بازدید 25714
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم؛

وعده روحانی درباره ارز؛ مشکلی نداریم، قیمت هم باید پایین بیاید/ پرونده مسکن مهر آخر سال بسته می‌شود/ تشکیل کمیته‌ای برای احقاق حقوق‌مان در ماجرای «سانچی»/ سؤالاتی بپرسید که موجب رفع ابهامات مردم شود

رئیس جمهور ادامه داد: البته نوساناتی در مقطعی پیش می‌آید و تمام می‌شود. شاید آنفلوآنزایی بیاید و مسأله‌ای برای دام ایجاد کند؛ اما هدف ما آرامش، امنیت و آزادی بیشتر مردم است؛ بنابراین می‌گوییم روز به روز آرامش بیشتر باشد تا مردم به خلاقیت و شکوفایی بیشتری برسند. شکوفایی در یک فضای آرام، آزاد و امن فراهم می‌شود. من به مردم می‌گویم، دولت نمی‌خواهد ارز را برای تأمین بودجه خود گران کند، مردم مطمئن باشند. روحانی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که خیال ما بابت دلار راحت باشد، گفت: بله راحت باشد.
کد خبر: ۷۶۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 22 January 2018

رئیس جمهور بر رفع ابهامات مردم تأکید کرد و از مجری برنامه خواست سؤالاتی مطرح شود تا به ابهامات مردم در قالب پاسخ به این سؤال‌ها جواب داده شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در حادثه سانچی چه کردید و مردم از شما توقعاتی داشتند و​ آیا توقعات مردم برآورده شد، گفت: حادثه، حادثه بسیار تلخی بود ، یک حادثه ای که 32 عزیزمان را از دست دادیم بسیار تأثرانگیز بود.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای این گفت و گوی تلویزیونی که دوشنبه شب برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت شیر زن حادثه کربلا حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار به ملت بزرگ ایران گفت: ما قدردان پرستاران هستیم که شبانه روز برای کاهش رنج مردم تلاش می کنند. وی با گرامیداشت بهمن، ماه پیروزی انقلاب اظهار داشت: ماه بهمن ماه انقلاب و ماه آزادی برای ملت ایران است.

گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم آغاز ‌شد

وی افزود: من تقریباً ساعاتی پس از حادثه مطلع شدم که کشتی نفتکش ما با یک کشتی چینی برخورد کرده است. برای ما ابعاد حادثه هنوز روشن نبود من همان وقت با مسئولان صحبت کردم و صبح روز بعد مسئولان مربوطه را خواستم که در این زمینه کمیته ای تشکیل دهند و به وزارت خارجه، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت کار به یک دلیل خاصی، مسئولیت این امر سپرده شد.

رئیس جمهور گفت: وزارت خارجه بطور منظم با مسئولان چینی و همچنین کشورهای اطراف در تماس باشند تا کمک های لازم به این عزیزان بشود، همه امید ما این بود که نجات پیدا بکنند؛ هرچند خبرهای اولیه هم به این صورت بود که نشان می داد بخاطر انفجاری که رخ داده است امیدها کم می شد و در عین کم امیدی، همه تلاشمان­برای نجات آن عزیزان انجام گرفت و به همین دلیل وزیر کار به چین اعزام شد.

روحانی افزود: قبل از اینکه وزیر کار برود دو تیم از ایران رفتند هم از شرکت ملی نفتکش و هم از بنادر و کشتیرانی و حتی یک تیم­را ما از نیروی دریایی ارتش اعزام کردیم که اگر امکان باشد برای نجات به آن عزیزان اقدام کنند، که متأسفانه عزیزان ما از دست رفتند.

رئیس جمهور گفت: من بسیار متأسفم هستم و به خانواده های عزیز این حادثه غم انگیز یک بار دیگر تسلیت می گویم و به همه مقامات مسئول گوشزد می کنم که باید مسأله را در دو بعد دنبال کنیم که چرا این حادثه رخ داد دلیلش چه بود از لحاظ حقوقی چه اقداماتی باید انجام بگیرد و همچنین به خانواده های عزیزی که در این حادثه داغدار شدند و در دولت هم یک روز عزای عمومی اعلام کردیم و این عزیزان را به عنوان شهید خدمت لقب دادیم.

وی تأکید کرد: ما کمیته‌ای را برای احقاق حقوقمان در این زمینه تعیین کرده‌ایم که بناست به کار خود ادامه دهد. باید طبق مقررات جعبه سیاه نفتکش خوانده شود، تیم‌های عملیاتی کارهای خود را انجام دهند و پیگیری‌های لازم نیز صورت گیرد.

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه چرا وزیر کار در محل حادثه حضور یافت گفت: باید من این تعبیر را بکنم که متاسفانه در دولت قبل یعنی دولت نهم و دهم به خاطر بدهکاری که دولت به برخی از سازمانهای عمومی و البته تأمین اجتماعی داشته است، در قبال آن بدهکاری یک سری اموالی به آنها واگذار کرده، یکی از این اموال هم همین نفتکش بوده است. بنابر این مالکیت نفتکش ها که ممکن است برای مردم تعجب برانگیز باشد در اختیار تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: من از اواخر دولت یازدهم مخصوصا آغاز دولت دوازدهم دستور اکید دادم به سازمان تأمین اجتماعی و سایر وزارتخانه ها که بنگاه های اقتصادی شان را واگذار کنند و اگر می خواهند سهام اقتصادی در بورس داشته باشند اما مدیریت بنگاه های اقتصادی را رها کنند.

روحانی تصریح کرد: این کار بجد دنبال می شود و من هفتگی مسأله را دنبال می کنم که همه دستگاه های دولتی بنگاه های اقتصادی را واگذار کنند.

وی افزود: من امیدوارم دستگاه های عمومی هم بنگاه های اقتصادی را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنند و به خدمات خود بپردازند این کار هم به نفع خودشان هم به نفع مردم خواهد بود.

روحانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص برنامه‌های دولت برای مقابله با خسارات زلزله اظهار کرد: ما حوادث تلخ و شیرین در کشور داریم که شما حوادث تلخ را ردیف کرده‌اید. زلزله از مسائل مهم کشور ماست و زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه نیز به لحاظ قدرت کم سابقه بود که خوشبختانه به دلیل پیش‌لرزه بسیاری از مردم از خانه‌های خود خارج شدند وگرنه تلفات خیلی بیشتر از آن بود. البته جان 600 نفری که در این حادثه جان خود را از دست دادند حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه کار خوبی صورت گرفت، ولی بی‌نقص نبود، خاطرنشان کرد: از همان لحظات اول زلزله با وزیر کشور صحبت کردم و کمیته‌ای برای رسیدگی به موضوع تشکیل شد. همان شب تیمی از مسئولان به منطقه اعزام شدند. بخش امداد هم کار بزرگی انجام داد و 7817 نفر از مصدومان را نجات داد و به بیمارستان‌ها منتقل کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: من وقتی می‌خواستم به کرمانشاه بروم برخی دوستان گفتند چند روز دیگر آنجا بروم، زیرا هنوز منطقه بی نظم بوده و به خاطر اینکه منطقه در لب مرز است، مسائل ناامنی هم وجود دارد، اما من گفتم وزیر کشور و وزیر بهداشت بلافاصله به منطقه بروند و من هم روز بعد رفتم. در سر پل ذهاب محلی مشخص شده بود که من از ماشین پیاده شوم که در مسیر ساختمان فروریخته‌ای دیدم که گفتم ماشین بایستد. من از ماشین پیاده شدم و کنار آن ساختمان با مردم صحبت کردم. نزدیک ماشین بلندگو گذاشته بودند تا با مردم صحبت کنم، ولی آنجا بلندی نبود و من مسلط نبودم و جمعیت را نمی‌دیدم، بنابراین داخل ماشین رفتم تا مسلط باشم تا با مردم صحبت کنم.

وی خاطرنشان کرد: سپس به بیمارستانی رفتم که 600 عمل جراحی انجام داده و برخی پزشکان و پرستاران نیز از خستگی بیهوش شده بودند. من از همه نیروهای امدادگر، هلال‌احمر، ارتش و سپاه تشکر می‌کنم و البته نواقصی هم وجود داشت.

رئیس جمهور از آغاز طرح ویژه مقاوم سازی بافت های فرسوده کشور از چند روز آینده خبر داد و گفت: کشورمان روی خط زلزله قرار دارد و گسل هایی از شمال تا جنوب کشور وجود دارد و در این ایام روزانه از شمال تا جنوب کشور مناطقی در حال لرزش است چنانکه در کرمانشاه پس از زلزله اصلی صدها پس لرزه روی داد.

وی افزود: این به معنی آن است که باید کشور و محل سکونت و زندگی مردم را برای این حوادث آماده کنیم تا خسارت ها و تلفات کمتر شود و عزیزان کمتری را از دست بدهیم. در کرمان نیز پس از کرمانشاه زلزله تقریبا شدیدی آمد اما تلفات و خسارات کمتر بود زیرا برخی از مناطق بازسازی و ساختمان ها آماده تر بود پس کشور را باید آماده تر کنیم.

روحانی افزود: طرحی که از گذشته در دولت ها تصمیم گرفته شده بود تا ساختمان ها با مهندسی ساخته و مقاوم شود در مناطقی که مقررات به دقت اجرا و بر آن نظارت شده است ساختمان های خوب و مقاومی ساخته شدند و مناطقی که مراقبت و نظارت نشده است با حادثه مواجه بوده ایم.

رئیس جمهور گفت: یکی از طرح هایی که در بودجه سال 97 پیش بینی کرده ایم که به موضوع مقاوم سازی، و مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله و نیز اشتغال، زندگی و رفاه مردم مربوط می شود مسأله بافت های فرسوده است.

وی افزود: در سراسر کشور تصمیم گرفتیم این کار آغاز شود البته نخستین تصمیم گیری برای بازآفرینی شهرها و بافت های فرسوده از سال 93 در دولت یازدهم آغاز،​ مقرراتی وضع، جلسات مختلفی تشکیل و محلاتی در سراسر کشور با شرایط بافت فرسوده تعیین شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: در ماه ها و سال آینده مردم شاهد تلاش مضاعفی در این باره خواهند بود و برای این طرح بودجه ای پیش بینی کرده ایم و بر اساس این طرح تقریبا در محلاتی که بافت فرسوده داریم هر جایی که بتوانیم زمین اختصاص دهیم از زمین های دولتی، شهرداری ها یا نهادهای عمومی زمین رایگان در اختیار توسعه گرها قرار می دهیم تا برای افرادی که در بافت های فرسوده هستند ساختمان بسازند و این افراد را رایگان به این ساختمان ها منتقل می کنیم.

روحانی گفت: هر کسی صد متر ساختمان دارد به ازای هر یک ساختمان یک و دو دهم برایش در ساختمان جدید شرایط سکونت فراهم می کنیم بدون پرداخت هزینه یعنی مردم به طور رایگان به داخل این ساختمان ها می آیند و ساختمان های قدیمی تخریب و به پارک یا فضای لازم برای زندگی مردم تبدیل می شود.

وی افزود: توسعه گرها این ساختمان ها را که می سازند معادل آن ساختمان دیگری را نیز در همان زمینی که در اختیارش می گذاریم می سازند که در سایه آن ساختمان معادل،​ خرج خودش را نیز در می آورد و به سود می رسد در ساختمان معادل که خالی است تسهیلاتی را در اختیار می گذاریم یعنی تضمین می کنیم که این ساختمان سریع به فروش برسد و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار افراد یعنی خانه اولی ها یا هر کسی که خانه می خواهد قرار می دهیم تا به زندگی برسند.

رئیس جمهور گفت: این طرح خوبی است و برای اجرای آن از محل اعتبارات بانک ها، صندوق توسعه ارزی و بودجه دولت استفاده می کنیم و نخستین کلنگ آغاز این طرح در دهه فجر امسال در چند نقطه از تهران و برخی شهرستان ها به زمین زده می شود و سال آینده آن را به سرعت ادامه می دهیم. این اقدامات مبارکی برای مقاوم سازی، ​رفاه مردم و اشتغال زایی در بخش ساختمان است.

وی گفت: اینکه یک قوطی را ما درست کنیم به نام مسکن اینکه نمی شود مسکن، این یک سرپناه موقت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پاسخ به سؤال مجری که پرسید: در حوزه بازدید از مناطق زلزله زده می فرمایید که من در بین مردم بودم و رفتم و ساختمان ها را دیدم چرا عکس و فیلمی از آن منتشر نشده است؟! اگر بود باید منتشر می شد، که رئیس جمهور در پاسخ افزود: اگر منتشر نشده قاعدتاً باید منتشر می شد چون آنجا هم خبرنگار و هم عکاس بود و بخش خبری ریاست جمهوری باید آن را منتشر می کرد که مجری در ادامه گفت: از همین جا از بخش خبری ریاست جمهوری خواهش می کنم اگر چنین فیلم هایی دارند منتشر کنند.

رئیس جمهور گفت: حتماً​ دارند، چون ما در بین جمعیت پیاده شدیم و با مردم حرف زدیم و دوربین آنجا بوده دوربین عکاسی، دوربین فلیمبرداری، که مجری گفت: من از دوستان خبری ریاست جمهوری قول می گیرم اگر چنین فیلمی وجود دارد فردا صبح در برنامه «حالا خورشید» پخش کنند.

مجری برنامه در ادامه از رئیس جمهور پرسید: بیشتر انتقاد حضرتعالی و برخی از وزرای تان اتفاقاً نسبت به پروژه های مسکونی است که در قالب مسکن مهر ساخته شده و به مردم تحویل داده شده است. احساس برخی از منتقدان این است که همان طرحی که می فرمایید پیوست فرهنگی ندارد علی رغم اینکه یک نوسازی است اما بافت فرسوده را از پیوست فرهنگی خارج می کند و نوعی مسکن مهر است و اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد.

روحانی در پاسخ گفت: مسکن مهر بیرون شهر ساخته شده و امکانات خدمات رسانی ندارد یعنی آنجا نه آب هست نه برق هست نه مدرسه هست نه کلانتری و نه اتوبوس و جاده هست اکنون مسکن مهر در دولت یازدهم یک بخش بزرگی از امکانات دولت، تلاش های وزارت راه و شهرسازی است اینها برای این بود که مسکن مهر را تکمیل، برق رسانی و گازرسانی کند و جاده درست کنند که اکنون نه فاضلاب دارد و نه چیزی دارد.

وی افزود: اینکه یک قوطی را ما درست کنیم به نام مسکن اینکه نمی شود مسکن، این یک سرپناه موقت می شود.

رئیس جمهور گفت: در بافت فرسوده این گونه نیست بلکه در بافت فرسوده یک محله ای وجود دارد که مردم زندگی می کردند آنجا مدرسه و مسجد و بهداری دارد و امکانات بیمارستانی دارد ما فقط خانه هایی را که در کوچه های باریک قرار گرفته بودند و خدمات رسانی به آنها مشکل بود و خدای ناکرده اگر آتش سوزی می شد ماشین آتش نشانی نمی توان به آنجا برسد، یا اگر کسی مریض می شد نمی شود آمبولانس به آنجا برسد، آنها را تخریب می کنیم و شرایط ساختمانی جدید و مسکن جدیدی در اختیار آنان می گذاریم و از لحاظ فرهنگی و از لحاظ محله نمی گذاریم شرایطش به هم بخورد.

وی افزود: مقررات بسیار مفصلی در این زمینه وجود دارد می توانیم آن را منتشر کنیم تا مردم مطلع شوند و این نکات در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور گفت: تقریبا تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته می شود و اکثر خانه ها تحویل داده شده است.

مجری این گفت وگوی تلویزیونی در ادامه از رئیس جمهور پرسید: شما از درددل مردم در حوزه مسکن مهر گفتید و حالا فرض کنیم مسکن مهر قوطی کبریت است به هر حال مردم پول دادند و خریدند و الان شما درد دل مردم را گفتید و گفتید که نه فاضلاب، نه کلانتری و نه آب و برق و گاز دارد، بالاخره مردم چه باید بکنند؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: ما از ابتدا گفتیم که کاری شروع شده و دولت بعدی متعهد است خدمات را انجام دهد و ما تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را خواهیم بست و همه جا برق رسانی شده، جاده ها احداث شده و شرایط خدماتی ایجاد شده است.

روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پس خیال مردم راحت باشد که تعهد دولت حضرتعالی، تکمیل کردن این طرح هاست، افزود: حتما متعهد هستیم به هر حال ساختمانی به مردم واگذار شده است و مردم نیازمند به خدمات هستند و حتما این کار انجام می شود.

رئیس جمهور گفت: هرچه لازم باشد جزو تعهدات دولت است ولو اینکه اشکالاتی در این طرح وجود دارد اما متعهد هستیم به مردم خدمات بدهیم.

­مجری پرسید: شما در انتخابات به مردم قول دادید نگران قیمت ارز نباشند الان می دانید امروز قیمت ارزش چند است؟ آیا می دانید همین بالا رفتن قیمت ارز چه اضطرابی بین مردم به وجود می آورد و در این حوزه برخی شایعاتی هم دارند. اول حضرتعالی در مورد ارز صحبت بفرمایید بعد من در خصوص شایعات سؤالاتم را خواهم پرسید.

رئیس جمهور گفت: وعده دولت به مردم این است که ارز مورد نیاز کشور را تأمین کند ما خوشبختانه درآمد ارزی مان خیلی بیشتر از مخارج ارزی مان است، حدودا بگویم در سال 96 تا پایان سال حدود 90 میلیارد دلار ما درآمد خواهیم داشت از نفت و غیر نفت پیش بینی می کنیم.

وی افزود : الان بیش از این است هم نفت و غیر نفت ما حساب کنیم الان صادرات غیرنفتی ما بالای 30 میلیارد و نفت ما هم بالای این حدود است بنابراین ما تا پایان سال چیزی در حدود 90 میلیارد مجموعه درآمد کشور خواهد بود و مخارجی که ما داریم اعم از واردات قانونی و حتی قاچاق را ما حساب کنیم خدمات را همه را روی هم حساب کنیم مخارج ما حدود 70 تا 75 میلیارد خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: یعنی درآمد ما بیش از مخارج ماست حتی آن هزینه هایی که نباید بشود آنهایی که باید با آنها مقابله کنیم مثل قاچاق که باید با آن مقابله کنیم اما متاسفانه هنوز وجود دارد همه تلاش ها بر این است که قاچاق کم شود ما قاچاق را از 20 میلیارد به 12 میلیارد رساندیم البته 12 میلیارد خیلی زیاد است یک میلیاردش هم زیاد است چه برسد به 12 میلیارد.

وی افزود: قول ما به مردم در انتخابات حفظ امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت بوده است و ما پای آن ایستاده‌ایم و نمی‌خواهیم در کشور ناامنی باشد. اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد حتی اینکه مردم به خیابان‌ها بیایند و در چارچوب قانون تظاهرات انجام دهند، اشکالی ندارد اما آنچه که مردم را ناراحت می‌کند، ناامنی است.

رئیس جمهور ادامه داد: البته نوساناتی در مقطعی پیش می‌آید و تمام می‌شود. ممکن است آنفلوانزایی بیاید و مساله‌ای برای دام ایجاد کند اما هدف ما آرامش، امنیت، و آزادی بیشتر مردم است. بنابراین می‌گوییم روز به روز آرامش بیشتر باشد تا مردم به خلاقیت و شکوفایی بیشتری برسند. شکوفایی در یک فضای آرام، آزاد و امن فراهم می‌شود. من به مردم می‌گویم که دولت نمی‌خواهد ارز را برای تأمین بودجه خود گران کند، مردم مطمئن باشند.

روحانی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که خیال ما بابت دلار راحت باشد، گفت: بله راحت باشد.

وی درباره مشکل گرد و غبار و آلودگی شهرها نیز تصریح کرد: گرد و غبار اهواز و خوزستان و یا آلودگی تهران و کلانشهرها مشکل واقعی مردم ماست. آلودگی‌ها و ریزگرد به ما اعلام می‌کند که باید به محیط زیست برسیم. نمی‌شود محیط زیست را رها کنیم و آلودگی هوا هر روز مدارس ما را تعطیل کند. من محبت مردم اهواز را در ایام انتخابات با شعارهایی که دادند یادم نمی‌رود. من از بسیاری از شهرها و از جمله اهواز خاطرات فراموش‌نشدنی در آن مقطع دارم.

رئیس جمهور با بیان اینکه از امسال برای مهار منشأ ریزگردهای داخلی اقدام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته این مساله زمان‌بر است و ما نمی‌توانیم صدها هزار هکتار را در چند ماه نهال‌کاری کرده و یا به سرعت به تالاب خشک شده آب برسانیم اما کار را شروع کرده‌ایم. البته برای حل مشکل گرد و غبار که منشاء آن در خارج از کشور مثل عراق، کویت و یا عربستان دارد، به همکاری با آن دولت‌ها و سیاست‌خارجی نیاز داریم.

پنج هزار هکتار از جنوب شرق اهواز نهال‌کاری شده و تا پایان سال 30 هزار هکتار دیگر نهال کاری می‌شود

روحانی ادامه داد: جنوب شهر اهواز یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار است که از پارسال نهال‌کاری آن را شروع کرده‌ایم و تاکنون 5000 هکتار نهال‌کاری شده و تا پایان سال هم 30 هزار هکتار دیگر هم نهال‌کاری می‌شود. کانالی هم از رود کارون به طول 47 کیلومتر به این منطقه کشیده‌ایم که 20 متر مکعب در ثانیه آب به منطقه می‌رساند و فردا یا پس فردا آب به صورت کامل به این منطقه می‌رسد که با انتقال این آب هم منطقه مرطوب می‌شود و هم آب برای نهال‌کاری تأمین می‌شود، البته نهال تا به درخت تبدیل شود، زمان می‌برد ولی ما باید کار را شروع کنیم زیرا هر زمانی که برای حل این مشکل اقدام کنیم دیر است.

وی با اشاره به اینکه ما باید زودتر اقدامات خود را شروع می‌کردیم، خاطرنشان کرد: اقداماتی در دولت‌های گذشته انجام شده است، که در این دولت هم ادامه یافته است. وقتی برای حل این مشکل به پول، آب، مارچ‌پاشی، سیاست خارجی و همکاری با سایر دولت‌ها نیازمندیم. تا پایان سال مالچ‌پاشی 5000 هکتار زمین به پایان می‌رسد.

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سال آینده، بودجه محیط زیست حذف شده است؟ گفت: من نمی‌توانم این را بگویم، بودجه در کمیسیون تلفیق است و باید به صحن علنی برود. من خبری از حذف بودجه ندارم ولی اگر این خبر هم درست باشد من به مردم قول می‌دهم به هر قیمتی این طرح را ادامه دهم. البته مجلس هم به اهمیت موضوع توجه دارد و با دولت همکاری می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه علت وجود بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و اقدامات دولت در این زمینه اظهار کرد: حتما باید از پس این بحران برآییم و اقدامات هم در این زمینه شروع شده اما مساله این است که باید بنزین و گازوئیل در شهرهای بزرگ که عموما آلودگی بیشتری دارند استاندارد باشد و البته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و اقدامات وزارت نفت در این زمینه قابل توجه است که البته در همه شهرهای ما بنزین یورو 4 نیست اما باید این کار سراسری شود.

روحانی افزود: ما باید وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم بیشتر کنیم تا در روزهای آلودگی هوا ماشین‌هایشان را بیرون نیاورند که در این زمینه باید به شرکت اتوبوسرانی و مترو کمک کنیم. ضمن اینکه باید وسایل نقلیه‌ای که آلودگی هوا ایجاد می‌کنند را حذف کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در سال آینده خودروهای جدید را جایگزین خودروهای فرسوده از قبیل کامیون‌ها، کامیونت‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها کنیم هرچند که همیشه آن بخش نویی که ما به ناوگان به حمل و نقل کشور اضافه می‌کنیم، از تعداد خودروهای فرسوده کمتر است و در این نسبت ما همیشه عقب‌تر از خودروهای فرسوده هستیم.

روحانی ادامه داد: ما سال آینده و سه سال آینده امیدمان این است که کل اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و کامیونت‌های فرسوده را از جاده‌های کشور حذف کنیم و ناوگان جدیدی را جایگزین کنیم که در این زمینه هم کارخانه‌های دولتی، هم خصوصی و هم نیمه خصوصی را خواسته‌ایم تا تلاش‌هایشان را انجام دهند و بتوانیم در سال 70 هزار کامیون را جایگزین کنیم، چرا که ما حدود 230 تا 240 هزار کامیونت فرسوده در کشور داریم که با تولید داخلی بدنه آنها و واردات موتورشان از خارج و ایجاد تسهیلات مناسب باید فضایی را به وجود بیاوریم که صاحبان این خودروها مجاب شوند تا داوطلبانه برای جایگزین کردن خودروهایشان وارد عمل شوند که البته این کار کلید به کلید انجام خواهد شد یعنی اینکه کلید ماشین فرسوده داده می‌شود و کلید ماشین جدید را دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نفت متعهد شده است که بخش ارزی این طرح را به عهده بگیرد، اظهار کرد: پولی که در سایه انجام این طرح صرفه‌جویی می‌شود، منجر به این می‌شود که 30 لیتر گازوئیل از هر کامیون صرفه‌جویی شود که این میزان می‌تواند به صادرات اختصاص یابد و ما هر قدمی در این زمینه برداریم به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات درباره ایجاد اشتغال در فضای مجازی اظهار کرد: در گزارش ایشان به من آمده بود که در دو سال گذشته سالی 100 هزار شغل ایجاد شده که موبایل محور هستند و ما باید تلاش کنیم که زیرساخت‌های این مشاغل را فراهم کنیم یعنی آنکه امسال در دهه فجر با بخش جدیدی در زیرساخت‌ها افتتاح می‌کنیم تقریبا همه مردم شهرهای کشور از نسل سوم و چهارم اینترنت استفاده کنند و این به معنای آماده کردن زیرساخت‌ها از سوی ما و حفظ آزادی مردم در این فضا از سوی ماست و ما همیشه تلاش‌مان را بر این گذاشته‌ایم که این فضا باز باشد.

روحانی در واکنش به سخنان مجری برنامه مبنی بر اینکه شما گفته بودید دست وزیر روی دکمه فیلترینگ نمی‌رود اما رفت، گفت: اگر این فضا برای چند روزی محدود شد برخی در اذهانشان این بود که این بهانه‌ای بوده است که این فضا را برای همیشه ببندیم اما این گونه نیست. هرچیزی ممکن است در یک مقطعی به دلیل اضطرار انجام شود اما مهم این است که دائمی نشود. البته که باید از اخلاق و ایمان مردم هم در این زمینه حفاظت شود.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه محدودیت‌های اعمال شده در فضای مجازی از سویی و استفاده اکثر مسئولان از این فضا از سوی دیگر و تناقض این وضعیت اظهار کرد: اشکال شما به نظر من اشکال واردی است و ما در حد توانمان در دستگاه مجریه تلاش خود را انجام داده‌ایم که این فضا برای مردم بازتر باشد البته برخی از این فضاها قبل از دولت یازدهم بسته شده و کلید دولت یازدهم که نتوانست آن را باز کند اما امیدواریم کلید دولت دوازدهم بتواند این کار را بکند. البته شما می‌دانید که این دولت چه رنج‌هایی برای این فضا و حفظ آن برای مردم کشیده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه من جدای از چهار اصل مهم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت دو وعده دیگر هم در انتخابات به مردم داده‌ بودم اظهار کرد: این دو وعده یکی تلاش مضاعف برای ایجاد اشتغال و دیگری رفع فقر مطلق بوده است که برای هردوی آنها بودجه مناسبی کنار گذاشته‌ایم و از نمایندگان می‌خواهم که این بودجه را محقق کنند و با یاری کردن دولت در تصویب بودجه بودجه‌ای را تحویل ما بدهند که توان دولت و رئیس جمهور برای عملی کردن وعده‌هایشان به مردم فراهم کند.

روحانی در پایان در پاسخ به پرسشی در زمینه در نظر گرفتن تعرفه 1100 درصدی برای خودروهای هیبریدی اظهار کرد: آنچه در گزارشی در هیأت دولت ارائه شد این بود که این خودروهای هیبریدی واقعا هیبریدی نیستند و اسما اینگونه شناخته می‌شوند اما اگر این خودروها حتما هیبریدی باشند تعرفه در نظر گرفته شده برای آنها کمتر از حد فعلی خواهد بود.

گفت و گوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با محور موضوعات داخلی و تحولات بین المللی، انجام شد. «حجت الاسلام حسن روحانی» رئیس جمهور در فاصله شش ماه از آغاز دولت دوازدهم، بار دیگر به صورت مستقیم از طریق تلویزیون با مردم سخن گفت. این گفت و گو علاوه بر شبکه یک سیما، از طریق شبکه خبر و رادیو ایران، پخش زنده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸۵
متاسفانه گفتار درمانی فایده ندارد. دولت با کمال تاسف قدرت اصلاح خود را از دست داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
معنی به اصطلاح "مصاحبه خاص" را هم فهمیدیم !
آیا علت اعزام وزیر کار برای پیگیری حادثه سانچی موضوع روز ودرد مردم است یا پرداختن به ریشه بحران بیکاری و رکود مطلق وگرانی و ناکارمدی برجام که منجر به اعتراضات اخیر شد؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ماشالله منکه بعداز دیدن این مصاحبه امید به زندگیم 30-40 سالی رفت بالا مملکت هم که گل وبلبله رشد اقتصادیمون هم که ازمیانگین رشد اقتصادی دنیا بالاتر وبهتره بترکه چشم حسودان !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
از امروز قیمت دلار برمیگرده به 1000 تومان !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
سه شنبه 3 بهمن دلار 4650 تومان آب از آب تکان نخورد !!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا ما ایرانیا حاضر نیستم نقض هامون رو بپذیریم
ناکارآمدیمون رو بپذیریم
متاسفانه مشکل همه ما همینه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
مناسب تره..جالبه بایدتیتر میزدن وعده سر خرمن
خدایا کی از دست این دولت راحت میشم؟
رشیدپور از سانچی پرید به زلزله
دو هفته ناآرامی را قورت داد
آقای روحانی به مسکن مهر گفت قوطی. به هموطنانی که در قوطی زندگی می کنند سلام می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تو چرا سوختی ؟
به مسکن مهر احمدی گفت که از خونه فقط چاردیواری رو داره و حتی برای آب و برقش فکری نشده بود
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
در مقایسه با ویلای خودش اینو گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
خوب حرف حق زده شما! خون خودت را کثیف نکن به آنهایی باید سلام کنی که این طرح را پی ریزی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا وقتی واقعیات گفته می شود ناراحت میشوید .اگر قوطی نبودند بر سر ملت آوار نمی شدند.
اگه واقعا چنین فکر میکنی جناب روحانی!چرا اجازه نمیدید خبرنگاران بدون محدودیت و تحدید و خط قرمز سوال بکنند؟چرا یک نفر از پیش تعیین شده باید بپرسد؟
اولین سوال میتونه این باشه که:
مردم از ناچار و نبود کاندید مناسب و از ترس یکی بدتر بشما رای دادند!چرا امکان انتخابات آزاد فراهم نمیکنید
حقیقتا من با چندبن نفر در خصوص سخنرانی رییس جمهور قبل از سخنرانی صحبت کردم ولی خیلی ناراحت و با جملات نامیدی عنوان کردند گوش نخواهیم کرد بنظر می رسد وقت اشتی که در بی توجهی بسر شده گذشته است سرمابه اجتماعی از دست رفته است
مشکل گرسنگی من بازنشسته حل شد اجرکم عندالله
نرسیده وعده ها شروع شد!!دادن زمین و ساختن خانه و دادن اونها ب دست صاحبان خانه بافتهای فرسوده !!!!جدا از وعده سر خرمن بودنش کی میاد منزلشو بده بره دویست کیلومتر بیرون از شهر اونم تو ی اپارتمان هشت هزار طبقه!!
تاوقتی باصداقت نباشیدمردم هیچوقت بهتون اعتماد نمی کنندمثلا مقصدکشتی کره شمالی بود از ترس اینکه تورادارها نیافته کلا دستگاههاخاموش بود وچین اشتباهاباموشک زد اینها واقعیاته که به عوض شما رسانه های بیگانه میگن واعتمادمردم روجلب می کنند
روحانی نه مادر دلسوزی برای ایران است ؛ نه زن بابای با جذبه ای برای دشمنان ایران!
میگه کانال کشیدیم ازکارون دبی ۲۰مترمکعب برثانیه.بابا کارون خووش آب توش نیست.ازکجا آب آوردین؟
در مورد گران شدن دلار فرمودند هیچ کجای دنیا تو بازار دلار نمیفروشن کاش رشیدپور عزیز پرسیده بود اگه دلیلش اینه این روال همیشه بوده یعنی ی جورایی سوال رو پیچوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اتفاقا حداقل در كشورهايي كه من رفتم بيشترشون ارز فروشي آزاد دارند و قيمتش با بانك كمي متفاوته.خوب ايشون البته اونقدر دلار رو يورو برده كه لازم نشده چنج كنن.
من یک تار موی این قوطی نشین ها به آن کاخ نشین ها ترجیح می دهم
پاسخ ها
خدا داد
| Germany |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
خدا نصیبت کنه
در مورد صندوقهایی ک پول مردم رو بالا کشیدن هم خیلی با سیاست و نرم با شیب ملایم گفت دولت پول بده یعنی از جیب همه مردم بزنه و بده بنظرم این یعنی مردم قضیه رو بیخیال شن و محدود بشه فقط ب همون تعداد از طلبکارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
باید آنهایی که از دولت های سایه مجوز گرفتهاند پول گرفت نه ملت بیچاره
چرا انقدر پارازبت زیاد شد؟؟؟؟؟
شبکه های تلویریونم پارازبت میکنن؟؟؟
خیلی بد جواب میده ؛
یعنی یک دونه سوال رشید پور رو درست جواب نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
4 تا سیوال تاریخ گذشته نیازی به پاسخگویی نداشت.اصلا در مورد نا آرامی ها سیوال نکرد .زیرا قبلا بهش دستور داده بودند .خیلی هم بی ادبانه سیوال می کرد.زیرا پشتش به اصولگرایان گرم بود .
وعده وصلم به فردا ، آن پری پیکر دهد ؛ باز می ترسم که فردا وعده دیگر دهد!
اشتغال؟
برای الودگی هوا هم عامو ی طرح پردرامد تو استین داره برای ایران خودرو و سایپا یدک کش پراید و بنز پراید در راه هست!!!
ببین تابناک باید خدارو شکر باشیم که چنین ریس جمهوری داریم کهدر عرض یه ساعت همه مشکلات ما رو حل کرد واز فردا دیگه دیگه مملکت گل وبلبل خواهد بود برین بخوابین دیگه از فردا همه چی حله
لازمه اداره کردن کشوری گرفتار تخصص ، تدبیر ، تدبر و آینده نگری و ابتکار است (منظورم معصومه ابتکار نیست)! نه روش قرون وسطایی آزمایش و خطا و صدقه دولتی (یارانه نقدی) دادن به شاه و گدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
يارانه صدقه نبود ، اختلاف قيمت حامل هاي انرژي و نان بود كه به مردم پرداخت شد و به شما گفته شد اگر كمتر مصرف كني اين اضافه اين پول مال خودت ، خدا وكيلي چقدر در تهران گاري دستي هايي بود كه نان خشك مي خريدند به خاطر مصرف بي رويه اين بركت خدا ، بي انصاف نباشيد.فلسفه و تعريفش رو عوض كردند تا قطعش كنندچون نتونستند مديريتش كنن
دکتر حسنخان درآمد و هزینه های ارزی را مشخص کرد اما میزان اختلاس شیادانی همچون خاوری و .. را نگفت!
حرفهایش ناامیدکننده تر از قبل بود
من برام یه سوال پیش اومده.

با صحبتهای ایشون الان چه مشکلی‌ حل شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اصلا گذاشتند ایشان حرف بزند؟ 4 تا سیوال کلیشه ای تاریخ گذشته پرسیدند.
نتیجه اخلاقی مصاحبه امشب: همه چیزآرومه من چقدرخوشبختم !!!
اینجوری بگم کل وعدها باد هواست برجام ک لغو شد تحریمها ک برگشت دو دو تا میشه صد و شصت تا اونموقع بدجوری دخل ب خرج نمیخونه /سی و دو ساله مجرد عمر تلف شده منو کی میخاد جواب بده افسردگی و غصه های من گردن کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
به نفع بعضیاست که دوباره نفت را قاچاقی بفروشند و در آمدش را در حسابهای خارجشان بگذارند.
هیچی بازم وعده تو خالی . وضع همینیه که هست تمام
آقای روحانی! چرا تا تاریخ تاریخه تاریخه؟؟؟؟
یادمصاحبه صداوسیمابایک پیرمرد آذری زبان افتادم که خبرنگاراصرارداشت بگه شهرداری فلان مشکل را درست کرده پیرمرد پاسخ داتد:
موشکل؟ نه ماموشکل نداریم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دشواری دشواری نداریم خیلی هم عالی
ماشالله مملکت گل وبلبله ازاین بهترنمیشه !
در مورد گرانی ارز برنامه ای ارائه نکردند ظاهرا ادعای آقای مجری در مورد بالا نگه داشتن قیمت ارز برای تامین بودجه صحیح بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ارز را آقازاده هایی که ارز دولتی می گیرند و در بازار آزاد میفروشند به این روز انداختند هم سود میبرند و هم دولت را تضعیف می کنند کاری که با شروع اعتراضات نتوانستند از پیش ببرند با ارز به پیش می برند.
ریس جمهور که قشنگ حرف زد خصوصا در رابطه با تهیه مسکن و همچنین تعادل ارز و قول برای آرامش فکری؛حال بشینیم ببینیم, عملشونم همین قدر به قشنگیه سخنشون هست؟! بزودی معلوم میشه
همه مردم نگاه میکنند
برجام چیشد پس ؟
برداشتن تحریم ها ...فتح الفتوح و ... چیشد
پاسخگو باشید آقای رییس جمهور
دوستان
محمود هنر داشت بعد کودتای اقتصادی سال ۹۰ ، قیمت دلار را تا حدودی کنترل کنه از ۴۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هم برسونه
وحتی اگر بود کمترش هم میکرد
اما حسن از ۹۲ فقط بالا برده دلار رو
حالا کی تدبیر داشت محمود یا حسن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
محمود رسوند به 3000؟!! هر چی می کشیم از محمود است.
ممنون از آقای رشید پور وه بی تعارف پرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
خیلی هم بی ادب بود.
ببخشید افتضاح بود
این صحبتهای بدش باعث افزایش مجدد دلار میشه از فردا
یک مشت حرفهای کلی و سربسته!!! خیالت بابت ارز راحت! چطوری؟ یورو داره میرسه شش هزارتومان چطوری خیالمون راحت باشه؟!!!!
با سلام اگر به گفته رئیس جمهور کشور ۹۰ میلیارد دلار درامد داره و خرج کشور ۷۵میلیارد دلاره و ۱۵ میلیارد دلار مازاد موجود است پس توروم و بیکاری وقیمته دلارو فقر و هزاران مشکلاتیکه مردم دارن از کجاس.البته اختلاس ها و حقوق های نجومی و وام های کلانه اقازاده هارو هم حساب کنیم ۱۵ میلیارد دلار مازادسالانه هم خرج میشه.
متاسفانه نه مجری مجری بودن
نه هم آقای روحانی محترم جوابگی خوبی
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
در 22 بهمن جواب روحانی را خواهیم داد
مشکلی نداریم (مخصوصا در مورد ارز) رو خیلی خوب ایشون گفتند! همه چی آرومه من چقدر خوشبختم....
گفتگوی چالشی رو هم مفهومش رو فهمیدیم..شعارگونه و وعده های دیگر.‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
از صدا و سیمای میلی چه انتظاری میشه داشت؟
من که از کل صحبت های رییس جمهور محترم به این نتیجه رسیدم که دولت تقصیری نداره در مشکلات مملکت و بنابراین کاری هم نمیتونه بکنه و من مقصرم که باعث شدم یک نفر به آمار بیکاران کشور اضافه بشه پس میرم خودمو بکشم که یک نفر از آمار بیکاران کم بشه و وظیفه ام رو در حق دولت ادا کرده باشم
متاسفانه بازم مثل همیشه حرف زد.کلا یا قول میده یا میگه کار دولت قبله یا میگه تمام تلاشمونو میکنیم.هیچ کدوم از پاسخ ها به درد بخور نبود.حتی بله گفتن هاشم با تردید بود...
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
در 22 بهمن ماه جواب روحانی را خواهیم داد
که حقوق یک میلیونی با 16 میلیونی بعضی ها چه تفاوتی دارد
پادشاه کشور دلگشا و مردم گوش مخملی
تو گفتی و ما هم باور کردیم اقای روحانی ببینیم فردا دلار چند میشود.
آقای رئیس جمهور شما نهال کاری کردید؟مردم میدونن
خواهشا این ۳سال و صادقانه حرف بزنید که برای فرار مالیات اسم سانچی را گذاشتین و پرچم یه کشور دیگه و چرا نمیگین چینی ها چند روز هیت ایرانی را راه ندادن شما که زبان گفتگوی بین المللی را بلد بودین بس کنید این همه شعار و حرف درمانی را
کیه که ندونه این رشد اقتصادی که شما میگید آمار صرف هست چون نه شغلی ایجاد شده که تعطیلی کارخانجات را شاهد بودیم و نه معیشت مردم که گواه آن اعتراضات مردمی هست
تو گفتی و ما هم باور کردیم اقای روحانی ببینیم فردا دلار چند میشود.
ماشالا تو هرچی داغونن تو دروغ گفتن استادن...
اختلاف امارم که ادمو یاد یه دوره ای میندازه...اقای روحانی نزدیک 100 تا قول دادی که حتی به یکیش عمل نکردی
این حرفا خیلی وقته بی ارزش شده...
اگه پول دولت مال مردمه این همه اختلاس و حقوقای میلیاردی و سفرای خارجی چیه؟ تا کی میخواید سر ملت کلاه بذارید؟
گوش ملت از این قولها پر شده است. به عمل کار بر آید به قول الکی دادن نیست.
گوش ملت از این قولها پر شده است. به عمل کار بر آید به قول الکی دادن نیست.
شعار هر ایرانی خداحافظ روحانی !
همش تکرار وعده ها بود، از اول انقلاب این وعده ها را شنیده ایم فقط بروز رسانی شده اند، و دیگر هیچ!!!! اگر یک هزارم این وعده ها عملی شده بود آمریکا الان یکی از ایالت های ایران شده بود، عربستان از صفحه گیتی محو شده بود، و چین و روسیه و هند هم داشتند پاچه خواریمان را می کردند که به غلامی بپذیریمشان!!! خیالمان از بابت ارز راحت باشد یعنی چه؟ یعنی ارز می شود 3300 تومان مثلا؟ این را آقای رشید پور می بایست می پرسیدند.
آقای روحانی توی جملاتش از کلمات روحیه بخش و امبدوار خیلی استفاده میکنه. البته من به شخصه فکر می کنم که توش خالی باشه.
علنا اعلام کرد تو حرف هاش که دلاری تو بانک مرکزی نیست فقط بابت فروش نفت طلب ارزی داریم!!! و چون مشکلات تحریم پابرجاست امکان انتقال ارز بصورت اسکناس با مشکل مواجه است!!! این میدونی یعنی چه؟ یعنی برجام کشک بوده یعنی از فردا تمام ملت میرن باز دلار میخرن چون وقتی اسکناس صد دلاری نباشه تا ۱۰۰۰۰ هم بیشتر میره بالا!! تازه این تحریم ها هم که بیشتر میشه نه کمتر! معاون ترامپ هم که امشب زد زیر برجام پس خدا فقط بداد برسه.
حاجی! این چی میگه؟ بازم زد جاده خاکی وعده
کلهم اجمعین هر چی گفت و برعکس کنید
طبق معمول يك مشت جواب سربالا ....عين رييس جمهور قبلي ...وطبق معمول دروغ دروغ دروغ....عين رييس جمهور قبلي...متاسفانه دروغ نهادينه شده !
مطمینا هیچ بهبودی حاصل نخواهد شد نه در اشتغال نه در آلودگی هوا نه محیط زیست نه اقتصاد نه فرهنگ و ... چون روحانی هیچ برنامه ای ندارد با اختصاص مبلغی بودجه و دستور که مشکل حل نمیشه. قوانین مشکل دارن و دولت و مجلس و ... هیچ تلاشی برای تغییر قوانین ندارند قوانینی که از دل آن فقط اختلاس، شکاف طبقاتی، تبعیض، بی عدالتی ، عدم شایسته سالاری ، نابرابری، اقتصاد دولتی و خصولتی، فساد بانکها و ...در می آید. پشیمانم از رای که بهش دادم و تلاشی که برای رای آوردنش کردم. امیدم نا امید شد. خدایا خودت به این ملت رحم کن
قیمت پایین ارز ، زیانبار است و اشتغال در سایر کشورها ایجاد میکند و قیمت پالای ارز هم ممکن است زیانبار باشد قیمت ارز باید بشکلی تعیین شود که حمایت لازم از اشتغال و صنعت داخلی انجام شود
قیمت پایین ارز ، زیانبار است و اشتغال در سایر کشورها ایجاد میکند و قیمت پالای ارز هم ممکن است زیانبار باشد قیمت ارز باید بشکلی تعیین شود که حمایت لازم از اشتغال و صنعت داخلی انجام شود
با این جمله که دلار بصورت اسکناس نداریم بخاطر مشکلات بین بانکی باید از فردا منتظر افزایش بسیار شدید دلار حتی بالاتر ۵۰۰۰ باشیم، آخه اصلا هیچ حرفی نمیزدی که بهتر بود!! با این حرفت همه فهمیدن ارزی نداری!! دلار ۵۰۰۰ به شیخ حسن روحانی با اینکارش تبریک میگم
زندگی در خیال
واقعا کی دیگه حرف زدن تموم میشه؟ همش اینکارو می کنیم، اینکارو باید انجام بدیم، ان‌شاءالله تصمیم خواهیم داشت فلان کنیم و ........ همش به مردم وعده میدین،،، وجدانا کی قراره این حرفا تموم شه و مردم یکم آرامش داشته باشن، به قرآن مردم رو روانی کردین با این بی ثباتی و رکود و تورم و بی اعتباری
کِی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماه بهمن ماه انقلاب و ماه آزادی برای ملت ایران است.

قابل تامله

همین جملش مهم بود وسلام بقیش تکراری و غیر قابل انجام
اینجور که این اقا عرض کرد یه لحظه فکر کردم دارم تو نروژ زندگی میکنم و قراره تا اخر سال بشیم سوئیس
خط اعتباری بانک مرکزی در حقیقت یک وام با بهره بالای 35 درصدی بانک مرکزی به بانکها و موسسات مالی می باشد که از محل سپرده های خود این بانکها پرداخت می شود و مجددا اصل و سود ان به بانک مرکزی برمی گردد. یعنی اقای رئیس جمهور کاملا عامدانه به مردم در مورد پرداخت 11000 میلیارد تومان از محل بیت المال به سپرده گذاران اشتباه می گوید. در واقع بانک مرکزی با وثیقه گرفتن املاک و منابع مالی و ارزش گذاری انها به نصف قیمت اولا حداکثر تا سقف ارزش این منابع به موسسه مالی وام با بهره می دهد و بعد اصل وام و سود به بانک مرکزی بر میگردد . ضمن انکه با ارزش گذاری املاک موسسات مالی به نصف قیمت در واقع نه تنها پولی از بیت المال پرداخت نشده است . اشتباه دیگر اقای رئیس جمهور برگرداندن اصل پول مردم همراه با سود معقول از طرف دولت می باشد در حالی که حتی در مورد موسسه مجاز کاسپین که مردم باقول صیانت از سپرده هایشان توسط بانک مرکزی در ان سپرده گذاشته اند فقط حدود یک سوم مطالبات مردم انهم بدون حتی یک ریال سود پرداخت شده است . اگر اقای رئیس جمهور راست می گویند همین مسئله را به اقای سیف تذکر بدهند تا سپرده های حاصل سی سال تلاش مردم به یغمای دولت نرود.
حالا شماها کیا بودید که نشستید جلو تلوزیون نگاه کردید و منتظر یه حرف و معجزه بودید؟من که بچه درسخونی نبودم ولی اینطور صحبتها را خوب بخاطر میسپارم همه حرفا همشونو حفظ حفظم فقط شعار شعار..‌.این بنده خدا روحانی هم به چه زبانی بگه بابا ملت همینه که هست یه جوری این عمر برباد رفته و این چند صباح مونده را تحمل کنید،من که نزدیک چهل سال از عمرم رفته نه بیمه ای نه شغلی نه آینده ای با افسردگی شدید خودمو زدم به بیخیالی و...هرچی میشه به درک
مردم برید و خودتون به فکر خودتون باشید از این رئیس جمهور آبی برای شما گرم نمیشه.
8 سال موسوی 8 سال رفسنجانی 8 سال خاتمی 5 سال روحانی . اگر دقت کنید 30 سال دولت دست کارگزاران و اصلاح طلب ها بوده تمام وزیران امروزی همان وزیران 30 سال پیش هستند بعد انتظار دارید معجزه بشه ؟
کارشناس برنامه پایش خیلی قشنگ موشکافی کرد بازار ارز رو وراهکارم داشت واسش یکشنبه شب,و ویدیو شم تابناک تو خبراش گذاشته و جالب بود طبق نظر این کارشناس بانک مرکزی اگر تغییر پارادایم انجام بده طی 10روز نرخ ارز تعدیل میشه حتما ولی میگه اگر حرف فقط نزنه و انجام بده,نمدونم چرا دولت از این کارشناسان استفاده نمیکنند؟و فقط سخنرانی میکنه عمل کنه مردم ببینند
از اول هم خیلی ها میگفتند آقای روحانی کاری از پیش نمیبره چون قدرتی نداره ،ولی مردم چون بهش رای دادن امید زیادی بهش دارند حالا همه را نا امید کرده،در زمان آقای احمدی نژاد هم اوضاع به همین صورت بود ولی چون کسی قبولش نداشت مردم هم کاری بهش نداشتن آخرش این اوضاع درست بشو نیست
سلام عرض میکنم به خبرگزاری ضد و هموطنان مخالف دولت در هر شرایط، شاید انتشار پیام هایی مانند پیام بنده برای تابناک و مخاطبین عزیزش جذاب نباشه.. ولی اولا به رفتار و نوع سخن گفتن رییس جمهور افتخار میکنم و اینکه چطور در خصوص توضیح خوب قضیه ی صندوق ها و پرداخت پول توسط دولت(جیب دیگر مردم)کسانی که برای طمع حالا به هر علت (گرفتاری- نیاز و یا استفاده از همین سرمایه زندگیشون) رفتن و بجای پول گذاشتن در بانک های معتبر به صندوق های گمنام پول دادن باز عزیزان قانع نمیشن، کجا غلط بوده؟ بیاین درست قضاوت کنیم ، چندین روزه برجام داره تخریب خیلی بد میشه.. ولی برای منی که مسائل کارشناسی رو نمیدونم و سوادش رو ندارم فقط این برام سواله که چطور آمریکا از این برجام داره منفجر میشه و به آب و آتیش میزنن برای پاره کردن برجام و برجام رو بزرگترین شکست اوباما میدونن.. بعد توی داخل هم یکسری عین تفکر آمریکایی هارو دارن... فقط برای من این سوال هست که چطور میشه ما بعنوان یک ایرانی و انقلابی با آمریکا سر یک مسئله ای اینقدر همفکر باشیم!! واقعا آمریکا شکست خورده یا ما؟
ولی کمی منصف باشیم..
والا بلا رییس جمهور ماله جواب دادن به سانچی یا بیکاری اونایی که ۶ صبح حاضر نیستن پا شن و برن سر کار نیست..
عزیزان؛ یادتون نره روزنامه همشهری سالهاست روزی ۱۰۰ صفحه آگهی استخدام داره چاپ میکنه ولی همه دنبال حقوق های آن چنانی هستن و سالهاست بیکار موندن
و یا حاضر نیستن صبح زود بلند بشن برن سرکار..
خداییش
اگر امشب رییس جمهور اعلام میکرد در حوالی تهران و مثلا نزدیک پردیس یا کرج صد کارخانه باز شده و ۱ میلیون شغل ایجاد شده متقاضیان میتونن در دو شیفت ۶ صبح تا۶ شب و ۶ شب تا ۶ صبح با حقوق و مزایای ۱ میلیونی و اندی قانون کار میتونن از فردا صبح مشغول بشن.. انصافا چندتا جوون میرفتن؟؟؟؟؟
خواهش میکنم یکمم به خودمون نگاه کنیم
عزیزان بنده حقوقم ۱۵۰۰ هست
ناراضی هستم
ولی با ۴ ساعت کار در اسنپ هم روزی ۱۰۰ تومان کار میکنم . شایدم بیشتر یا کمتر، پس یکمم باید خودمون کار کنیم و تلاش کنیم. اینکه من عصرها کار نکنم و با توجه به عدم تحصیلات عالیه ام بشینم و غم ۱۵۰۰ دریافتی مو‌ بخورم و چشمام به رییس جمهور باشه بخدا اشتباهه !
خواهش میکنم خودمون تلاش کنیم
هم‌ون طور که گفتن پول دولت از جیب مردم هست
والا بلا همین دولت هم از مردم و تفکر و فرهنگ مردم هست
بیاین خودمون و‌نگاهمون رو عوض کنیم
وبرای مملکتم‌ن و زندگیمون تلاش کنیم.
روحانی امیدش به این بود که با بودن برجام شرکت های خارجی به ایران سرازیر می شوند و در ایران سرمایه گذاری می کنند ولی غافل از اینکه ترامپ امد سرکار و هر 120 روز یکبار باید زیر برجام را امضا بزند ! دیگر روحانی از برجام نا امید شده برای همین رفته سراغ بالابردن دلار تا بودجه را تامین کنه خلاصه تو برجام اوباما سر روحانی کلاه گذاشت !
اقای روحانی استعفا بده و برو . اجازه بده کسانی که می توانند کاری کنند بیایند سرکار
رییس جمهورباتوجه به واقعیات جامعه خیلی متین صحبت کردند.دوستانی که انتقاد می کنند لطفا باتوجه به واقعیات اقتصادی وسیاست ایران منصفانه راهکارارائه بدند.درمورد گردوغبارسی سال بی توجهی به محیط زیست درایران وکشورهای همسایه انجام گرفته چه کسی وبا چه راهکاری می تونه درعرض چندسال این مشکل منطقه ای را حل کند.لطفا سطحی به مسئله نگاه نکنید.درمورد مشکل اقتصادی هیچ کشوری درجهان بدون تعامل بادنیانمی تونه اقتصاد خوب وپویایی داشته باشد.و دوستانی که ازبرجام انتقادمی کننداگرراهکاربهتری دارند لطفا ارائه بدند.ایابدون برجام الان وضع بهتربود.ضمناپذیرش برجام خواست عمومی مردم بود.رشد ارزاززمان شروع دولت روحانی که با دلار3200تومان بودوحالا بعداز5سال حدود4500باتوجه به تورم 10درصدایران وتورم حدود3درصد کشورهای امریکایی واروپایی منطقی است وتازه کمترهم هست.ای کاش این دولت به جای فریزقیمت دلاردرسالهای قبل تورم منطقی رادرقیمت دلاراعمال می کرد.تاشوک امسال صورت نمی گرفت.فراموش نکنیم که دردولت قبلی رشدقیمت دلاربیش سه برابربود....
اقای روحانی راجع به رانت 102 هزار میلیاردی در واردات خودرو در دولت محترمتون هم نظری می دادید احتمالا این رانت هم کار دولت قبله اره ؟ شما مگر همیشه از شفافیت صحبت نمی کنید قضیه این رانت را هم شفاف کنید
دولت سالمندان دیگر حال و حوصله کار نداره بروید دنبال بازنشستگی تان و اداره کشور را به اهلش بسپارید
بابا مشکل از روحانی نیست.هرکسی هم جای روحانی بیاد داستان همینه.قدرتهای بزرگ فشارآوردن به کشور و زوم کردن رومون.کاری نمیشه کرد عزیزانم
۲۴ میلیون نفری که رأی دادن لطفا جواب بدن
متاسفانه دولت برنامه ای برای بهبود اقتصاد کشور ندارد. انتخاب تیم اقتصادی دولت غلط و نامناسب انجام شده است
هر چقدر هم نظرهای صادقانه و درست که به شما خوش نمیاد رو چاپ نکنید چیزی تغییر نمیکنه تابناک!
مردم تقریبا هیچ وقت رفتار درست از مسولین ندیده اند.
مشگل من سخنرانی نیست! آزادیست.بله آزادی
سلام
خیالمان راحت شد دلار به مرز ۵۰۰۰تومان رسیده. ولی می فرمایند خیالتان راحت
بزرگان. می دانید هر یک ریال که به بهای دلار افزوده می شود بر زندگی مردم چه اثری دارد؟یعنی فقیرتر می شوند فقیرتر.
علی برکت الله خخخخخخخ
حرف های تکراری و بی حاصل
دریاچه اورمیه هم که هیچی! حتی زحمت یه شعار خشک و خالی رو هم به خودشون نمیدن
مشارکت در ساخت حداقل نیمی از ساختمان جدید برای مالک است یعنی در 6 واحد احداثی 3 واحد به مالک بافت فرسوده میرسد طرح 1.2 فقط برای دوستان انبوه ساز
سود قابل توجهی دارد
بهترین راه تعیین مبلغ عرصه و عیان احداثی است
که به نسبت سهم الشرکه هر دو طرف سود ببرند
حسن آقا! چرا استعفا نمیدی؟
ما نمیخوایم بما خدمت کنی...
استعفا بده!
همتون استعفا بدین!!!
وقتی گفتم که چیچی میخواد بو گوئــــــه ؟؟؟ یک عده ختدیدن !!!! حالا شما واسم بوگو که چیچی گفت ؟؟؟؟؟!!!!
تو همین چند روز معلوم میشه دیگه ،اگه راست گفته باشه دلار باید سیر نزولی بخود بگیره.؟
وگر نه من که دیگه بهش رای نمیدم.
حوادث و اعتراضات اخیر- برجام - فضای مجازی و تلگرام و.... یعنی هیچکدوم ارزش اشاره کردن هم نداشت ؟؟ آقای رشیدپور این بود مصاحبه چالشیت ؟؟؟؟؟
همش حرف!
اگر موسسات مالی بدون مجوز بودند،چرا دراین دولت قبل از کلاهبرداری ،از اینها جلوگیری نشد؟پس حاکمیت برای این کار ،مورد بازخواست است ومردم این حرفارو قبول نمی کنند.
روحانی استعفاء
یه جوری نشون میداد که کلا یا بیتفاوت هستند یا واقعا کاری دیگر از دستشان برنمیاد!!!!!
خیلی خوب بود... خیلی آروم شدم!!...تمام مشکلات و دغدغه های ذهنی مردم حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط و فقط و فقط انکار و بایدها و افعال بعید در آینده دور.....................
حیا و آبرو و راستی کیلویی چند؟؟؟
بازم اون خنده های زیبا !!!!! و ........
آقای رئیس جمهور در هر شرایطی از شما حمایت می کنیم می دانیم چه میکنند که شما را و دولت شما را ناکارآمد جلوه دهند به هر حال مردم دولت تا دندان تحت حمایت این دوستان را هم تجربه کرده اند شرایط شما را و فشارهای که به دولت شما وارد می شود را و شرایط بین الملی را درک می کنیم مطمنا هستیم هیچ کدام از رقیبان شما توانایی حل مشکلات کشور را نداشته و ندارند می دانیم دولتی در آمریکا بر سر کار آمد که همفکرانش در ایران از خوشحالی جامه دریدند و امیدوار که برجام این ثمره تلاش های چندین ساله شما بر باد برود فعلا که با وجود سیل تخرب ها و بزرگ نمایی مشکلات و افزایش توقعات سطح جامعه فقط به خود و نظام ضربه زده اند انشاء الله مردم ثمره اقدامات شما را در همین دولت ببینند و میوه آن به دست دولت های مخالف شما چیده نشود.
میخواستین چیز جدیدی بشنوین؟؟؟؟؟؟؟ خدایی خیلی........
تو سرزمین کفار وقتی کاری رو نمیتونن انجام بدن، خیلی با شهامت میکشن کنار.......
تو سرزمین کفار وقتی کاری رو نمیتونن انجام بدن، خیلی با شهامت میکشن کنار.......
خیلی ناراحت شدم از دیدنشون!!از غصه مردم و کار سخت چقدر تکیده و استخوانی شده بودن!!
وقتی کسی حرفی برای گفتن نداره، بجای صغری کبری چیدن...بهتره سکوت اختیار کنه!!!!!
اکثرا سوالا با تبسم زیبای آقای رشیدپور و لبخند ملیح رئیس جمهور محترم همراه بود....منکه خیلی آروم شدم!!!
متاسفانه دولت آنقدر با مردم فاصله دارد که انگار خودشان در کشور سوئد زندگی میکنند
مشکلی نیست

چشم آقای روحانی ارز هم قیمتش پایین بیاید
مگر با گفتار می شود ؟
البته هیچ مسئله و مشکلی برای مردم حل و روشن نشد....ولی حتما" باید زمان گفتگو یکساعت بود؟؟؟؟ اگه بیشتر میشد چه اتفاقی میفتاد مگه؟؟؟؟ سئوالای بیشتر و مهم تری مطرح میشد؟؟؟!!!
از کمیته های پیگیری در اسرع وقت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی دیدیم و شنیدیم برادر!!!!!!!!!!!!!!!!
وعده های رییس جمهور....وعده ...همین
متاسفانه توان خرید تلویزیون برای دیدن شبکه های اونور آبی رو ندارم وگرنه میخواستم بزنم تلویزیونو خرد و خاکشیر کنم....
فرمایشاتشون مثل آب روی آتیش بود!!!!!!!!!!!!!
اگه این بیاناتو نمیفرمودن...دقیقا" چی میشد؟؟؟؟؟!!!!
عاشق رفع ابهامااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااتشون شدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی جالبه..... این سئوال جوابای هماهنگ شده رو هم نمیتونن به جواب برسونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قطعا شما ها مشکلی ندارید این مردمند که مشکل دارند و به شماها رای دادند اما دیگر تکرار نخواهد شد.
سخنانشون بسیاررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر روشنگرانه و امید بخشششششششششششششش بود!!
من بیشتر از صحبتها منتظر قضاوت مردم بودم حالا می بینم همه هم درد هستند و درد مشترک همه ما پاسخ به مشکلات واقعی درد آور با جوابهای غیر واقعی و وعده ای است
فکر کنم اگر مصاحبه نمی شد بیشتر به مردم احترام گذاشته بودند
یه کلیپی دیدم که یه مسئولی تو بلاد کفر، از اینکه نتونسته بود به وعده هاش کامل و صد در صد عمل کنه.....جلوی دوربین بنزین ریخت رو خودش و خودشو آتیش زد!!!!!
البته منظوری نداشتم همینطوری گفتم!!!
تابناک عزیز ، مسئولین محترم که تلویزیون و سایتهای داخلی رو نیگاه نمیکنن..... خواهشا" این نظرات مردم رو استثنا" یه جوری به سمع و نظر دفتر ریاست جمهوری برسونید....
دیشب احتمالا" رئیس جمهور وقتی میخواستن برن تو رختخواب ، با یه تبسم زیبا با خودشون میگفتن چقدر خوب همه جوابا رو بلد بودم و تحویل دادم!!!!!
دانشمندان خودرو ساز ما از کجا فهمیدن که خودرو ها واقعاً هیبریدی نیستند؟
علی برکت الله
اینجور عکس گرفتنا و لبخنداااااا دیگه خیلی وقته جواب نمیده!!!!!!!!!!!!!!!
با این میگن رئیس جمهور:
((((((((((((رئیس جمهوری فیلیپین طی سخنانی با انتقاد تلویحی از شایعات منتشر شده علیه وی گفت: اگر دیکتاتور شدم جان مرا بگیرید)))))))))))))
خدا خیرش دهد حداقل حرقهای قشنگ می زنه.بهتر از زمانیه که حرفهاش هم قشنگ نباشه.
البته فراموش نشود که " دو صد گفته چون نیم کردار نیست" و " به عمل کار برآید به سخرانی نیست"
باید امید داشت و دید!
کسی نباید انتظار کن فیکون داشته باشه. وقتی از محل سو. استفاده یک عده کلاهبردار موسسه اعتباری غیر مجاز تاسیس و سود غیر متعارف دریافت می کنند و سال ها فعالیت می کنند و حالا دولت روحانی باید 115000000000000 ریال پول بیت المال را به این عده بدهد چیزی برای بقیه کارها باقی نمی نمی ماند . ما فکر کردیم اتفاقاتی که قبلا افتاده و یک نمونه اش هم همین است به راحتی و در کوتاه زمانی قابل حل است. قابل حل نیست زیرا اثر تورمی این مبلغ هم به تدریج ظاهر می شود. این موسسات را چه کسانی برپا کردند و چه کسانی بدون هر آزمونی در این موسسات مشغول به کار شدند و چه کسانی سپرده های میلیاردی با سود بالای 30 درصد در این موسسات گذاشته اند. کشور دچار حوادث طبیعی و غیر طبیعی است کشور دچار تحریم های متعدد و مورد هجمه آمریکا و اسراییل و عربستان است . در اثر تحریم های همه جانبه گذشته هنوز کسی حاضر نیست سرماه ای به کشور وارد کند . در دوره 10 ساله یک نفر به اشتغال کشور اضافه نشده اینها انبار شده اند به این چند سال و انتظار داریم بیکاری کاهش یابد. باید واقعیت ها را دید و باید ظرفیت ها را هم دید باید شرایط ب.دجه را دید . مردم همه دنبال استخدام دولتی هستند که امکان پذیر نیست.
من خرم
"روحانی در پایان در پاسخ به پرسشی در زمینه در نظر گرفتن تعرفه 1100 درصدی برای خودروهای هیبریدی اظهار کرد: آنچه که در گزارشی در هیات دولت ارائه شد این بود که این خودروهای هیبریدی واقعا هیبریدی نیستند و اسما اینگونه شناخته می‌شوند اما اگر این خودروها حتما هیبریدی باشند تعرفه در نظر گرفته شده برای آنها کمتر از حد فعلی خواهد بود."
سوال؟
یعنی شرکت تویتا ژاپن دروغ می گوید و شما راست میگویید؟!!!!!
قول بارونمون کرد!!!!!
طرح های بسیار خوبی مطرح کردند و اجرای اینها حرکت خوبی برای کشور است. جایگزینی کامیون ها ، ساخت در مناطق فرسوده و ابرسانی از طریق دشت کارون اگر با سرعت انجام شود عالی است.
یک ریال از بودجه احیای دریاچه اورمیه پرداخت نشده است حتی یک ریال!!!
وقتی تو شرایط بحرانی نمی دونی چی بگی هیچی نگی بهتره اینو اکثر مسئولین ما نمی دونند تو این ده سال چند نمونه بارز دیدم
عزیزان رییس جمهور چند دوره قبل گفت ریاست جمهوری در ایران یک سازمان تدارکاتچی بیشتر نیست.اصلا از این واضحتر هم میشه گفت؟
" این خودروهای هیبریدی واقعا هیبریدی نیستند و اسما اینگونه شناخته می‌شوند" وای این خنده دار ترین جمله این مدت بود
د ر رابطه با گرانی رکود برجام اغتشاشات بی کاری تعطیلی کارخانجات عقب افتادن چند ماهه کارگران هیچی نگفت روابط با کشورهای دیگر زور گویی امریکا عراق سوریه یمن لبنان جنایت عربستان وبد عهدی امریکا و........ چیزی نگفت
تا وقتی درامد کشور صرف واردات میشه وضع همینه که هست . . . . در عرض این سالها فقط وفقط تولید نابود شد چون از دلالی بیشتر و راحت تر پول درمیاد تا تولید . . . . همه چیز رو داریم وارد میکنیم از برنج گرفته تا دمپایی . . . . باید برنامه برای تولید داشته باشیم و جلو واردات رو بگیریم . . . . اگر این کار انجام نشه خیلی زود به ورشکستگی کامل اقتصادی میرسیم اون وقته که دلار روزی هزار تومن گرون میشه و باید یه دونه مرغ رو بخریم دویست هزار تومن و عین ونزوئلا اسکناس ده ملیارد تومنی چاپ کنیم که بشه باهاش سه تا نون و یک کیلو پنیر و یه شیشه مربا خرید
رئیس جمهور، معاون ایشون و رییس سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشورريال وزیر صنعت و کل کابینه ژنرالهای باسابقه و باتجریه و دانشمند که مدیران چهر لایه پایین ترشون ماهی 200 میلیون حقوق را حق شان می دانند، تفاوت بین خودروی هیبرید و معمولی را نمیدانند!
اینها میخواهند مملکت اداره کنند؟
با سلام. سر دبیر محترم تابناک جناب رئیس جمهور از واگذاری شرکت ملی نفتکش بجهت دیون صحبت کردند البته شروعش زمان ایشان نبوده از اواخر دولت اصلاحات و به مقدار سهم کم واز همین نقطه افتاد مشکلها تصور کنید به یکه کسب فروش مواد غذایی بگن شما مجوز حمل مواد نفتی را هم میدهیم ، شرکتی که سالها با زحمت زیاد کارکنانش و دادن شهید، کشتیهای کهنه و فرسوده را با کشتیهای نوع و به روز جایگزین نموده و به یکی از پر افتخار ترین شرکتهای منطق وجهان تبدیل نمودند و متاسفانه همین سیر واگذاری سهم از شرکت نفت به سایر سازمانها یا نهادها از جمله تامین اجتماعی-شستا- بازنشستگی -ادامه پیدا کرد گویا مثل اینکه از ما بهتران کمر به قتل شرکتی بستند که زمانی یه نقطه قوت کشور از لحاظ خنثی کردن تحریمها تبدیل شده بود بستند ( تهیه بودجه داروی مورد نیاز وزارت بهداشت زمان وزارت خانم دستجردی که یادمان هست یه نمونه کوچکش بوده ) و آمدن پرسنل بی تجربه و رابطه ای بدون آشنایی با طبیعت کاری شرکت به عنوان مدیر و جابجایی های پی در پی آثارش را در لایه هایی پائینی میبینیم . تصور کنید هرکدام از مدیران ارشد سازمانهای یاد شده بخواهند افرادی را به شرکت ملی نفتکش تحمیل کنند که تا کنون به صورت وحشتناک انجام دادند و انگیزه پرسنل درون سازمانی متخصص را برای دلسوزی کم رنگ یا بی رنگ نمودند و همه مطلعین امر مدیرت آگاهند اگر انجام وظیفه با دلسوزی همراه نباشد یعنی هیچ. اقای رئیس جمهور، جناب دکتر ربیعی با این روش خطر سقوط نزدیک است اول شرکتها را به مرز بدهکاری میرسانند بعد یه ناجی پیدا میشود که شرکت را با قیمت !!! بخرد و بقیه ماجرا . سر دبیر محترم این نوشتار مرا بیاد داشته باشید واگر روال به همین منوال باشد روزی برای یاد آوری مورد نیاز است .
گوش ملت از اين حرفها پر است
فاصله بين دوو دلاررانتى و غير رانتى هزار تومان شده اگر مشكلي نيست چرا داره بالا ميره تك نرخى كجاست دروغ خداىا كشور ما را از دشمن خشكسالي و دروغ حفظ كن كه هر سه را دارىم
خیلی جالب است،دراین اعلام نظرها یک نظر مثبت که نشان دهنده تاثیر مثبت صحبتهای رییس جمهور باشد وجود ندارد. به این میگویند همدلی مردم و دولت!!!!!!!!!!!!!!!
دیگه چیزی نمونده بود که به دولت قبل ربطش بدن، سانچی رو ربط دادن.

چون نمی تونستن بگن:
دولت قبل کانکس نداشت بده به زلزله زده ها!
دولت تحریم نبود ما هستیم!
معاون دولت قبل گفت برای آب و هوا دعا کنید!
دولت قبل دلارو کرد 4600!
دولت قبل تعرفه واردات خوردرو هیبریدی رو چهار برابر کرد!
دولت قبل برادر آقای عراقچی رو گذاشت معاون بانک مرکزی!
ولی چون نتونستن بگن گفتن سانچی رو دولت قبل داده بود به تامین اجتماعی
میگن دیگه ما هم مجبوریم قبول کنیم
تاسف خوردم و نگران آینده فرزندام هستم که می خواهند در این چنین مملکتی زندگی کنند و آینده ای برای خودشون بسازند.آبادانی و آزادی این شکور از دست دادم
یکی از مشکلات مملکت ما سازمان هایی هستند که نمی خوان بودجه سالهای قبل خود را ذخیره کنن /
مثلا شهرداری ها هر ساله و مخصوصا آخر سال سریع شروع میکنن به خرج این بودجه با کارهایی عجولانه ، غیر اصولی و....
که چی اگر تو حساب پول باشه دیگه بودجه کمتر میدن.
این تفکر باید از بالا تا پایین تغییر کند.
تا همه چیز درست شود
دوووشواری؟؟؟!! دوووشواری نداریم ما !!!
ممنون آقای رییس!! مشکل من حل شد !!!! علی برکت الله ...
دولت یهو قیمت دلار رو 500 تومن بالا میبره و بعد تومن میاره پایین و بعد چون مردم رو احمق فرض کردند. میگن قیمت دلار را کاهش دادیم. خیلی خیلی جالبه. بعدشم اینجوری پیش بره همه ما ایرانی ها بایستی حساب ارزی افتتاح کنیم که کمترین ضرر و رو از افزایش دلار بکنیم. بهترش هم اینه که با دلار کار کنیم بجای ریال کمتر ضرر میکنیم
جناب آقاي ريس جمهور-بالارفتن قيمت دلار زماني كه قيمت نفت بالاست وخودتان اقرار ميفرماييد كسري ارزي نداريد،پس يعني عدم وجود مديريت مناسب ونتيجه آن پايين آمدن قدرت خريد مردم وتحقير شدن آنها پيش همسر وفرزند.
استنباط من از حرفهای رییس جمهور
نه دلار ارزون میشه
نه خونه
نه کار
حتی وعده هم نداد
کشور ورشکسته است دولت هیچ کاره
تازه دارن اوراق بهادار میفروشن یعنی از مردم دارن پول نزول میکنن و باز یعنی بدهی برای دولت بعدی
دولت توانایی اداره خودش را هم ندارد چه برسه به سرمایه گذاری برای اشتغال
ی بارم از رئیس جمهوری نپرسیدند که بابا این همه پول برجام که اومد توی ایران کجا خرج شد؟
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد . خدا را صدهزار بار شکر با این سخنرانی کل مشکلات مملکت و مردم حل شد . انشالله از همین شنبه هفته دیگر نه بیکاری نه تبعیض نه اختلاس نه گرانی نه بی عدالتی و نه گرانی دلار نه منازل و ماشینهای فرسوده ونه ترافیک و نه الودگی هوا و نه ذرات معلق و غیر معلق و نه حقوقهای نجومی و نه بوروکراسی اداری و نه دروغ دیگه نداریم مردم شما سالها صبر کردید این هم 4 روز دیگه تا شنبه صبر کنید مطمئن باشید تا شنبه هفته دیگه ایران پاک پاک میشه مثل هلو .....و انوقت ما میشینیم به اروپاییان و امریکاییان میخندیم و برای سفر به ایران بهشون ویزا نمیدیم .
جناب رئیس جمهوریک باروصیتنامه امام خمینی رحمت الله علیه ویک بارسوگندتان رابعدازانتخاب شدن مطالعه کنیداگرنمیتونیدبه انهاعمل نمائیدکاررابه جوانان واگذارکنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی