بازدید 86344
روزنامه روسی ایزوستیا مدعی شد؛

دماوند، بزرگترین کشتی جنگی ایران در دریای خزر، در حال غرق شدن است!

دو هفته پس از بروز حادثه برای ناوچه دماوند بزرگترین کشتی جنگی ایران در دریای خزر، رسانه‌های روسیه با تفسیر تصاویر منتشره اخیر از وضعیت این شناور مدعی شده‌اند که بخش‌های زیادی از دماوند ـ که سه سال پیش به ناوگان شمال نیروی دریایی ایران اضافه شده ـ زیر آب رفته و شکستگی آشکاری در قسمت پد بالگرد آن مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۷۶۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 23 January 2018

دو هفته پس از بروز حادثه برای ناوچه دماوند، بزرگترین کشتی جنگی ایران در دریای خزر، رسانه‌های روسیه با تفسیر تصاویر منتشره اخیر از وضعیت این شناور مدعی شده‌اند، دماوند که سه سال پیش به ناوگان شمال نیروی دریایی ایران اضافه شده، در حال از دست رفتن است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه ایزوستیا روسیه مدعی شده، با توجه به تصاویری که در روزهای اخیر از وضعیت ناوچه دماوند منتشر شده، این شناور ایرانی نه تنها از میان سنگ‌های موج‌شکن بزرگترین پایگاه نیروی دریایی ایران در بندر انزلی بیرون کشیده نشده است، بلکه آشکار است که بخش‌های زیادی از بدنه آن به زیر آب رفته است.

روزنامه ایزوستیا در کنار دیگر رسانه‌های روسی همچنین مدعی شده که شکستگی آشکاری در قسمت پد بالگرد دماوند دیده می‌شود که ممکن است سبب شود، ایران جدیدترین محصول صنایع نظامی دریایی خود را ـ که با شماره بدنه 77 در دریای خزر مشغول به خدمت بود ـ از دست دهد.

دماوند که با حدود صد متر طول و بیش از 1300 تن وزن، دومین ناوچه ساخت ایران از کلاس موج است در اسفندماه 1391 در بندر انزلی به شکل رسمی رونمایی شد. سردار احمد وحیدی وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تشریح ۱۲ سامانه نوین نصب شده روی ناوشکن پیشرفته دماوند، گفت: سامانه‌های رادار هوایی پیشرفته ۳ بعدی، رادار سطحی، هدایت آتش، جنگ‌های الکترونیکی، جنگ‌های نوین، سامانه هوشمند حل مسأله تیر، سامانه مدیریت نبرد، سامانه مخابراتی امن، شفت و پروانه گام متغیر، کنترل و نشان‌دهنده یکپارچه، نشست و برخاست بالگرد در شب و کشف و اطفاء حریق سازگار با محیط‌زیست بر روی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند نصب شده است

دماوند پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های لازم در اسفندماه 1393 به ناوگان شمال نیروی دریایی ملحق شد، ولی پس از حدود سه سال خدمت، در روز چهارشنبه 20 دی ماه دچار حادثه شد.

هادی حق‌شناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدا دلیل این حادثه را برخورد دماوند با موج‌شکن شرقی بندر انزلی به دلیل مشکل فنی اعلام کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش نیز در ابتدا در خبری در این باره اعلام کرد، «صبح امروز ناوشکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت افزایش سرعت باد و توفان شدید در دریای خزر، با موج شکن‌ برخورد جزیی داشته است. به گزارش روابط عمومی منطقه چهارم دریایی ارتش، کارشناسان نظامی گفته‌اند که آسیب‌های وارد ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.»

روز دوشنبه 25 دی ماه، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش ضمن اعلام این که متاسفانه در این حادثه دو نفر از خدمه دماوند نیز مفقود شده اند، با تصحیح خبری که به نقل از روابط عمومی منطقه چهارم دریایی ارتش منتشر شده بود، اظهار داشت: «به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دماوند در دریای خزر به دلیل افزایش ناگهانی توفان و وضعیت بد جوی که در بررسی های اولیه آسیب وارده به این ناوشکن جزیی اعلام شد؛ پس از حضور تیم های تخصصی و ارزیابی های دقیق تر، مشخص گردید میزان خسارت و آسیب وارد شده جدی بوده و ناوشکن موصوف نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.»

روز چهارشنبه 27 دی ماه اعلام شد که پیکر شهید «بیژن زارع» شهید حادثه برخورد دماوند با موج شکن، بعد از چند روز جستجو در دریا کشف شده است و جستجو برای یافتن پیکر شهید امیر باصره ادامه دارد.

در همین روز امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تیمی برای ارزیابی خسارات وارده به ناوشکن دماوند اعزام کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۹۴
انتشار یافته: ۱۰۸
این ناو در حال غرق شدنه ما تو انزلی شاهد بودیم که ارتش تمام ادوات ناو را خالی کرد ولی متاسفانه ناو دیگه قابل استفاده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اگر بخش خصوصی ساخته بود اینطور پراید نمیشد
کدوم بخش از صنعته که دولت ساخته باشه و خوب از آب درآمده باشه؟؟؟
دفاعی غیره دفاعی نداره این همه جوان تحصیل کرده بیکارن چون اگر مثلا شرکت کشتی سازی بزنن نیروی دریایی بهشون سفارش نمیده
چونکه دفاعیه؟؟؟؟
خجالت بکشین کارو بدین دست مردم
شما فقط پرسنل و تکاوراشو تربیت کنین البته اونم فقط با گزینش درست
ناشناس
| Iraq |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ناو جنگی مگه ممکنه با یه باد اینطوری بشه اونم از توع این همه پیشرفته پس اگه جنگ بشه باد موشک بهش بخوره که غرق میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
مایه خجالته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
با این وضع هارت و پورتم میکنن!!
تا چند وقت پیش که می گفتن فقط رنگش ریخته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
منبع خبری که گفته فقط رنگش ریخته را معرفی کن
یعنی حتی نمیتونند این ناوچه رو نجات بدند!!! جای تاسف داره
مسئولان ما را باش که به پشت گرمی چه چیزهایی به جنگ عالم و آدم رفته اند، قایقی، ببخشید ناوشکنی، که در دریای آرام به خاطر برخورد با پناهگاه خودش در حال غرق شدن است و قرار بوده است مثلا به نبرد دشمن برود و از مرزهای گهربار مام میهن دفاع کند. بهتر است نام شکوهمند دماوند را از روی آن بردارند و نامش را بگذارند پراید دریایی!!! واقعا خودم هم تعجب بودم کشوری که در همه چیز صنعت خود قرون وسطایی است چگونه ممکن است در صنایع نظامی اش سرآمد ملل دیگر باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بعله عزيزان وقتي ماشينممون پرايد باشه ناوشكنمون هم بلم هستش. آخه نميدونم با همين قوطي ها ميخان برن به جنگ ناوشكن آمريكائي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
هزاران لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تازه تکنولوژی پراید را هم از کره وارد کردیم!
سلام اشتباهی زدید اسفند ماه ۹۶ به اب افتاده
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شمام اشتباه نوشتید
اسفند96 نیامده هنوز27روز جلوتری
به این میگن ناو جنگی!یعنی بدون اینکه نیاز باشه بهش شلیک بشه خودش غرق میشه؟!خدا کنه موشکهامون که اینقدر ازشون تعریف می کنیم حد اقل درست درمون باشن!
تحت الشعاع اتفاق تلخ سانچی،این رو ندیدیم.... حتی متوجه نشدیم اینجا هم عزیزی از دست رفت،روحش شاد....
تا کی شاهد این اتفاقات باشیم یعنی تکنولوژی در ایران جایگاهی ندارد
این قرار بوده جلوی ناو هواپیمابر بجنگه؟ این که با یه فوت طبیعت غرق شد
ارتش ناو غرق شده در خلیج فارس رو هم بازسازی کرد این که کنار ساحله ،کلا این روسها خیلی خوشحال می شن که دستاوردهای کشور ما دچار مشکل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
عزیزم خوشحال چیه؟؟ مایه تفریح و خندست این جریانا!
سلام ستاد بحران
بادیم بلدیم اینه
ناوی که با یک طوفان غرق می شه
معلومه بیشتر ماکت بوده تا ناو جنگی . خدا کنه همه تجهیزات نظامی کشور اینطور نباشند . خروجی دانشگاههای کشور در حدی نیست چه ناو و هواپیما و تانک بسازند .
همون موقع كه گفتن جزئى است نوشتم كه خسارت سنگينه كه منتشرنكردى تابناك
الان هم ازعكس به نظرميرسه ظاهرادرقسمت مخازن سينه آب زدن كه قسمت پاشنه كه آبگرفته بيادبيرون كمى تابتونن تعميرات كنندوبيادشناوربشه بتونن بكشنش بيرون وببرن ولى توجه نكردن كه وقتى دوسمت بعلت وزن آب سنگين بشه فشارزيادى به سازه وسط كشى واردميشه وازعكس به نظرمياد از كمركشتى خم شده البته عكس زياد واضح نيست.
تاجايى كه مى دونم شناورهاى نظامى بيمه نيستنداگه ممكنه تابناك بپرس بيمه بوده يانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟
چیزی نیست، بدون رنگ در میاد . اونم با پنجاه تومن.دیگه از پراید که شاختر نیست!
حداقل نزارن غرق بشه آبروی ما نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
فک کن تو ساحل غرق بشه!!!خخخخخخخخ
وقتی میگیم ساختنی های ایرانی باید زیرساخت داشته باشد نه اینکه مثل خودرو موتور از یک جا بخرن بدنه یک جا طراحی بشه و قالبهای یک کشور سوم ساخته بشه و ابزار اتصالات هم از کره و آلمان باشه ایرانیها فقط تدارکات و مونتاژکاری میکنند البته مدیران پروژه بابت این همه کار و قرارداد خیلی پورسانت اختاس میکنند آخرش میشه این مثل خودروی ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دوست عزیز سانحه در تمام دنیا اتفاق میفته و حتا ناوهای آمریکایی هم دچار سانحه و تصادف میشن. این ناو نسخه ای از ناو جماران هست که در اقیانوسها هم دریانوردی میکنه و مشکلی هم نداشته. صدمات به بدنه ناو ظاهرا شدید بوده اما با توجه به برداشته شدن سیستمها تعمیر بدنه و راه اندازی مجدد ناو احتمالا طی یک سال انجام خواهد شد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ما فقط یاد گرفتیم داشته هامون رو زیر سوال ببریم.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
جناب حسین عزیز
کدام داشته علمی تولید خودمونه ؟ یا اوردیم سرهم کردیم؟؟
آدمو یاد تولیدات ایران خودرو و سایپا میندازه
یاد سریال برره افتادم
از دشمن فرضی شکست خوردیم
این بود خودکفایی نظامی با اون همه تبلیغات
جا داره خسته نباشید بگیم به مهندسین خدوم که 3 سال کار کرده این ناوچه!!
بزرگترین ناو ایران از پس طوفان بر نیامد چطور میخواد در جنگ دوام بیاره
امیدوارم به سرونشت سانچی دچارنشه
لااقل می گفتین ساخت کشور چین بود تا کمتر آبروریزی میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
حتما با استفاده از وسایل چینی ساخته شده که ارزون در بیاد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
با شما موافقم چون ادوات چینی همون سه سال بیشتر عمر ندارند در واقع تاریخ مصرفش تمام شده بوده دیگه.
اینو یه نیمچه طوفان غرق کرده اونوقت میخواست جلوی موشکای امریکا وایسه؟!!...
تاسف داره ناوشکن با برخورد به یک موج شکن عرق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
برخورد به موجشکن برای هر سازه دریایی خطرناک است. مشکل از ناو نبوده قطعا کاپیتان کشتی فاصله لازم رو رعایت نکرده و موجب این حادثه شده.
بازم خدا رو شکر حداقل میتونیم بسازیم گرچه خوب نمیسازیم اونم از بی مسئولیتی بعضی هاست وگرنه مواد اولیه هست!!! جوان مبتکر هست!!! سرمایه خدا دادی هم تو این مملکت زیاد هست منتها استفاده درست نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
منتها شما میخواین چرخ رو از اول اختراع کنید که شااااید تا صد سال دیگه یه نیمچه ناو به درد بخور ساختین شاید!!!
یکم انصاف داشته باشید.سنگ های موج شکن هر چیزی رو میشکافن... بالاخره این ناوشکن هم از فولاده دیگه... حالا توی خزر که تهدیدات خیلی نیستن...ولی باید ازش تجربه کسب کنن....
سرداران بااین امکانات میخواهند درمقابل قدرتمندترین ارتش جهان مقاومت نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا جو میدهید؟ آخه ارتش آمریکا تو دریای خزر مگه ناو و تجهیزات دریایی داره؟ یک حادثه است مانند صدها حادثه دیگر. وقتی نفتکش به اون عظمت با یک تصادف معمولی نابود میشه از ایک ناو کوچک انتظاری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ناشناس که میگی چرا جو میدی، منتظر باش اولین کسی که دندون تیز کرده برای تیکه تیکه کردن ایران همین روسیه است که از دریای خزر نیشش رو میزنه
اونچه که به ناوشکن مربوطه دوستان گفتند ولی اونچه که به خبر گذاریهای داخلی مربوطه باید خبرنگار از محل گزارش کنه حالا تصویر بسته بگیرن مهم نیست.نه اینکه بنقل از خبر گذاری روسی بنویسن داخل ایران چه خبره‌این از اون غرق شدنه وتکنلوژی ضعیف ساخت بیشتر درد اوره.
چجوری توی اون همه خدمه یکی نبوده به ناخدا بگه داری می ره تو موج شکن و بپیچ!
روز هم بوده و همه بیدار بوده اند و مشکل دید هم نبوده.
این ناو ۲۰ سال گارانتی داشت بشرط اینکه آب بهش نخوره البته، با این شرایط دیگه از گارانتی هم خارج شده.!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
احتمالا جنسش ضد آب نبوده .؟
هنوز جنگی نکرده یا هواپیماهای جنگی سقوط میکنند ویا کشتی جنگی به قعر اقیانوس میرود
سر خم می سلامت شکند اگر صبوحی !!!
بنابراین نتیجه میگیریم تهدید ابرقدرت آمریکا جز تامین منافعش وبالارفتن ارزش دلار وبی ارزش شدن پول ملی ایران دست آورددیگری برای مدعیان مبارزه با آمریکاندارد
مثل پراید بوده حتما
خسته نباشین با کلی هزینه وسروصدا وآی ما امریکا زیر پا گذاشیم واِل وبِل اینو ساختن حالا بدون شلیک حتی یه نفنگ بادی با دوتا موج داره غرق میشه واقعا خسته نباشین
شانس آوردن لب ساحل داره غرق میشه اگه خدای نکرده در یک درگیری واقعی شرکت می کرد که فاجعه ای میشد.
انتظار ديگري نبود!
جای واقعا تاسفه. هر وجه این ماجرا رو که نگاه می کنم یه مشکل بزرگ به چشمم میاد. اولین مشکل اینکه چرا اینقدر پنهان کاری تو فرهنگ ما جا افتاده؟ وقتی که یه حادثه ای رخ میده چرا با مردم صادق نیستین؟ اگه حادثه جزیی بوده پس چرا این ناوچه در حال غرق شدنه؟ یا حرف شما صحیحه و واقعا حادثه جزیی بوده ولی بر اثر بی کفایتی شما الان همون حادثه ی جزیی منجر به یه فاجعه ی بزرگ شده یا اینکه از ابتدا هم این حادثه جزیی نبوده و به مردم حقیقت رو نگفتین یا اینکه اصلا تفاوت جزیی و کلی رو نمی دونین.
مشکل دوم اینکه چرا باید پول بیت المال اینجوری حیف و میل بشه؟ یا چیزی رو نسازین یا اگه میسازین چیزی نباشه که فقط سه سال کار کنه و بعد با اولین حادثه ی به قول خودتون جزیی از بین بره. این دیگه اتومبیل مردم نیست که هر وقت تصادف شد و از بین رفت بگین که مشکل از رانندگی مردمه. این یکی از معدود جنگ افزار های دریایی کشور بوده که هزینه ی سرسام اوری هم براش شده و حالا نه تنها از لحاظ اقتصادی کلی ضرر به کشور وارد شده بلکه وسیله ای میشه برای زیر سوال بردن توان نظامی ایران توسط دشمنان ریز و درشت کشورمون. تبعات سیاسی و نظامی این موضوع دست کمی از تبعات اقتصادیش نداره. اونم تو برهه ای که حتی خرده کشور های حوزه خلیج فارس هم دارن برای کشور ما شاخ و شونه می کشن! اخه تا کی باید شاهد این وضعیت اسفبار در کشورمون باشیم؟ کی می خواد جوابگوی این وضعیت باشه. چرا هیچ مسئولی یه عذر خواهی ساده هم نمی کنه و مسئولیت این اتفاقات رو به عهده نمیگیره. تا کی می خوایم مشکلات رو بندازیم گردن دشمن و ضد انقلاب و طبیعت و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
پنهان کاری نیست دوست من باور کن همون چیزی که تو ادارات میبینی تو رده ها بالاتر هم میبینی یسری بی حوصله که از طریق رابطه اومدن بالا و مملکت رو ارث پدرشون میدونن و یه جواب مشتری رو بدن انگار کوه کندن رو کارند . حالا ما باس صبح تا شب کار کنیم ماهی یه تومن یک و پونصد دربیاریم .منظور اینه که پنهان کاری نیست اینا نمیدونن اصلا چیکارن و اینجوری مواقع هم واسش برنامه ندارن که باید چیکار کنن . چون همه چیزمون دولتیه و مشاورینی که میلیاردی مشاوره میدن هم الکی مشاور و الکی ثبتی هستند که پول میگیرن و دو برگ کاغذ مشاوره میدن و خدافظ این وسط یه درصدی هم به دولتیه میرسه
بسمه تعالی
اینم محصول ساخت داخل ، فکر میکنم جدید به آب انداخته شده بود و یکسال هم نمیشود. فکرش رو هم کن که قرار بود این ناو هم بجنگد. مشکلی نیست از بیت الحال باز میسازید.
فقط تصور کنید در جنگ واقعی یک گلوله توپ میخورد بهش دیگه موشک پیشکش . احتمالا این هم ساخت سایپا بوده است !
فقط تصور کنید در جنگ واقعی یک گلوله توپ میخورد بهش دیگه موشک پیشکش . احتمالا این هم ساخت سایپا بوده است !
لطفآ احساسی حرف برخورد نکنید ، برای ساخت و به آب اندای این ناو زحمت ها کشیده شده است از نظر استحکام هیچی کم ندارد اما ناو، کشتی یا تانکر هر چی که می خواهد باشه در مقابل طبیعت یا اموج دریا به اندازه یک پر کاه است ، حالا خطای انسانی یا خرابی ماشین الات هر چی می خواهد باشه اتفاقی که افتاده ، برادران نیروی دریایی باید غرور را کنار بگذارند و سریعآ در خواست کمک کنند و گرنه اگر اینجوری بخواهند پیش برند در مانور بعدی در دریای خزر باید با کیف سامسونت شرکت کنند. اول از همه ازسازنده ناو که دارای متخصصین ارزنده ای هستند کمک بگیرند ، بعد هم ده ها غواص ایرانی هستند که با بالشتک های هوا کشتی های غرق شده از اعماق دریا بیرون می آوردند از آنها کمک بگیرند وقت تنگ است نگذارید اول غرق شود بعدا دست بکار شوید !
احتمالا در نبرد با دشمن فرضی بوده که چنین آسیبی دیده .
علت بدبختی ما همین اظهار نظر های ناامیدانه است غربی ها همیشه از شکست هاشون تکنولوژی هایشان را ارتقا می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
این حرفا مال قرون وسطی است الان اگه مدعی هستین باید با تکنولوژی اونا رقابت کنید نه اینکه طبلی توخالی باشین
بی اخلاقی و بی انصافی و خود کم پنداری در نظرات خیلی از عزیزان موج می زند و گاهی خود را در مقام انتقاد و کارشناس تمامی مسائل نشان می دهنداین اتفاق در خیلی از جا های دنیا به وقوع پیوسته و اتفاق خواهد افتاد ولی فراموش نکنیم انگلیس با آن تاریخ سراسر دریانوردی و یکی از مدعیان ساخت کشتی ها و رزمناوها جدیداً ناو هواپیمابری ساخته که دارای عیوب فراوان و مشکل ساز می باشد ما که در زمینه ساخت ناوهای جنگی مدعی نبودیم که اینگونه به صنایع نظامی دریایی می تازید در ضمن چرا خطای انسانی و شرایط بد جویی را در اینگونه حوادث که در کشور اتفاق می افتد را واکاوی نمی کنید و انگشت اتهام را به سوی صنایع دفاعی کشور می گیرید مگر در همین صنایع دفاعی کشور جوانان تحصیل کرده و خوش آتیه مملکت کار نمی کنند واقعا تا کی کم خود پنداری و بزرگ نمایی توانای های دیگران
پاسخ ها
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما خود را زیاد بپندار....چی تولید میکنیم؟
ما چنینو چنانیم ؟تلویزیون زیاد میبینی؟
دادگاه و پاسگاه جا برای پرونده نمانده...مشکلات مالی گرفته...فساداقتصادی...خارجیها ادوات درجه یک میدن به ما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
استادجان شما چی تولید میکنید؟
تمام صنایع نظامی ایران همینه...
این فقط یه چشمه از کل توانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
در سال های دور زمانی که کشور بدنبال ساخت زیر دریایی بود هر ازچندی خبر قرق شدن زیر دریاییهای
ساخت داخل به گوش می رسید ولی امروز با توجه به اون آزمون و خطاها الحمدالله شاهد ساخت زیردریایی در صنایع دفاعی کشور به اندازه سطح و نیاز تکنولوژیکی کشور هستیم. هرچند شاید مانند ابر قدرتهای پوشالی دنیا سطح تکنولوژیکی آنها نباشد ولی ثمره تلاش سالها متخصصین جوان همین مملکت بوده که این خود جای بسی افتخار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
عزیز دلم که از زیردریایی حرف میزنی...برو یه کم مطالعه کن ببین زیردریایی های ایران ساخت کجاس
زیردریایی های ایران به طور کلی کلاس "کیلو" ساخت
شوروی هستن
ای کاش جای هارت و پورت حقایقو قبول میکردیم
رصد اين خبر از همسايه شمالي (روسيه) قابل توجه مي باشد
سلام
به همه عزیزانی که در ساخت، نگهداری و استفاده از این ناوچه زحمت کشیدند. به هر حال ما در صنایع کشتی سازی تازه کاریم و این جزو اولین محصولات ماست. تایتانیک هم که باشد ممکن است دچار حادثه شود. خم به ابروی مبارک تان نیاورید با همت عیب ها را اصلاح کنید و محصولات قوی تر و دقیق تر بسازید.
ما پشتیبان همت و عزم بالای تان هستیم و اگر هزینه ای هم داشته باشد آن را سرمایه گذاری برای آینده می دانیم.
موفق باشید
پاسخ ها
مردای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
در نظامی گری و دفاع از ناموس وطن جای استخاره و آزمون وخطا و هزینه گزاف نیست
عزیزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
درمورد تولیدات خودرو همینهارو گفتیم رو نقطه صفر ایستادیم
نطام و موارد ملی شوخی نیست
محسن
| Germany |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
مثلاً تو خودرو که تازه کار نیستیم چه گلی به سر کی زدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
واقعاً برای تمامی کسانی که این گونه غیرمنصفانه اظهار نظر می کنن متاسفم بنده با نظر شما موافق هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
کسی غیرمنصفانه حرف نمیزنه . صنایع نظامی کره جنوبی تولید کجاست ؟ کشتی هامون رو نصفشو کره جنوبی میسازه . مثلا شرکت سامسونگ ولی اینجا دولتی . دولت یعنی صبح بیا ساعت بزن حقوق بگیر آخرشم ناله کنی سر نهار و صبحانه دولتی بری خونه کار از توش درنمیاد
ازهمه اینهاکه بگذریم ایران مشکل شفافیت اطلاعات دارد.اگر مسولین مربوطه در نیروی دریایی از روز اول می آمدند وباشفافیت تمام اطلاع رسانی می کردندوخاکستر رازیرفرش نمی ریختنداینگونه مورد مضحکه که کاربران کامنت گذتشتندقرار نمی گرفتند.دوستان در دهکده جهانی اطلاعات وقرن انفجار اطلاعات فکر می کنند اخبار رامی توانندپنهان نموده وگزینشی دراختیار افکار عمومی قراردهند
اشتباه نکنید!
همین الان خبر آوردن این ناو سه منظوره س(آبی، خاکی و زیر دریایی)
فقط نتونسته منظورشو برسونه
بابا حداقل .ادوات وتجهیزات وتوپ ورادار و... رو ازش جدا کنید.
سازنده ناو بخاطر کمفروشی و تقلب در جنس بدنه(استفاده از حلبی روغن نباتی بجای فولاد)باید محاکمه شود
ببينيد چجوري سرمايه مملكت را به باد مي دهند.اونوقت ميگن چرا گراني و بيكاري و فقر زياده.چون پول ما اينجوري نابود ميشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اين از قايق جنگى
منتظر هواپيماى جنگى قاهر هستيم
با پیت حلبی بدنش ساخته شده موتور گازی هم روش گزاشتند اسمشم گزاشتند دماوند اقا نسازید والا کشورهایی که پیشرفت کردند به بخش خصوصیشون بها دادند و نیازهاشون از بخش خصوصی تامین میشه همه چیز
با نام خدا .

در جنگ جهانی دوم آلمان نازی یک ناو جنگی داشت که همه متفقین از آن بیم داشتند . ناو (جنگی بیسمارک )

ولی به دلیل عدم پشتیبانی در اواخر جنگ توشط نیروی هوایی انگلستان توسط هواپیماهای جنگی موسوم به شمشیر ماهی غرق شد .

البته در 70 سال پیش . که ایران هیچی نداشت . یک کشور مفلوک که به اشغال متفقین در آمده بود . شمال را اتحاد شوروی سابق گرفت . جنوب را انگلیسی ها اشغال کردند .........................
واقعا جای تاسف داره یعنی تکنولوژی کشور در این حد هست تا کی باید شاهد حوادث اینچنینی باشیم ناو غرق بشه کشتی نفتکش تصادف کند هر روز یک اتفاق جدید که جلوش رو نمی شه گرفت چرا فقط نشستید نظاره گر اتفاقات هستید چرا برای بهبودی اوضاع کاری انجام نمی دهید اگر یه نفر یه جا بگه فقر فحشا می یاره سریع پیداش می کنید و شکنجه و بعد هم قتل ولی نه اقتصاد داریم نه عدالت نه تکنولوژی نه هوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دنبال تکنولوژی هستند ولی راه رو و پایه رو اشتباه گذاشتن . تکنولوژی یعنی حمایت از بخش خصوصی نه اینکه همه چیزمون دولتی باشه . ماها راه حمایت از بخش خصوصی هم بلد نیستیم . دولت باید سر و سامون بده باید فکر کنند باید برنامه بچینن . اینجوری نمیشه . مملکت شده دلالی فقط و این از جیب اون بزنه
عزیزان غرب زده که به هر نحو توانستن تیکه انداختن..‌‌
اما لازم بدونید ما در ۸ سال جنگ هم با دست خالی جلوی تمام به اصطلاح ابر قدرتها ایستادیم.... مقاومت و جهاد بیش از آنکه به ابزار نیاز داشته باشه به شهامت و مردانگی نیاز داره....
پاسخ ها
حسن
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
عزیز ارزشی، یه مروری بر نامه امام در مورد دلایل پذیرش 598 داشته باشی بد نیست. ارزشی بودن معناش این نیست که واقعیت رو کتمان کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آره برادر با انداختن خودمون رو مین انداختن خودمون زیر تانک . تو دنیا جان ملتشون واسشون مهمه . بخاطر همینه کشور ها از نیروی انسانی کم میکنن تکنولوژی رو میبرن بالا . تکنولوژی دولتی همیشه ضعف داره باید به سمت خصوصی سازی صنایع دفاعی بریم . دولت باید راه تحقیق و توسعه و جاسوسی اطلاعاتی رو هموار کنه و تکنولوژی رو پیدا کنه با جاسوسی . بخش خصوصی برای سودشم شده افراد رو از سر تخصص میاره نه ریاکاری و باند و فامیل بازی. اینا غرب زدگیه از نظر توهه اینکه به فکر پیشرفت باشیم و بجای اینکه از جوونامون کشته سازی کنیم باشه من غرب زده ام .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چندسالته کوچولو
اینا که گقتی رو دیدی یا شنیدی؟
امیدوارم وقتی جنگ شروع شد تو بغل مامان جونتون قایم نشده باشین
جناب تابناک از شما بعیده!!
در کتاب دخترم فرح که مجموعه خاطرات مادر فرح، خانم فریده قطبی(دیبا) است، به سفر شاه و خانوادش به رومانی در اروپای شرقی اشاره می کند که همراه رئیس وقت رومانی چائوشسکن به کارخانه ماشین سازی رومانی رفتیم که اتومبیل های کوچکی می ساختند. ظاهرا سال های 48 ، 49 بوده و رئیس رومانی با افتخار آن کارخانه را نشان داد و شاه نیز به افتخار گفت ماه هم کارخانه اتومبیل سازی داریم ( با اشاره به مونتاژ پیکان انگلیسی در ایران) اما چائوشسکن در پاسخ گفت آن که شما دارید مال خودتون نیست ولی این اتومبیل در این جا مال خودمونه!!!
ما پیش از انقلاب هیچ نداشتیم اما امروز با اتکاء به پتانسیل های بومی خیلی چیزها را داریم که کشورهای منطقه وارد کننده آنند و حسرت داشته های ایران اسلامی را می خورند. اما ما عادت کرده ایم همیشه خودمون را کم می بینیم و فریب حرف های دیگران را می خوریم این بار نیز روس ها علاقمندند که دماوند غرق شود و خوشحالی کنند. صنایع دفاعی ما خیلی بیش از این است که نمایش داده می شود و نباید آیه یأس خواند. خیلی چیزها جزو اسرار نظامی است و مسئولان نظامی ما چه سپاه و چه ارتش و وزارت دفاع مایل نیستند در باره آن توضیح دهند.
یعنی با کشتی خودمون به جنگ قورباقه و لاک پشت هم نمیشه رفت؟/
جناب سیاری که مبفرمودند ما می توانیم ناو هواپیمابر بسازیم
تازه متوجه شدید که کشور جهان سوم هستیم. اما این موضوع این همه مسخره نداره مگر کدام یک از مردم ما بدرستی به تکالیف و تعهداتشان عمل می کنند . اما تا همین جا هم کار بزرگی است. وقتی کشور همه جانبه تحریم است چه انتظاری باید از تولیدات اینگونه ای باید داشت.
به حق چیزهای نشنیده فقط (ماکت) ناو میتونه اینجوری با یه باد غرق بشه چون اقیانوس طوفان زیاد داره و تو تمام دنیا ناو هم برای اقیانوس پیمائی ساخته میشه .
از مدیران کشور خواهش می کنم با پشت گرمی این پهلوان پنبه ها با دیگران کل نندازند خیلی خطرناکه.
اينقدر بد گوي نكنيد. چقدر شما خود بد هستيد.
اگر به ناو جماران نیز نرسیم انهم به همین مصیبت گرفتار میشود
اول جوری اعلام کردن که مشکل خاصی نیست و بی رنگ در میاد !!!!!!! بعد خبر میرسه که در حال غرق شدنه !!! تمام اینها ناشی از توهمات برخی از مسولین است که هنوز در خواب تشریف دارن ، مثل اینه که صنعت خودرو سازی ما 40 ساله در جا میزنه و با کیفیت ترین ماشین داخلی پرایده ، بعد رفتیم میلیون ها دلار هزینه کردیم تا میمون بفرستیم فضا !!!!!!! بابا میمون رو روسیه و آمریکا بیش از 100 سال پیش فرستادن ، چرا دیگر کشورهای پیشرفته ای مثل سوییس و سوئد و ... دنبال میمون فرستادن نرفتن ؟؟!!! اونوقت ما با هزاران مشکل که روی زمین داریم و درست کردیم رفتیم دنبال تسخیر فضا !!! ناو جنگی هم نمونه ای از این شاهکار هاست !!!
هزینه تعمیر دوبارش از ساختش بیشتره .. بی مسولیتی موج میزنه .. اصلا چرا به هیچ چیز فکر نمیکنیم . تنها امیدمون به صنایع دفاعیمون بود که انگار داره با برنامه ریزی کار میکنه که اینم اینجوری درمیاد . قشنگ داریم دریای کاسپین رو تقدیم به آذربایجان میکنیم. لطفا بخش خصوصی رو تو صنایع دفاعی و رسانه راه بدید . بخدا رسانه الان دست تلگرامه دیگه همه میدونن چه خبره . آزاد کنید رسانه رو 10 نفر تو منو تو دو نفر تو آمید نیوز از چند هزار نفر صدا و سیما بهتر عمل میکنن . اصلا همه چیز رو آزاد کنید . بخدا ده سال دیگه همه چیز رو آزاد میکنین چرا زودتر اینکارو نمیکنین . بخدا قدرت حکومت اینجوری بیشتر میشه
چرا عادت کردیم همش خهودمان را بکوبیم مگر کشورهای پیشرفته آنی پیشرفت کردند
این هم یک تجربه در مسیر پیشرفت است
چرا مسئولین این خطای فاحش به مردم معرفی نمی شودند؟
با اين كشتي ها ميخايم بجنگيم ؟؟؟؟؟؟
سایپا مطمئن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی