بازدید 3541

یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تحصیل یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 25 January 2018

 

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کاهش سهم عمرانی آموزش و پرورش در بودجه سال 97، گفت: بودجه آموزش و پرروش در سال 96 حدود 33 هزار میلیارد تومان تصویب شد؛ هرچند آموزش و پرورش توانست حق و حقوق فرهنگیان را به استثنای حق‌التدریسان پرداخت کند اما متاسفانه این بودجه تنها کفاف حقوق و دستمزدهای را می‌دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به مدارس برای قطع آب و برق و گازشان رجوع می‌شود و مدارس با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، ادامه داد: وضعیت عمرانی مدارس نیز اسفناک است و تقریبا در حوزه نوسازی اقدام درخور توجهی صورت نگرفته است.

وی افزود: این در حالی است که حدود یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی تحصیل و دو نیم میلیون دانش‌آموز دیگر در مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی زندگی می‌کنند، درواقع یک سوم دانش‌آموزان در محیط ناامن تحصیل می‌کنند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 پیشنهاد تعلق حدود 1000 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه به بازسازی مدارس را داده است اما این رقم‌ها به تنهایی نمی‌توانند کارگشا باشند، گفت: دولت از خیرین در زمینه فعالیت‌های عمرانی مراکز آموزشی بسیار عقب مانده است در حالی که باید پا به پای خیرین جلو آمده و برای این مهم بودجه در نظر بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: منابع دولت باید با برنامه‌ریزی درست در جهت تامین صلاح امور فرهنگیان و دانش آموزان هزینه شود؛ درواقع باید با ارتقای بهره‌وری و اصلاح فرایندها، ترسیم درستی از آینده داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی