بازدید 38104

این سه استاد دانشگاه، حقوق میلیونی می گیرند اما اجازه تدریس ندارند!

ریاست دانشکده با ارسال زودهنگام پرونده درخواست اخراج این اساتید به هیأت عالی جذب، عملاً فرصت باقی مانده پنج ساله را برای رسیدن امتیاز احتمالی این افراد به حد لازم از آنها سلب کرده است؛ موضوعی که هرچند احتمالش کم بود، به هر حال ممکن بود این سه استاد بتوانند در سال آخر حد نصاب امتیازهای علمی لازم را به دست آورند.
کد خبر: ۷۶۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 27 January 2018

این سه استاد دانشگاه، حقوق میلیونی می گیرند اما اجازه تدریس ندارند!با آغاز سال تحصیلی جدید، ریاست دانشکده برق و مخابرات دانشگاه شیراز، اخراج سه تن از اعضای هیأت علمی خود را آن هم با روندی کاملاً غیر قانونی در دستور کار قرار داد و تلاش کرد، ترکیب اعضای هیأت علمی دانشکده را تغییر دهد؛ هرچند این اقدام با مخالفت هیأت عالی جذب کشور ناکام ماند، پیگیری ها نشان می دهد، این سه استاد از ابتدای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری ـ به رغم مخالفت های دانشجویی ـ قطعا اخراج خواهند شد.

به گزارش «تابناک»؛ دانشکده برق و مخابرات دانشگاه شیراز ـ که همچون تمامی دانشکده های دانشگاه های سراسری از طریق هیأت عالی جذب کشور اقدام به جذب استاد می کند ـ تلاش دارد سه تن از اعضای هیأت علمی خود را که دوره پنج ساله پیمانی آنها رو به پایان است، از دانشگاه اخراج کند؛ اقدامی که البته ماه هاست مدیران این دانشکده به دنبال آن هستند، ولی هر بار بنا به دلایلی به سر انجام نرسید.

علی حقدل دارای مدرک دکترای مهندسی مخابرات از دانشگاه شیراز، علیرضا و حامد مسندی دارای مدرک دکترای مخابرات ـ سیستم از دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دییگو آمریکا، اساتیدی هستند که در فرایند مورد اشاره ریاست دانشکده برق و مخابرات دانشگاه شیراز قصد اخراجشان را دارد.

سه استادی که نامشان برده شد، پنج سال پیش و بر اساس تشخیص هیأت عالی جذب کشور و پس از بررسی مدارک به استخدام دانشگاه شیراز درآمدند و بر اساس قوانین این هیأت تا پایان دوره پنج ساله هر گونه تصمیم در مورد وضعیت آنها در اختیار این هیأت قرار دارد.

به رغم نکته ای که به آن اشاره شد، پس از پایان چهار سال از دوران تدریس این سه استاد، ریاست دانشکده برق به هیأت عالی جذب نامه ای می نویسد و در این نامه درخواست اخراج این سه استاد را بنا به دلایلی از قبیل پایین بودن کیفیت آموزشی، عدم کسب امتیازهای پژوهشی لازم و نیز نارضایتی هیأت رئیسه دانشکده از وضعیت آنها را اعلام می کند.

به رغم درخواست هیأت رئیسه دانشکده مذکور، هیأت عالی جذب بنا به دلایلی از جمله عدم اتمام دوره پنج ساله پیمانی و نیز وجود شرایط مشابه برای تعداد زیادی از اساتید پیمانی دانشگاه شیراز، دستور به استمرار همکاری این سه استاد با دانشکده برق را اعلام می کند.

بررسی ها در مورد آخرین وضعیت این اساتید، حکایت از آن دارد که به رغم دستور هیأت عالی جذب مبنی بر استمرار همکاری، هیأت رئیسه دانشکده از ارائه درس به این سه استاد امتناع کرد و در نیم سال اول سال تحصیلی جاری، هیچ یک از این سه استاد نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند. این در حالی است که بر اساس قانون هر سه این افراد تا پایان ماه گذشته حقوق و مزایای هیأت علمی خود را دریافت کردند.

حامد مسندی شیرازی، یکی از سه استاد مورد اشاره در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، در مورد مشکل پیش آمده و چرایی تصمیم ریاست دانشکده برای اخراج او و سه استاد دیگر گفت: آنها برای عملیاتی کردن این خواسته خود، موضوع عدم اکتساب امتیاز کافی علمی توسط من و دو استاد دیگر را مطرح می کنند و از آن گذشته، رئیس دانشکده در گزارش خود برای هیأت عالی جذب عملکرد ما را در بخش های مختلف از قبیل حضور در محیط آموزشی، نحوه تدریس، تعامل با دانشگاه و... ضعیف ارزیابی کرده است.

مسندی شیرازی ادامه داد: تأکید ریاست دانشکده بر به حد نصاب نرسیدن امتیاز علمی ما، در حالی است که هنوز دوره پنج ساله پیمانی بودن ما به اتمام نرسیده بود و از سویی وضعیت دیگر همکاران دانشکده نیز در این حوزه از ما بهتر نیست. علت این موضوع نیز آن است که در رشته ما کسب امتیاز علمی کار زیاد آسانی نیست و معمولاً اساتید برای اینکه به مشکل نخورند، قراردادهایشان تمدید می شود.

وی ادامه داد: جدا از موضوع امتیاز علمی و اینکه بر اساس این معیار باید بسیاری از اساتید دانشکده و دانشگاه اخراج شوند، موضوع دیگر این است که بر اساس فرم های ارزشیابی از دانشجویان آنها بالاترین نمره و رضایت را نسبت به نحوه و روش تدریس ما داشته اند.

این استاد در شرف اخراج از دانشگاه افزود: رئیس دانشکده بنا دارد از ترم آتی تحصیلی حکم اخراج ما را از طریق دانشگاه صادر کند و در ترم گذشته نیز علی رغم پرداخت حقوق و مزایا اجازه تدریس به من و دو استاد دیگر نداد.

مسندی در پاسخ به سؤال خبرنگار «تابناک»، در مورد فعالیت سیاسی و احتمال دخالت این موضوع در تصمیم گیری ها گفت: من تمام دوران تحصیلات دانشگاهی خودم را در آمریکا گذرانده ام و خودم را زیر مجموعه هیچ یک از طیف های سیاسی موجود در کشور تعریف نمی کنم. برای من سیاست در اولویت نیست و بیش از هرچیز به کیفیت علم و دانش خودم فکر می کنم. من بارها به صورت مستند به اساتیدی که با من مشکل دارند، گفته ام که فعالیت های بین المللی من در حوزه تخصص دانشگاهی از آنها بیشتر است.

در همین رابطه، «بهمن فیزابی» رئیس روابط عمومی دانشگاه شیراز به «تابناک»، گفت: موضوعی که شما از آن صحبت می کنید، مربوط به گذشته است و من در جریان آخرین تحولات آن نیستم. با این حال باید این موضوع را به عرض برسانم که مدیریت دانشگاه و ترکیب هیأت رئیسه در ماه گذشته تغییر کرده است و فکر می کنم این مشکل حل شده باشد.

نکات مهمی که در مورد شرایط این استاد دانشگاه شیراز و دو همکار دیگرش وجود دارد این است که این سه استاد در شرایطی در ترم گذشته از تدریس در دانشکده و فعالیت پژوهشی محروم شدند که حقوق و مزایای خود را از بیت المال دریافت کرده اند؛ اتفاقی عجیب که مصداق بارز اتلاف منابع در این دانشگاه است و باید مسئولان مربوطه به چرایی این تخلف ورود کنند.

به بیان دیگر، ریاست دانشکده با علم به پرداخت حقوق و مزایا به این سه استاد حداقل تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی جاری از ارائه درس به آنها جلوگیری کرده و مشخص نیست، کلاس های خالی مانده را بر اساس کدام معیار و سنجه در اختیار سایر اساتید قرار داده است؟

نکته مهم دیگر آنکه ریاست دانشکده با ارسال زودهنگام پرونده درخواست اخراج این اساتید به هیأت عالی جذب، عملاً فرصت باقی مانده پنج ساله را برای رسیدن امتیاز احتمالی این افراد به حد لازم از آنها سلب کرده است؛ موضوعی که هرچند احتمالش کم بود، به هر حال ممکن بود این سه استاد بتوانند در سال آخر حد نصاب امتیازهای علمی لازم را کسب کنند.

به موارد بالا باید این را افزود که واکنش رئیس روابط عمومی دانشگاه در مورد این حادثه بیش از آنکه به مشکلات علمی و کیفیت پژوهشی این سه استاد اشاره داشته باشد، ناظر بر اختلافات مدیریتی است؛ موضوعی که این مسئول روابط عمومی امید دارد با تغییر ترکیب هیأت رئیسه دانشگاه حل شود!

بنابراین، به نظر می رسد ورود یک نهاد بی طرف خارجی برای بررسی شرایط این سه استاد و مقایسه وضعیت آنها با دیگر اساتید دانشکده ضروری باشد؛ اتفاقی که می تواند ضمن اجرای عدالت، حقیقت اشکال پیش آمده را نیز روشن کرده و در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۶۷
تصفیه حساب در دانشگاه ها به این روال ناجوانمردانه مدتهاست جریان دارد
البته این مدل فله ایش جدیده!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
چیز جدیدی نیست. قانونی ظالمانه تر از قانون استحدام پیمانی استادان نیست که در مدت پیمانی امنیت شغلی یک دکترای فارغ التحصیل از برترین دانشگاههای دنیا به اندازه یک امنیت شغلی یک کارگر ساده هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
این اساتید شروع کنند به نوشتن پایان نامه دانشجویی
همچین نوشتین حقوق میلیونی میگیرن انگار بنده های خدا جز حقوق هیات علم میگیرن و انگار ماجرا زیر سر خودشان بوده... بیچاره ها در آستانه اخراجن...احتمالا به این دلیل که کارشان را خوب بلدن!!! نترس تابناک جان دانشگاه ها به چشم برهم زدنی حقوقشان را هم قطع میکند تا باز هم نحبگان بروند
سلام تنها هیات علمی 5 سال می تواند پیمانی باشد و آیین نامه تنها بین سالهای 5 تا 8 را با شرایط موافقت دانشگاه و تصویب هیات امنا مجاز می داند
خوب پول بیت المال را این سه استاد تلف نکرده اند، آن کسانی تلف کرده اند که کلاسی به ایشان نداده اند، ضمن اینکه در ایران کسب امتیاز که بیشتر از طریق چاپ مقاله صورت می گیرد کار بسیار دشواری است و در برخی موارد علنا مافیا وجود دارد و نشریاتی هستند که گویا مشترک افرادی خاص می باشند و شمار ثابتی از نویسندگان همیشگی دارند و به ندرت مقاله افراد دیگر، به خصوص افراد بدون وابستگی های خاص را چاپ می کنند، و کارهای پؤوهشی رشته برق نیز مسلما به امکانات بسیار نیاز دارد و دشوار سات که فردی در خانه یا دفتر کارش و تنها با اتکای به کتابهایش کار پژوهشی انجام دهد. بی تردید مسائل دیگری در کار سات و احتمالا قرار است سه تن ازمابهتران را به جای این افراد سر کار بگذارند، سه فردی که هم اکنون کارهای پژوهشی اشان هم آماده و پر و پیمان است.
من ورودی هفتاد و شش دانشگاه بودم یادم میاد یک دانشجو به نام مسندی هفتاد و هشت امد دانشگاه دانشجوی بسیار زرنگی بود سال اول شیراز بود ولی سال دوم یا سوم به بعد رفت امریکا اگر همان است که شاگرد بسیار ممتازی بود
واقعا وقتي در عالي ترين نهادهاي علمي كشور وضع بدين صورت است و رانت و لج بازي و زير اب زني وجود دارد ديگر از ساير حوزه ها چه توقعي ميشه داشت
تاسف اوره
من به عنوان یه دانشگاهی عرض میکنم.اینقدر این نا عدالتی ها زیاد هست،حتی در بهترین دانشگاه این کشور.ما ادمهایی داریم که الان 12ساله هیچ فعالیت علمی ندارند وهمون استادیار موندند ولی هیچکی بهشون "تو"هم نمیگه،یا ادمایی که طرف 3ساله امریکاست ولی هنوز حقوق از اینجا میگیره.ولی برعکس ادمی هست که اهل لابی نیست،میاد با اینکه خیلی صلاحیت علمی داره،حتی به محقق پسا دکتری هم قبولش نمیکنند چه برسه به هیات علمی.
خخخخ.......من ۵ سال است که بازنشسته شده ام ولی ظاهرا در دانشگاه ها در بر همان پاشنه قبل میگردد. اکثرا تصمیم گیری ها در مورد ارتقا در اکثر دانشگاه ها سیاسی است. اگر با گروهی که در مدیریت است همراه باشی مشکلی نداری.
فاتحه آموزش عالی خیلی وقتها خوانده شده است
گناه خودشونه . اگر در امریکا و اروپا بودند الآن برای خودشان کسی بودند
تابناک فکر میکنی اساتیدی که در دانشگاه های ایران تدریس میکنند و حقوق میلیونی میگیرند بازدهی و ابتکار عملی دارند که به این 3 تا بنده خدا گیر دادی. برخی اساتید دانشگاه های ایران متاسفانه اندکی نواوری از خود نشان نمیدهند. تدریس آنها از روی جزوات 30 سال پیش یا زمان دانشجویی خودشان است. همه کارها رو دانشجوهای بیچاره انجام میدهند بدون اینکه حق الزحمه ای بگیرند. به نظرم اگر همین فردا تمام اساتید دانشگا های دولتی اخراج شوند و یک سوم حقوق و مزایای آنها به دانشجویان مقاطع پی اچ دی یا تخصص داده شود هیچ اتفاقی که نمی افتد بازدهی دانشگاه ها هم افزایش میابد. دانشگاه ها الان تمام بودجه خود را صرف حقوق اعضا هیات علمی و کارکنان میکنند. در هر دفتری در دانشگاه که وارد میشوید حداقل 10 نفر جا گرفته اند که هیچ بازدهی ندارند و همه از اقوام اعضا هیات علمی هستند. دانشگاه اگر توسط دانشجوها اداره شود به صورت کار دانشجویی خیلی صرفه جویی میشه.
خبر نکات گنگ زیادی دارد، یکیش اینکه به حدنصاب نرسیدن امتیاز پژوهشی این سه استاد اون هم در دانشگاه شیراز به با دارا بودن دانشجویان تحصیلات تکمیلی عجیبه ( خیلی از استادان در دانشگاه های کوچک که فقط دانشجوی کارشناسی دارند و نه تحصیلات تکمیلی همین حداقل امتیاز پژوهشی را کسب می کنند)ّ!!
هزاران کارگر در طول ماه بیکار میشن برای کسی مهم نیست حالا چرا اخراج 3 استاد دانشگاه بی سواد که تنها بلد هستند کتاب بر روی تخته کپی کنند برای تابناک مهم شده عاقلان دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
از کجا میدونی بی سوادن؟ فقط یک کار پژوهشی درست حسابی همین دکترا میتونه برای دهها کارگر فرصت شغلی ایجاد کنه
بعضیا فقط بلدن کیلویی حرف مفت بزنن
دو نفر از این اساتید فرزندان یکی از اساتید همان بخش بوده و مصداق بارز ژن خوب هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
تازه باید دید که با بورسیه دولتی رفتن آمریکا یا با هزینه شخصی؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
دوستی دارم که پدرش استاد دانشگاهه. رتبه کنکورش پایین بود مکانیک زابل قبول شد بعد با استفاده از سهمیه هیئت علمی خودشو کشوند دانشگاه بین الملل قزوین.
حالا فک کن اگه پدرش از سیاسیون هم میبود با بورسیه دولتی میرفت آمریکا هم ادامه تحصیل میداد برمیگشت در کسری از ثانیه استخدام هم میشد. رسمی هم میشد.
من خودم با چشم خودم دیدم فارغ التحصیلای دکتری هوافضای شریف دنبال موقعیت شغلیی بودن که نیازی به دکتری هم نداشت ولی دربه در کار شده بودن. حالا تو این وانفسا ژنهای خوب سیاسیون فرت و فرت رسمی میشن!!!
من به عنوان یک استاد برق به این سه استادیار دانشگاه برق متاسفم که این اقایان هنوز هم منت این دانشگاه را برای 4 میلیون تومان در آمد ( 800 دلار ) می کشند در حالیکه اکثر دانشجویان برق به کشورهای خارج جهت پست دکترا می روند و با چندین برابر حقوق دانشگاه های ایران در آنجا کار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
اینها ژنهای خوبین که فقط تو ایران از این توانائیها دارن!!!
با سهمیه هیئت علمی خودشونو میکشونن دانشگاه های برتر. بعد با بورسیه های رابطه ای خودشونو میکشونن آمریکا.
بعد میان ایارن عزیزای دل بابا سریع استخدام رسمی میشن.
بعد خودشونو به یه حزب میچسبونن رده های شغلی رو چهارتایکی طی میکنن
کجای دنیا انقد راحتن عاخه؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
دوست عزیز خبر نداری حقوق اساتید دانشگاه دولتی 12-15 میلیون تومان و اساتید دانشگاه ازاد 8-10 میلیون تومان هست ...
قربان حقوق منظور از حقوق میلیونی، ماهی 4 یا 5 میلیون تومان است.
واقعا شان دانشگاه و استاد دانشگاه را کاملا نابود فرموده اند.
برای از بین بردن اختلاف طبقاتی سعی بر آن است که همه به قشر ضعیف تبدیل شوند.
قطعا مشکل غبر علمی می باشد وگرنه‌ بگویند سایر اساتید این حوزه دقیقا چه رشدی در این باره داشته اند
لابد این سه استاد گرامی از آقا زاده ها هستند که به فشار شما متکی اند. ظاهرا در این پنج سال هم هیچ مقاله ای نداشته اند. باید پرسید این عزیزان با چه پیشینه علمی در دانشگاه آمریکا پذیرش گرفته اند؟ ایا بورس بوده اند؟
حقوق میلیونی :)
در دنیای تکنولوژی امروز نباید معیار دست یک عده باشه که سر خود تصمیم به پاکسازی اساتید کنند. معیار علمی به روش ساده از google scholar در دسترس است.
خیلی ها بی سرو صدا بدون اینکه کار را به تابناک بکشند خودشون خداحافظی می کنند و دوباره برمیگردند خارج.

مسولین: نیاز نیست نگران فرار مغز ها باشید. شما محیط درست اماده کنید خود مغز ها بر میگردند. این رفتار در دانشگاه ها خیانت به کشور است و افراد تحصیل کرده دیگه ریسک برگشت به مملکت را نمی کنند.
من خودم 6 سال با باری از دانش و تجربه برگشتم و خدمت کردم. برای وقتی که گذاشتم برای خود ام پشیمان و برای مملکت ام خوشحالم. متاسفانه بیشتر دوام نیاوردم. دوستان هنوز محیط اماده نیست.
"من بارها به صورت مستند به اساتیدی که با من مشکل دارند گفته ام که فعالیت های بین المللی من در حوزه تخصص دانشگاهی از آنها بیشتر است."
دوست گرامی فکر نمی کنید همین برخورد موجب جری تر شدن انها شده باشد. پیشنهاد می کنم یک پارتی خوب پیدا کنید، مشکل تان ایکی ثانیه حل میشود.
تابناک دست بردار. ایا قرار است عملکرد هر مدیریتی در هر سطحی یک موضوع رسانه ای باشد؟ شما اگر عرضه کافی دارید به همان بررسی عملکرد سطوح عالی مدیریتی هم برسید ما کلاهمان را از خوشحالی هزار متر به بالا پرتاب میکنیم. مطرح کردن بحثهایی نظیر این چیزی بجز سوءاستفاده از قدرت رسانه نیست.
البته اینرا هم بگویم که من نه عضو دانشگاه شیراز هستم و نه ان سه استاد موصوف را و نه مدیرانشان را نمیشناسم و لازم هم نیست که بشناسم. مطلب من همانست که گفتم: رسانه برای دخالت در مدیریت نیست. رسانه فقط باید به سطوح عالی مدیران و تصمیم ها ورود کند. خرده ریزها چه غلط چه درست در حیطه رسانه های عمومی نیستند. بله البته ممکن است رسانه های تخصصی باشند که مسائل یک قشر خاص را مورد توجه قرار دهند. در انجا مخاطب بدلیل انکه خودش درگیر است و اشنا است میتواند در مورد مطلب ارائه شده نظر داشته باشد و طرح نظرات میتواند مفید باشد در غیر این صورت اسم این کار جو سازی است.
متاسفانه بعضی از اساتید دانشگاه دانشگاه را با دبیرستان اشتباه گرفته اند قرار نیست عده ای حقوق های گزاف بگیرند و کار تحقیقاتی و پژوهشی را فراموش کنند.دانشگاه جای بهترین هاست.
حالا مگه اینایی که هی فرت و فرت مقاله می نویسن چه گلی به سر علم زدن که این سه تا نزدن؟ مثل فلان وزیر و بهمان معاون خوبه که با این همه مشغله کاری 400 تا مقاله دارن؟
یعنی چی یه سری میان طرف 5 ساله جذب شده، یه دفعه طرف رو میندازن بیرون.. حالا همین ها هم جذب شدن رو میخوای سربار جامعه کنی؟ دیگه چه مرضی داری؟ همه که نمیتونن بیان پاچه خواری رییس دانشکده رو بکننن که...
بر اساس ایین نامه استخدامی اعضای هیات علمی علاوه بر ۵ سال که عضو هیات علمی می تواند در وضعیت پیمانی بماند اگر در این ۵ سال امتیاز لازم را کسب نکرد تا سه سال دیگر به عضو هیات علمی فرصت داده می شود تا امتیازات لازم را کسب کند. بیش از ۸۰ درصد هیات علمی معمولا بیش از ۵ سال می توانند امتیازهای لازم را کسب کنند. بنابراین در مورد این افراد تبعیض اعمال شده است.
متاسفانه در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر شیراز هم بخش های برق و هم بخش های کامپیوتر بین اساتید گروه و باند بازی به فجیع ترین و زشت ترین شکل وجود دارد و چیزی که انگار محلی از اعراب ندارد اخلاق، وجدان و انصاف است که در این میان قربانی شده است و بیشتر بنا بر باند بازی و منفعت گرایی و نه شایسته گرایی و حقیقت خواهی است.

البته حساب تعدادی از اساتید اخلاق محور و منصف از بقیه جدا است. اما این به هیچ وجه آن محیط فرهنگی و دانشگاهی نیست که انسان انتظار آن را دارد.

البته اساتید سطح علمی خوبی دارند اما گاهی انسان تعجب می کند که چه پیش آمده برای جامعه و فرهنگ اخلاقی ما که نه فقط در دانشگاه بلکه در جاهای مختلف کم یا بیش جو منفعت طلبی و رفتار خلاف انصاف رواج یافته است.

به نظر من البته قرار نگرفتن اخلاق و انصاف به عنوان یکی از معیارهای اساسی در تعاریف اولیه و سرلوحه برنامه های حاکمیت کشور یکی از دلایل آن است. وقتی فقه (احکامی) قدر می بیند ولی اخلاق که هدف اصلی بعثت پیامبر اسلام خوانده شده خیلی مورد توجه نیست، نباید انتظار داشت که پس از گذر زمان و در دراز مدت به جایی بهتر از اینجا می باید می رسیدیم.
این که چیزی نیست در مرکز دانشگاهی ما موسسه عالی طب انتقال خون در سازمان انتقال خون که زیرمجموعه وزارت بهداشت است . دو نفر از باسوادترین و متعهد ترین اساتید که تازه رسمی هم هستند اتاق ندارند و در گوشه کتابخانه ماههاست نشسته اند . اینها هم مدارج بالایی از خارج و داخل کشور دارند من که سواد درست حسابی ندارم هر وقت میبینمشون دلم میسوزد . فکر کنم بنابر دلایلی دارن تنبهشوت میکنن. بیچاره ها هیچی هم نمیگنن . الله وکیلی مطرح ترین استادهای اونجا هستن اگه میتونینن کاری براشون بکنید ثواب کردید
نابناک یه تیتر در رابطه با باندبازی اساتید دانشگاه بزنین که هم علم و هم اخلاق را به کل از بین برده. دانشگاه ها اگر ارتباطی با صنعت داشتند هیچ کدام از این حواشی وجود نداشت چرا که دنبال هیات علمی کارآمد میگشتن ولی الان چون ارتباطی ندارن به کارهای واهی و باندبازی رو آوردن.

من خودم معنی باند را اولین بار تو دانشگاه درک کردم
باند فلان استاد ...
باند فلان استاد ....

تو این دانشگاه نه اخلاق هست و نه علم
با توجه به این که من تمام دوران تحصیل دانشگاهی خود را در دانشگاه شیراز گذرانده ام، الان بیش از 12 سال هست که در این دانشگاه و همین دانشکده بوده و حتی از بسیاری از اساتید این دانشکده هم قدیمی تر هستم.
اساتید و شرایط این دانشکده را کاملا می شناسم
در مورد سواد این سه استاد شکی نیست، اما نکته خیلی مهم تر نحوی استخدام این سه استاد هست.
چندین سال، پدر علیرضا و حامد مسندی (دکتر محمدعلی مسندی) معاون آموزشی دانشگاه شیراز بوده و به خاطر حضور پر رنگ 41 ساله در دانشگاه شیراز، از افراد با نفوذ این دانشگاه به حساب می آید.
قضاوت نمی کنم، ولی در این مدتی که در این دانشگاه بودم، اساتید خیلی خیلی با سوادتر با پیگیری زیاد نتوانستند استخدام شوند، برای همین استخدام راحت علیرضا و حامد مسندی جای سوال بسیار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
البته باید دید که اینها چطور آمریکا درس خوندن؟ آیا با بورسیه دولت ایرن رفتن؟
سن بازنشستگی برای اساتید دانشگاه باید بشود 55 سال و بعد آن هم نهایت یکی دو کلاس به آنها بدهند. نیروهای تحصیل کرده مقطع دکتری پشت درها مانده اند آنوقت یک عده فسیل ول کن کرسی دانشگاه نیستند و مافیا زده اند! وزارت علوم هرچه سریعتر باید شرایط جذب سراسری فارغ التحصیلان دکتری را آماده کند تا کسی به فکر مهاجرت نباشد!
راه رفتن به اروپاو امریکا را برای انها باز کردن...
عجب تابناک معلومه پول گرفتی از این بابا ها دفاع کنی. خب دانشگاه میخواد اخراج کنه استاد کم سواد رو شما چی میگید. داشگاه آمریکا خونده باشه دلیل بر با سوادی نیست.
دانشگاه دولتی داریم که هیات علمی استخدام کرده اما نه برایشان دانشجو دارد و نه واحد درسی. همچنان هم حقوق می گیرند و سالانه هم ترفیع می گیرند!!!
جدا با بی طرفی قضيه را بررسی کرديد؟
مگر گروه برق چندتا مسندی مي خواد؟
آيا استخدام اينها طبق رويه معمول بوده يا زورچپونی بوده؟
خواهشا اگر می خواهيد در جنگ نرم شکست نخوريد سرداران خودی را به جای سرداران واقعی و افرادی که حقشونه به عنوان هيات علمی تو دانشگاه ها نچپونيد.
با سلام بر تابناکیهای عزیز
تیتر خبر شما انسان را به یاد اختلاسهای میلیاردی می اندازد
در ابتدا که این تیتر را میبینی فکر میکنی که یک باند اختلاسگر کشف شده که اساتید دانشگاه هستند.
باور کنید قشر زحمتکش اساتید دانشگاه و همیشه مظلومانه کار ش را انجام داده و باعث پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان ایران بوده و هست.
پیشنهاد میکنم برای بررسی مشکلات اساتید دانشگاه یک سری به دانشگاهها بزنید و پای درد دل این قشر زحمتکش بنشینید.
با احترام: یکی از اساتید دانشگاه
هنگامی که برخی اساتید و هیات علمی در سال با همه اشتغالات 700 یا 300 مقاله شریک هستند. یعنی هر روزی یک تا دو مقاله. معلوم است به این بیچارگان باید گیر بدهند.
ی جوری گفتی میلیونی آدم یاد حقوق نجومی میاقته
ای کاش معیاری هم برای سایر مدیران و کارمندان بود با حقوقی که به یک استادیار جوان با مدرک دکتری میدن انتظار شق القمر دارن ی مقایسه بشود با کارمندان نفت بانک شهرداری مالیات ...این رویه متاسقانه در حال باب شدنه مطمئن باشید این رویه هیچ کمکی به ارتقا دانشگاه نمی کنه دانشگاه صرفا کار پژوهشی نیست کار آموزشی هم هست اگر نه فقط میشد پژوهشگاه ای بسا استادانی که در انتقال مفاهیم عالی عمل میکنن ولی در پژوهش به دلایلی ضعف دارن منجمله عدم آزمایشگاه های بروز
از دوران احمدی نژاد وضع حقوقی استادان به شکل بسیار بدی افت کرده است
اینکه دانشجو ازشون نمره بالا گرفته نشون نمیده که اتساد خوبی هستن شاید امتحاناتشون زیادی آسون بوده و کسی که تو 5 سال دو تا مقاله نداده که رتبه علمی بگیره اونم تو دانشگاه معلومه دچار سکون علمیه
بعضی موضوعات رو یک طرفه به قاضی نرید ممکنه حرف رییس دانشکده درست باشه
البته قراردادهای پیمانی هرسال تمدید می شوند و دانشگاه در هر سال حق عدم تمدید را دارد.
من دانشجوی پدر اینان بودم در مقطع فوق لیسانس که اتفاقا پدر ایشان اقای دکتر محمدعلی مسنذی شیرازی و پایانامه هم با ایشان گذرانم خانواده دکتری مسندی از بهترین وشریف ترین ادم ها هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی هستند و پسرهای ایشان هم من می شناسم بسیار ادم های با سوادی هستند
به این نمی گویند اخراج، می گویند عدم تمدید قرارداد پیمانی که در اختیار هر دو سوی قرارداد است‌. این امر بطور پیوسته در همه دانشگاه ها اتفاق می افتاد. حالا تابناک عزیزم بگو این سه استاد محترم پسرخاله کی هستند که خبر یک تصمیم داخلی معمولی دانشگاه شیراز را رسانه ای کرده ای؟
پدر ایشان هم فارغ التحصیل آمریکا بودند و پس از انقلاب با بورسیه دولتی به آمریکا اعزام شدند . واقعاً وجدان داشتند که برگشتند . پسرانشان هم در آمریکا دکترا گرفتند و آمدند. انسانهایی چنان شریف خودشان هم راضی به جذب غیر قانونی به عنوان استاد و طی نشدن مراحل قانونی نیستند.
متاسفانه سلیقه ای عمل می شود. به طور مثال اگر مجموع امتیاز رئیس دانشکده و سه معاون ان را در 5 سال گذشته بررسی کنید از یک استاد جوان به مراتب کمتر خواهد بود و جالب است که همین هیات اولیه می خواهد برای یک استادیار تصمیم بگیرد. معیارهای وزارت علوم جهت امتیازدهی کاملا غلط هست و بیشتر یک اهرم سیاسی برای تسویه حساب و امتیازگیری هست تا امتیازدهی!!! بسیاری از اساتید ما اصلا سیاسی نیستند و افرادی کاملا علمی و فنی هستند.
تابناک تو دشمن دانشگاهایی! بچاپ لطفن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
تیترت مشکوکه
متاسفانه اخراج اساتید خبره و دانا یک موضوع جزعی است متاسفانه جذب اساتید با گرایش خاص و بی سواد در دستور کار دانشگاه شیراز است. مثلا گروه اقتصاد دانشگاه شیراز یک زمان همه از افراد مجرب و تحصیکرده پرینستون و پنسیلوانیا و.. و امروز تعدادی بی سواد دور هم جمع شده اند که به راحتی می توانید سوابق انها را در بیاورید.
جاي تاسف براي مردمي كه براي ارضاي خودخواهي خود و تنبلي و پخته خواري خويش تلاش مي كنند موتور تحول جامعه يعني دانشگاه ها را از حركت بازدارند
مگر قراره همه شغلها حقوق يكسان داشته باشند؟
چرا به حقوق و مزاياي بانكي ها و يا پزشكان و حتي كارمندان حسابداري بيمارستان ها و نفتي ها و قوه قضائيه و غيره توجه نمي كنيد گير داديد به هيات علمي ها كه هرچه رشد داريد از اين قشره
يارو رفته تو بازار و كيف و حالش را كرد الان اومده با پول تو دانشگاه هاي ضعيف و ... مدرك ارشد و دكتري را داده بيرون براش نوشتند ادعاي فضل و دانش مي كنه
رو مسخرگي پيشه كن و مطربي آموز/ تا داد خود از مهتر و كهتر بستاني
بعد ار 15 صال تدریس صادقانه بصورت حق اتلدرسی ماهی 150000 هزار تومان دردانشگاه باهنر کرمان استاد معماری الان سه سال است که پیمانی شدم با حقوق 2800 میلیون تومان .تازه امضای گرفتند تا ابد هم استخدام نشوم .میگویید نه بروید اموزش دانشگاه باهنر کرمان ببنید چه خبر است با اساتید مثل .....چی رفتار می کنند ..خواهشا اداره نظارت اموزش عالی سری از این بابت به دانشگاه باهنر کرمان بزند
سلام، آیا منظورتان از حقوق میلیونی دریافت ماهانه 3 میلیون حقوق توسط استادی است که 26 سال از عمرش را صرف تحصیل، و تحقیق نموده و استرسهای زیادی از قبیل قبولی کنکور، امتحانات دانشگاه، کنکورهای ارشد و دکترا، مصاحبه ها و .. تحمل کرده است. درحال حاضر همواره باید نگران باشد که در آخر سال قرار داد را تمدید کنند یا خیز .. مزید اطلاع باستحضار می رساند که حداقل حقوق یک هیات علمی با مرتبه استادیاری در کشورهای امریکایی و اروپایی ماهانه 6000 دلار (28 میلیون تومان است).
قطعا برخی افراد نالایق هم ممکنه به عنوان اساتید دانشگاه جذب شده باشند، کما اینکه در همه شغلها اتفاق می افتد. عمده اساتید دانشگاهها بویژه در دانشگاههای رتبه بالا مانند شیراز، تهران، مشهد و .. افراد مستعد و پرتلاشی بوده و هستند. بنیان پیشرفت و قدرت کشورهای توسعه یافته نیز بر اقتصاد دانش بنیان استوار است. بنابراین بجای تخریب این قشر زحمت کش و ارایه اخبار ایهام دار از قبیل دریافت حقوق میلیونی .. بهتر است کمی هم پای درد دل ایشان بنشینیم .. به جرات می تونم بگم دریافتی بسیاری از اعضا هیات علمی دانشگاهها از درآمد سوپر مارکت محله شون کمتره ...
متاسفانه در دانشگاه شیراز از این باند بازی ها خیلی زیاده و هیچکس هم توان مقابله با آن را ندارد.
من در مورد این سه بزرگوار نفیا یا اثباتا نظر نمیدم چون اطلاعاتی در این خصوص ندارم... ولی عضو هیات علمی پیمانی عملا یعنی کشک.... کافیه که اعضای گروه از قیافه شما خوششان نیاد و باهات مخالفت کنن که ممکنه این مخالفت از سر حسادت باشه... یعنی ضعیف باشی گرفتاری، قوی باشی گرفتارتری!!!... در اون صورت در حالت خوشبینانه حتی اگر دیوان عدالت اداری رای به سودت صادر کنه، باید سه سه سال دنبالش بدوی.. اون وقت از این عضو هیات علمی که کمترین امنیت شغلی را نداره، انتظار داریم برای زندگیش تصمیم بگیره و برای جامعه مفید باشه... بنابراین به جای انتقاد از افراد باید به مقررات توجه کرد در واقع مشکل در مقررات نارکارامده که امکان اعمال سلیقه را به گروه، دانشکده و دانشگاه میده... هر چند با نگاهی به جلسه رای عدم به وزیر علوم کاملا آشکاره که تنها چیزی که در مورد دانشگاه از اهمیت برخوردار نیست علمه... بلکه درجه بله قربان گویی ملاک اصلیه....
اقای فرهاد رهبر چندی پیش فرموده بودند فتنه هشتاد وهشت از دانشگاه تهران شروع شد.
تیتر تابناک در تحریک افکار عمومی بر علیه اعضای هیات علمی پسندیده نیست. تابناک جان اگر صادق هستی رانت خواران و غارتگران اموال عمومی را معرفی کن. یک عضو هیات علمی که 4 تا 8 میلیون تومان خقوق می گیرد چه گناهی کرده که با این همه دود چراغ خوردن مورد بی مهری افراد نالایق و نادانی قرار بگیرد؟ هر چند میدانم تابناک از انتشار این نوشته خودداری خواهد کرد.
بدور از این مساله
وضعیت علمی و تحصیلی در هر مقطعی در ایران ضعیفه
نشونش اینهمه بیکار که توانایی ایجاد کار هم ندارند
جالب اینجاست این اساتیدی که صدای تخصص و دانش آنها گوش فلک را کر کرده است با اتکا به مقالاتی که دانشجویان ارشد و دکتری به رشته تحریر در آورده و بر اساس مقررات نام استاد راهنما را بعنوان نویسنده اول در آنها ذکر می کنند ارتقاء یافته اند. من پرسش صریحی دارم. اگر واقعا در این مقالات چیزی بود چرا وضع ما از نظر صنعتی و علمی چنین است؟ واقعیت اینست که نگارش مقاله هیچ ربطی به تخصص افراد ندارد بلکه معمولا نسبت عکس دارد. چگونه می توان انتظار داشت که فردی با نوشتن دهها مقاله در سال واقعا انسان دانشمندی باشد وقتیکه بزرگترین نوابغ تاریخ علم بشر چنین کارنامه ای در طول فعالیت علمی خود ندارند. کیفیت تحقیقات بر کمیت آنها ترجیح دارد. خانم پروفسور میرزاخانی ( رحمه الله علیها) در زمان دریافت جایزه فیلدز، 5 مقاله بیشتر چاپ نکرده بودند. اما این مقالات توانستند انقلابی در جهان ریاضیات به پا کنند. افرادی را از نزدیک می شناسم که در سال در حدود 60 تا 70 مقاله چاپ می کنند. بخدا قسم که از آنها بیسواد تر و سیاه کار تر کسی را نمی شناسم.
متاسفانه ملاک صلاحیت در آموزش عالی کشور، تعداد مقاله است. همین است که کیفیت آموزش را به قربانگاه بازیها و سیاهکاریهای نوشتن مقالات برده است و دانشگاه را به یک نهاد کاملا مصرف کننده و بی بازده تبدیل کرده است. خدا به آموزش عالی کشور رحم کند.
متاسفانه در دانشگاهها این امر معمول ست اختیار جذب وارزیابی نباید توسط رانشکه ودانشگاه صورت گیرد چون اعمال نظر می شود باید بطور متمرکز در وزارت خانه باشد
یکی از رفقای ما تعریف میکرد که روزی یکی از اساتید الکترونیک که اکنون مقامی مهم در مخابرات کشور را داراست نیامد و به در خواست دانشجویان من درس انروز را ارائه کردم و از ان به بعد هر وقت استاد خسته بود می گفت فلانی بلند شو و ادامه درس را تو بگو
اي بابا كجاي كاريد اساتيد دانشكده ي حقوق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار