بازدید 4938

امضای تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه دوم «برکت» در مناطق محروم

محمد مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران و در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت دومین هزار مدرسه برکت اظهار کرد: برای ۱۰۰۰ مدرسه دوم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که خوشبختانه قرارداد حدود ۴۳۰ مدرسه امروز منعقد و پیش بینی می‌شود تا مهر آینده بتوانیم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ مدرسه را تحویل دهیم.
کد خبر: ۷۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 04 February 2018
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ١٠٠٠ مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با بیان اینکه ما در کشور مشکلات زیادی داریم، اظهارداشت: عمده مشکلات ما معیشت و اشتغال است؛ با این حال کار‌های بزرگی هم در کشور اتفاق افتاده که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

به گزارش «تابناک» محمد مخبر افزود: متاسفانه رقابت‌های سیاسی در کشور به جای اینکه به رفاقت تبدیل شود، مرتبا دستاورد‌های انقلاب را به یغما می‌برد و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.در همین منطقه‌ای که قرار داریم، غیر از چند کشور مینیاتوری؛ ببینید چه تفاوتی بین کشور ما و کشور‌های دیگر وجود دارد؟

وی با بیان اینکه روزی کشور ما ٣٠ میلیون نفر جمعیت داشت و فروش نفت آن ٦ میلیون بشکه بود، گفت: الان کشور ما ٨٠ میلیون جمعیت دارد و فروش نفت آن ٢ میلیون بشکه است و این یعنی اتفاقات مهمی در کشور رخ داده است.
مخبر با اشاره به اینکه بحث اشتغال در کشور به بحثی آزار دهنده تبدیل شده است، افزود: در حالی که می‌توان این مساله را با اقتصاد دریا، اقتصاد نفت، اقتصاد معدن و ... حل کرد.

وی ادامه داد: در برخی استان‌های کشور میزان بارندگی به اندازه کشور هلند است؛ حال گاهی ما بی تدبیری می‌کنیم و در مناطق خشک کشاورزی انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به عنوان حقی که امام (ره) بر گردن ما دارد، به عنوان حقی که شهدا و خانواده‌های آنان بر گردن ما دارند باید از دستاورد‌های نظام دفاع کنیم، تصریح کرد: البته بی هیچ محدودیتی نیز باید اشکالات موجود را مطرح کرد؛ هیچ کس هم مصونیت ندارد، اگر رسانه‌های جمعی خوب عمل کنند هیچ مسئولی جرات نمی‌کند پای خود را کج بگذارد.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز برای بنده روز بزرگی است، گفت: روزی که خدمت رهبر انقلاب بودم و ایشان بحث ساخت هزار مدرسه را مطرح کردند؛ در ذهن ما این بود که هزار کلاس بسازیم توانایی ساخت هزار مدرسه را در وجود خود نمی‌دیدیم، اما با خواست خدا این امر محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام یک نهاد خدمتگزار مردم و در اختیار مردم است، گفت: اساسی‌ترین کار ما بحث ایجاد اشتغال است. در همین راستا ٣٦٠ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و یا در حال ایجاد است.

مخبر با بیان اینکه ساخت ١٠٠٠ مدرسه اول تمام شده است، افزود: ما ساخت ١٠٠٠ مدرسه دوم را آغاز کرده ایم؛ برای ساخت ٤٣٧ مورد امروز قرارداد می‌بندیم و تا مهرماه ٢٥٠ تا ٣٠٠ مدرسه را به عنوان هدیه رهبرمعظم انقلاب به مردم تقدیم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم، افزود: پیش بینی می‌شود تا سال ١٤٠٠؛ ١٠٠٠ مدرسه دوم را تحویل مردم دهیم.

در ادامه این مراسم عارف نوروزی رئیس بنیاد برکت با بیان اینکه مدرسه سازی یکی از بنیادی‌ترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، اظهارداشت: در سال ٨٦؛ که جناب آقای مخبر از سوی رهبر انقلاب مسئولیت اداره ستاد را بر عهده گرفتند، مقام معظم رهبری فرمودند: چه خوب است با منابع در اختیار ١٠٠٠ نقطه در کشور آباد شود و ١٠٠٠ مدرسه هم ساخته شود و این دستگاه را برای این کار آماده کنید.

وی افزود: زمانی که در جلسه دیگری خدمت رهبر انقلاب عرض شد که این اقدامات صورت گرفت؛ ایشان فرمودند: آن ١٠٠٠ تا تمثیل بود، به این کار‌ها و ساخت مدارس ادامه دهید تا کشور بی نیاز شود.

نوروزی گفت: تاکنون ١٠٠٠ مدرسه برکت با ٦٠٠٠ کلاس درس و حجم سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث و برای استفاده دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گفته وی تعداد ٢٠٥٠ روستا تحت پوشش مدارس برکت قرار گرفته اند و ظرفیت دانش آموزپذیری مدارس بهره برداری شده بنیاد برکت بالغ بر ١٣٠ هزار نفر است.

رئیس بنیاد برکت ادامه داد: در زمینه طرح نماد نیز ستاد اجرایی فرمان امام در کنار ٨ دستگاه ملی نقش بارزی دارد و ما این ماموریت را تا تحقق کامل دنبال خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین هدف انقلاب برقراری عدالت در جامعه است، گفت: پله اصلی این تحقق این امر، عدالت در آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در مناطق محروم و دور افتاده زندگی می‌کنند به همان اندازه آموزانی که در مناطق مرفه زندگی می‌کنند حق دارند و باید بهره‌مند باشند، اما متاسفانه ما هنوز با این نقطه فاصله داریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به همین جهت، اقدامی که بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به فرمان موکد رهبر انقلاب آغاز کرده؛ اقدامی بسیار در خور و شایسته است.

وی افزود: شاید ١٠٠٠ مدرسه در برابر تعداد مدارس ساخته شده در کشور عدد چشمگیری نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار