بازدید 2946

53 درصد دانشجویان علوم‌اجتماعی قصد کارآفرینانه دارند

کد خبر: ۷۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 20 February 2018

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه فرانسه استارت‌آپ ندارد و اکنون استارت‌آپ ویزا را راه‌اندازی کرده و می‌خواهد از بیرون کشور خود کارآفرین جمع کند، گفت: رشد استارت‌آپ‌ها در کشور بسیار خوب بوده و باید حمایت هوشمندانه از آنها افزایش یابد.

به گزارش آنا، دکتر محمدرضا زالی، در مراسم اختتامیه جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی اظهار داشت: دیده‌بان جهانی کارآفرینی متولی پایش کارآفرینی و بزرگترین و تخصصی‌ترین برنامه در حوزه کارآفرینی است. براساس آمار این دید‌ه‌‌‌بان، نرخ استارت‌آپ‌ها در فرانسه حدود 3.2 درصد است در حالی که در ایران در سال 2017، 13.34 درصد بوده است. یعنی از هر 100 نفر بزرگسال ایرانی در 42 ماه گذشته 13 استارت‌آپ راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اما فرانسه استارت‌آپ ندارد چون کارآفرینان جوان ندارد. به همین دلیل بود که مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که می‌خواهد جامعه کارآفرینی ایجاد کند و اکنون استارت‌آپ ویزا را راه‌اندازی کرده است و می‌خواهد از بیرون کشور خود کارآفرین جمع کند.

زالی با تاکید بر اینکه حمایت از استارت‌آپ‌ها در ایران اقدامی بسیار هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: از هر 100 کسب‌وکار جدید در کشور، 17 مورد نوآورانه و بقیه غیرنوآورانه است. این کارآفرینی است که می‌تواند برای ما ارزش افزوده ایجاد کند. این آمارها نشان می‌دهد که ما خیلی مسئولیت‌های سنگینی داریم و باید تلاش کنیم که دانشگاه کارآفرین در کشور تثبیت شود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: براساس آمار 2017 حدود 34 درصد قصد کارآفرینانه در ایران بوده است، یعنی از هر 100 نفر 34 نفر قصد دارند که کارآفرینی کنند. همچنین حدود 36 درصد مردم با قصد ایده کارآفرینانه وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند. براساس پایشی که انجام شده است، 55 درصد دانشجویان فنی و 53 درصد دانشجویان علوم‌اجتماعی و رفتاری قصد کارآفرینانه دارند و این محتوای ایده‌های آنها است که براساس درآمدمحور بودن و محصول محور بودن متفاوت است.

زالی با تاکید بر اینکه کیفیت کارآفرینی بسیار مهم است و باید استارت‌آپ‌های کشور نوآورانه باشند، گفت: باید ایده‌ها به سمت ایده‌های خلاقانه در حوزه تکنولوژیک سوق داده شود. اکنون شرایط اقتصادی کشور دانشگاه‌ها را به سوی صنعت رهنمون کرده است و ما بر این باوریم که به هر طریقی باید با صنعت در ارتباط باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی