بازدید 29381

محسن هاشمي به مجلس مي‌رود

در پي نامه شهردار تهران به رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر كمك دولت به مترو كميسيون عمران از وي دعوت كرده‌اند كه قرار است به جاي ايشان محسن هاشمي در جلسه حضور يابد. طالبيان اعلام كرد اين جلسه حول محور هزينه‌هاي بليط، يارانه و توسعه مترو خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴ 15 December 2009
محسن هاشمي، مدير عامل شركت مترو تهران و حومه امروز به مجلس مي‌رود تا در مورد مساعدت دولت به مترو با مجلسي‌ها گفت‌و‌گو كند.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس با اعلام اين مطلب به تهران امروز گفت، در پي نامه شهردار تهران به رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر كمك دولت به مترو كميسيون عمران از وي دعوت كرده‌اند كه قرار است به جاي ايشان محسن هاشمي در جلسه حضور يابد. طالبيان اعلام كرد اين جلسه حول محور هزينه‌هاي بليط، يارانه و توسعه مترو خواهد بود.

مشاور شهردار تهران همچنين در اين رابطه با اشاره به مصوبه هفته گذشته مجلس در رابطه با طرح استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل‌ونقل ريلي و عمومي شهرها گفت: ضمانت اجرايي طرح استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل‌ونقل ريلي و عمومي شهرها كه هفته گذشته به تصويب رسيده است، ميزان پيگيري‌هاي مجلس و نمايندگاني است كه با راي قاطع و آگاهانه به اين مصوبه راي داده‌اند و با تصويب اين قانون 20 تا 25 درصد توسعه دركل خطوط حمل‌ونقل ريلي پيش‌بيني شده است.

همچنين پس از اجراي طرح هدفمند كردن یارانه‌ها توسط دولت و گران شدن سوخت در كل كشور، اقبال مردم نسبت به استفاده از وسايط نقليه عمومي بيشتر مي‌شود و بايد قبل از رسيدن به اين مقطع زماني ظرفيت خطوط مترو و ساير وسايط نقليه عمومي افزايش يابد. او در مورد ضمانت اجرايي اين مصوبه اعلام كرد: دو كميسيون اصلي برنامه و بودجه و عمران مجلس به صورت جدي پيگير اجرايي شدن اين مصوبه هستند و از شهرداري تهران در هفته گذشته و هفته جاري دعوت كردند تا برنامه اجرايي خود را براي استفاده از اعتبارات پيش‌بيني شده اخير ارائه دهد.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: مجلس و كميسيون‌هاي مرتبط به‌طور جدي پيگير خواهند بود، تا دولت پول لازم را اختصاص دهد و شهرداري نيز برنامه‌هاي خود را در موعد مقرر اجرا كند و به عبارت ديگر ضمانت اجرايي اين مصوبه قطعا ميزان پيگيري‌هاي مجلس و نمايندگاني است كه با راي قاطع و آگاهانه به اين مصوبه راي داده‌اند.

هر چند برخي گزارش‌ها از عدم واريز پول به صندوق ذخيره ارزي حكايت دارد و گوياي بي‌توجهي به اين موضوع است اما با اين‌همه انتظار مي‌رود پس از تاييد شوراي نگهبان اين تسهيلات در اختيار مديران شهري قرار گيرد.

163 نماينده مجلس هفته گذشته با طرح استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل‌ونقل ريلي و عمومي شهرها موافقت كردند و بر اساس اين طرح، دولت مكلف است يك ميليارد دلار جهت تامين تجهيزات و احداث خطوط راه‌آهن شهري تهران و حومه، مبلغ 700 ميليون دلار جهت تامين تجهيزات و احداث خطوط قطارهاي شهري ساير كلانشهرها داراي طرح مصوب قطار شهري و مبلغ 300 ميليون دلار جهت اجرايي كردن طرح‌هاي جامع حمل‌ونقل و ترافيك ساير شهرها تا پايان سال 1388 از محل حساب ذخيره ارزي و به صورت تسهيلات در اختيار شهرداري‌ها مربوطه قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مترو شهر جدید هشتگرد را کامل کنید
دمت گرم برو در صحنه باش
درود بر ایشان
هدفمند كردن رايانه‌ها?????
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار