بازدید 3106

مسیر دریافت وام برای دانشجویان تسهیل شده است

کد خبر: ۷۶۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 23 January 2018

وزیر علوم گفت: صندوق رفاه دانشجویان سعی کرده سطح وام‌ها را بالا ببرد و مسیر دریافت وام را تسهیل کند تا دانشجویان با فراغ بیشتری به تحصیل بپردازند.

به گزارش دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز از صندوق رفاه دانشجویان بازدید و از نزدیک فعالیت‌های این صندوق در راستای خدمات رفاهی به دانشجویان را مشاهده کرد؛ بنابراین گزارش، وزیر علوم در قسمت دوم برنامه خود در جلسه هیات رئیسه صندوق رفاه دانشجویان شرکت کرد و مسائل و مشکلات و برنامه‌های آینده صندوق رفاه دانشجویان برای ارتقاء سطح خدمات رسانی به دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر علوم همچنین در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در صندوق رفاه دانشجویان در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق شد از نزدیک بازدیدی از فعالیت‌های صندوق رفاه دانشجویان داشته باشیم، انصافا مجموعه خوب و منظمی شکل گرفته و آثار آن را می‌توان در سطح دانشگاه‌های کشور مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان از دستاورد‌های خوب وزارت علوم بوده است، افزود: صندوق رفاه دانشجویان در ادامه حمایت‌هایی که در مسائل رفاهی از دانشجویان داشته، سعی کرده سطح وام‌های دانشجویی را بالا ببرد و مسیر دریافت وام را برای دانشجویان تسهیل کند تا دانشجویان با فراغ بیشتری به تحصیل بپردازند.

غلامی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان تا کنون وام‌های مختلف و خوبی را به دانشجویان پرداخت کرده و در بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی اقدامات خوب و قابل تقدیری را انجام داده است.

غلامی در ادامه با اشاره به فعالیت رئیس صندوق رفاه دانشجویان، تصریح کرد: برای اولین بار در این دوره شاهد رتبه بندی و ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی بودیم و خوابگاه‌های قدیمی بازسازی شده و این رتبه بندی و ارتقای خوابگاه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: در بحث خوابگاه‌های متاهلی هم در صندوق رفاه دانشجویان اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال آینده با جدیت در این حوزه تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص اعتراض دانشجویان مقطع دکتری هم گفت: در سال‌های گذشته معاونت علمی ریاست جمهوری مبلغی را برای فعالیت‌های پژوهشی این دانشجویان به عنوان دستمزد پژوهشی پرداخت می‌کرد که در زمان خودش هم محدودیت‌های داشت.

غلامی تاکید کرد: بعد‌ها این موضوع تامین اعتبار نشد، ولی در کل این موضوع در حوزه وظایف صندوق رفاه دانشجویان نیست.

وی گفت: تلاش‌هایی برای رفع مشکلات این دانشجویان شده، ولی تا به نتیجه قطعی نرسیده نمی‌توان چیزی گفت، امیدواریم این مشکل هم حل شود و بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: دانشجویان دکترای وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت می‌کنند و به آن‌ها مبلغی هم پرداخت می‌شود، ولی در وزارت علوم این مراکز خدماتی وجود ندارد و منابع آن باید از طریق مراجع قانونی تامین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی