بازدید 24935

مسئولان محترم تردید نکنید؛ جامعه به شوک بزرگ نیاز دارد؛ شوک تغییرات گسترده!

بیشتر نظرسنجی های صورت گرفته در فضای مجازی از ساعات واپسین شب گذشته درباره مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، بسیار ناامیدکننده است. از نظرسنجی توئیتری مشاور روحانی گرفته تا نظرسنجی در حال برگزاری سایت تابناک و نظرسنجی های تلگرامی دیگر، همه حکایت از این دارد که مخاطبان یا شرکت کنندگان، با درصدهایی نزدیک یا بالاتر از 70 درصد، پاسخ های رئیس جمهور را قانع کننده نیافته اند و این برای دولتی که چند ماه پیش مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته و البته برای حاکمیت، پیام های معناداری را مخابره می کند.
کد خبر: ۷۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 23 January 2018

تابناک؛لیلا تیموری بیشتر نظرسنجی های صورت گرفته در فضای مجازی از ساعات واپسین شب گذشته درباره مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، بسیار ناامیدکننده است. از نظرسنجی توئیتری مشاور روحانی گرفته تا نظرسنجی در حال برگزاری سایت تابناک و نظرسنجی های تلگرامی دیگر، همه حکایت از این دارد که مخاطبان یا شرکت کنندگان، با درصدهایی نزدیک یا بالاتر از 70 درصد، پاسخ های رئیس جمهور را قانع کننده نیافته اند و این برای دولتی که چند ماه پیش مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته و البته برای حاکمیت، پیام های معناداری را مخابره می کند.

به گزارش «تابناک»؛ اگر اعتراضات خیابانی مردم ایران در هفته های گذشته را از دو عامل پیراسته کنیم، شاید نوع تحلیل آن اتفاقات و تلاش برای تدبیر آن، رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد. نخستین عاملی که لازم است آن را برای تحلیل درست تر مسأله، کنار بگذاریم، منسوب کردن این اعتراضات به اصولگرایان یا جناح رقیب است. حتی اگر ده ها شاهد هم باشد که جناح رقیب دولت در برافروختن آتش اعتراضات نقش داشته، بدون درک صحیح مطالبات و تحلیل دقیق محتوای شعارهای مردم و صرفا منسوب کردن آن به جناح رقیب، چشم اندازی برای اصلاح گری به وجود نخواهد آمد.

افزون بر این، ضمن تأکید بر نقش خارجی برای سوءاستفاده از اعتراضات مردم، مربوط کردن دلایل این اعتراضات به حمایت خارجی نیز مسئولان را گمراه خواهد کرد؛ بنابراین، مسئولان در گام نخست، تعمدا این دو فرضیه یا دلیل وقوع اعتراضات را کنار بگذارند؛ نظر مردم درباره مصاحبه شب گذشته رئیس جمهور این را می گوید. شاید اگر به جای رئیس جمهور هر مسئول دیگری هم شب گذشته مصاحبه می کرد، نظر مردم به همین میزان منفی می بود!

پس از کنار گذاشتن این دو فرضیه، مسئولان دو فرضیه جدی دیگر را بررسی کنند؛ دو فرضیه ای که خود احتمالا بهتر از نویسنده از آن آگاهند، ولی تا کنون واکنش و پاسخ شایسته ای به آن نشان نداده اند.

احتمالا آنان می دانند که جنبش های اجتماعی در تاریخ، اهرم هایی برای تغییر اجتماعی بوده اند. احتمالا می دانند که جنبش های اجتماعی عموما از بحران در زندگی مردم ریشه می گیرند؛ بحران هایی که زندگی روزمره را برای مردم غیر قابل تحمل می کند؛ شرایط غیر قابل تحمل زندگی در کنار بی اعتمادی عمیق به نهادهای سیاسی مدیریت کننده جامعه، حس برانگیختگی به مردم می دهد که باید خود اقدام کرده و سرنوشت خود را اصلاح کنند.

در واقع بحران در زندگی روزمره مردم که می توان آن را بحران مادی نامید، در کنار بحران بی اعتمادی عمیق که می توان آن را بحران مشروعیت نامید، دو فرضیه ای است که هر مسئولی در جمهوری اسلامی، در تحلیل اعتراضات اخیر باید به آن توجه جدی نشان دهد و این دو را بر دو فرضیه رقیب داخلی و دشمن خارجی، اولویت دهد. همچنان که پیشتر نیز گفته شد؛ احتمالا مسئولان جامع تر و کامل تر به این دو بحران توجه کرده اند، ولی اینکه واکنشی در چنین سطحی به آن نشان نداده اند، محل بحث است.

به نظر می رسد، ممکن است در بخش هایی، مسئولان، قائل به وجود بحران در زندگی مادی و بحران معیشت در جامعه نباشند، لذا انتظار نمی رود که حتی پس از اعتراضات مردم، امیدی به انجام حرکتی از سوی آنان داشت. شاید عده ای دیگر بگویند به فرض وجود این دو بحران، عقب نشینی دولت و حاکمیت در قبال معترضان، خود خسارت بیشتری است.

ممکن است، عده دیگر به وجود این بحران ها و بلکه بحران های بیشتر هم اعتقاد داشته باشند؛ اما مسیر حرکت خود یا دولت را مسیر صحیحی برای حل این بحران ها بدانند و لذا نیازی به اصلاح گری در مسیر حرکت خود نمی بینند و معتقدند حرکت اصولی آنان برای حل بحران ها نباید تحت تأثیر اعتراض ها، از مسیر خارج شود، لذا اقدام تازه و بیشتری از آنچه انجام داده اند، نمی کنند. این روزها برخی مردم به طنز می گویند، اعتراض کردیم که وضعمان بهتر شود، دولت با گران تر کردن قیمت ارز، همان زندگی روزمره بحرانی را هم بحرانی تر کرد!

بر هر حال، نارضایتی عمیق مردم از سخنان رئیس جمهور نشان داد، افرادی که احتمالا به دلیل بحران در زندگی روزمره و بی اعتمادی عمیق به نهادهای اداره کننده جامعه، به خیابان ها آمده اند، منتظر شوکی واقعی و سازنده در اداره کشور هستند؛ شوک یا تغییراتی که امید در جامعه بدمد و احساس بی اعتمادی و ناامیدی آنان را از بین ببرد. از زمان اعتراضات تا کنون، آنچه عمیقا حس شده، فقط افزایش بهای ارز و کاهش ارزش دارایی های مردم بوده و در روی همان پاشنه می چرخد. دولت روال عادی و معمولی سابق را می پیماید. مجلس و قوای دیگر و مسئولان و نهادهای دیگر هم همین گونه اند!

آیا تعمدی در عدم اصلاح رویه های نامناسب وجود دارد؟ آیا بناست زمینه برای اقداماتی فراهم شود که اصلاحی صورت نمی گیرد؟ یکی بگوید دقیقا برنامه چیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۲۰۹
مردم خسته شده اند!
پاسخ ها
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا وقتی اشتباه کردیم اعتراف نکنیم
آقا من اشتباه کردم به روحانی رای دادم
زیر میز کل مملکت هم نمیزنم که ایران سوریه نشه
اما میخوام اگه میبینن نمیتونن یا دیگه وقتشو ندارن یا استعفا بدن یا مجلس ورود کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تابناک جان جمله آخرت حرف نداشت....!!!
اگر کارهائی را که تا الان انجام میدادید دوباره انجام دهید به همان نتیجه ای میرسید که الان رسیده اید وقت خانه تکانی اساسی حالاست فردا خیلی دیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
معنی به اصطلاح "مصاحبه خاص" را هم فهمیدیم !
آیا علت اعزام وزیر کار برای پیگیری حادثه سانچی موضوع روز ودرد مردم است یا پرداختن به ریشه بحران بیکاری و رکود مطلق وگرانی و ناکارمدی برجام که منجر به اعتراضات اخیر شد؟؟؟!!!!
صبح بخیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ظاهرا با این مصاحبه اخیر دیگر کسی روی روحانی حساب باز نمیکند مانند برجامش
حریری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شهرام جان
سال ششم وقت خوشه چینی دولتهاست
وقت کاشت گذشته متاسفانه
یعنی تا تاریخ تاریخه از روحانی به تلخی یاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
الانم ديره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
این روحانی نبود که مصاحبه میکرد این خواست صدا و سیمای میلی بئد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
صداوسیما روحانی رو مجبور کنه...؟؟؟؟ خخخ
تغییر در سیاست های خارجی و داخلی و همسو شد با امریکا و دست برداشت از دخالت در کشور های همسایه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دخالت در کشور های همسایه؟؟!!
کودتای انگلیسی 1299 و آمریکایی 1332
حمله عراق به ایران با همراهی اعراب وغرب
خلق داعش توسط آمریکا و عربستان
حمله عربستان به یمن
مخالف رابطه مستقل و با نفع و احترام متقابل با غرب نیستم. ولی این رابطه اگر غرب حاضر باشد دلیل قطعی برای حل مشکلات اقتصادی نمی باشد. مثلا هند مشکلی با غرب نداشته و بزرگترین جمعیت دموکراسی دنیا می باشد ولی از فقیرترین و عقب افتاده ترین کشورها می باشد. دوستان قدیمی آمریکا مثل پاکستان،مصر، افغانستان، اردن وسودان و مکزیک واغلب کشورهای آمریکای لاتین و غیره فقیرند. حتی کشورهای اروپایی نظیر یونان و اسپانیا وپرتغال و حتی فرانسه و ایتالیا مشکلات اقتصادی زیادی دارند و ریاضت اقتصادی پیشه نموده و بسیاری از خدمات اجتماعی نظیر سن بازنشستگی را افزایش و مبلغ بازنشستگی را حذف و یا به شدت کاهش داده اند. یمن در زمان سی و پنج سال حکومت صالح از دوستان نزدیک غرب و عربستان بود ولی حتی قبل از شروع حمله و محاصره عربستان فقیرترین کشور عربی بود. خلاصه نوکری غرب حداکثر 5 درصد از مشکلات ایران را می تواند حل نماید که قابل توجه نمی باشد. از طرفی مشکلات امنیتی برای ایران نظیر تجزیه می تواند همراه داشته باشد. مثل زمان پهلوی که خلیج فارس و بحرین از ایران جدا شد. جدایی مجمع الجزایر بحرین یعنی جدایی بخش بزرگی از خلیج فارس از ایران، زیرا تا وقتی که بحرین جزعی از ایران و استان سیزدهم بود با توجه به فاصله کم دریایی بین ایران وعربستان خط مرزی بین بحرین و عربستان مرز آبی ایران وعربستان بود.
پس از این جدایی به دستور مستقیم انگلیس وتبانی سازمان ملل و اطاعت محض واجباری محمد رضا پهلوی چون فاصله بین سایر جزایر ایرانی و بحرین زیاد است، منطقه وسیعی از خلیج فارس بین ایران و بحرین به عنوان آبراه بین المللی شناخته واز حاکمت ایران خارج گردید که علاوه بر مسایل امنیتی بخاطراز دست دادن مالکیت منابع عظیم گاز و آبزیان و مروارید وغیره ضرر جبران ناپذیری به ایران وارد گردید.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دوستی با آمریکا یعنی جدایی بحرین و قسمت جنوبی خلیج فارس ، قاجار در جنگ شکست خورد و زمین و دریا از دست داد ولی پهلوی زمین و دریا برای همسو شدن با آمریکا از دست داد!!
دوستی با آمریکا یعنی تجزیه عراق و ایران و ترکیه و سوریه (کردستان بزرگ و...)
دوستی با امریکا یعنی تجزیه یمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دوستی با روسیه یعنی شبیه افغانستان شدن
دوستی با روسیه یعنی دریافت اس 300 با 10 سال تاخیر
دوستی با روسیه یعنی چپاول ثروت ملی
دوستی با روسیه یعنی از دست دادن 80 درصد دریای خزر
دوستی با روسیه یعنی تصویب 10 ها قطعنامه برعلیه ایران
دوستی با روسیه یعنی وضعیت فلاکت بار امروز
....
.....
.....
.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بی زحمت بفرمایید پهلوی کدوم زمین و دریا را از دست داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما مردمی هستیم که همیشه معترضیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما حتما مراجعه کن به دکتر بگو قرص ها و عوض کنه مشخصه دیگه کارایی ندارند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا ما همیشه معترضیم . چون دولتمردان ما همیشه ناکارامد بوده اند. مگر در اسلام فطرت همه انسانها چه ایرانی چه غیر ایرانی یکی نیست.همه دنیا خوبند و درست رفتار میکنند ،فقط ایرانیها معترض میشوند؟ جنابعالی با کدام سند فقط یکطرف قضیه را میبینید و میگویید ما مردمی هستیم که همیشه معترضیم. ایرانیان مردم نجیبی هستند و این را همه میدانند.از نظر شما مردم حق ندارند معترض باشند و کلا بیخود که معترضندو کلا امور بر رفق مراد است. شما به تحلیل نویسنده که این قدر دقیق نوشته بود فکر نکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
برعکس، متاسفانه از بس نجیبیم اهل مطالبه نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما هم معترض هستين .والا لال ميشدي نميحرفيدي
آقای روحانی مرد عمل دراین عرصه حساس نیست وحتی فعالیت های انتخابالتی اش راهم برادرش حسین ساماندهی می کرد وآقای روحانی فقط سخنرانی می کرد. به علاوه افراددلسوز وکارآمدهم دنبال خودنداردو وآنهایی هم که کاری می خواهند بکنند درتردید از همکاری دستگاه امنیتی قضایی وارد عمل نمی شوند.جناح رقیب هم که بدون توجه به حساسیت اوضاع فقط درصدد زمین زدن دولت وجبران شکست انتخابات اخیر است . بعضی هم دراین وانفسا درصدد بازکردن سردمل های چرکین سالهای گذشته وچالش برانگیز مثل نامگذاری خیابان به نام بازرگان وووهستند. ایران الان مردعمل می خواهد که متاسفاه درصحنه کسی را نمی بینیم.اکنون ایران به نادری نیاز دارد که مردانه پابه میدان بگذارد.
اول از همه از تابناک بابت این مقاله سپاسگزارم مثل این مطلب((اگر به جای رئیس جمهور هر مسئول دیگری هم شب گذشته مصاحبه می کرد،نظر مردم به همین میزان منفی می بود!))
دوم از همه خوابیده را بیدار کردن راحت از کسی است که خودش را به خواب زده در این مملکت(چه دولت وچه نظام)
سوم هم اینکه درمملکتی که 50%امکانات در دست دولت است و50%دیگر آن به دست ژنهای خوب چه انتظاری می توان داشت مانند ماشینی که دو فرمان دارد وهرکسی میخواهد آن را به سمت مورد نظر خودش هدایت کند وبه فکر مسافرهای بیچاره نیستند حالا یک دوره فرمان دوم دست هم عقیده های فرمان اول است که کلا" به راست می رودوگاهی فرمان دوم دست مخالف عقیده های فرمان اول است که می خواهد به چپ ببرد ولی گاز ماشین دست کسی دیگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
به خدا یک مثبت به اردلان کمه/صدتا مثبت که سخن از دل ما می گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
یه مثبت کمه/صدتا مثبت به این سخن دل ما
برنامه دقيقا نشانه رفتن جيب مردم و له كردن آنان را هدف گرفته!!!
همه مسئولین در تمامی سطوح، شامل مقامات کشوری و لشکری، به تغییرات گسترده نیاز دارن. محدود کردن این موضوع به دولت هم قطعا اشتباه رفتن راه هست و مردود.
همه مسئولین ، به تغییرات گسترده نیاز دارن.
اقایرئیس جمهور 00000000
اقایرئیس جمهور 00000000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
خدا شفات بده
تحریریه محترم تابناک با عرض سلام وخداقوت باتوجه به اینکه اکثر کسانی که در صدد بهتر شدن اوضاع کشور میباشند از هر نحله فکری یک سری به تابناک میزنند و نوعا مقاله های این سایت در جهت اصلاح اموراست برای اینکه مسولین کشور از نظر کم و کیف قوانین و سیاستها وبازتاب نظر مردم خصوصا اقشار فرهیخته وکاردان آشنا شوند وبی جهت برکار خلاف نظر اکثریت ومصالح کشور اصرار نورزند نظر سنجی های شما بسیار کارساز است مثلا خط قرمزهای نظام را مشخص کنید ونظر مردم را بگیرید من اعتقاد دارم بسیاری از فسادهای موجود بدلیل خط قرمزهای مصنوعی است که مفسدین به دورخود کشیده اند وبه نظام نسبت میدهند واز قبل آن استفاده های شخصی وصنفی میبرند من یقین دارم آنچه درآن هیچ شکی نیست شفافیت وآزادی بیان در اسلام است که اگر به همین مسئله درست عمل میکردیم جلوی بسیاری از مفاسد گرفته میشد یادتان باشد در تظاهرات اخیر که بعدا به اغتشاش و آشوب کشیده شد یک مقاله درسایت تابناک در آگاهی دادن به مردم و جلوگیری از ادامه اغتشاش وآشوب چقدر موثر بود
بنظرم تحلیل درستی بود.

اما مسئولان ما فقط دنبال نمایش هستند. جای امیدی نیست.

تابناک پخش کن پیام منو
از کوزه همان برون ترآود که در اوست...

کار از شوک گذشته تابی جان
بنده بشخصه وقتم پای تی وی و شنیدن ...درست می شود و عده و تقصیر این اون بوده و این نمی زاره و ...نمی زارم.
مردم ازاختلاس .بی عدالتی .رانت .گرانی .بیکاری ودست مزد پایین خسته شدن اگه نمیتونید کاری برای مردم انجام بدید لطفا خودتون برین کنار .کارشناس میارید توبرنامه هاتون قیمت بنزین درامریکا واروپا لیتری 3دلارهست خوب دوست عزیز یه نفربگه حقوق کارمندان انجا چند دلار هست شما حقوق رو برابر حقوق اونجابدین انحصارخودرو روحذف کنید بعد بنزین رو با لیتری3دلاربفروشید
اقتصاد دان امریکایی در مورد تورم در آمریکا میگوید:عامل اصلی تورم فقط خود دولت آمریکاست و دلیل آنهم انتشار و چاپ اسکناس بدون پشتوانه است..وقتی آقای روحانی و مخصوصا احمدی نژاد از روز اول کارشون ماشینهای چاپ اسکناس را با سرعت بالا روشن کردند و حقوق کارمندان و بدهی دولت را با اسکناس نو و ارقام درشتر پرداخت کردند..معلوم هست این اقتصاد سر از کجا در خواهد آورد..باور کنید زمان احمدی نژاد منتظر اسکناس هفتاد هزار تومانی بودم..خوب الان هنوز هم فرصت هست..جناب سیف میتونند این اسکناس رو چاپ کنند..چند سال دیگه مونده تا برای خرید یک کیلو تخم مرغ..یک کیلو اسکناس خرج کنیم..آخه مگر میزنن شما رو تا مسئولیتی رو قبول کنید که تخصصی در آن ندارید..بزرگان قوم..فکری بردارید..
آقای روحانی حرفی برای گفتن نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چی میتونه بگه؟ جسارت گفتن هم که شکر خدا ندارند.
هر جناحی سر کار میاد فقط قول می دهند.دریغ از یک کار مثبت و امید بخش.فقط اطرافیان خودشون به نون و نوا میرسند و مردم هر روز فقیر تر می شوند.هیچ امیدی به اصلاح امور نیست.
دو صد گفته چون نیم کردار نیست، اگر قرار بود با شعاردرمانی مشکلی حل شود اکنون آمریکا از روی زمین محو شده وبد، رایت اسلام بر بام جهان در اهتزاز بود، قم پایتخت گیتی دشه بود، فقر و تبعیض و نابسامانی و بی عدالتی ریشه کن شده بود ایران گلستان شده بود و و و، این هم مثل همان چیزهایی است که در آن مدرسه پیش دبستانی دخترانه درباره لزوم تغییر در نظام آموزش و پرورش و دوری از مدرک گرایی می گفتید و مخاطبان آن دخترکان شش هفت ساله بودند. کاری را که باید انجام دهید و نمی دهید، به صورت شعار در برابر مردم جار می زنید
بله و این تغییرات گسترده هم فقط شامل اصلاح طلبان میشه و اصلا هم منظور اصولگرایان با صندلیهای مادام العمر منظور نیست !!!!
بهتره جبهه اصلاحات از اين تهديد به عنوان فرصت استفاده كند و با يك اقدام عملي مثبت و تغيير شوك آور در مطالبات معيشتي مردم ،‌ به عنوان قهرمان نجات جامعه از سختي ها و مشكلات خودش را نشان بدهد..
اين تضميني است براي انتخابات 1400 و .....
حتي اگر افراد و جرياني ( حتي تحت حمايت حاكميت ) مانع انجام اين تغيير هستند را به ملت معرفي نمايد .
اگر از اين فرصت استفاده نشود ،‌ ديگر اصلاحات را بايد كفن نمود.... والسلام
تغییر(اصلاحات) در شفاف سازی برخورد با مفاسد اقتصادی و معرفی بدون قید وشرط آنها- سروسامان دادن وضعیت خودرو سازها البته مثلا خودرو ساز- رسیدگی به قشر کم درآمد -رسیدگی به روستاههای محروم- آزادی بیان- حق اعتراض. رئیس جمهور ارتش 20 و چند میلونی پشت سرته صریح صحبت کن.
علنا شیخ حسن اعلام کرد تو حرف هاش که دلاری تو بانک مرکزی نیست فقط بابت فروش نفت طلب ارزی داریم!!! و چون مشکلات تحریم پابرجاست امکان انتقال ارز بصورت اسکناس با مشکل مواجه است!!! این میدونی یعنی چه؟ یعنی برجام کشک بوده، یعنی از امروز تمام ملت میرن باز دلار میخرن چون وقتی اسکناس صد دلاری نباشه تا ۱۰۰۰۰ هم بیشتر میره بالا!! تازه این تحریم ها هم که بیشتر میشه نه کمتر! معاون ترامپ هم که دیشب زد زیر برجام پس خدا فقط بداد برسه. برید فقط دلار بخرید ولو اگر شده فقط ۵۰ دلار کارش تمامه روحانی اگر همه برن دلار بخرن برکناره تا قبل عید سال
برنامه اینه که عمدا شرایط بحرانی تر بشه و به ریش مردم بخندند. دولت روحانی دولت اشرافی گری و ارباب رعیتیه
دیگه خسته شدیم امیدی نیست
در مجموعه حكومتي فعلي روحاني بهترين عنصر است ولي خود روحاني اصلاً در حد يك رئيس جمهور نيست و در بهترين حالت يه تداركاتچي ضعيف است.كل مجموعه ايراد كاركردي دارد.
به نظر من تنها راه فعلی تنها راه برون رفت از التهاب وفشار که به روی تمامی مسولان ومدیران زحمت کش ومفت خو ر میباشد باید یه انتخاباتی برگزار کنند تا هم از بیکاری در بیان هم سرگرم بشن فکر گیر دادن به مسعولان عزیز کشور ما نباشن یه مجلس دیکه درست کنن مجلس اقتصادی یا مجلس مبازه با ریز گردها یا مجلس کار چاق کن یا مجلس مبازه با تکدی گری که مردم وخودشان از شر این بدبختها نجات بدن
رییس جمهور در ایران قدرتی ندارد رییس جمهور باید شجاع باشه و حرف آخر را اول بزنه
من که سپرده گذار موسسه کاسپین هستم و کاملا در جریان ریز مسائل این موسسه هستم و دروغها و مغلطه های بسیار بزرگ مسئولین بانک مرکزی بیش از یک سال ونیم مانند یک شکنجه روحی به من و امثال من وارد شده است شنیدن حرفهای اقای رئیس جمهور در مورد سپرده گذاران مرا کاملا از ایشان ناامید و شخص رئیس جمهور را حامی صداهای مظلومانه مردم نمی دانم . ایشان ادعای پرداخت اصل پول و سود معقول به سپرده گذاران در جهت تسویه حساب می باشد و اشتباه بزرگتر ایشان پرداخت پول سپرده گذاران از بیت المال می باشد در حالی که بانک مرکزی در برابر اندک پولی که در اختیار سپرده گذاران گذاشته است هم بهره می گیرد و هم اموال و املاکی را که به نصف قیمت ارزیابی کرده است در وثیقه خود قرار می دهد و حداکثر پول پرداختی نیز معادل ارزیابی همین اموال می باشد. اقای رئیس جمهور حقوقدان شما حداقل ما را شکنجه روحی ندهید چون بسیاری از ما جزو خانواده شهدا و تلاشگران این مملکت بوده ایم که حالا به خاطر سیاستهای غلط شخص رئیس بانک مرکزی به این همه بلایا دچار گشته ایم .
پاسخ ها
حسن
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
سرمایه گذاری پر ریسک کردی سرت کلاه رفته اونوقت پای شهدا رو وسط میکشی؟ انصاف هم خوب چیزیه! امثال شما چوب طمعتون رو میخورید. هر جای دیگه دنیا هم بودی وضعت همین بود. شما اگر تلاشگر بودی، بالای صد میلیون تو کاسپین سرمایه گذاری نمیکردی!
من به روحانی رای دادم ولی تازه فهمیدم اقای روحانی هم دنباله روی یک سری افراد هست . شما وزیر کشاورزی ایشان را فقط یک ده دقیقه نگاه کنید !!!!
اصلاحات باید انجام شود وگر نه مثل مردم سوریه اواره کوه وبیابان خواهیم شد !
من پیشنهاد می کنم مسولین ... چند واحد اقتصاد پاس بکنند و انجا یاد بگیرند که کشورهای دیگر نه به خاطر تحریم امریکا بلکه به خاطر شرایط موجود در کشور ما تا صد سال دیگر هم در پروژه های ما سرمایه گذاری نخواهند کرد و این یعنی بیکاری و این یعنی بحران اجتماعی واین یعنی فاجعه !
میزان اعتماد مردم به مسولین یکی از مهمترین فاکتورهای سرمایه گذاری برای شرکت های بزرگ است
اگر اصلاحات مد نظر مردم انجام نشود و خودمان را به کوچه علی چپ بزنیم مثل مصاحبه اقای روحانی و سایرین ، مردم ما را اصلاح خواهند کرد!!!
کسانی که در این مملکت کاره ای هستند خواهش می کنم برای حفظ اسلام وانقلاب اصلاحات را شروع کنند .
ایران فعلی مثل باغ بزرگی پر از درختان میوه است و مدتی است بنا به دلایلی فرآیند باغبانی آن مناسب نیست و تقریبا به امان خدا رها شده و باغبان ندارد. این شرایط باعث شده است که هر روز گوشه ای از باغ و میوه هایش بدلیل عوامل داخلی و یا خارجی تخریب شده و از بین برود. تا دیر نشده باغبانان مناسب و با کفایت پیدا کنیم.
من مرد عمل بودم .. ترک کردم ..
از سوال ها و سوال کننده بیشتر ناامید شدیم . یعنی مطلب مهمتری از اینکه روحانی با ماشین ضدگلوله رفته کرمانشاه وجود نداشت ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
توقع داشتید با پیکان برود؟
موافقم جامعه شوک بزرک می خواد
ایران در چنین زمان حساسی مرد عمل میخواهد نه مرد حرف زن دولتمردان میتوانند حداقل از اقای ظریف یاد بگیرند . خواهشا مصاحبه را کناز بگذارید وگفته های خودتان را به سرانجام برسانید .
ما اهل بورکینافاسو نیستیم حسن تنها بماند
شرايط نابرابر اقتصادي ، تجمل گرايي برخي مسئولان، فساد دولتي، اختلاص دستگاههاي دولتي، غارت سرمايه توسط خاوري ها،پارتي بازي در ادارات، رشوه خواري در ادارات ، عدم رسيدگي ب شكايت مردم از مديران رشوه خوار و بي لياقت، تهي شدن خزانه، عدم وحدت بين مسولين رده بالا وضعيت اقتصادي و فرهنگي را تاسف بار نموده، و با كمال تاسف خطرات غير قابل جبراني را به دنبال خواهد داشت. تابناك جان وضعيت اسفناك است
پدر جان نيازي نيست نحوه مديريت و اداره كشور را با كشورهاي اروپاي غربي مقايسه كرد ، ظرف 3 دهه منشاء تحولات و مديريت منابع را دركشور امارات ببينيد و با مديريت كلان در كشور ايران مقايسه كنيد ، چگونه است كه يك كشور بياباني شاهد اين حد از رشد سرمايه گذاري شده و اينقدر متحول شده و ما اينقدر پس رفت در همه زمينه ها داشته ايم .
پاسخ سوال در يك كلام خلاصه مي شود ( سوء مديريت ) وسلام .
همش الکی به مردم امیدواری میدن
رییس جمهور همه اش میگوید نمی گذارند و از آنطرف میگوید مجلس و قوه قضاییه در کنار ماست مگه به غیر از این سه قوه چه کسی میماند که نمی گذارد. نمی گذارد آزادی باشد نمی گذارد ارزانی باشد نمی گذارد جلو قاچاق گرفته شود کیست
روحانی دیشب حرفهایی زد که اصلا درد جامعه نیست. تخریب و بهسازی بافت فرسوده موضوع جالبیست ولی آیا وظیفه شهرداری هست یا دولت؟ الان برای تهران طرح جامع مناطق وجود داره که به صورت بسیار کند و لاکپشتی داره اجرا میشه ولی در هر حال یک طرح جامع هست . وقتی رئیس جمهور میاد میگه طرح داریم توی بافت فرسوده این کارهارو انجام بدیم ظاهرا یا طرح جامع تهران رو نخونده یا طرح جدیدی داره که اصلا هنوز تصویب نشده چون توی طرح جامع تهران هیچ اشاره ای به این طرح ایشون نشده و نمیدونم توی این دو سه سال باقی مونده از ریاستشون چطور میخوان طرحی رو اجرا کنن که حداقل ترین حالتش بیش از ریاست جمهوری ایشون وقت میبره و تکلیف خرج های زیادی که طرح جامع شهر تهران به دوش بیت المال گذاشته چی میشه. از طرفی اگر واقعا چنین طرحی وجود داشت اجازه ساخت و ساز توی این بافت فرسوده نمیدادن الان توی محل ما کوچه با عرض یک متر هست که همین الان خونه ها توش دارن تخریب میکنن و پنج طبقه میسازن اگر طرحی هست چرا مجوز ساخت دارن میدن؟ یعنی میخوان مردم یه بار خرج کنن بسازن بعد از چند ماه با قیمت دولتی و مفت خونه مردم رو بگیرن به جاش تو مسکن مهر خونه بدن؟ شاید یکی اصلا نخواد تو آپارتمان بشینه و خونه ویلایی بخواد تکلیفش چیه؟ آقای رئیس جمهور لطفا شما به همون اقتصاد رجوع کنید و درستش کنید که مادر و پدر تمام مشکلات از اقتصاد ضعیف و بی مدیریت کشورمونه. وقتی چرخ اقتصاد راه بیوفته مهاجرت کم میشه رضایت مندی زیاد میشه جرم کم میشه و احتمالا بلاهای آسمانی کمتر نازل میشه
با سلام
آنچه كه بزرگان بايد به آن توجه كنند صرف رسيدگي به مسائل اقتصادي نيست . جامعه ما بيمار است . فساد در جامعه ما ريشه دوانده است از اختلاس ، ويژه خواري ، رانت ، قوم و فاميل و دسته گرايي و مديران نالايقي كه در اين ساختار معيوب بر مسند كار نشسته اند ، حال هر ميزان كه به اقتصاد اين مملكت تزريق گردد با فرايند موجود مردم عملا منفعتي نخواهند برد . پس لازمست براي رسيدن به منزلگاهي مطمئن و درست اصلاح در همه زمينه ها انجام گردد در غير اينصورت فشار به دولت و تزريق پول به جامعه مشكلي را حل نخواهد كرد كه چه بسا مشكل آفرين خواهد بود چون آنها كه قد و دستي بلند دارند همچون گذشته نخواهند گذاشت چيزي به مردم برسد.
عزیز نرخ ارز باید متناسب با نرخ تورم بالا رود تا کشور دچار مشکل نشود وگرنه با تثبیت نرخ ارز و بلعکس ان بالا رفتن نرخ تورم ممکن است مانند چند سال گذشته حبابش بشکند و این بدتر از افزایش تدریجی ان است
ظاهرا کسی نمی خواد باور کنه مردم واقعا خسته شدن
نقش ناراضیان و هدفداران و شکسنت خوردگان در این نوسانات چیست؟. ریز گرد .... آلودگی هوای تهران.....زلزله هفت و سه زلزله هرروزه.......... گرانی ارز..... قاچاق..... گرانی ماشین...... گرانی اجناس .......
شرح وظایف یک دولت را باید خواند: امنیت، آرامش، آزادی، اشتغال و پیشبرد سیاست های کلان یک جامعه. به نظر می رسد بیشتر پیام های نق نقویی هدایت شده و حساب شده است. آنهایی که پالس های نامیدی، یأس، شکست، رخوت، ذلت، اختلاف، اعتراض، ناهنجاری، بی بند وباری، و هرج و مرج می د هند همه این کارها را با محاسبه ای مدیریت شده انجام میدهند. آیا اینهایی که چنین می کنند زحمتی هم برای این مملکت کشیده اند؟؟؟؟ به نظر نمیرسه زحمتی برای این ناموس مملکت و دین کشیده باشند بیشتر به نظر میاد پای منافع گروهی و جناحی در میان باشه تا حقایق دیگر. کمی هم مروت و جوانمردی داشته باشید و با مردم رنج دیده همراه باشید همش تو سیاست! یه کمی هم به زندگی مردم بنگرید که از شما راضی نیستند بابت اسیسی بازیتون بیایید با حمایت از دمجموعه دولت بار سنگین مملکت داری را تقسیم کنیم و کمک کنیم
با سلام . تیتر و خواسته بجایی است واقعا الان وقتش هست ، اگر توجه کنیم در تمام وزارتخانه ها و ارگانهای کلیدی حساس کشور تغییرات مدیریتی موردی صورت میگیرد اما چون باز بدنه قد یمی مدیریت کشور ثابت است لذا با توجه به رانت رابطه ای تمام زحمات یه مدیر ی که بخواهد کاری صورت دهد خنثی میشود و شرایط بدتر میشود . اگر در طول تاریخ به سرگذشت سران نگاهی کنیم اکثرا از نزدیک ترین شخص به خودش ضربه خورده . حال هرچه خواستند کارهای خوبی انجام دهند اما نتیجه عکس میشود. اگر به زمین کشاورزی هم نگاهی بیندازید و کشاورز زمین را شخم نزند محصول آینده اش کیفیت نخواهد داشت . از دوستان موثر تقاضا میکنم که الان وقت شخم زدن هست بدین شکل که هر سازمان و وزارت خانه در لایه های پائینی درون سازمانی افرادی را که دارای شجاعت / تجربیات بلای 15 سال وتحصیلات عالی که پرونده سالم اجرایی را دارند به عنوان مدیر عامل یا مدیر ارشد انتخاب و بقیه روسای درونی نیز به همین روش درون سازمانی انتخاب و طبق ضوابط کار را ادامه دهند و به این طریق تمام پرسنل متوجه میشوند که روزی دیده خواهند شد انگیزه مضاعف برای کار پیدا نموده و آثارش خیلی زود پدیدار میگردد اجرای عدالت مهمترین عامل هست ،چیزی که باید حس و دیده بشود نه آنکه فقط گفته بشود . این کار را هر وقت در حیطه کاری کوچک خودم انجام دادم نتیجه گرفتم.
اجازه بدهید همچنان امیدوار نگاه کنیم نیاز به یک همت بلند و همراهی عمومی وجود دارد در کل آمارها حکایت از موفقیت نسبی دارد اما دردها بسیارند و تحمل کم حق هم دارند آب از سرشان گذشته است بماند که همچنان بسیاری از ظاهرن دلسوزان برای کسب قدرت با مخالفان دولت همراهی و همزبانی می کنند تا مردم نا امیدتر از این که هست شوند مانند برخی که برجام را مضحکه کرده اند و مردم را با به جشن تولد برجام دعوت می کنند بی آنکه بیاندیشند که دارد دیر می شود و ممکن نه از تاک نشانی بماند و نه از تاک نشان
با سلام؛
تغییر مجری صرفا برای جذب بیننده بود!!!!!!!!
تابناک لطفا یه جوری نگو که یعنی از پشت پرده اوضاع سیاسی و اقتصادی مملکت خبر نداری... منظور شما از شوک بزرگ و تغییرات گسترده چیست؟؟؟؟؟!!!!! چه کسانی جلوی تغییرات و اصلاحات را گرفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
منظور تابناک تغییر رییس جمهور است نه آنانکه واقعا تیشه به ریشه اقتصاد این مملکت زده اند.
به دلیل سیاست های اشباه و نزدیکی بسیار زیاد به روسیه و درگیری با غرب بدون شک بسوی بحران های شدیدی پیش می رویم که هم ضرر خواهیم کرد و روحانی معلوم بود که حرفی برای گفتن ندارد چون دیگر رمقی نمانده
این فقط مشکل دولت آقای روحانی نیست! کلا مردم ناراضی هستند! امیدوارم مسئولین بفهمند این رو!!!!!! حالا هر دولتی بیاد و بره
مشکل اینه که اون تغییراتی که باید انجام بشه دست روحانی نیست. روحانی حتی وزراش رو نتونست خودش انتخاب کنه!!!
من از احمدینژاد خوشم نمیاد ولی وقتی آقای روحانی سعی می کنه حادثه کشتی سانچی رو هم به احمدینژاد ربط بده این یعنی ما در نهاد ریاست جمهوری دچار فاجعه هستیم
اگر از محل صرفه جویی گازوئیل مصرفی کامیون و اتوبوس های فرسوده و از رده خارج که سهم عمده آلودگی هوا رو دارند می شد که نسبت به نوسازی آنها اقدام نمود پس چرا سالهاست خودروهای عهد بوق در حال تردند و مردم را خفه میکنند.!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا آقای رئیس جمهور ؟؟؟؟؟؟ تا کی وعده سر خرمن ؟؟؟؟
اگر از محل صرفه جویی گازوئیل مصرفی کامیون و اتوبوس های فرسوده و از رده خارج که سهم عمده آلودگی هوا رو دارند می شد که نسبت به نوسازی آنها اقدام نمود پس چرا سالهاست خودروهای عهد بوق در حال تردند و مردم را خفه میکنند.!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا آقای رئیس جمهور ؟؟؟؟؟؟ تا کی وعده سر خرمن ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
پس چرا خودروی چینی جایگزین میکنید که قیمتش بعد زا یکسال از ماشین 20 سال پیش ارزانتر میشه!!
همه جای دنیا وقتی تیم فوتبال با عوض کردن مربی و بازیکن ها هم درست نمیشه وضعش، کل مدیران رو هم میریزن بیرون و از نو می سازن.

وقتش هست که یک عده بازنشسته شوند.

بهر حال بازنشستگی بهتر از اخراج هستش.
خیلی مطالب ناامید کننده و درد آوره ، خیلی استرس ایجاد میکنید . چرا مملکت به این روز افتاده ؟ تکلیف چیه ، با تمام دنیا دشمن شده ایم ، طبیعت و محیط زیست مملکت را خراب کرده ایم ، شعار های مرگ را از زبان مردم بردارید . برای دیگران دعا کنیم شاید خیری شد برای خودمان ، وقتی دشمنی کنیم نمیتونیم انتظار دوستی داشته باشیم ، وقتی خودمان روستا ها محتاجند حق نداریم سرمایه های مملکت را خرج دیگران کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بله از نظر شما دشمنی امریکا و عربستان یعنی کل دنیا از نظر شما

تقصیری هم ندارید به خاطر تبلیغات
رفراندوم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
موافقم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
رفراندوم رفتن یا ماندن روحانی موافقم
چون هیچ وقت مردم اینقدر ناامید نشده بودند
دیشب آقای رییس همه رو ناامید کردند .... بد نبود، افتضاح بود .... همه ش می گفتن یه کارایی شده!! یه کارایی هم خواهد شد ... این برای مردم گرسنه و گرفتار جواب نیست ....
من معتقدم که با ایجاد یک سری تغییرات شجاعانه میشه در قالب همین نظام ایران رو بهشت کرد. مثلا ادغام ارتش و سپاه و تشکیل ارتش واحد ملی. منع مطلق نظامیان از فعالیت اقتصادی. لغو نظارت استصوابیه شورای نگهبان. همین. غیر این هر حرفی و اقدامی فقط فرافکنی و هدر دادن زمان و منابع هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ای اجنبی خواه -یه دفعه بگو سیستم سیاسی آمریکا رو بیاریم ایران-چشمم روشن
چرا طرح مساله می کنید چرا مشکلات را فقط سرشماری می کنید دولت باید راهکار بدهد باید مشکلات را حل کند نه اینکه طرح مساله کند خسته شدیم از بس از این حرف ها شنیدیم مشکلات کی حل می شوند دلار تا کجا بالا می رود ارزش پول ملی تا کجا باید کم شود دیگه مردم چقدر اعصاب دارند
چه فکری برای مردم مناطق زلزله زده شده
چه فکری برای جلوگیری از فساد اقتصادی و دزدی ها شده وام کلان........
کی قراره این مسائل حل شوند کیییییییییییییییییییییی
چرا از اقشار کم درامد حرفی نشد از دستفروشان از کودکان کار از زنان بی سرپرست از سالخوردگان کم درامد چرا یارانه این اقشار اضافه نمی شود چرا عدالت اقتصادی نداریم
عربستان چندین برابر ما یارانه به تمام مردمش می دهد چرا فقر ریشه کن نمی شود
وقتی کار دست کار بلدا نیست وهمش از آدمایی استفاده میشه که جواب پس دادن ،آخه اگه کسی تو 8سال نتونست کاری در خور برای کشور توهر پستی که باشه انجام بده چطور دوباره به همان فرد یه پست بالاتر میدن خوب معلومه که این فرد همه چیزو نابود میکنه وبهم میریزه این که دیگه تعارفی نداره.
ساختارهای سیاسی، مناسبات فرهنگی، تولیدات اجتماعی، قوانین حقوقی و به طور کلی هر مقوله ای که در ذیل موارد مذکور قرار گیرد از نتایج فرعی شیوه تولید اقتصادی خواهند بود و تا حدودی برعکس. در جامعه ایران تنها شیوه تولید نفت است آنهم فروش آن به طور خام و غیر قابل تبدیل به مواد دیگر از طریق مکانسیم های صنعتی از طرفی وابستگی شدید بودجه به فروش نفت باعث شده رانت در ابعاد گسترده ای ایجاد شود و خلاقیت و ابتکار جهت تولید اقتصادی در بخشهای دیگر تقریبا به طور کلی از بین برود یا اصلا به وجود نیاید. در چنین جامعه ای ساختارهای سیاسی منسجم و مقتدری شکل نمیگرد. تولیدات اجتماعی مناسبات فرهنگی و قوانین حقوقی که خود میتوانند محرکی برای احیای خلاقیت و ابتکار جهت ایجاد شیوه های تولید اقتصادی مدرن تر قرار بگیرند تحت تاثیر شیوه تولید نفتی اتفاقا به موانعی تبدیلی خواهند شد که شیوه های تولیدی مدرن تر نتوانند به وجود آیند. به این ترتیب سیکلی معیوب شکل خواهد گرفت که روند توسعه را مختل خواهد کرد. برای برون رفت از چنین وضعیتی اولا باید شیوه تولید تغییر کند در ثانی ساختارهای سیاسی و قوانین حقوقی باید اصلاح شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
احسنت
مشکل همین است که دولت هم تکرار می نماید: آقای جهانگیری
ولی متاسفانه طرح جدید و یا اقدامی دیده نمی شود
بنده به عنوان جوان ۲۷ ساله و فوق لیسانس مهندسی با ۲ مقاله ی علمی معتبر خارجی و ساکن اهواز فقط به مهاجرت فکر میکنم(با توجه به اینکه حقوق بنده ی مشغول کار کاملا غیر مزتبط با رشته ماهی یک و نیم میلیون تومن هست و بعضی عزیزان از تهران پیمانکار نفتی سرزمین من شدند و ماهی ۱۰ میلیون تومن حقوق میگیرند با مدارک چه بسا پایین تر).....حتی اگر برنامه ی جامعی هم باشد به سن ما قد نمیدهد...جای هیچ امیدی نیست....وقتی معیشت مردم(بخوانید ملت) فدای بازی های سیاسی دم انتخابات می شود....وقتی بعضی افراد از همین فضای گل آلود جدل های سیاسی میلیاردها تومن(گاها بخوانید دلار!) به جیب میزنند هیچ تغییری نه با شوک نه بدون شوک در وضعیت مردم ایجاد نخواهد شد....
با توجه به فیلتر بودن توییت از آلمان سوال اساسی این است که صرف نظر از استفاده عده مشخصی از فیلتر شکنها چه کسانی به این چنین نظرسنجی هایی دسترسی دارند؟ جامعه بیش از هر چیزی به آرامش نیاز دارد نه به شوک. از آب گل آلود ماهی گرفتن در این شرایط حساس منطقه ای اگر خیانت به کشور نباشد پس چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ما همه از فیلتر شکن استفاده میکنیم و ساکن همین مملکتیم و درد مملکت خودمان را داریم.
مسئولین طراز اول مملکت! دلسوزان اسلام و ایران
لطفا بشتابید. دشمن در پشت مرزها در کمین است. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
با با دست از سر این دشمن توهمی بردارید.دشمن همان دزدان داخلی هستند.
مسئولین طراز اول مملکت! دلسوزان اسلام و ایران
لطفا بشتابید. دشمن در پشت مرزها در کمین است. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
اكثر كسانى كه اكنون ازانها استفاده خدمتى ميشود براساس رابطه به خدمت گرفته شده اند وقتى همين افراد ازيگ ديگر فاصله معنى دارى پيدا ميكنند معترض ميشوند كه همه چيز ذيل رابطه انجام ميشود غافل از اينكه اگر اين رابطه نبود اوهم دراين موقعيت نبود همه ميخواهند دربرخوردارى ازرانت هاى مختلف بدون مانع جلو بروند واين شدنى نيست بخشى از نارضايتى محصول اين محدويت ها است چطور ميشود انرا با شوك حل كرد بايد مخالفين اورد جلو دوربين تلويزيون كه حرفهاى خودرا بزنند حتى خارج نشينان ناراضى را وكارشناسان اگاه با انها گفتگو كنند با اين عمل وشوك مخالفين عمده تا خلع سلاح خواهند شد
اقای احمدی نژاد نیز همین حرف ها را میزد اما چی از اب درامد.جناب اقای روحانی هم چنین حرف هایی می زند.دارد وقت گذرانی میکند تا این چند سال تمام شود.همان آش و همان کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
هزار رحمت به احمدی نژاد
با سلام
انتقاد از مسئولین خوب است
به شخصه دولت روحانی را در عملگرایی موفق میدانم
کسانی که از برجامو عملکرد اقتصادی دولت انتقاد میکنند همانهایی هستند که اقتصاد کشور را به این مرحله کشانده اند
دولت اقای روحانی بهترین دولت پس از انقلاب از لخاظ کنترل تورمی بوده است
مشکلات دیگری که بعد از برجام پیس امد . مانند پرتابهای مکرر موشک و ... اینها مواردی است که به روحانی ارتباطی ندارد

به نظر من بعضی ارگانها در تضاد با دولت عمل میکنند و بخاطر ساقط کردن دولت روحانی همه تلاششان را میکنند . همانهایی که کشور را ورشکسته کرده اند

اقای روحانی من از رای که به شما دادم پشیمان نیستم
ما تو را برای کشور لازم دانستیم و همه تلاشمان را میکنیم که به کار خودت ادامه دهی
تبلیغات مسموم افراطگرایان علیه تو را بخوبی درک میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دلار دولتی از 2450 تومان به 3500 تومان رسید
ایرانی ها را به آمریکا راه نمی دهند
محیط زیست و ترافیک که بدتر شدند. خوزستان که بر اثر گر وغبار در حال نابودی می باشد. داعش در تهران 16 نفر را شهید نمود.کنترل نرخ تورم در اثر رکود بی ارزش می باشد. موار غذایی بیش از 40 درصد گران شده است. .
برادر قدرت دست آقای روحانی نیست
اقای روحانی اصلا قرار نیست کاری بکند.
معلوم نیست رئیس جمهور اصلی کیست.
دولت در ايران تنها به عنوان موتور يه ماشين عمل ميكنه، ماشيني كه شاسي كج و چرخهاي پنچر و بدون سوخت است، با يه موتور سوخته كاملاً جور شده، حتي موتور خودرو فرمول يك هم كم مياره.
دولت به اصلاح تدبیر وامیدی که دوباررای دادیم پس از5سال کوچکترین امیدی برای آینده کشوروملت بجا نگذاشته بازنشستگان وکارمکندان زیرفشاراقتصادی بی سابقه قراردارند و نوبخت وروحانی مدعی بهبود اقتصادی خودشان هستند حیف 24میلیون رایی که به روحانی ناکارآمد وخلف وعده دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
به کی رای می دادیم تا ایران بهشت بشه اونوقت؟؟؟؟
باوجود افرادی چون سیف ونوبخت مطمین باشید 5سال که سهل است ده سال دیگپرهم روحانی امیدی برای امت نخواهدداشت
در این بیست سال اخیر مجلس محترم کدام قانون را به نفع مردم وضع کرده حتی یک قانون به نفع مردم نیست چطور میشود مردم راضی باشند. خانه تکانی بعد از ده سال لازمه و قوانین دست وپا گیر باید حذف شوند.
آقای رشید پور گویا دراین مملکت نبودند وشاهد اعتراضات بازنشستگان در مقابل مجلس ودولت وبهارستان بخاطر غیرعادلانه بودن پرداختها و کفاف نبودن حقوق ها با هزینه های زندگی نبودند چراکه حداقل دراین زمینه هم سوال میکردند البته ازروحانی که قدرت خرید خودش الحمدالله نسبت به سال 92 خیلی بهترشده انتظاری نبود تا حداقل اشاره ای به وضعیت فلاکت باربازنشستگان ازنظر اقتصادی بنماید
پاسخ ها
حسن
| Germany |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما هم بابت شوخیهای یخی از صدا و سیما حقوق میلیونی میگرفتی، همین سوالات رو میپرسیدی!
به گفته آقاي روحاني بانك مركزي 11.500 ميليارد تومان بابت طلب مردم از موسسات ورشكسته خرج كرده. و او گفته است كه اين پول از جيب همه ملت خرج شده است!
پس نتيجه ميگيريم بانك مركزي قيمت ارز را افزايش داده تا اين پولي را كه خرج كرده دوباره سرجايش برگرداند!؟ اما و اما اين افزايش قيمت ارز تاثيرش را روي همه اقلام مصرفي گذاشته و تاوان آن را دوباره همه مردم بايد پرداخت كنند!؟
مصاحبه دیشب هم برای اکثریت ملت ایران مانند سریالهای بی محتوی وپوچ صدا وسیما بود با همان سوالهای تکراری وجوابهای مشمیز کننده بدون آنکه اشاره ای به وضعیت فلاکت باراقتصادی 80درصد بازنشستگان وکارمندان بنماید
واقعا مصاحبه دیشب روحانی با رشید پور با مصاحبه حیدری باوی چه فرقی داشت همان سوالهای تکراری و پاسخهای تکراری همراه با پوزخند که نمک برزخمک 80درصد کارمندان وبازنشستگان پاشید واقعا هیچ امیدی به دولت روحانی نداریم وافسوس ازدوباررایی که به وی دادیم
آقای روحانی دلارها وارزهای خارجی را چه طیفی واردمیکنمند ومیفروشند مگر غیر ازدولت افراددیگری هم دلار وارد میکنند چرا حقایق راانکارمیکنید نکند آمریکای جنایتکار دربه صرافیها دلار میفروشد تا ازسودآن استفاده نماید
همه ما متاسفانه در بطن مردم و جامعه چيزي جز ناله از گراني ، بيكاري جوانان ، فقدان آزادي بيان ، عدم انعكاس نظرات واقعي مردم رو نمي بينيم و نمي شنويم ، مردم تو يه جمعي ديگه حوصله همديگه رو ندارن و با كوچكترين تحريكي با هم درگير ميشن و ديگه انگار اميد و شادابي از جامعه رخت بر بسته و جاي خودش رو به ناتواني اقتصادي و رواني و نااميدي داده و حالا با اين وجود اين دولت ملاك و وسيله اندازه گيريش چيه براي مشكلات ؟ اي كاش بجاي رو آوردن به امارهاي دروغين مراكز آمار به درون مردم رجوع كرده و درد رو ببينن ، و ما ميدونيم كه ذره اي دلسوزي اگه تو دولتمردان بود چه براي مردم و چه براي انقلاب فكري به حال اين زخم ميكردند و دريغا كه دولتمردان فقط به فكر منافع مالي و مقامي خودشون هستند.
بعنوان دودوره رای دهنده به روحانی وبازنشسته زیرخط فقر اگر درصد اندکی هم امید به بهبود وضعیت اقتصادی فلاکت بارفعلی داشتم با شنیدن اظهارات روحانی صد درصد ناامید شدم ودیگر امیدی به دولت تدبیر وامید ندارم
حالا تازه اقاى روحانى مى خوان برن تو ٣ سال كلى موتور كاميون وارد كنن ! بعدم كليد به كليد بدن به كاميون دار ؟ تا كى كارهاى اشتباه روى اشتباه ! توجيه اقتصادى داره اين كار ؟ يا كلا از خريد كردن خوششون مياد ؟ احتمالا هم كه از چين مى خوان بخرن ! كار مفيد تر با اين پول نمى شه كرد ؟ چون پول موتور رو بايد نقد بدى بعد چند سال صبر كنى تا كاهش مصرف سوخت مستهلكش كنه ؟ لطفا ايشون قبل از به باد دادن بيت المال كل طرح توجيهى اين كار رو براى افكار عمومى منتشر كنند و اجازه بدند كه كارشناسان نقد كنند! كه هيچ وقت اين كار را نمى كنند و ٢ ماه ديگه اعلام مى كنند كه چند صد هزار موتور خريدند و ١٠ سال ديگه هم اين موتور ها به درد نمى خورند. ضرر روى ضرر . پول دلاريش رو بده خود كاميون دار بره كاميون دلخواهش رو بخره . اين يه راه . صد تا راه بهتر هم هست . طرح بازسازى بافت فرسودشون هم اگه با سرعت زيادى اجرا بشه چون اون مردم نمى تونن كه دو سه سال برن تو خيابون پس مى ون يه جا اجاره كنن يا بخرن كه باعث ميشه قيمت اجاره و خريد ملك منفجر بشه . كلا بسيار نامعقول بود و از مجرى هم انتظار بيشترى مى رفت ولى خيلى غير حرفه اى بود اقاى رشيدپور عزيز . اينكاره نيستى برادر .
قهر خداوند آغاز شده است تا ریشه فریب را بخشکاند
در کشوری که بیش از یک دولت وجود داشته باشد وضع همین است.
دوستانی که فکر میکنین جلوی رئیس جمهور رو میگیرن تا کاری نکنه از خواب پاشید اگه رئیس جمهور نمیتونست کاری بکنه که تو انتخابات شرکت نمیکرد همون 4 سال وضعیت رو میدید و دور بعد میرفت کنار پس خواهشا هی نیاید بگید که نمیزارن وگرنه فلانی میخواد کار کنه!!! مثلا نمونه امسال تا دلتون بخواد سیب تولید شده بود به نظرتون اگه وزیر کشاورزی میخواست بازار سیب رو مدیریت کنه و با یه کارشناسی ساده بفهمه که باید درب صادرات رو باز کنه تا این سیب ها تلف نشند کسی جلوشون رو میگرفت؟!!! واقعا فکر میکنید نمیتونه وزیر برنامه ریزی کنه و اطلاعات تمام کشاورزان رو در یه سامانه جمع کنه تا بدونه کی امسال چی میکاره و برای بازارش برنامه بریزه؟ باور کنید خیلی راحت هم میشه کار کرد منتها وقتی ادم ناکارامد باشه هی دنبال بهانه میگرده!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
خواست ملت:
۱ء شفافیت مالی و خبر رسانی ،مسئولیت پذیری مسولین
۲ء اولویت دادن به ایران و مسائل آن. قطع و یا کاهش چشمگیربودجه ادر کشورهای همسایه
۳ءتوزیع عادلانه ثروت و امکانات، قطع دستهای کسانی که خود را خودی دانسته و به مرحمت ریا کاری هزاران میلیاردی اختلاس می کنند
۴ء آزادی مطبوعات و آزادیهای اجتماعی وسیاسی
۵ء رفع تنش با جامعه جهانی وعدم دخالت در کشورهای همسایه . تسهیل سرمایه گذاری خارجی
۶ شایسته سالاری جایگزین پارتی سالاری گردد.
شوک بزرگ رفتنه خود روحانی انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
این جشن بزرگه علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
جشن نه شوک علی برکت الله
آقای رشیدپور متاسفانه شما هم رسانه ملی ایی شدید افسوس
ای کاش حداقل مثل برنامه صبحگاهیی بودید با سوالهای ابکی و جوابهای ابکی وقانع شدن جناب عالی
افسوووسسس
شما الان جواب بابت اعتراضهای مردم رو گرفتید آیا؟؟؟
شما جواب اشکهای همسر دریانورد رو گرفتید؟؟؟؟؟
شما کانکسهای مردم کرمانشاه رو گرفتید از آقای رئیس جمهور؟؟
لطفا نفرمایید برای شما نوشته بودن چی بپرسید
میتونستید شرکت نکنید
من شخصا اگه یه ذره به درستکاری شما اعتقاد داشتم رفت
افسوس برای شما و رسانه ملی
افسوس
دیگه کار ازکار گذشته. دولت رو تعطیل کنید خود مردم مشکلات رو حل میکنند. در سازمان ها و اداره جات روکه چوب لای چرخ تولید کننده و کارافرین میزارن با قوانین های مسخره شون، ببندید، خیلی از مشکلات حل میشه.
این سیستم قادر به تغییر کوچکی هم نیست چه برسد به شوک
والا من حاضرم فردا دلار بشه 10000تومن و کمی سختی بکشم ولی بدونم تا 10 سال آینده همون نرخ میمونه تکلیفم با درامدم زندگیم روشن باشه نه بخابم پاشم یه قیمت بشه
ممنونم که هیچ وقت کامنتهای من منتشر نمیشه.البته شما هم تافته جدا بافته از حکومت نیستین و اصولا طاقت شنیدن واقعیت رو ندارین
متاسفانه چیزی نمونده که مردم دلشون رو بهش خوش کنن، نه آب داریم ، نه اقتصاد داریم، نه آزادی های فردی داریم ، نه سیاست درستی داریم، نه اعصاب داریم ، واقعا ایجاد یه همچین شرایط اسفباری در مملکت هم استعداد می خواد هم تلاش و پشتکار، مسئولین ما به شدت در نابود کردن ایران مستعد هستن.
اگر وضع انقدر خوبه چرا دلار 4700 تومن شده؟ چرا همه درحال ناله هستند؟ یه حرف رئیس جمهور خیلی منو سوزوند: وقتی پرسید کجای دنیا مردم اسکناس میخرن! کجای دنیا اقتصادش سالی 30 درصد در برابر دلار سقوط میکنه؟ بعد ماجرای جراحی و شوک چیه؟ محمود جراحیمون کرد، به این روز افتادیم. بعد حسن با کلید افتاد به جونمون. نفرات بعدی هم که از همین الآن شروع کردند که مریض خیلی حالش وخیمه باید بهش شوک بدیم
بابا از عربستان متحجر یعنی متحجر تریم؟اونام به فکر تغییر اساسی و اصولی افتادن,تو رو خدا نزارین دیر شه
آقای روحانی باتوجه به رفع تحریمها وآزادشدن بیش از 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وبالارفتن تولید وقیمت نفت ودرآمد سرشار دولت بعد از5سال کوچترین تغییری در وضعیت فلاکت باراقتصادی بازنشستگان وکارمندان بوجودنیاوردید در سه سال باقیمانده عمر دولتت چه اقدامی میتوانی انجام دهی بهتراست استعفا دهی وبیش ازاین رای دهندگان راناامید نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
مسئله اینه که بعدش کی بیاد؟؟؟؟فرقی ام می کنه؟؟؟
مردم به این صحبتها قانع نمیشن ، دو صد گفته چون نیم کردار نیست!!
الکی حرف نزنید من خودم سخنان آقای روحانی را گوش دادم بسیار خوب بود و نیاز هست برای بقیه سوالات دوباره به تلویزیون بیاد
رشید پور اصلا درباره مشکلات مهمتر مردم سوال نپرسید.ریزگرد و سانچی و زلزله درسته جزیی از مشکلات هستند ولی ریس جمهور جواب سطی که سالهاست درباره ریزگرد می دهد را تکرار کرد.یعنی مذاکره با عراق.ترکیه دارد دز همه جا دخالت نظامی می کند ما نمی توانیم عراق را متقاعد کنیم که ریزگردهای انجا از جنگ تحمیلی هم بدتر هستند؟
من به اقاي روحاني راي ندادم توضيحات ايشان هم خيلي قبول ندارم اما مملكت داري به اين سادگي ها نيست كه اكثر مردم فكر مي كنند.
اونایی که تو نظر سنجی زدن کاملا قانع شدن ، از چه قسمتی از حرفهای روحانی قانع شدن؟ میشه یکیشون جواب بده
به نام خدا
ورشکستگان سیاسی دیروز به جای سوختن درشهوت قدرتی که به دست نیاوردند کمک حال مردم باشند.حقا که مردم ازشماها وفا دار ترند.ایا برازنده است کشوری که 80000000جمعیت دارد در روز 80000000بنزین مصرفکند.مختلصین محترم کمتر بخورند تا به همه برسد.چرا میانگین کار در ادارات پائین است ؟ به جای ....
دوستان بزرگی میگفت به جای لعنت فرستادن به تاریکی شب شمعی روشن کن ودر اظهار نظرها خدا را فراموش نکن
توزیع علمی بودجه و اولویت اختصاص بودجه برای حل مشکلات مردم.فراهم کردن امنیت سرمایه گذاری خارجی در ایران ،تعامل با کشورهای تاثیر گذار در دنیا و مهمتر از همه توجه به مردم داخل سرزمین ایران از فوری ترین نیازهای کشور برای کاهش مشکلات مردم هستند
چاره درد مشکل ایران فقط و فقط شایسته سالاریست و بس ....98 درصد مدیران ارشد تواایی مدیریت رو ندارند و 2 درصد باقی مانده در سیستم هظم میشوند ....فقط کافیه عملکرد وزارت امور خارجه رو ببینید که با مدیریت جناب ظریف چه وجهه ای برای کشور ایران در سطح بین المللی ایجاد کردند .....به امثال ظریف و تیم همراهشون و در جایگاه مناسب نیاز داریم ... همین اقای ظریف رو بزارید وزیر کشاورزی ببینید چقدر ناکارامده ....فقط و فقط شایسته سالاری
روحانی فقط وعده میدهد دوباره گفتند سال آینده سال رونق اقتصادی است . مثل سالهای قبل. روحانی اصلا توانایی این پست را ندارند و بهتر است اسعفا دهد تا دیرنشده تا مملکت به فنا نرفته. با و وعده نادرست نمیتوان کشور را اداره کرد.
خیلی متاسفم برای مملکتم و برای مردمم و برای خودم با این دولت ناکار امد
جناب روحانی پس ازگذشت 3 ماه اززلزله کرمانشاه کدام پناهگاه رابرای مردم مظلوم کرمانشاه ساختید .شما هم بااینگونه اظهارات نه تنها امیدی به ملت ندادی بلبکه اکثریت رای دهندگان راناامیدکردی
رسانه ملی ما مایه ننگ ملت
جناب روحانی دیشب در خصوص طرح معاون ریاست جمهوری دکتر کلانتری که گفتند برای رفع آلودگی هوا ازخدا بخواهیم بجای باد وطوفان بفرستد صحبتی نکردند واقعا بااینگونه اندیشه ها ومخها دیگر مشکلی برای مملکت نمیماند
دکترروحانی بهتربود بطور مستند به یکی ازوعده هایی که در سال 92 به ملت ایران داده وعمل کرده اشاره میکردند وسپس وعده های سرخرمنی دیگر میدادند
در هوای بارانی با پالتو پشمی نمیشه خودتو گرم کنی علاجش یک بادگیر نازک نایلونی است
آقا ملت در حال انفجارند اینو بفهمید
ما بهترین کشور و دولت دنیا را داریم
وضع اقتصادی ما حتی از کشورهای به اصطلاح پیشرفته هم بهتر است .
بروید شکر کنید مردم کشورهای افریقایی نون هم ندارند بخورند . همانطور که میبینید همه نون رو دارند که بخورند. خدایا شکرت برای همین نان و آبمان .
سلام من بعنوان یک بازنشسته که قراره پول پاداش آخر سال یا همان بازنشستگی در این زمان به دردم بخورد متاسفانه ازش خبری نیست والان چند ماه از موعد بارنشستگیم می گذرد ولی از پول خبری نیست احتمالا منتظرند که ما به سفر آخرت رفتیم با یک دسته گل سروته قضیه را بهم بیارند با این صحبنهای آقای روحانی که هیچ اشاره ای به موضوع بازنشستگان نکرد
ما که همه چيزمونو از چين وارد می کنيم چند تا مدير هم وارد کنيم تا مشکلات مملکتو حل کنن والا اگر هر چی کلک بزنن و خرابکاری کنن باز هم از اين مديران بهتر عمل می کنن خرابکاری و اختلاس هايی که برخی می کنن اگر دشمنای ما می کردن از اين آدمهای فعلی کمتر بود اول بی تحربه بودن کم کم تجربه پيدا کردن ، بجای حبران کارهای گدشته از تجاربشان برای اختلاس و سوء استفاده از منابع بهره می برند.امتحان کنيد اين به اصطلاح مديران دولتی وشبه دولتی را کلا" برکنار کنيد هيچ ضرری به مملکت نخواهد رسيد
خیلی ازدوستان توضیحات روحانی راقانع کننده ندانستند. واقعاً دولت درقبال زیزگردها و رفع آلودگی چه کاهایی می توانست ویامی تواند انجام دهد که نداده است ؟ دربحث اشتغال وکارآفرینی وسرمایه گذاری چه کارهایی بایدانجام دهد که انجام نمی دهد ؟ آیا دولت با معجزه می تواند تمام مشکلاتی که ازدیرباز انباشته شده یک شبه حل کند؟ آیا تاکنون صداو سیما کسانی که درگذشته باعث به وجودآمدن این همه مشکلات شده انداز آنها پاسخی دریافت کرده است؟چرا فقط انتظارداریم که این دولت فالفور همه مشکلات را حل کند؟ آیا اگر درآمدهای دولت به جای سرمایه گذاری بدون دردسرهمانند یارانه ها دراختیارمردم قرارگیرد وچندروزی مشکلات معیشتی مردم حل شود مشکلات دائمی مردم حل خواهد شد؟ بیکاری واشتغال و آلودگی هوا و... برطرف خواهد شد؟ لطفاً بیاییم منصفانه قضاوت کنیم واز بودجه هایی که دولت برای ایجاداشتغال ، سرمایه گذاری ، برطرف کردن مشکلات مردم هزینه کرده سوال کنیم اگر قانع نشدیم آنوقت اعتراض وانتقاد کنیم .
مصاحبه روحانی یک پیام واضح داشت و ان این است که به هیچ چیزی امید نداشته باشید نه به رفع مشکلات و نه به اینده
اقای روحانی فاقد برنامه برای حل مشکلات است بهتر است ایشون استعفا بدن و یا نمایندگان مجلس اقای روحانی را استیضاح کنند جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چطوره استعفا بده اقای احمدی نژاد بیاد جاش بشینه عزیز برادر
دولت روحانی و وزرای ایشون فقط در حال واردات اجناس هستند کمر کارخانه های ایران در حال شکستن است روز به روز بیکاری زیاد میشه واردات گسترده لباس از ترکیه و ماهی از چین و خاک چوب و گل زینتی و سنگ قبر و دسته کلنگ و سویا و ذرت و میوه و ... کشور متاسفانه تبدیل شده به یک کشور وارد کننده و دلارهای نفتی برای واردات اجناس و رانت اقایون استفاده میشه
او مرد کار نیست
روحانی را استیضاح کنید اقای روحانی و وزرای ایشون توانایی حل مشکلات را ندارند مردم خسته شدند
دولتی که با هر بخشنامه استرسی به مردم وارد می کند از جمله لایحه مدیریت خدمات کشوری
کسانی که وزیر اقای روحانی هستند بیشتر به فکر تجارت و واردات هستند تا حل مشکل . از یک طرف کانتیری جنس وارد ایران می کنند و از ان طرف صحبت از حل بیکاری می کنند !!! اون از وزیر محیط زیست ایشون که بعد از چند سال نتوانستند مشکل ریزگردها را که منشا داخلی دارد حل کنند طبق گفته کارشناسان 400 هزار هکتار زمین در خوزستان وجود دارد که منشا ریزگردهاست ایا رفع مشکل از 400 هزار هکتار زمین کار سختی است ؟
بريد هوا شناسي كشورهاي اطرافمون رو ببينيد كه كدومشون مثل ما آسمونش پره خاكه؟؟؟؟؟!!!!!
بريد هوا شناسي كشورهاي اطرافمون رو ببينيد كه كدومشون مثل ما آسمونش پره خاكه؟؟؟؟؟!!!!!
بهترین گزینه. استعفای روحانی و انتخاب رئس جمهور پیش از موعد با اصلاح بخش های ریادی از قانون اساسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
کی بیاد جاش که وضع بهتر بشه-خودتو به خواب نزن رفیق
اقا چرا برای حل مشکل بنزین و الودگی هوا ماشین های الکتریکی تولید نمی کنید ؟ چرا جلوی مافیای خودرو را نمی گیرید؟ چرا باید فشار گرانی بنزین و الودگی و قاچاق بنزین بر گردن مردم باشه ؟ چرا ایران خورو و سایپا جلوی تولید خودرو الکتریکی را می گیرند ؟
اقای روحانی مگر نگفتید با برجام تمام مشکلات کشور حل می شه و کشورها برای سرمایه گذاری به ایران هجوم می اورند پس کو؟ اقای روحانی چرا از دلارهای نفتی ایران برای واردات اتومبیل لوکس ان هم توسط افراد خاص استفاده می کنید ؟ چرا جلوی فساد مالی را نمی گیرید؟ چرا اجازه می دهید افراد دو تابعیتی پست مدیریتی بگیرند ؟ اگر فردا همین افراد دو تابعیتی اختلاس کنند ایا شما قادر به بازگرداندن انها به ایران هستید ؟
اقای روحانی مگر نگفتید با برجام تمام مشکلات کشور حل می شه و کشورها برای سرمایه گذاری به ایران هجوم می اورند پس کو؟ اقای روحانی چرا از دلارهای نفتی ایران برای واردات اتومبیل لوکس ان هم توسط افراد خاص استفاده می کنید ؟ چرا جلوی فساد مالی را نمی گیرید؟ چرا اجازه می دهید افراد دو تابعیتی پست مدیریتی بگیرند ؟ اگر فردا همین افراد دو تابعیتی اختلاس کنند ایا شما قادر به بازگرداندن انها به ایران هستید ؟
برگزاری جلسات حرف درمانی شاید بتواند تعداد کمی از مردم را موقتی قانع کند اما اکثر مردم فهمیده اند که آقای روحانی به هیچ وجه توان اداره کشور را ندارد
ايران رو نابود كرديد با مردمش ، تمام
رشیدپور از تلگرام پرسید و فیلتر چند روزش، اصلا از عدم رسیدگی به زلزله زدگان کوهبنان کرمان و هجدک سؤالی پرسید؟ اونا الان کانکس ندارن و زیر چادر بی هیچ امکاناتی دارن یخ میزنن.بعد این مجریه داره از تلگرام مخرف و توییتر سؤال میپرسه.
واقعا شناسایی افرادی که پول های تیلیاردی دارن اینقدر سخته ؟ خب بگیریدشون . نمیشه که همشون از راههای صحیح و حلال اینها رو بدست آورده باشند . نهایت یکی یا دوتاشون سالم هستن . پولهای بقیه رو بگیرید ... خدایی برای نهادهای نظارتی اینکار سخته ؟
آری جناب روحانی در هیچ کشوری چون ایران درقرن بیست ویکم غارتگران اموال کشورراباارقام نجومی 7000میلیارد تومانی غارت نمیکند واکثریت ملتش باوجود زیرخط فقر بودن وذلت وخواری بودن به دولتمردان معترض نمیشوند واقعا ملت ما خوب هستند
مشکلات کشور مربوط به امروز و دیروز نیست درست است که مردم بسیار خسته شده اند ولی باعث و بانی این وضع فقط دولت نیست دولت همه قدرت چندانی ندارد به اندازه اختیارات دولت از او توقع داشته باشیم ولی من از آقای روحانی توقع داشتم صریح تر و شفاف تر با م دم صحبت کند دیگر زمان مصلحت اندیشی تمام شده خدا شاهد است اگر فکری اساسی نشود کشور با مشکلات غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل روبرو خواهد شد ناامیدی در بین مردم بسیار زیاد است فکری بکنید
دولت تو این مملکت چکارس؟
یه زمانی میگفتن دشمن پشت مرزهامون کمین کرده الان میگن دشمنان دقیقا کفه خیابونن و پول گرفتن اغتشاش کنن.. فردا میگن دشمن همین همسایه بغلیمونه اومده در خونمون میگه من از آمریکا پول گرفتم بکشمت!!!
تابناک عزیز التماس می کنم نظر من را چاپ کن ممنونتم

جریانی در کشور از عمد می خواهد نارضایتی عمومی ایجاد کند ، دولت دوازدهم استغفرالله خیلی مشکوک شده ، به خدا نه اصولگرا هستم نه احمدی نژادی ولی رفتار دولت با توجه به گفته های خودشان راجع به برجام اصلا همخوانی ندارد ، درسته ما پست سیاسی نداریم اما می توانیم تحلیل کنیم .


تمنا می کنم چاپ کن ج
جناب سیف در دی ماه فرموده بودند که افزایش نرخ ارز موقتی است و در بهمن و اسفند ارزان میشود، ما هم یکبار دیگر گول حرف های آن بزرگوار را خوردیم و همین شندر غازی را که برای کفن و دفن کنار گذاشته ایم نگه داشتیم و دلار نخریدیم و چه خریتی کردیم! با شروع بهمن دلار پایین که نیامد هیچ رم کرد و با شیبی تند تر بالا رفت! پشت دستم را داغ کردم که از حالا به بعد هرچه آقا ولی الله گفت بر عکسش را انجام بدم!
مردم رو نمیتوانتید گول بزنید من توو انتخابات شرکت نکردم درسته که اعلام میکنید مردم پشت دولت نیستند اما منظور این نیست که مثلا کاش رییسی ریس جمهور میشد نه نه بین بد و بدتر روحانی انتخاب بد مردم بود. مردم سیستم دخالت توو کشورهای همسایه قبول ندارن.مردم رفاه میخوان آزادی میخوان کار میخوان
روحانی مقصر نیست توان وی همینقدراست باعث
تتاسف بسیاراست که کاندید کارآمد دیگری نداشتیم خود روحانی هم واقف است که برای این پست مهم ساخته نشده وازعهده اش برنمی آید کمااینکه پس از5سال حز وعده های پوچ واظهارات تکراری ومفت دست آوردی برای کشوروملت مظلوم ایران نداشته
همه کامنتها را تا این ساعت خوندم ونکته اساسی که قابل تعمیم به همه انهاست که به تعداد ادمهای ایران مشکلات داریم یعنی 80میلیون مشکل حال چرا وضعیت مملکت اینجوری شده خوبه همه مشکلشونو میگن راه حل هم میدن واللهی یک راه اشتباه نشه یک راه شناخت مسائل اینه که سایتهای وطنی یکبار یک میزگرد انلاین برقرار کنن و چند کارشناس دعوت کنند تا مردم هم نظر بدهند حداقل اینه که از قبل اعلام کنند که مخاطب زیادی داشته باشد سایت تابناک اگر امادگی داره یا عصر ایران اعلام کنند و این میزگرد در تحریریه انها برگزار و مشکلات مردم را به بحث بگذارند و نتیجه را به دولت بدهند چون از ابرخی برای مردم ابی گرم نمیشه لااقل اینجوری بدون تظاهرات درد مردم رو بفهمند چون گویا این ناآرامیها هر نتیجه ای داشت الا شناخت مشکلات مردم حالا نمیفهم اینجوری شاید فرجی حاصل بشه
سایت محترم تابناک .ما هم از مصاحبه دیشب راضی نبودیم اما از نظر وجدانی باید جه کسی رامقصر بدانیم نظر باینکه در اینحا خبر نگار سوال می پرسید سولات کلیشه ای و از قبل اماده بود درمورد خیلی از مسایل از جمله اختلاسها حرفی زده نشد .از این رو نمی توان.ازروحانی کم توجهی احساس کرد.
من ضمن اینکه به آقای روحانی رای ندادم ولی ایشون رو در شرایط فعلی بهتر از هر گزینه دیگه ای میدونم یه سوال هم دارم راستی چرا اکثریت ما ایرانیها وقتی به هر مقامی میرسیم از مردم فاصله میگیریم؟؟؟؟ ربطی به قبل و بعد از انقلاب هم نداره؟جوابش یک کلمه هست: غرور!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی