور تمام وقت در اتاق عمل صرف نظر کنند."
یعنی حقوق کم دلیل موجهی برای عدم انجام صحیح وظیفه است؟! باید دلایل وزارت بهداشت برای کاهش تعرفه بیهوشی را بررسی کرد اما نمی توان این امر را توجیهی برای به خطر انداختن جان بیماران قرار داد. کسانی که وارد حرفه پزشکی و سلامت می شوند باید از همان ابتدا آموزش داده شوند که هیچ گونه قصوری از آنها به هر دلیلی پذیرفته نیست. بسیار خوب است که جامعه نسبت به اینگونه کوتاهیها هوشیار بوده و در این باره بیشتر اطلاع رسانی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
البته این قشر به حقوق ۳۰ میلیون در ماه هم می گویند حقوق کم.
متاسفانه خطای پزشکی با اهمال اشتباه گرفته میشه . خطا همیشه پیش میاد و اجتناب ناپذیره . ولی اون پزشکی جون بیمار براش از سفر کم اهمیت تره باید برای همیشه از این حرفه خداحافظی کنه
اول اینکه اتاق عمل یه دونه نیست و چندتا همزمان مشغول به کارن با یه انکاله بیهوشی که مدام به همه اتاق های فعال در حال سرزدنه.دوم اینکه اون دوستانی که میگن پزشکا نجومی بگیرن بفرمایید کدوم شغل 78 درصد مالیات داره طرح ملکانی رو عرض میکنم و تازه مابقیشم یکسال تا یک سال و نیم بعد پرداخت میکنن بیرون گود نشستن و نظر دادن خیلی راحته هرکدوم از دوستان که فکر میکنن پزشکی کار راحت و مفت خوری بفرمایند بنده بگم بیان یه روز مثل ما کار کنن انصافا ببینم کروم شغل به اندازه ساعت کاریه ما فعال هست.احتمالا زیاد از مادراتون شنیدین که چقدر شبا تا صبح بالاسرت بیدار بودم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
آقای محترم! اشکال شما اینه که فکر می کنی بقیه احمق هستند.
از خودت بپرس شما ۷۵ درصد مالیات می دی؟

اون کسایی که احمق فرض می کنی بعضیهاشون چندین برابر شما درس خوانده اند و مافیا هم ایجاد نکرده اند که مردم را سر کیسه کنند.
ایران بهشت پزشکان است و بس!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
بفرمایید شمام وارد بهشت بشین
اداره دارائي به جاي فشار آوردن روي توليد كنندگان و مغازه داران كه در شرايط ركود دارند ورشكست مي شوند، روي درامد پزشكان متخصص نظارت كنه و هرگونه دريافت مبلغ بدون كارت خوان رو ممنوع اعلام كنه. درآمد
برخي پزشكان متخصص با حساب سرانگشتي 10ميليون تومان در روز است. آقا زحمت كشيده پزشك شده قبول. ولي چقدر تفاوت؛ يه نفر ديگه زحمت ميكشه دكتراي برق و مكانيك ميگيره و اگر خيلي خوب تدريس كنه و كار صنعتي هم انجام بده، ماهي 15ميليون نميتونه دربياره.
بزرگ كردن ارزش كار يك قشر جامعه= ايجاد تبعيض و بي عدالتي
مگر مهندس و كارگر و كارمند اين مملكت، يك چندم درآمد مشاغل مشابه در كشورهاي اروپائي رو نداره؟ پس چرا فقط درآمد بعضي اقشار خاص(مثل ورزشكاران، پزشكان و اساتيد دانشگاه) با خارج كشور مقايسه مي شود؟
چرا وقتي پدر همه در اومده، اين اقشار خاص بايد با مقايسه درآمدشون با ساير كشورها طلبكار هم باشند؟
ظلمه بخدا
سلام
با توجه به شناخت از بیمارستان مدیریت این بیمارستان فقط بر اساس در آمدزایی فعال است متاسفانه هیچ گوش شنوایی برای شنیدن ضعفهای موجود آن. نیست
نکته بسیار مهمی که در این حکم پزشکی قانونی دیده می شود طرفداری شدید اعضای هیات علمی پزشک از همکاران خود است که عدالت قضاوت پزشکی را زیر سوال می برد. مگر میشود 60% عوامل نامشخص مقصر باشند. احتمالا منظور این بوده که جناب عزراییل بیکار بوده امده از سر تفریح با جان مادر در حال زایمان بازی کند و 60 درصد ایشان مقصرند.اینکه قاضیان پرونده به هر قیمتی بخواهند طرفداری همکاران خود را نموده و باعث تضییع حقوق و کاهش دیه احتمالی (در صورت فوت) شوند قابل پذیرش نیست.
قضاوت نکنیم
ما ک همه چیز را نمیدانیم
تابناک هم همه چیز را نمی دانسته
من پرستارم و میدانم ک حین عمل ممکن است هر اتفاقاتی بیفتد بدون هیچ سابقه ایی
این بیمار ک هم مشکل قلبی داشته و هم مشکل تیرویید
احتمال بروز چنین مشکلاتی فوق العاده بالا ست
فقط مهندس ها خوبن چون مسکن مهر می سازن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
شما کارانه نجومیت را بگیر و به ریش ما ها بخند.
اما باید به زودی باهاش خدا حافظی کنی.
وقتی پزشکی رو سهمیه بندی کردین و بعدش هم همین اقای وزیر سوال فروش امتحانات تخصصی شد، الان باید بکشین! حالا هی بگین به به چه وزیری! از ماست که بر ماست.
مسکن مهر رو بچسبین! کی اخرش محکوم شد؟ دیه کی رو پرداخت کردن؟ همه شون مدیر نمونه شدن!
لابد پول مملکت رو دکترا دزدیدن بردن کانادا! مسکن مهر رو هم دکترها ساختن! کلا مشکل مملکت الان فقط دکترها هستن! اگه دکترها نبودن تابناک کی تو این کشور مقصر بود؟!!!
تقریبا توی تمام کامنت های پزشکی می خونی که ما زحمت کشیدید. ظاهر این افراد فکر می کنند که بقیه نشسته اند و دارند باد خودشون را می زنند.

بعضی از رشته ها توی یک سری از دانشگاهها( مثلا دکتری فیزیک دانشگاه تهران- برق شریف و تهران- امیر کبیر -صنعتی اصفهان- ریاضی تهران -اصفهان- شیراز) اینها چند برابر یک پزشک متخصص زحمت کشیده اند اما دریغ از یک دهم کارانه ای که یک پزشک تازه فارغ التحصیل شده که می گیرده.
٤٠ درصد دكتر بيهوشي ١٥ درصد مسئول فني
احتمالا ٤٥ درصد خود بيماره اولا بيخود كرد رفته اونجا ميخواست نياد
دوما بدن بيمار ضعيف بوده ،تحمل داروي بيهوشي زياد و نداشته
سوما همينه كه هست حرف يا اعتراضي داريد به جرم نشر اكاذيب از شما شكايت ميشه.مثلا روابط عمومي بيمارستان مثلا
نحوه آموزش پزشکی در کشور ما اساسا قرون وسطایی است. اگر من دانشجوی پزشکی بودم اساتید رو بجای حرص زدن دنبال پول بیشتر به ایستادن در کنار دانشجویانشان وادار می کردم. جنان شکایتی از اساتیدی که 2 تا رزیدنت سال 1 رو با 4 تا پرستار روی سر بیماران اورژانس بیمارستان های مرکزی دانشگاه تنها میگذارند می کردم که چاره ای جز زدن زیرابم براشون باقی نمونه! متاسفانه بستگان من تا بحال 3 بار بستری شده اند که 1 بار بدلیل عدم تشخیص بموقع منجر به فوت شئ. بار دوم سرم درمانی نابجا و اشتباه در تنظیم میزان انسولین باعث ادم ریوی و اختلال اسید و باز بدن شد و یک مرتبه هم حین سرم درمانی داشتند ناخواسته باعث مرگ بیمار بدلیل مسمومیت با پتاسیم با منشاء دارویی می شدند که من متوجه خطای پزشکی شدم (بخاطر اطلاعات پزشکی مناسبم که لازمه شغلم است) و به زور و مکافات بسیار جلو ادامه درمان اشتباه رو گرفتم. راستی مادر بزرگم هم در سفر زیارتی توسط پزشک وطنی با سرم قندی نمکی درمان شد و به رحمت خدا رفت. چون پزشک محترم یادش رفته بود شرح حالش رو بپرسه و چون مادر بزرگم دیابت داره و مبتلا به فشار خون بالا هم بود طاقت اشتباه فاحش پزشک محترم رو نیاورد.
سیستم پزشکی ما یک جای کارش بشدت می لنگه که اینقدر میزان بروز خطاهای پزشکی بالاست.
تابناک ضد پزشک
اگه جرات داری نظرات رو کامل پخش کن، سایت تابناک ضد پزشک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
با کارهایی که شما در سر کیسه کردن مردم کرده اید همه ایران ضد پزشک شده اند.
60درصد بقیشم کوه دنا مقصر خواهد بوده وبه خاطر زایمان در ماه شهریور می باشد
جناب تابناک این تیتر شما یه جوریه که انگار پزشک از عمد این کارو کرده.خیلی تحریک آمیز وجانبدارانه است.کدوم پزشک دوست داره خودش وبیمارشو تو دردسر بندازه
جناب تابناک این تیتر شما یه جوریه که انگار پزشک از عمد این کارو کرده.خیلی تحریک آمیز وجانبدارانه است.کدوم پزشک دوست داره خودش وبیمارشو تو دردسر بندازه
در مورد کمبود آب در سال 1397 در استانهای جنوبی و بی تدبیری و نداشتن راه حل مناسب از مسئولان سوال کنید
من هم چند وقت پیش به خاطر اهمال پرسنل بخش زایمان همین بیمارستان پسرم موقع تولد دچار مشکل شد و یک ماه در بخش nicu بستری شد.خیلی بیمارستان چرتی هست.
به اقرار هموطنانی که در سایر نقاط دنیا زندگی میکنند پزشکان مااز بهترین پزشکان دنیا هستند و همینطور اگر انصاف به خرج دهیم وطبق معمول دنبال مطلق گرای وافراط وتفریط نباشیم باید گفت از بهترین وشریفترین مردم ماهستند اما فرشته و فوق بشر نیستند خواسته یا تا خواسته تحت تاثیر وضع موجود قرار میگیرند واز آن بدتر قربانی سو مدیریت‌های که در کل امور دیده میشود برای انجام عمل جراحی به بیمارستان دولتی که با هزینه گزاف وریخت وپاش اداره میشود مراجعه کردم روز قبل از عمل پزشک مشاور جراح توصیه های کرده بود که میبایست توسط بیمارستان پیگیری شده و پس از آن عمل انجام میشد صبح روز عمل پزشک بیهوشی با خواندن پرونده چند سوال از من به این نتیجه رسید که هیچ یک از توصیه های مشاور انجام نشده و معلوم نیست که بی هوشی بی خطر باشه این موضوع باعث میشه به جای تصمیم گیری سیستماتیک و استاندارد کار متکی به تصمیم آنی و خارج از رویه بشه که معلومه چه نتیجه‌ای میده که خوشبختانه در مورد من پزشک تصمیم درست رو گرفت ولی همیشه کار اینطور پیش نمیره بهتر کمی منصفانه تر دانسته تر هم رو قضاوت کنیم قضاوت‌های تند واحسای نتیجه اش وضع فعلی جامعه مون میشه وحتی بدتر
دوستی نوشته بود جامعه بی طبقه توحیدی.! این بحث التقاطیه. ما در اسلام چنین چیزی ندارییم. طبقات متفاوت در اسلام تقاوت هایی باهم دارن و در یک ردیف نیستند.. در همین معنا؛ پزشکان پس از علماء در راس جامعه توحیدی هستند و احادیث و روایات زیادی هم در تایید این ادعا وجود دارد.
هیچ اتفاقی و مجازاتی نخواهد افتاد
برای یه عمل جراحی ساده مثل آپاندیس از تمام اقوام و اولیای بیمار رضایت مرگ میگیرن!!!!
اگه مشکلی هم پیش بیاد میزارن به حساب عوارض کار و عمل!!!
حتی اگه قصوری هم در کار داشته باشن اینقد سند سازی تو پرونده انجام میدن که هیچ قانونی نمیتونه اونا رو محکوم کنه
رسیدگی به شکایات هم توسط خودشان صورت گرفته و نتایج بعضی از شکایات در مورد خطا یا قصور پزشکان را هم دیده ایم!!
وقتی پزشکی و تخصص میشه سهمیه انتظار بیشتری نیست...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی