بازدید 13318
آخرین تحولات خاورمیانه؛

کشته شدن پانزده نظامی ترکیه در عفرین/ رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه/تقاضای قطر برای گفت وگو میان ایران و آمریکا/واکنش روسیه به تحریم سوچی

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه، واکنش روسیه به تحریم سوچی، تقاضای قطر برای گفت وگو میان ایران و آمریکا و شلیک چند خمپاره به فرودگاه دمشق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن پانزده نظامی ترکیه در عفرین نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 February 2018

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه، واکنش روسیه به تحریم سوچی، تقاضای قطر برای گفت وگو میان ایران و آمریکا و شلیک چند خمپاره به فرودگاه دمشق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن پانزده نظامی ترکیه در عفرین نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد پنجشنبه، به نقل از مرکز اطلاع رسانی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (PYD) گزارش کرد: پانزده تن از نظامیان ترکیه درعملیاتی در شمال شهر عفرین در شمال غرب سوریه کشته شدند.

در ادامه اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) آمده است: نیروهای ترکیه در روستای «بوکی» در شمال شهر عفرین کشته شده اند.

این مرکز پیشتر در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای دمکراتیک سوریه، سه تن از نظامیان ترکیه را در روستای خلیل کشتند.

عملیات شاخه زیتون ترکیه از روز شنبه گذشته 20 ژانویه (30 دی ماه) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.

دولت آنکار مدعی است، هدف از این عملیات، نابودی تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ)، داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌هاست.

کشته شدن 15 نظامی ترکیه در عفرین/ رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه/تقاضای قطر برای گفتگو میان ایران و آمریکا/واکنش روسیه به تحریم سوچی

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه

وزرای خارجی ترکیه و آمریکا پیرامون نشست سوچی، عملیات کنونی ارتش ترکیه در خاک سوریه موسوم به «شاخه زیتون» و نیز مسائل مربوط به عراق با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

منابع دیپلماتیک آگاه در این باره اعلام کردند، طرفین در جریان این رایزنی تلفنی پیرامون نشست سوچی، عملیات کنونی ارتش ترکیه در خاک سوریه به نام «شاخه زیتون» و نیز مسائل مربوط به عراق با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

واکنش روسیه به تحریم سوچی

روز چهارشنبه ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهاراتی اعلام کرد: اوضاع و تحولات در شمال سوریه را با دقت رصد می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: اوضاع در شمال سوریه به شدت نگران کننده است. باز هم از طرفین می خواهیم تا از خود خویشتنداری نشان دهند.

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

زاخاروا در ادامه با اشاره به کارشکنی های معارضین سوری در نشست اخیر سوچی در این کشور با هدف کمک به حل و فصل بحران سوریه نیز افزود: متأسفیم که برخی گروه‌های معارض سوری در کنگره سوچی شرکت نکردند. این یک اشتباه سیاسی از جانب آنها بود.

تقاضای قطر برای گفت وگو میان ایران و آمریکا

«خالد بن محمد العطیه»، وزیر دفاع قطر که در واشنگتن است، چهارشنبه شب خواستار گفت وگوی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در کنفرانسی در واشنگتن از ایالات متحده خواست تا گفت وگو با ایران را برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه دهد.

وزیر دفاع قطر اظهار داشت: ایالات متحده باید در مورد مسأله ایران و گفت وگوی جدی در این زمینه تلاش کند. اگر این کار انجام نشود، در منطقه یک فاجعه رخ خواهد داد.

کشته شدن 15 نظامی ترکیه در عفرین/ رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره حمله به شمال سوریه/تقاضای قطر برای گفتگو میان ایران و آمریکا/واکنش روسیه به تحریم سوچی

شلیک چند خمپاره به فرودگاه دمشق

نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در ادامه پیشروی های خود ضد تروریست‌های جبهه النصره و همپیمانان آنها در حومه جنوبی حلب بر روستاهای الملاحمه و عطشانه شرقی مسلط شدند.

همچنین منابع سوری از شلیک چند گلوله خمپاره از سوی تروریست‌ها به اطراف فرودگاه بین المللی دمشق خبر دادند. این گلوله ها از غوطه شرقی دمشق شلیک شدند.

از سوی دیگر، درگیری های شدیدی میان کردها و ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد حمایت آن در اطراف روستاهای قورنه عبودان و شیخ خورز در مرز سوریه و ترکیه در شمال شهر عفرین در حومه شمال غربی حلب در جریان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۰
کاملا موافق با قطر هستم .باید ایران با امریکا گفتگوی بلاواسطه در چهارچوب منافع ایران داشته باشد.
همه اش یکسری اخبار تایید نشده! تو عملیات سپر فرات هم همین موضع گیری ها را داشتید، آخرش چی شد‌؟
احتمالا کوردهای سوریه ازاد سازی باب واعزار وطرابلس هم از دست نیروهای ترکیه ونیروهای وابسته با اون هم که در دستور کار دارن.
آقای اردوغان کسانی که برای کشتن می روند کشته می شوند
ترکیه اگر تروریستها رو در خاک خودشون از بین نبره بعدا اینها در خاک ترکیه و ایران با مردمشون خواهند جنگید
خبرهاتون اکثرا دروغ هستن.
دومین ارتش بزرگ ناتو با پیشرفته ترین سلاحهای ناتو در عرض دو هفته با کلی تلفات هنوز نتوانسته دو سه کیلومتر بیشتر در عمق خاک سوریه پیشروی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
هدف پیشروی نیست هدف سرکوب تروریستها هست که مجهز به سلاحهای پیشرفته هستند و دعا می کنیم که ریشه شون از زمین محو بشه
سرونوشت متجاوزین بخاک دیگرکشورها همین است ترکیه همچون نیروهایی که به سوریه رفتند ومفتضحانه بللیرون آمدند جنازه های سربازانش رابیرون خواهدآورد
از آغاز درگیری ها PYD ادعا میکنه صدها نظامی ترکیه روکشته ، البته فقط ادعا می کنه .... نه عکسی ، نه فیلمی ، نه جنازه ای ......
مرگ بر آمریکای جنایت کار
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ نرخ دلاربازهم افزایش یافت وهم اینک ۴۶۸۰ تومان فروخته میشود
زنده باد عفرین مرگ بر اردوغان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
انسان ناکارآمد فقط مرگ بر مرگ بر می کند البته دوستان شما در عمل هم همین مرگ آفرینی را انجام می دهد
عفرین قلای برخودانه= عفرین دژ مقاومت و مبارزه هست، بژی عفرین بژی یگان های مدافع خلق، مرگ بر اردوغان فاشیست. زنده باد آزادی
کذبترین خبرهای شاخه زیتون در تابناک مزخرف
عفرین یک شهر کوچک هست ارتش ترکیه با همراهی توریستهای القاعده وداعش وارتش ازاد چگونه نتواسته در طول پانزده روز در حالی از تمام جهات محاصره هست تصرفش کند حتم
مرگبر اردوغان.زنده باد ایران
عملیات شاخه زیتون مصداق واقعی نسل کشی کردها از طرف اردوغان است
قرار نیست مذاکره ای باشه چون نفع آمریکا تو ثبات منطقه نیس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار