بازدید 96061

با طرح ترافیک جدید تهران آشنا شوید +جدول

اما این طرح چگونه اجرا خواهد شد؟ آن گونه که مسئولان توضیح می‌دهند، طرح جدید عمدتا بر مبنای ثبت از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک در محدوده طرح بنا شده که به گفته برخی منتقدان کافی به نظر نمی‌رسند. علاوه بر این، از جمله انتقادات وارده به طرح جدید، احتمال تشدید فرار از دوربین‌ها با استتار پلاک و کمک گرفتن از موتورسیکلت‌هاست.
کد خبر: ۷۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 30 January 2018
پس از کش و قوس‌های فراوان و در روندی سریع، طرح ترافیک جدید تهران نهایی شد و قرار است از ۱۵ فروردین سال آینده (۱۳۹۷) اجرایی شود.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه طی روز‌های گذشته، کلیات طرح ترافیک جدید تهران در شورای شهر به تصویب رسید، امروز جزئیات این طرح در دستور کار شورا قرار گرفت و به تصویب رسید، تا گام‌های نهایی برای اجرای آن در سال آتی برداشته شود؛ طرحی که با سرعتی کم سابقه در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد و از این روی، بسیاری از شهروندان اطلاعات چندانی در خصوص آن ندارند.

در ادامه می‌کوشیم، توضیحاتی در خصوص این طرح و چگونگی اجرای آن دهیم؛ طرحی که مهم‌ترین تفاوت آن با طرح فعلی ترافیک تهران، تقسیم بندی زمانی و به تناسب آن، چند نرخ عوارض مختلف است.

بنا بر این طرح جدید، سه بازه زمانی برای تردد در منطقه تحت پوشش در نظر گرفته شده که در مجموع از ۶:۳۰ صبح شروع شده و تا هفت بعدازظهر ادامه می‌یابد.

ساعت‌های ۶ و نیم تا ۱۰ صبح و همچنین ۴ تا ۷ بعدازظهر ساعات "اوج" ترافیک در نظر گرفته شده که بالاترین عوارض را دارد و کمترین عوارض مربوط به ساعت "غیر اوج" است که از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر است.

با طرح ترافیک جدید تهران آشنا شوید +جدول

قیمت روزانه مجوز طرح ترافیک جدید از ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۳۶ هزار تومان بسته به زمان تردد متغیر است که این پول از طریق حساب کاربری راننده خودرو برداشته می‌شود.

قیمت کنونی طرح ترافیک در ساعت اوج ۴۱۱۶۰ تومان و جریمه ورود به منطقه طرح، بدون مجوز ساعتی بیست هزار تومان است.

پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سقف ورود روزانه به محدوده طرح (جدید) را ۱۰۳ هزار خودرو اعلام کرده است که در صورت پر شدن این سقف، خودرو نمی‌تواند وارد منطقه طرح شود.

بر اساس طرح جدید، دو دسته خودرو‌ها مجوز می‌گیرند؛ ۶۳ هزار سهمیه دائمی برای افرادی که به لحاظ شغلی مجاز به ورود به محدوده هستند و ۴۰ هزار سهمیه نیز به صورت روزانه به متقاضیان ارایه می‌شود.

در طرح جدید، سهمیه خرید سالیانه به غیر از کسانی که دارای سهیمه دائمی هستند، حذف شده است، حال آنکه به خبرنگاران و عکاسان هم با پیشنهاد شورای شهر تخفیف ۵۰ درصدی تعلق گرفته است. با این ملاحظه که از سهمیه فعلی ایشان کاسته خواهد شد.

 

هم‌اکنون ۱۰۰ هزار خودرو دارای مجوز سالانه ورود به طرح هستند و تعداد موارد صدور مجوز‌های روزانه ۲۰ هزار اعلام شده است.

این در حالی است که به گفته پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، امسال (۱۳۹۶) ۳۵۰ میلیارد تومان درآمدزایی از فروش طرح ترافیک برای شهرداری حاصل شد که با اجرای این طرح درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند و به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

طبق برآورد شهرداری تهران ۵۵ درصد سفر‌ها با خودروی شخصی به محدوده طرح، کاری و مابقی غیرکاری است. مسئولان این نهاد ابراز امیدواری کرده‌اند که از محل حذف سهمیه‌های واگذاری آرم طرح ترافیک، خطوط مترو، تعداد قطار‌ها و اتوبوس‌ها را افزایش دهد.
 
شورای شهر تهران پیشنهاد کرده که در سه ماه اول (از نیمه فروردین ۱۳۹۷) این طرح فقط در محدوده طرح ترافیک اجرا شود و در صورت موفقیت، به منطقه زوج و فرد هم گسترش یابد.
شورای شهر تهران پیشنهاد کرده که در سه ماه اول (از نیمه فروردین ۱۳۹۷) این طرح فقط در محدوده طرح ترافیک اجرا شود و در صورت موفقیت، به منطقه زوج و فرد هم گسترش یابد.

اما این طرح چگونه اجرا خواهد شد؟ آن گونه که مسئولان توضیح می‌دهند، طرح جدید عمدتا بر مبنای ثبت از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک در محدوده طرح بنا شده که به گفته برخی منتقدان کافی به نظر نمی‌رسند. علاوه بر این، از جمله انتقادات وارده به طرح جدید، احتمال تشدید فرار از دوربین‌ها با استتار پلاک و کمک گرفتن از موتورسیکلت‌هاست.

شیوه‌ای که البته سال‌هاست در محدوده طرح ترافیک تهران متداول است؛ بعضی موتورسوران اتومبیل‌های بدون طرح ترافیک را به نحوی پوشش می‌دهند که دوربین‌ها نتوانند شماره پلاکشان را ثبت کنند. این کار چند ده ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و صاحب خودرو در ازای فرار از دست دوربین‌ها به موتورسوار پول می‌پردازد، که البته در قیاس با خرید طرح روزانه مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد، چون نرخ روزانه طرح فعلی بالای ۴۰ هزار تومان است و جریمه ورود به طرح ۲۰ هزار تومان، در حالی که این موتور سواران با قیمتی بسیار کمتر از جریمه این کار را انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۰
وقتی بودجه کم بیاد ........
هر سری با این خبرا باید اعصاب مارو خرد کنید...

ای لعنت... همش در حال التماس و درخواست شدم... یکی نیست بشنوه... این همه بدبختی بود اینم اضافه کردین...

آخه برای چی و کی اینکار رو کردین... محدوده زوج و فرد مایی که نه پول داریم ماشین بخریم نه اینکه تا الانش ماشین رو نصف سال در نمیاوردیم چه گناهی کردیم که باید هزینه بدیم و عوارض و بیمه و هزار مورد دیگه رو کامل دادیم همیشه...

چرا یکی به فکر نیست که این محدوده هم انسان زندگی میکنه و کار داره و هزار بدبختی...

پول زور گرفتن دیگه شده عادت...

ای بر این مردم که همه چیز رو تحمل میکنن.......
سال ۹۷ ازهرچه بتوانندمالیات وعوارض خواهندگرفت حتی اگربتوانندازاکسیژن هم ونفس کشیدن مردم هم مالیات وعوارض خواهندگرفت
حالا در این میان تاکسی های اینترنتی چرا ممنوع شدند؟ یعنی منکه در طرح هستم مجورم آژانس بگیرم؟ در صورتی که میتونم از تاکسی اینترنتی با هزینه کمتر استفاده کنم؟
حالا هزینه های احتمالی ورود به طرح هم بماند!
قبلا مثلا برای طرح ترافیک سالانه پزشکان تخفیف قایل میشدندولی الان نه نتها تخفیفی قایل نشدتد بلکه افرادی که به اقتضای شغلشان (مثل پزشکان)باید واردطرح شوند هیچ تفاوتی با افراد عادی که مثلا برای تماشای فیلم سینما وارد طرح میشوند ندارند !!!! هدف اصلی طرح جدید فقط یک چیز است "اخذ پول بیشتر" !!!!
اولا. اگر قراره اذ آلودگی هوا جلوگیری شود فروش طرح چه صیغه ای. ثانیا. بخش اعظم تهران را محدوده طرح است. راه حل کاهش جمعیت تهران وکوچ اجباری وانتقال وزارتخانه ها به شهرستانها منباب مثال وزارت نفت خوزستان. وزارت صنعت ومعدن یزد و....
طیق معمول طرحی برای کاسبی و زورگیری بیشتر، آیا بهتر نبود به تخلفات دوره قبل شهرداری بپردازید تا مشکلات شهرداری تهران را حل کنید؟ ایا بهتر بود هزاران نفر را که شهردار قبلی غیر قانونی استخدام کرده است اخراج می کردید تا هزینه های شهرداری کم شود؟ چرا همیشه همه طرح های شما به جیب مردم حتم می شود؟؟؟؟؟؟
زحمت کشیدند و سفره جدید درست کردند .این راهکار چه نفعی برای پاک شدن هوای شهر دارد ؟
باید از خودروهای تک سرنشین عوارض گرفته بشه و مستقیما صرف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بشه . افرادی که با خودرو تک سرنشین تردد میکنن حق اعتراض به آلودگی هوا و کندی ترافیک را ندارند .
معاون حمل و نقل بی کفایت شهرداری
بیچاره مردمی که از شهرستانها بیایند نه از طرح خبر ندارند نه اشنا به مسیر ها تند تند جریمه میشن
همه در يك شهر زندگي مي كنيم و بايد از إمكانات شهر بطور مساوي استفاده كنيم شما به چه حقي كسي وا كه در محدوده طرح زندگي و يا كار مي كند مجازات مي كنيد ان دنيا بابت اين پولهايي كه از مردم بيچاره گرفتيد بايد جواب پس بدهيد من به سهم خودم حلالتان نمي كنم والسلام
یک سئوال.تا الان این طرح بیخودتون چقدر به کاهش الودگی یا کاهش ترافیک کمک کرده؟این کار اسمش جیب بری هست.راهزنی هست.و1000000000000اسم دیگه به غیر از کمک به کاهش الودگی یا ترافیک.
مساله همون افزایش درآمد بود. و تاثیری روی ترافیک نداره. جوری تنظیم کردن که پول بیشتری به دست بیارن و از نفرات بیشتری پول بگیرن.
اگر بدون مجوز وارد بشی که به صرفه تر هست
یعنی من که منزلم داخل طرحه اگر ساعت 14وارد طرح بشم حتما باید تا 16خارج بشم تا مجبور نشم 24تومان بدم؟ من چه گناهی کردم که خونم بعد از دوربینه؟ منزلم خیابونه ایرانه. محل کارم خارج تهران.
یعنی ورود شمار زیادی موتور سیکلت به مناطق مسکونی مردم!!!!!.....شاید طرح خوبی باشد!!...ما ساکن منطقه ابی هستیم .... ........منتظر این می مانیم ببینیم ااین محله از ازدحام ماشین موتور وجمعیت ..کم می شود یا نه
پول طرح ترافیک رو اختصاص بدید به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی . موتورسیکت ها رو فقط برقی اجازه بدید . بقیه ماشین ها رو هم ملزم کنید به این دستگاه تصفیه که نمیدونم اسمش چیه دقیقا . توی شهرهای بزرگ جلوی عبور ماشین ها 10 سال به بالا رو بگیرید . بابا بخدا همه نباید ماشین داشته باشند . تو شهر قائمشهر امسال از آلودگی تپه های اطراف رو نمیدیدیم از آلودگی . این که تهرانه و کشورهای اروپایی ماشین سه سال به بالا رو از رده خارج میکنند تازه اون ماشین . بخدا من نمیدونم دیگه مسئله آب که نیست بگیم مافیای آب هست و از جیب مسولین درمیاد از جیب ملت قراره دربیاد . دوستان هم سر خالی شدن جیب مردم مشکلی ندارند . مشکل اینه که هیچی سرجاش نیست هیچ کس وظیفشو نمیدونه یسری هم که خوبن همرنگ شدن حال ندارند . حرکت انقلابی نیست یه روال سادس . تهران رو بخاطر همین ترس از قشر محرم فلان نشه انقد جمعیتش زیاد شد . وگرنه تهران میخواد تهران باشه باید گرون باشه که مهاجرت معکوس بشه . نمیدونم چند تا واگن اضافه کردن چقدر میشه مگه . بخدا خودم خجالت میکشم سوار مترو میشم تو تهران . الان نمیدونم چجوریه ولی چند سال پیش یادم میاد دخترا تو دهنت بودن . بخدا اگه نظارت درست باشه روی بودجه و خرج کردن ها و حساب پس گرفتن درست و کار اطلاعاتی درست مملکت میشه گلستان . متاسفانه یه جاده میسازیم انقد از توش میخورن سه برابر قیمت عادی درمیاد بقیه چیزا هم همینه
هر دم از این باغ بری می رسد . . .
اقایان ی فکری به حال این موتور سواران کنید که امنیت وٱسایش را گرفته اند واز لحاظ الودگی هوا وسروصدا چند برابر خودروها نقش دارند
منطقه پول درآوردند . نه طرح زوج و فرد
طبق قانون طرح زوج و فرد در مواقع آلودگی هوا است ، نه اینکه منطقه ممنوع درست بشه و از آن پول در بیارند .
اگر هوا آلوده هست چرا پول می گیرند و وارد به آن می شند .
به نظراین طرح غیرکارشناسی است وفقط ناراضی کردن مردم است هیچ فکری به حالمردم نشده امکانات فراهم نکردندوفقط محدودیت برای مردم ایجادمیکنن وعواقب انرابررسی نکرده اند
اینگونه طرح ها مثل زوج و فرد خیلی وقته در کشورهای پیشرفته منسوخ شده ولی ما همچنان اصرار بر طرح های قدیمی داریم
این طرح اصلا موفق نیست چرا دولت نمیخاد قبول کنه این کار درست نیست ایا در شهرهای بزرگ مثل توکیو، استانبول یا جاهای دیگه که جمعیت زیادی دارند طرح زوج و فرد دارند؟
يک مشکل فني دوربين ها اينست که ممکن است ورود خودرو ثبت شود ولي خروج آن به هر دليلي (پشت اتوبوس و ...) ثبت نشود!!
افرادی که در محدوده طرح ترافیک زندگی می کنند باید چه کار کنند؟
چرا کسی فکری برای این افراد نمی کند؟
آیا این انصاف است که ما به خاطر زندگی در این منطقه سالانه تا حدود یک میلیون تومان جریمه بپردازیم؟
من به شخصه صبح ها تا قبل از ساعت 7:30 از محدوده خارج میشم و تنها به خاطر عبور از یک دوربین در راه برگشت حدود ساعت 16 سالانه متحمل جریمه های سنگین می شوم.
اگر به لیست خلافی های ماشین من نگاهی بیندازیم تماما از طریق دوربین و بابت ورود به محدوده طرح می باشد.
واقعا متاسفم که هر روز دارند گره ها رو بیشتر میکنند وو در صورت اعتراض هم سریع انگ اغتشاش گر به آدم می زنن. متاسفانه هیچ تدبیری از این مسوولان ناکارآمد دیده نمی شود
اگر در سطح محدوده شهر نیز دوربین نصب گردد دیگر موتوری باید دنبال شما همیشه بیاید
در کشورهای اروپایی تعداد بسیار زیادی در سطح منطقه ممنوعه هست که مجددا پلاک ها را چک میکنند
اگه کسی میدونه اینا میخوان چکار بکنن به ما هم بگه . ما که نفهمیدیم
محدودیت طرح ترافیک برای اسایش مردم و کم کردن الودگی و ترافیک در مرکز شهر ایجاد شد اما این محدودیت الان توسط شهرداری برای کسب درامد هدفمند شده و می خواهند با افزایش ورودی به طرح کسب درامد نمایند که مغایر هدف اولیه است عابرین و مردم بدون اتوموبیل در طرح باید هدف باشند و انها نمی خواهند شما با هر حربه ای از طریق پایمال کردن حقوق انها کسب درامد کنید
مدیران ناکارآمد
برای برای ساکنان در حریم مناطق سفید وآبی که در زمان بازگشت به منزل ( عموما بعد از وقت اداری ) ناچارا یک دوربین را رد نموده وطی چند دقیقه وسیله نقلیه را در منزل پارک مینمایند ، چه تصمیمی گرفته شده است .
فعلا هربلايي به سر مردم آوريدمي توانيد مردم بدبخت وبيچاره كاري نمي توانند كنند فقط توكل به خدا هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد ....والسلام
سلام. وضعیت افرادی که در محدوده طرح ترافیک سکونت دارند، چه میشود؟
طرح ترافيك كه تا ساعت 17 است بعد چرا ميخواهند از ساعت 16 الي 19 مبلغ 36 هزار تومان بگيرند؟!
کمی دقت کنید
مثلا اگر کسی در ساعت اوج وارد شود وخارج 36 و اگر در ساعت اوج وارد شود 2برابر قبلی بماند ودر غیر اوج خارج شود 24
غیر منطقی هست....
باید تعرفه ها طوری باشد که خرید روزانه به صرفه تر از گرفتن طرح سالانه باشد! اگر کسی در ساعات اوج یا غیر اوج وارد شد و دیگه خارج نشد چقدر باید عوارض بده؟ با چه سازوکاری میخوان اجازه ندن بیشتر از 100 هزار خودرو وارد محدوده نشه؟! (مامورین در ابتدای خیابانهای ورودی طرح، تعداد خودروهای ورودی رو میشمارن؟)
اگه رفتیم تو طرح و بعد از ساعت طرح خارج شدیم چی؟ چطوری حساب میشه؟ اگه از جایی خارج شدیم که دوربین نداشت یا نگرفت چی؟ مگه خروج از محدوده همه جا دوربین داره ؟ اگه 7 صبح رفتیم 7 بعد از ظهر خارج شدیم چی؟ این بیشترین حالت ممکنه که اصلا در موردش حرفی زده نشده. در ضمن کجا این طرح ارزونتره؟ این که گرونتر شد؟ واقعا این شهرداری که یه برفو نتونست جمع کنه چطوری میخواد شهرو اداره کنه؟
تنها چیزی که میتونم بگم اینه: آخرین بار در زندگیم بود که تو این مملکت رای دادم.
کسی که منزلش درمحدوده طرح میباشد وتا 8/5میتواند از طرح خارج شود تکلیفش برای بازگشت به منزل چطور میشه باید تا 7بعدازظهر بیرون بماند بعد وارد بشه یا تصمیمی براش گرفته شده
با دوربین چگونه پر شدن سقف تعداد ورود خودرو به اطلاع مردم می رسد؟
چند سوال برای مخاطب ایجاد می شود:
1- رییس محترم شورای شهر اعلام کردند که مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ چه تضمینی برای مسافرین قائل شده اید که در روزهای برفی مثل چند روز گذشته، یا در روزهای گرم تابستان، یا هنگام غروب در ماه رمضان، سرویس دهی توسط وسایل نقلیه عمومی انجام پذیرد؟
2- چطور توقع دارید در گرما و سرما، مسافر در انتظار وسیله نقلیه باقی بماند که کارآیی و حجم حمل مسافر آن مشخصا ناکارآمد است اما از وسیله نقلیه شخصی محروم باشد؟
3- موتور سیکلت ها آلودگی بیشتری نسبت به خودرو دارند اگر بحث الودگی در میان است باید در اولویت عدم عبور از طرح باشند؛ در مورد اتوبوس ها نیز وضع بسیار بدتر است اگر یک اتوبوس 40 تا 50 مسافر را جابجا می کند قطعا بیش از مجموع 50 خودرو تولید آلودگی میکند
4- بسیاری از خودروهای داخلی قادر به دریافت معاینه فنی برتر نیستند و میزان تولید دی اکسید کربن و مونو اکسید کربن آنها بسیار بیشتر از خودروهایی است که از ورود آنها جلوگیری می شود، نمیتوان باور داشت که دغدغه محیط زیست و آلودگی هوا در میان است
5- آیا درآمد چند صد میلیاردی و یا هزار میلیاردی سبب حمایت بی چون چرا از این طرح نیست ؟
6- از نظر فنی نیز دارای ایراد است؛ فرض بفرمایید خودروی فردی در ساعت 8 وارد طرح گردید و در پارکینگ اداره متوقف شد و بعد از ساعت 16 به منزل مراجعت نمود ؛ آیا میزان آلایندگی این خودرو با خودرویی که وارد شده و مدام در حال حمل مسافر،کالا و یا کارهای شخصی است متفاوت نیست؟ گفته شده به نسبت تردد هزینه باید پرداخت شود هوشمندی سیستم چطور این مساله را مدیریت میکند ؟ پس عدالتی که در این طرح جز مزایای آن مطرح شده بود کجاست؟
همه چی مال پولداراست .خیابون ها را هم تقدیمشان کنید راحتتر جولان دهند.مرگ بر مستضعف.
تابناک عزیز لطفا یه مقاله راجع به صاحبان خودرو دوگانه سوز بنویسید که برای معاینه فنی بیچاره کردن مارو کسی هم جواب گو نیست.چرا ما باید تاوان بی مسولیتی بدیم.گناه ما چی هستش که قبلا خودرو دوگانه خریدیم الان برای طرح ترافیک باید حداقل 182 هزار تومن بدیم به اضافه هفته ها علافی و در به دری و ندونم کاری .برای یه معاینه فنی باید بریم گواهی سلامت کپسول گاز بیاریم تازه برای این همه خودرو دو گانه کلا 4 تا مرکز گذاشتند .تکلیف ما یی که اصلا از گاز استفاده نمیکنیم چیه؟
برای تست کپسول باید 4 صبح بریم نوبت بگیریم برای دو ماه بعد.بعد که نوبت ما شد باید بریم اون مرکز کپسول رو باز کنند بعد از چند روز باید بریم دوباره پسول رو ببند بعد با گواهی دوباره بریم در به در صف معاینه فنی بشیم.تازه از کجا مطمعن باشیم که کپسول مثل روز اول و استاندارد دوباره نصب شده.چون به خاطر مراجعه کننده خیلی خیلی زیاد وقت کافی نمیزارند برای نصب مجدد.حتما باید چندتا کپسول منفجر بشه تا بفهمند طرح غلط هستش.
لطفا پیگیری کنید ما که صدامون به هیچ جایی نمیرسه.
به نام خدا
مسئولین محترم مثل اینکه همواره به فکر خودشان و اطرافیانشان هستند کسانی که در شمال شهر زندگی نموده و فقط جهت رفت و آمد وسر کار رفتن نیاز به طرح ترافیک را احساس میکنند و نمیدانند که اگر ممنوعیت ورود و خروج در محدوده طرح ترافیک مانع راحت کارکردن عده ای میشودولی در عین حال باعث فلج شدن زندگی ساکنین منطفه طرح ترافیک بوده و هست و این مسئله هیچگونه دغدغه ای را برای مسئولین به همراه ندارد . البته میدانم نگارش این نامه به غیر از اینکه شاید کمی وجدان شماتابناکیها رابیدار کند فایده ای ندارد زیرا به لحاظ اینکه شما از خانواده خبر نگاران بوده واز اینکه مبادا با طرح این مسئله خدشه ای به سهمیه طرح ترافیک شما وارد آید از بیان و پیگیری آن خودداری مینماییدولی بدانید ما ساکنین مناطق طرح ترافیک روزگار سختی رامیگذرانیم و این مسئله را مردم دیگر مناطق وقتی احساس مینمایند که اعلام میشود طرح زوج وفرد از درب منازل اعمال میگردد.پس اگر ذره ای به عدالت ایمان دارید لااقل پیگیری نمایید متشکرم
این همه پول هست ولی حیف که مدیریت نیست و آخرشم دوستان مسئول غافلگیر میشن!!!
فاصله خط قرمز و آبی از اطراف یکسان و یک اندازه نیست و این با عدالت جور در نمی آید و بعد دو مستطیل موجود به یک اندازه کوچک نشدند باید ضلع ها از چهر طرف یک اندازه کوچک شود و ما به این امر محترز بوده شدیم
تخصص این جماعت تصویب قوانین چند دقیقه ای و تحمیل تاثیرات جانبی چند ساله بر مردم است.
از ماست که بر ماست.
از جهتی میتوان گفت که محدوده سبز برای سکونت بسیار آرام تر و تمیز تر خواهد شد.
البته فقط از یک جهت ;)
واقعا شهرهای مطرح دنیا مانند لندن نیویورک و برخی دیگر مرکز شهر گرانترین منطقه شهر است
باسلام
من از ساکنان داخل طرح اصلی هستم وبرای انجام بعضی از امور مجبورم گاهی از اتومبیل خورم استفاده کنم . تا قبل از این خروج از طرح در ساعات اولیه صبح اشکالی نداشت .چون ما ورود در طرح نداشتیم واز شب قبل در داخل طرح بودیم .حالا با این طرح خروج ما ظاهرآ عواقبی برای ما وعوایدی برای دولت دارد در حالی که ما مجبور به این عمل (خروج از طرح)هستیم .لطفآ فکری برای ما کنید.مثلآ افراد ساکن در طرح وقت داشته باشند تا ساعت 8صبح از طرح خارج شوند.
فقط بلدین خون مردمو توشیشه کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار