بازدید 4141

علمای پاکستان حمله انتحاری را حرام اعلام کردند

بیش از هزار و 800 عالم دینی و شخصیت مذهبی پاکستان، با صدور یک فتوای مشترک انجام حمله های انتحاری را حرام اعلام کردند.
کد خبر: ۷۶۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 16 January 2018

بیش از هزار و 800 عالم دینی و شخصیت مذهبی پاکستان، با صدور یک فتوای مشترک انجام حمله های انتحاری را حرام اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، دولت پاکستان در اقدامی جدید برای جلوگیری از وقوع حملات انتحاری در این کشور از شخصیت های مهم مذهبی شیعه سنی دیوبندی، بریلوی و اهل حدیث از سراسر این کشور دعوت به عمل آورد.
در این نشست دو روزه هزار و 829 نفر از علمای مذهبی پاکستان و شخصیت های مذهبی این کشور طرح ' پیغام پاکستان و فتوا ' را امضاء کردند.
در این طرح بر مقابله با عواملی که از حکم فتوا برای اهداف شخصی خود سوء استفاده می کنند تاکید شده است.
بر اساس این گزارش دولت پاکستان برای مبارزه بهتر با تروریسم و افراطی گری و جلوگیری از سوء استفاده افراط گرایان از فتوا در تعلیمات اسلامی از طرح موسوم به ' پیغام پاکستان' رونمایی کرد.
این آیین که با حضور ممنون حسین رئیس جمهوری و شخصیت های ممتاز مذهبی شیعه و سنی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان برگزار شد بر ضرورت جلوگیری از سوء استفاده از فتوی در این کشور تاکید شد.
ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان در آغاز این مراسم با اشاره به مشکلات دولت برای مبارزه با تروریسم طی دهه های اخیر گفت:سوء استفاده از فتوا از سوی برخی چهره های معلوم الحال باعث لکه دار چهره واقعی پاکستان در سطح جهان شده است.
وی در ادامه سخنانش گفت: دین مبین اسلام ضامن حافظ ناموس و جان انسان های بیگناه است و بر اساس تعلیمات اسلامی و الهی اقدام انتحاری و خودکشی، با دین مبین اسلام مغایرت داشته و آن را مایه فساد در زمین خوانده است.
ممنون حسین با اشاره به اهمیت اقدام دولت پاکستان برای فراگیر شدن 'پیغام پاکستان و فتوا ' گفت: این طرح روشی مناسب برای مقابله با افراط گرایی در این کشور است.
وی با بیان اینکه طرح ' پیغام پاکستان و فتوا' از سوی شخصیت های مطرح مذهبی در این کشور مورد توافق قرار گرفته شده، گفت: این طرح نشان می دهد که دولت و ملت پاکستان برای شکست افراط گرایی عزم خود را جزم کرده اند.
ریئس جمهوری پاکستان در ادامه گفت: نگاهی گذرا به تاریخ دهه 70 تا 90 میلادی نشان می دهد که دولت برای مقابله با چالش های پیش رو نتوانسته به وظیفه خود عمل کند و شکست دولت در برابر این چالش باعث شد تا 70 هزار نفر از مردم بی گناه پاکستان جان خود را از دست بدهند.
ممنون حسین با بیان اینکه اختلافاتی بین فرقه های اسلامی در پاکستان وجود دارد، اضافه کرد: وجود این اختلاف ها دلیلی بر نشنیدن نقطه نظرات یکدیگر نیست بلکه باید با بصیرت به این اختلافات پایان داد.
راجا ظفر الحق عضو مطرح حزب مسلم لیگ نواز نیز در این مراسم با اشاره تاکید بر اهمیت اتحاد و همبستگی بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی در پاکستان گفت: طی سالهای گذشته هزاران نفر از مردم این کشور در مسیر مبارزه با تروریسم و افراطی گری جان خود را از دست دادند.
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم ریشه کنی تروریسم و افراطی گری در این کشور گفت: دولت پاکستان برای ادامه جنگ با تروریسم عزم خود را کاملا جزم کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی