بازدید 28475
برای کاهش آلودگی هوا و ترغیب عموم به این امر،

آقای سخنگو؛ کاش اشتباهاتتان را با خرید خودروهای هیبریدی جبران کنید!

آیا خودرو‌های هیبریدی در سرعت‌های بالا از برق استفاده می‌کنند و در سرعت‌های پایین و ترافیک‌های شهری، به مانند خودرو‌های بنزینی و رایج، بنزین می‌سوزانند و به مانند آنها، آلاینده‌های ناشی از احتراق تولید و در هوا منتشر می‌کنند؟ اگر این گونه است، مزیت خودرو‌های هیبریدی چیست و چرا خودروساز‌های جهانی انواع خودرو سواری از نوع هیبریدی را تولید و روانه بازار می‌کنند؟
کد خبر: ۷۶۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 11 January 2018
افزایش هزار درصدی تعرفه واردات خودرو‌های هیبرید؛ این موضوع عجیبی بود که موجب شد برای مشخص شدن چرایی‌اش، به سراغ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بروند و دریابند که اطلاعات وی از این نوع خودرو، وارونه است!

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که آلودگی هوا اوج گرفته و شاخص‌های آلودگی در نبود هیچ طرح و برنامه‌ای می‌تازند، دولت مردان در اقدامی عجیب و شوک برانگیز، تعرفه واردات خودرو‌های هیبریدی را به میزان دور از انتظاری افزایش دادند؛ افزایشی باور ناپذیر که نشان می‌دهد اطلاعات ایشان در خصوص آلودگی هوا و مصرف سوخت و مسائل مرتبط دیگر، بسیار بسیار ناچیز است.

گزاره‌ای که با سخنان اخیر سخنگوی دولت، به اثبات می‌رسد و دردناک جلوه می‌کند. از این رو که می‌بینیم مسئولان تصمیم‌گیر در عرصه واردات خودرو، شناختی از خودرو‌های دونیرو (این واژه‌ای‌ست که فرهنگستان برای خودروی هیبریدی گزینش و مصوب کرده است!) و مزیت هایشان، به ویژه در خصوص مصرف سوخت و تولید کمتر آلاینده‌ها ندارند.

وضعیتی که با افزایش تعرفه واردات این دست خودرو‌ها از ۵ درصد به ۴۵ درصد خودنمایی کرد و با توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان در نشست خبری‌اش مشخص شد که ریشه در اشتباهی بزرگ در ذهن ایشان و احتمالا همکاران تصمیم سازش دارد. اینکه این نوع خودرو‌ها کمکی به کاهش آلودگی هوای شهر‌ها نمی‌کنند و مزیت هایشان برای ترافیک بیرون شهرهاست!

نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا دولت تعرفه واردات خودرو‌های هیبریدی را هم افزایش داده، در حالی که این خودرو‌ها می‌توانند موجب کاهش آلودگی هوا شوند؟، گفت: «آنچه در عمل می‌تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود، خودرو‌های برقی هستند که تعرفه آن‌ها صفر است، اما خودرو‌های هیبریدی سوخت بنزین هم دارند و از یک سرعتی به بالا از برق استفاده می‌کنند که این سرعت عموما برای خارج از شهر است، بنابرین کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمی‌کنند. در این حالت پایین ماندن تعرفه آن‌ها نسبت به سایر خودرو‌ها می‌تواند موجب ایجاد رانت شود، از این رو تصمیم به افزایش تعرفه واردات آن‌ها مانند بقیه خودرو‌ها گرفتیم.»

اما واقعیت چیست؟ آیا خودرو‌های هیبریدی در سرعت‌های بالا از برق استفاده می‌کنند و در سرعت‌های پایین و ترافیک‌های شهری، به مانند خودرو‌های بنزینی و رایج، بنزین می‌سوزانند و به مانند آنها، آلاینده‌های ناشی از احتراق تولید و در هوا منتشر می‌کنند؟ اگر این گونه است، مزیت خودرو‌های هیبریدی چیست و چرا خودروساز‌های جهانی انواع خودرو سواری از نوع هیبریدی را تولید و روانه بازار می‌کنند؟ آیا همه این خودرو‌ها برای جابجایی مردم در سفر‌های برون شهری ساخته می‌شوند و قرار است رقیب ناوگان حمل و نقل بین شهری و امثال قطار شوند؟

کافی است کمی در این خصوص اطلاعات داشته باشیم یا به یکی از موتور‌های جست‌وجوی اینترنتی سری بزنیم و در خصوص خودرو‌های هیبریدی کمی کنکاش و مطالعه کنیم تا دریابیم که اطلاعات سخنگوی دولت در این خصوص کاملا برعکس و وارون حقیقت است و برخلاف آنچه نوبخت مدعی شده، خودرو‌های هیبریدی به چند دلیل نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارند.

البته خودرو‌های هیبریدی بنزین می‌سوزانند و در کنار آن، با برق هم کار می‌کنند، اما برخلاف آنچه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان بیان کرده، در سرعت‌های پایین و تا حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت، از برق استفاده می‌کنند و در سرعت‌های بالاتر از این است که شروع به سوزاندن بنزین و جبران کمبود‌های موتور برقی می‌کنند. یعنی پاک بودن این خودرو‌ها در ترافیک‌های شهری که افزایش سرعت به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت در آن‌ها کمتر ممکن است.

این در حالی است که اساسا خودرو‌های هیبریدی از موتور‌های برقی بهره می‌برند و در مواقعی که بنزین می‌سوزانند، انرژی ناشی از احتراق این سوخت فسیلی را به چرخاندن توربین تعبیه شده در موتورشان و تولید برق در آنجا اختصاص می‌دهند و با برق حاصله، موتور برقی را به حرکت در می‌آورند و باتری‌های پرشمار خودرو را شارژ می‌کنند؛ وضعیتی که موجب می‌شود احتراق سوخت در شرایط بهینه‌تر و با آلایندگی کمتر رخ دهد و برتری چشمگیری بر خودرو‌های بنزینی نشان دهد.

علاوه بر اینها، خودرو‌های هیبریدی به تکنولوژی‌هایی مجهزند که کمک می‌کنند مصرف برق در این خودرو‌ها به شدت بهینه سازی شود و حتی گاه از ترمز کردن و کاهش شتاب خودرو نیز، فرایند تولید برق و شارژ باتری‌ها رخ دهد. وضعیتی که در ترافیک‌های سنگین و الزام رانندگان به حرکت و توقف‌های پرشمار، به پایدار ماندن شارژ باتری‌های خودرو‌های هیبریدی کمک کرده و در نهایت، این خودرو‌ها را بهترین گزینه برای خودرو‌های بنزینی می‌کند. خودرو‌های بنزینی‌ای که لازم به توضیح نیست در ترافیک مصرف سوختشان چقدر اوج می‌گیرد و چه نقش پررنگی در آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

همه این‌ها در حالی است که آزمایش‌های صورت گرفته در شرکت‌های خودروسازی مشهور و نهاد‌های معتبر جهانی حکایت از آن دارد که خودرو‌های هیبریدی به دلیل مکانیزم‌های ویژه شان برای کاهش سرعت و ترمز، تا چه اندازه در تولید آلاینده‌های ناشی از ترمز و ایست، از جمله استفاده از لنت ترمز و رها کردن ذرات و آلاینده‌های ناشی از این کار، از خودرو‌های بنزینی و رایج پیشی گرفته اند و از این منظر نیز، به غایت پاک‌تر از بنزینی‌ها محسوب می‌شوند.

وضعیتی که برای توضیح آن، اشاره به تکنولوژی به روز خودرو‌های هیبریدی و عمر کم این نوع خودرو کفایت می‌کند، اما این مهم نیز مورد توجه دولت مردان قرار نگرفته است، که اگر این گونه بود، هرگز محصول به روزی مانند خودرو‌های هیبریدی را با خودرو‌های بنزینی قیاس نمی‌کردند؛ آن هم خودرو‌های بنزینی‌ای که نه درجه یک‌ترین‌ها در این نوع و دارای استاندارد‌های برتر جهانی، که از زمره انواع کیفیت پایین خودرو‌های بنزینی هستند.

مجموعه عواملی که نشان می‌دهد نوبخت و همکارانش هیچ شناختی از خودرو‌های هیبریدی و مزیت‌هایشان ندارند که اگر داشتند، نه تنها تعرفه واردات این خودرو‌ها را افزایش نمی‌دادند، که می‌کوشیدند با کاهش تعرفه وارداتشان به صفر و در نظر گرفتن مزایایی برای ترغیب مردم به استفاده از این نوع خودروها، بر شمار هیبریدی‌هایی که به کشور وارد می‌شوند و در خیابان‌ها تردد می‌کنند بیافزایند.

اتفاقی که می‌تواند با قبول اشتباه از جانب ایشان کلید بخورد و در دستور کار قرار گیرد و چه خوب است که مقدمه شروع آن، اذعان سخنگوی دولت به اشتباهات فاحش خودش و همکارانش در خصوص این مساله و در دستور کار قرار دادن خرید خودرو‌های هیبریدی برای دولت مردان باشد؛ اتفاقی برای آشنایی بیشتر ایشان با مزایای خودرو‌های هیبریدی که هم در کاهش آلودگی هوا و ترغیب عموم به استفاده از این خودرو‌ها موثر است و هم ممکن است این نتیجه را به دنبال داشته باشد که خودروسازان وطنی را به ورود به این عرصه وادار نماید؛ الزامی که تا نباشد، بعید است هرگز خودروسازان کشورمان دست از تولید پراید و پژو ۴۰۵ و امثال آن بردارند و به تولید و مونتاژ نوع دیگری از خودرو بیاندیشند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۰۳
حالا یک جوری میگید انگار مردم یکی صدو پنجاه میلیون اضافه دارن پرایدشونو بفروشن هیبریدی بخرن ! هیبریدی اگه شد زیر 40 میلیون خوبه اره ! بابا ی فکری برای گرسنه ها و بیکار ها و بد شغل ها بکنید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ظاهرا برای اقازاده های دولتی نون کافی نداشته است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نکته همین جاست به طرف اطلاعات غلط دادن تا مبادا سود یه عده نابود بشه
چون با تعرفه 5 درصدی دیگه کی حاظره ماشین 100 میلیونی با تعرفه 45 درصد رو 200 میلیون بخره خب آقازاده هایی که تو رانت واردات خودرو هستن بد بخت میشن
من تعجبم از اینه که چطور آقایانی که اطلاعاتشان تا این اندازه در سطح پایین قرار دارد در چنین سمت هایی برای کشور برنامه ریزی می کنند و تصمیماتی می گیرند که چه بسا بر سرنوشت کشور تاثیر می گذارد. اگر ایشان به یکی از رانندگان سازمان ماموریت می دادند که تنها یک روز در سطح شهر تهران با یکی از این خودروها تردد کرده و میزان مسیر طی شده را به میزان سوخت مصرف شده تقسیم می کردند و بعد چنین تصمیمی را در سطح کلان می گرفتند، چه خبر بود؟ انشاالله که این تصمیم - حتی در صورت غلط بودن - بر اساس منافع دوست و آشنا و پسر و برادر و امثالهم نبوده باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این همه سال که عمر مردم ایران در بحرانهای پیاپی تلف شده و به هدر رفته حاصل همین نحوه نگاه مسئولان و نادانی و ناتوانی آنهاست
آفرین
نوبخت از بس خبرهای بد میاره خیلی ها بهش آلرژی پیدا کردند.استدلال هاش هم که به شدت آبکی هستش...
اقا این حرفای اقای نو بخت بهانست خودشون بهتر از من و شما مزایای خودروی هیبریدس رو میدونن
مسئله اینه که لابی خودروسازهای وطنی قوی تر مردمه
باسلام وازمدیریت وکارکنان محترم تابناک تشکر میکنیم
همان طور که اعلام نمودید خودروهای هیبرید درسرعت پائین تا50 الی 60 کیلومتر ازبنزین استفاده نمیکند ولی اطلاعات آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت اصلا درست نیست وحتما ایشان تمایلی ندارند که مردم ازهوای خوب استفاده کنند والان اکثرا کشورها مردم راتشویق میکنند خودروهای هیبریدی وبرقی استفاده کنند وبرای استفاده ازخودروهای هیبریدی وبرقی خودروها را با تخفیف وشرایطی واگذار میکنند ولی مردم ما باید خودرو پرشیا وپژو 405 بایستی سوارشوند بامصرفهرصد کیلومتر 12 الی 14 لیتر شما همین مابه التفاوت بنزین بین خودروهای خارجی مثلا کرولا تویوتا حتی بنزینی اش که هرصد کیلومتر 6 لیتر مصرف میکند چه مبلغ هنگفتی میباشد واقعا اینجا بایستی شما خبرگزاری ها سراغ هئیت دولت ورئیس جمهور بروید وازآنها بخوواهید برچه اساسی تعرفه 5 درصدی به 45 درصدی و55 درصدی افزایش دادند حتما خودشان یا دوستانشان قبلا خودرووارد کردند وتعرفه افزایش دادند حتی تعرفه های خودرو بنزینی هم نبایستی افزایش می دادند چون آلایندگی خودروهای خارجی خیلی خیلی کمتر از خودروهای داخلی میباشد لطفا آقای رئیس محترم جمهور آقایان وزرا خصوصا وزیرمحترم صنعت وتجارت جناب آقای شریعتمدار توجه کنید با افزایش تعرفه خودروها بلکه حمایت از خودرو داخلی نمیکنید بلکه ضرر به آنها میزنید چون وقتی تعرفه خودرو خارجی زیاد باشد آنها فکر خودرو خوب نیستند وهرچه میتوانند تابوت مرگ تولید میکنند ومردم فهیم ومحترم کشور هم ناچارهستند این تابوتهای مرگ خریداری کنند
لطفا اگر فکر مردم نیستید فکر خودتان باشید
مسئولان هیچ اشتباهی نکرده اند، و در واقع درست به هدف زده اند. اگر این خودروها بدون تعرف یا با تعرفه پایین وارد شوند دیگر کی این لگن های وطنی را می خرد؟ مسئولان طبق معمول بهانه ای جسته اند تا خودرسوزان، اشتباه ننوشته ام خودروسئزان وطنی همچنان آهن پاره ها و گاری هایشان را به مردم قالب کنند. !!! همین و بس.
هیبریدی هایی مثل پریوس در هر 100 کیلومتر تقریبا 2 لیتر کم تر می سوزانند.خودروهای پلاگین در محیط شهری آلودگی تقریبا صفر دارند. آقای نویسنده پلاگین و هیبریدی رو اشتباه نگیر. شما پریوس رو با ولت شورولت اشتباه گرفتی
اشتباهی در کار نیست.
لطفا اين مقاله را به آقاي نوبخت بدهيد بخواند تا اطلاعات ايشان به روز شود.
موافق تعرفه 0% براي خودروهاي برقي و هيبريدي هستم تا دست رانتخواران كوتاه شود.
سلام
از قدیم می گفتن برای حل مسله ای نباید صورت مسئله را پاک کرد اشتباه
چه برسه به جواب غلط
باید با دانش و سیاست صنعت خودرو سازی ارتقاع بدیم
چه خونها ریخته شده برای این مملکت برای امینیت و رفاه و اسایش . دستی دستی خودمان با حرفهای بی پایه و اساس به باد ندیم
احسنت. به نظر شما آیا این آقایان به فکر مردم هستند؟؟؟؟
تعجبی نداره وقتی نخبگان مملکت پس از بی مهری های متعدد عطای حضور در میهن رو به لقایش میبخشن و راهی فرنگ میشن عده ای که حتی به گوگل کردن هم اعتقادی ندارن میشن مسئول قانون گذاری
یه نکته هم در مورد تابناک شما هیچ جیزی در مورد ازادی بیان رعابت نمیکنید و حتی کوچکترین و ارام ترین انتقادات رو هم بر نمیتابید اینه وقتی کوچکترین اعتراضی صورت میگیره موج انتقادات نصیبتون میشه
مثل همیشه سرتون رو تو برف فرو کنید انگار نه انگار که مسئولیتی دارید در قبال مردم و مسئولان
راه جبرانش حذف تعرفه ۴۵ درصدی است نه خرید خودرو هیبریدی برای مدیران!! مدیران باید همین ماشینهای ایرانی استفاده کنند که این همه برای حمایتشون تعرفه عجیب تصویب می کنند.
سواد مسیولین کشور در همه عرصه های فنی و تخصصی در همین اندازه است که اگر بیشتر بود وضع کشور مون به ای خرابی نبود
احسنت به تابناک .... این تحلیل های 2 ماه تابناک به شدت خوب و عالی شده است
با تشکر
کسی که خود را به خواب زده نمی توان بیدار کرد!!!
اتفاقا من ديشب داشتم گوش ميدادم حرف اي» آقا رو از راديو . بدبختانه اين نشون ميده مملكت به دست كسايي داره ميچرخه كه كمترين سوادي ندارن .موتور برقي خودرو توي 2 حالت كار ميكنه زمتني كه بخوايد فول پاور از ماشين استفاده كنيد با موتور بنزيني با هم كار ميكنن و زماني كه سرعت خودرو بين صفر تا 60 كيلومتر باشه به تنهايي وظيفه حركت خودرو رو داره ( اين سرعت توي خودرو هاي مختلف متفاوت هستش) و اين يعني آلايندگي 0.

والا از اوضاع مملكت بر مياد كه كيا دارن به ما حكومت ميكنن .باور كنيد الان به همين آقا بگن بنويس هيبريدي مينويسه كبريتي سوادش همينه
کار فرهنگستان دقیقا چیه ؟ یه عده با کلی برو و بیا می رن اونجا میشینن زحمت می کشن که اسم هیبریدی رو تغییر بدن به دونیرو ؟! دیگه از خنده گذشته و نارارحت کنندس واقعا . هیبرید یا هابرید به معنای چیزیست که از تلفیق یا ترکییب دو یا چند چیز دیگر تشکیل شده باشه . لزوما هم دو تا نیست میتونه ده تا باشه . این اسامی باعث تاسفه . مثل این می مونه که خارجی ها بیان بگن که درسته که گلستان رو سعدی نوشته ولی ما اسمش رو عوض می کنیم میذاریم چغندر . هایبرید یعنی هایبرید . حالا می خواین بگین هیبرید اینم ایراد نداره همونه ولی نمی تونیم بهش بگیم چغندر. بعد هم مگه شما فکر می کنین اتومبیل سازاری داخلی اجازه می دن که تعرفه هیبریدی صفر بشه ! در این صورت قیمت تویوتا کمری هیبریدی مدل ۲۰۱۸ میشه ۱۲۰ میلیون ! کی میره عادیشو بخره کی میره داخلی بخره ؟ هیچکس . مشکل بعدیش هم اینه می دونی چقدر ارز خارج میشه برای اینکه ماشین وارد بشه . خیلی تو این اوضاع بی پولی . خوب اینم نمیشه . پس راهش چیه ؟ اینه که خودرو سازای داخلی فروخته بشن به خودرو سازای خارجی . یه درصدیشون . مدیریت هم چون دوستان نشون دادن بلد نیستن مدیریت هم واگذار بشه به همون خارجیه . ولی یه شروطی براش گذاشته بشه که مثلا تا ۵ سال نمی تونی نیروی انسانی رو تعدیل کنی در عوض بهت مشوق می دیم تا بعدش ببینیم کجا می تونیم برای اون نیروی انسانیه کار پیدا کینیم . رونقی که ایجاد میکنه ده برابر کار ایجاد میکنه . شایدم بیشتر . حالا اقای ظریف که تشریف می برن خارجه بجای این حرف ها برن اقتصادی صحبت کنن . اقتصاد رو جمع کنی بقیش جمع میشه ، اقتصاد رو ول کنی هوا میشه . چرا مردم این ماشین ها رو سوار شن وقتی میشه کاری کرد که به نفع همه باشه . مدیریت ضعیف کار رو به اینجا رسونده . چی شد این معاونت اقتصادی که قرار بود تو امور خارجه درست شه ؟ ایا زورش به خودرو سازا می رسه ؟
تحلیل فنی شما بسیار درست است اما کاهش تعرفه باعث کاهش نرخ عرضه این ماشین ها نیست چون فروشندگان وارد کننده حاضر نیستند این خودرو را با نرخ پایین تر از خودور های با برند مشابه ولی بنزینی عرضه کنند بلکه گران تر هم می فروشند و این کاهش تعرفه فقط باعث کاهش درامد های دولت می شود نه افزایش نفوذ خودرو های هیبریدی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
قیمت دلاری خودروی هیبرید از یک مدل مشابه بنزینی آن بمراتب بیشتر است. بهمین دلیل در قبل تعرفه آن را 4 درصد گذاشته بودند تا به نوعی تعادل قیمتی بر قرار شود. مسلما تکنولوزی پیشرفته تر رو ارزانتر نمی فروشند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
عزیزم وزارت صنعت باید نظارت داشته باشه وگرنه که دیگه چه فرقی داره تعرفه مثلا 4 درصد با 75 درصد؟!!!!
کدام آقازاده قرار است خودرو هیبریدی وارد کند؟
با توجه به اينكه آقاي نوبخت رييس بنده در سازمان برنامه و بودجه كشور مي باشد و با توجه به علاقه ايشان نسبت به افعال معكوس ، شما بايد سخنان ايشان را بهتر درك نماييد
خرید خودروی هیبرید که در آن موتور بنزینی همچنان به عنوان موتور محرکه اصلی استفاده میشود یک اشتباه بزرگ هست. در اینگونه خودروها مصرف سوخت شاید حداکثر 10 تا 15 درصد و آن هم فقط در شرایط خاص( در هوای معتدل و گرم و بدون استفاده از کولر) کاهش می یابد. استهلاک شدید این چنین خودروهایی و هزینه تعمیرات بالای آن و کاهش نامحسوس یا ناچیز مصرف بنزین جای توجیهی برای استفاده از اینگونه خودرو ها را نمیگذارند. در خانواده خودروهای هیبریدی فقط آن دسته از خودروهای هیبریدی توصیه میشوند که نیروی محرکه فقط موتور الکتریکی است و یک موتور بنزینی کوچک به عنوان شارژ کننده باتری ها در خودرو تعبیه شده است. این دسته خودرو ها بسیار کم صدا، با استهلاک کم و بسیار کم مصرف هستند. مصرف واقعی این دسته از هیبریدها حدود 2 تا 3 لیتر بنزین در 100 کیلو متر هست. متاسفانه در ایران از این دسته از هیبریدها اطلاعی وجود ندارد
وقتی نه معاون اولی که سالها وزیر صنعت بوده و نه معان برنامه ریز و نه وزیر صنعتی که رشته محیط زیست خوانده هیچکدام رشته فنی نیستند شناخت خودروی هیبریدی و انواعش سخته
قابل توجه تابناک. خودرو های هیبریدی برای کاهش مصرف سوخت ساخته شده اند و نه کاهش آلایندگی. آلایندگی یک خودرو را استاندارد یورو مشخص می کند خودرو بنزینی یورو ۵ آلایندگی اش شبیه هیبریدی یورو ۵ است و خودروی یورو ۶ الایندگی کمتری دارد چه هیبریدی چه بنزینی
این تنها مورد نیست.مسولان در همه موارد بی اطلاع هستند .و به دلیل داشتن شغلهای فراوان وقت مطاله ودریافت اطلاعات بروز را ندارند.مخصوصا این اقای سخنگو که برعکس ژست وگفتار عالمانه هیچ اطلاعاتی حتی اطلاعات عمومی ندارند.
از اینکه مطالب روشنگرانه منتشر می‌کنین متشکریم.
برای اینکه مسئول کشورم از سطح سواد داغونی برخورداره و با این سطح دانش داره کشور رو داغون میکنه ابراز شرم میکنم. کاش مسئولین با کفایت میومدن در راس تا شاهد پیشرفت کشور باشیم نه عقب گرد
البته ناگفته نماند صفر کرد تعرفه خودرو هیبریدی و برقی و حتی دادن تشویقی و تعرفه منفی باعث پاک شدن کشور میشه ولی از طرفی در خودروساز‌های وطنی(بخوانید کشتارگران جمعی ایرانیان) رو برای همیشه تخته میکنه و این بضرر این قشر تموم میشه که دولت داره بقیمت جون ایرانیان و بقیمت نابود محیط زیست ازش همایت کور میکنه (شایدم همایت با اگاهی)
اقای نوبخت زیاد تور جهانی نتفلیکس میبینند و گمان میکنند خودرو هیبریدی فقط همون سوپر ماشینها هستند که قشر خودشون سوار میشن انواع هیبریدی داریم حتی خودروهای تمام برقی مقرون به صرفه تولید شدن و دنیا داره استفاده میکنه نمونش شورلت فقط کافیه مرگ بر را کنار بگزارید و وارد کنید
واقعا کسی نیست که به دولت بگوید که این همه پول و هزینه از بودجه این مملکت میدهید به کارشناسان و مشاوران تا اطلاعات غلط به شما بدهند و اینقدر بی سواد هستند که نمی دانند که خودرو هیبرید اساسا برای استفاده از نیرو باطری در حرکت خودرو در ترافیک ساخته شده است و در تمام دنیا به این لحاظ مالیات و عوارض شهری نمیدهند و خریداران تشویق میشوند ، و جالب تر اینکه بر این مبنای غلط اطلاعات تصمیم گیری دولت صورت میگیرد ؟کسی در دولت سواد و دانش نداشت که بگوید اساس اطلاعات غلط است ؟
ایا بقیه تصمیم گیری های دولت هم بر این مبنا استوار است ؟ بر اساس اطلاعات غلط تصمیم گیری میشود و قوانین میگذارند ؟
واقعا جای تاسف داره که به همین راحتی و با اطلاعات غلط اقدام به افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی می نمایند.
ابله هانه تصور میکنید خودرو های هیبریدی تعرفه انها صفر شود این یک دام است اگر این طور است باید تعرفه همه خودرو های خارجی صفر شود چون بشدت کمتر الوده میکنند و کم مصرف میکنند دقت کنید بید در داخل دولت از خودرو های کم مصرف داخلی و برقی داخلی ابدا عوازض نگیرد و از پر مصرف عوارض بگیرد الان دلالان خارجی دارند اشک تمساح برای هیبریدی میریزند تا بازار خودرو ما را با ادا های انسانی بشکنند
وای به حال ما ملت که همچین کسانی برای ما و زندگی ما تصمیم میگیرن
خودرو های مرکب هم بی راهه است اینده با خودرو برقی است که چون ابتدای ان است بهتر است از این گردش تاریخی کشور حداکثر استفاده را بکند غربی ها نگرانند ما ب خودرو برقی که فن اوری ان شروع کار است تمام اشتقال زایی خودرو را از دست انها در اوریم ما بسرعت میتوانیم در ان سرامد شویم
واقعا متعجب شدم. این موضوع را پسر 12 ساله من هم میدونه که خودروهای هیبریدی از یه سرعتی به بالاتر بنزین میسوزونن واز اون سرعت پایینتر با برق کار میکنن. چطور ایشون نمیدونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسم برای سخنگوی دولت که اطلاعات غلط تحویل میدهد
قطع یقین سطح معلومات و مطالعات ایشان درزمینه علوم مهندسی و مکانیک بسیار پایین هستش. البته باید تحقیق کرد تا مشخص بشه ایشان مدرک شان رااز کجا وچگونه تهیه کرده؟
اگه کل دولت مثل ایشون در این زمینه ها معلومات دارن دیگه ...
یا نمی دونن یا مردم رو نادون فرض می کنن
واقعا این جماعت کجا درس خوانده اند؟ وقتی مسئولی که باید مشکلات آلودگی هوا رو حل کنه نمیداند خودرو هیبریدی در سرعت پایین با موتور برقی کار میکنه باید چه خاکی تو سر این مملکت ریخت؟
اینها خوب می دانند هیبریدی چطور کار می کند و لی چون حاکم هستند هنگام شب هم اگر بگویند روز است باید مردم بپذیرند
هیچکدام از دولمتردان در هیچ دوره ای قبول نمی کنند که اشتباه کرده اند و تصمیم خود را عوض کنند. برای لجاجت هم شده اصلا تصمیم خود را تغییر نمی دهند حتی به بهاء خیلی گزاف برای مردم م مملکت
ایشون و ... لای پر قو بزرگ شدن و فقط به فکر بوئینگ و ایرباس خریدن برای تفریحات خونوادگی خودشون هستن. شاید هنوز نمیدونن ماشین چند تا چرخ داره!!!
این گفته ها نتیجه مدارک کیلویی هستش
وای به روز دولتی که سخنگوش تااین حد بیخبر باشه.
یکی از بدبختیهای بزرگ ما ایرانیها این است که هیچ وقت نمیگوییم که در این مورد اطلاعی ندارم و همیشه در هر موردی اظهار نظر میکنیم که این خود نشان دهنده بی اطلاعی ماست.
وقتی انتصاب ها شایسته سالارانه نباشد، انتظار کار کارشناسی درست و در نتیجه مشاوره های صحیح را نداشته باشید. آقای سخنگو در انتخاب اعضاء تیم خود تجدید نظر کنید تا باز دیگر از این گاف ها ندهید.
یک جوک در فضای مجازی بود که حقیقت تلخی هم در جامعه ماست.مدیر خودروسازی از انباردار موجودی انبار را پرسید.انباردار گفت....صندوق عقب پیکان و درب جلو ۲۰۶ کاپوت جلو ۴۰۵ و اتاق پراید موجود است .مدیر گفت خیلی خوبه همه را سرهم کنید و رونمایی کنیم به نام شیلا و تیلا
وقتی مافیای خودرو انقدر قدرت داره بقیه حرف ها و دیتور عمل ها
دلیل این کار بسیار واضح است چون تمام ماشینهای روز دنیا مدل هیبریدی هم دارند. دولت یکبار سر واردات بی ام و "ای 8" سرش کلاه رفت . اینکار کرده است تا واردکننده ها نتوانند تعرفه بالا برای مدلهای لوکس را دور بزنند و احیانا از کیسه دولت دیناری برود. درد همه پول است کسی به فکر هوا و سلامتی مردم نیست.
این جماعت حتی زحمت دانشگاه رفتن هم به خودشون ندادن ... مدارک تحصیلی رو در منزل تحویل گرفتن!
احتمالا ساعت دکتر برخلاف ساعت ما معکوس میچرخه.
نوبخت مارو به عصر حجر نبر ... زود استعفا بده.
آقاجان پاشو بیا سوناتای هیبرید منو سوارشو یه چرخی بزن ... یاریس هم خواستی هست ولی خوب شاید از تیپش خوشت نیاد. ول کن این جلسات الکی رو ...
ببینید چه وزیر صنعت انیشتینی داریم که نوبخت و 5 تا وزیر که مدرک دکتری دارن رو اینطوری توجیه کرد افرین براین همه سواد وعلم در کابینه روحانی درود بر همه شما باید برای شما جایزه نوبل علمی صادر کرد با این مقدار اگاهی واطلاعات بر اریکه تصمییم سازی کلان کشور نشسته اید این به نوبه خود یک پدیده بی نظیر در جهان هست به همه شما دانشمندان تبریک میگم
از جماعت بنز سوار چه انتظاری داریم؟!
دیفتری بهتر است!
مدرسه «کامیونیتی» که به مدرسه آمریکایی نیز شهرت داشت، با مساحتی بیش از ده هزار متر مربع در مرکز تهران - خیابان مریضخانه، شمال خیابان مجاهدین(ژاله سابق)- واقع شده بود. این مدرسه را میسیونرهای آمریکایی مقیم تهران در سال ۱۸۳۰ میلادی- ۱۲۰۸ شمسی- تاسیس کرده بودند. این مدرسه که در آغاز به دانش‌آموزان آمریکایی و اروپایی که والدینشان در ایران ماموریت داشتند اختصاص یافته بود، به تدریج و از اوایل دهه ۳۰ به مدرسه‌ای برای فرزندان رجال و اقشار مرفه ایرانی تبدیل شده بود. مدرسه کامیونیتی در سال۱۳۵۷، سال پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به ۳۰۰ تن از دانش‌آموزان را که از فرزندان همان قشر مرفه بودند در خود جای داده بود.

در سال ۱۳۵۸ شهید رجائی مشاور وزیر آموزش و پرورش در دولت موقت بود و آقای اصغر نوروزی، رئیس‌منطقه ۱۲ آموزش و پرورش بود که مدرسه کامیونیتی در آن منطقه قرار داشت. نوروزی با استناد به مالکیت مدرسه که متعلق به دولت بود، اختصاص مدرسه‌ای با مساحت بیش از ۱۰ هزار متر به حدود ۳۰۰ دانش‌آموز از اقشار مرفه را در مقایسه با سایر مدارس دولتی که انبوهی از دانش‌آموزان را در فضایی کوچک جای داده بودند، ناعادلانه دانسته و خواستار انضمام آن به سایر مدارس دولتی شد. این تصمیم مخالفت شدید والدین و برخی از مسئولان وقت را به دنبال داشت و نهایتا قرار شد در جلسه‌ای با حضور شهید رجائی، اصغر نوروزی و جمعی از والدین دانش‌آموزان در این‌باره تصمیم‌گیری شود. در آن جلسه که برخی از سران نهضت‌آزادی نیز حضور داشتند، یکی از والدین که به نمایندگی از بقیه سخن می‌گفت، اظهار داشت؛ اگرچه امتیازات و امکانات این مدرسه بسیار بیشتر از سایر مدارس دولتی است ولی باید توجه داشته باشید که ما در اینجا دکتر و مهندس تربیت می‌کنیم که در خدمت مردم و از جمله همین دانش‌آموزان کم بضاعت قرار می‌گیرند! در این هنگام شهید رجائی پاسخی داد که برای همیشه در لوح تاریخ ایران اسلامی باقی خواهد ماند، اگرچه این روزها برخی از مسئولان از آن فاصله فراوانی گرفته‌اند. آن شهید بزرگوار گفت: اگر فرزندان این مرز و بوم از دیفتری و حناق بمیرند، بهتر است تا از عقده بمیرند و ناچار باشند در نظام اسلامی این فاصله طبقاتی را تحمل کنند! این مدرسه متعلق به دولت است و باید همه اقشار ملت از آن بهره ببرند، ضمن آنکه چه کسی گفته است فقط فرزندان شما استعداد دکتر و مهندس شدن را دارند و دانش‌آموزان محروم و مستضعف از این استعداد بی‌بهره هستند؟! کلام شهید رجائی که از ژرفای دل محروم‌نواز و عدالت‌خواه او بیرون آمده و بر زبانش نشسته بود، فصل‌الخطاب بود و... مدرسه آمریکایی کامیونیتی بازپس گرفته شد.
خبری از هموطنمون اقای ایرین اصل نیست که طرح خودرو برقیش با مالکیت د درد صدی و قیمت حدود سی چهل میلیون ده ساله تو هواست.در کارخونه اش هم پلم شده. از صدقه سر حضرات مدیران محترم. گویا قرار زمین سوخته از ایران باقی بمونه و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
پلمب
نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری ...
ادامه اخبار ...
اصلا چرا باید قیمت ماشین تو ایران با کشورهای دیگه انقدر تفاوت داشته باشه؟! یعنی واقعا کار درست اینه و همه اون کشورها دارن اشتباه میکنن؟ واقعا کسی از دولت جرات داره بگه که همه کشورها دارن اشتباه میکنن که قیمت ماشین رو یک سوم ایران میدن؟'
مشکل آقای نوبخت نیست بلکه مشکل افرادی مثل آقای نوبخت هستند که در راس کار تشریف دارند متاسفانه افرادی فاقد اطلاعات به روز و کارآمد . آقای نوبخت اشتباه کرده تو اون جلسه ای که در این مورد تصمیم گرفته فقط خود ایشون تشریف داشتند یا مدیران وزارت اقتصاد و صنایع و بازرگانی هم تشریف داشتند . اونها هم نمیدونستند یا خودشون رو به ندونستن زدن .
حکومتی که واسه نوع لباس - نحوه زندگی و حتی اینکه چه ماشینی بخرید تصمیم میگیره دنبال درست کردن مملکت نیست دنبال فراری دادن مردمش هست تا خودشون بمونندو این همه منابع که ازش سواستفاده بکنند .
ممنون از شفاف سازی و اطلاع رسانی تابناک.
واقعا اگر بعضی از افراد آگاه و خبرنگاران و متخصصین دلسوز و متعهد به داد این مردم نرسند و ایرادات و اشتباهات رو گوشزد نکنند، بعضی از مسئولین و دولتمردان، مملکت رو به فنا می دهند.
اقای نوبخت تادولت آقای روحانی رازمین گیرنکنه دست بردارنخواهدشدواقای روحانی وقتی متوجه خواهدشددیگه کارازکارگذشته.....اخه یکی نیس به من بگه توچیکاره ای نظرمیدی ؟؟ای بابا
اگه تتلو وزیر بود بهتر تصمیم میکرفت
اینها خوب می دانند که خودرو هایبریدی چطور کار می کند, اصلا چرا وارد کنیم؟! کشور ما با این همه نخبه نمیتونه بسازه یا نمیزارن بسازه ؟!یکی هم مثل جمشید آرین میخواد یه کاری کنه بلایی سرش میارن که جونشو برداره و از ایران بره!!!!
تابناك جون دلمون براي نظرسنجي هات تنگ شده
يه نظرسنجي در مورد تعرفه هاي خودرو بذار
تابی جون
چرا زحمات فرهنگستان را نادیده گرفتی
و در کل متن مقاله، هی از خودروی هیبریدی ( و نه خودروی دو نیییییییییییییرو) نام برده ای ؟؟؟؟؟
مجموعه عواملی که نشان می‌دهد نوبخت و همکارانش هیچ شناختی از خودرو‌های هیبریدی و مزیت‌هایشان ندارند که اگر داشتند، نه تنها تعرفه واردات این خودرو‌ها را افزایش نمی‌دادند، که می‌کوشیدند.....
دوستان عزیز بنده 22میلیون بصورت اقساطی رفتم پوله پراید دادم که مسافر کشی بکنم شکم زن و بچم رو سیر کنم هنوز پلاکش نرسیده ده جاش از جا در اومده.مسولین اگه این خودرو های خارجی را هزار برابر تعرفه نبندند منه احمق که نمیرم این اشغال های وطنی رو بخرم.قیمت پراید تو کشور ما برابر با قیمت یه تویوتا ژاپنی در کشور همسایه.
خودروهای برقی چون فیلتر ندارند.....باید ممنوع شود.....ما با ورود هرچیزی با فیلترش موافقیم
به نظر من بجای جلوگیری از ورود خودروهای گرانقیمت بگن خودروهای بالای چهل هزار دلار به شرط هیبریدی بودن بلامانع است و خودروهای زیر چهل هزار دلار هم اگر هیبرید باشد تعرفه گمرکی صفر
حسب اطلاع تجربه راندن خودروی هیبریدی مدل پریوس 2015 را درمسیر تهران به مرزن آباد و بالعکس با 5 سرنشین سال 1395 و مصرف حدود 5بنزین در مسیر رفت و حدود 3و نیم لیتر بنزین در مسیر برگشت را داشته ام.
حتی در برخی پیمایش ها در مسیر در سرعت بین 85 تا 105 کیلومتر برساعت هم نیروی محرکه خودرو از باطری ذخیره استفاده می کرد که این مهم درداخل خودرو و مسیر پیموده شده فیلم برداری شده است. حالا بفرمایند خودروی هیبریدی چرا باید باعث و سبب انتشار آلایندگی در هوا شود؟!!!! هدایت اقتصاد کلان کشور ما نزد این بزرگواران به کجا رفته است؟!! التماس دعای خیر
نگاه کن تروخدا اینا با این اطلاعات کم
معلوم نیست چه تفسیرهایی تا الان داشتن که تاحالا رو نشده
این فقط یکیش بوده
من گزارش رادنبال میکنم شما اسمتون بنویسد ماببینبم کی هست اقای نوبخت فقط به فکر جیب میخواد خالی کنه کسری وخشکسالی وغیرهرامیخوادازمردم بگیره غمی نداره شکمش سیر خدا نگااه میکنه
ضرر اقای نوبخت برا کشور بسیار بالاست انتظار میرود که البته از اقای روحانی این انتظار بی جاییست ولی خوب گفتنش ایرادی ندارد اگر خواست اوضاع اقتصادی مملکت رو درست کنه بهتره تیم اقتصادیشو و خصوصا اقای نوبخت رو برکنار کنه البته اگهاقای روحانی صدای مردم رو شنیده باشه که ظواهر امر میگوید نشنیده
شما كه به هر دليلي بالاخره اينكارو كردي، حداقل تو خط مطالعه كنيد كه آدم براي مملكت متاسف نشه
آقای نوبخت مردم دیگه فریب نمیخورند لطفا با معذرت خواهی از مردم این دندون طمع رو بکنید و فکر درامد از این روش با تکیه بر ناآگاهی مردم نباشید.
اقا نوبخت بهتر نبود كلا جلوي واردات خودروهاي بنزيني مي گرفتين فقط به خودرو هاي هيبريد و برقي اجازه ورود ميدادين تا اين اشغالي چيني وخوروهاي فرانسوي زير چهل هزار دلار افات جان مردم نشوند يا فقط به فكر پول دراوردن از واردات هستيد كاشكي دولت مردان ما به فكر خدمت به مردم بودن تمام مشكل ما تو اين مملكت اين كه دولت هاي ما نگاه تجاري دارن پول دروردن از خدمت كردن براشون ارزش بيشتري داره
در گرجستان اتومبيل تويوتا پريوس هيبريدي با تومان ما ٢٢ميليون تومان تاكسي بود
حال با سخن جناب نوبخت مي شود گفت يا مسئولين ما نادان هستند يا مسئولين گرجستان
به نظر شما كدام؟
وا مصیبتا
کاش اون بچه ده ساله که اومد برنامه رشیدپور واقعا مشاورت بود که ....
وقتی نوبخت میاد گزارش بده باید صدقه بدیم تا الان خبر خوبی نداده
جناب سخنگو کلاه خود را جلو بگذارید و قضاوت کنید ایا از کار خود راضی هستی چطور یک بازنشته در طول سالها بعد 31 سال خدمت حتی امکان مسافرت برای 30 کیلومتر از محل اقامت خود دور شود یک شب اقامت کند تاریخ قضاوت خواهد کرد
هرخودرو با کیفیتی که با تعرفه پائین وارد کشور شود رقیب جدی برای تولید داخل است بهانه برقی بودن است
من موندم از اين همه هوش و ذكاوت ؟؟؟!!!چطور شده كه غربيها اين دانشمند را تاكنون بخدمت نگرفتن؟؟؟!!!ايشان ماشاءالله در همه زمينه ها صاحبنظر است؟؟!!!بدبختي مملكت ما اين است كه مدبران ما ماشاءالله در همه زمينه ها اظهار نظر ميكنند يكي نيست به اين اقا بگويد كه ماشينهاي هيبريد بخاطر حراست از زيست محيطي طراحي و ساخته شده اند و موتور انها را ايران خودرو تامين نميكند كه سوخت بنزين را نسوخته به محيط زيست جاري سازد!!!! حالا ببينيد چطور ميشه ايشان را مجاب كرد كه ماشينهاي هيبريدي درمان الودگي شهرهاي بزرگ ماست كه ايشان همه در تخصيص بودجه براي اين امر رديفي باز كند؟؟؟؟!!!! چون با اين تفكر هيچ ابوالبشري را نميتواني پيدا كنيد كه بتواند ايشان را مجاب كند و اين هم يكي از بدبختي هاي دولتمردان ماست!خداوند همه ما را براه رأست هدايت كند و ما هم بتوانيم زير لواى ولايت حافظ ارمانهاي شهدا باشيم
توضیح: اطلاعات راجع به خودروهای هیبریدی بصورت کلی در محدوده اطلاعات عمومی هر شخص قرار می گیرد.
حالا دو حالت وجود دارد:
1- آقای نوبخت اگر در این خصوص اطلاعات ندارد و با سطح مسولیتی که دارد وای برما که چنین فردی برای مردمما تصمیم می گیرد.
2-آقای نوبخت آدم باسوادی است اما باید پرسیدچرا با حمایت از انحصار طلبی خودرو سازها و منافع آنها را اینگونه به جان میخرد.
مشکل بزرگ امثال نوبخت وروحانی باملت مظلوم ایران این است که حضرات طعم فقر و فلاکت را لمس نکرده اند وباگرفتن حقوقهای کلان وچند برابر بازنشستگان مدعی بهبود وضعیت اقتصادی فلاکت با بازنشستگان هستند درحالیکه 80درصد کارمندان زیر فشاراقتصادی در حال له شدن هستند وحضرات مدام وعده سرخرمنی وآمرهای دروغ ارایه میدهند
تازمانیکه افرادوافکاری چون نوبخت در دولت روحانی حاکم است پنج سال سهل است ده سال دیگر هم وضعیت اقتصادی بازنشستگان زیر خط فقر وفلاکت بهترنخواهدشد وهمین وعده های توخالی وسخنرایهای تکراری اونخنماشده روحانی ونوبخت ادامه خواهدداشت لذا رای دهندگان دیگر امیدی به دولت مدعی تدبیر وامید ندارند حضرات صرفا بفکر منافع خودشان ومقامات هستند که با گرفتن حقوقهای نجومی وچند برابر بازنشستگان همچنان وعده های دروغ خواهندداد
اظهارنظرنکردنشون اینقدر دردناک نیست که این اظهارنظر اینقدر دردناکه
به نظرم نمیتونه بی رودربایستس بگه که اجازه کاهش تعرفه رونداریم انگار مجبوره اینجور وبا اطلاعات غلط توجیه کنه
خودرو هاي برقي هم به علت تكنولوژي بالاي كه دارن بالا 40 هزار دلار قيمت داره پس اونهاهم نمي تونند وارد شوند دكتر
بنده خدا همه تحلیل هاش اینجوریه .....
بهش اطلاعات بدین
ببین کیا شدن مسئول؟؟؟؟؟؟
اينهم از مشكلات مضمن مملكت است كه حتي مقامات مسئول هم دفاع از نظر يا لايحه و يا قانوني كه درست نيست دفاع غلط و در مواقع فني و مهندسي بر مبناي اطلاعات اشتباه تصميم ميگيرند. لابد ايشان با پستي كه دارند از مشاوره يك كارشناس در اظهار نظري فني استفاده كرده اند. پس بهتر است عجالتاً اين كارشناس را از موضع مشاوره به خودشان معذور دارند چرا كه صلاحيت علمي و فني لازمه را ندارد. اما در مورد اتومبيلهاي هيبريدي. اولاً بايد در تعريف چگونگي شارژ باطري توسط موتور بنزيني و سپس استفاده از اين نيروي برقي ذخيره شده در باطريها كه علت كمتر شدن مصرف سوخت ميشود گفت كه يكسره غلط است. هر كس به فيزيك در پايه دبيرستان اشنايي داشته باشد ميداند كه اصل بقاي انرژى در تبديل صور مختلف انرژى به يك ديگر جاري و دست بالا را دارد. حالا اگر اصطكاك و ساير وعوامل كه در تبديل نوعي از انرژى به نوعي ديگر را كه معولاً تحت عنوان راندمان در نظر بگيريم طبق ان امكان انكه همه انرژى ناشئ از سوخت بنزين موتور بنزيني نصب شده در اتومبيل هيبريدي به باطريهاي منصوب در همين اتومبيل منتقل و تبديل شود وجود ندارد. به عبارت خيلي ساده جوري كه كارشناس مشاور مزبور هم شير فهم بشوند در هيچ سرعتي امكان اينكه اتومبيل هيبريدي با مثلاً ١٠ ليتر سوخت فاصله بيشتري را نسبت به اتومبيل عادي طي كند و باطريهايش هم شارژ و كمك بكنند وجود ندارد مگر انكه اصل كاركرد و توليد انرژى مازاد و چگونگي اين فرمايند كه عملاً بر عوامل كم كردن راندمان هم فائق امده باشد را بدانيم و بداند وسپس اظهار نظر كنند. اتومبيلهاي هيبريدي ضمن داشتن موتور بنزيني و باطريهاي قابل شارژ از تكنولوژي پيشرفته ديگري هم براي بال بردن راندمان و يا بربان ساده طي مسافت بيشتر با استفاده از سوخت ثابت برخوردار هستند. فقط يك مورد ساده كه قابل لمس براي همه باشد را به زباني ساده بيان ميكنم. همه وقتي در اتومبيل در حال حركتي هستيم متوجه شده ايم كه راننده با هر ترمزي ، نا خواسته سرنشينان به سمت جلو متمايل ميشوند. يعني نيرويي به همه و البته خود اتومبيل به سمت جلو وجود دارد( ظاهراً) . كه گاهاً با سرعت بيشتر اتومبيل و شدت ترمز اين نيرو نمايش بيشتري خواهد داشت. حالا فرض كنيد در اتومبيل هيبريدي شما يك سيستمي وجود داشته باشد كه بخش خوبي از اين نيرو( يا انرژى) را براي شارژ باطريها استفاده كند. نتيجه اين است كه با هر ترمزي باطريها كني بيشتر شارژ ميشوند. نتيجه بعدي اين است در اين روند اولاً در ترافيك شهري كه سرعت پايين و استفاده از ترمز بيشتر است شارژ باطريها نيز از نيرويي كه ربطي به مصرف إضافي سوخت ندارد بدست مي ايد. ثانياً اين انرژى كه تحت نام شارژ باطريها ذخيره شده ( و مجاناً و بدون مصرف سوخت اضافه بوده) در زمان لازم در اختيار اتومبيل هيبريدي قرار ميگيرد تا موجب طي مسافت بيشتر با استفاده از سوخت ثابت و نهايتاً صرفه جويي در سوخت و الايندگي كمتر و هواي پاك تر شود. حالا اگر اين فرايند مستوجب جايزه ( كمتر بودن تعرفه واردات ) نيست ولي اطلاعات غلط دادن به مردم توسط مقامي كه قاعدتاً اين موارد را بايد بداند وهن دروغگويي و وجود مصالح ديگري كه در نظرات مردم منعكس شده ميباشد.
وقتی ایشون گفتن برای این عوارض خروج رو گرون کردیم که ملت کمتر اون ور برن و ارز همراه کمتری ببرن شما تا ته قضیه رو بخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون!!!
اگر به طور متوسط روزانه هر اتومبيل وطني ١٠٠ كيلومتر حركت كند.١٠ليتر مصرف بنزين دارد.و هر خودرو هيبريد٣/٥ليتر يعني ٦/٥ليتر تفاوت
اگر يك ميليون خودرو فرسوده و بالآي ١٥سال به هيبريد تبديل شود
٦/٥*١٠٠٠٠٠٠=٦٥٠٠٠٠٠ شش ميليون پانصد هزار ليتر
٦٥٠٠٠٠٠*٠/٥ دلار =٣٢٥٠٠٠٠ قيمت فوب خليج فارس
٣٢٥٠٠٠٠*٣٦٥=١١٨٦٢٥٠٠٠٠ يك ميليارد دلار سالانه ،،به نفع مملكت 4500ميليارد تومان ناقابل
پاكي هوا هم اشانتيون
تمامی افرادی تظاهر میکنند که یک نفرش همین آقا باشد ،چون آنها را مردم می شناسند و کارد را به استخوان مردم ،میرسانند،
آقا خداوکیل یه سراتو۲۰۰۰مدل۲۱۱۷پلاک منطقه اروندخریدم۶۷تومن یعنی یه پیچ چرخش همه ماشینها داخلی می ارزه
خداوکیلی کل کلان شهرها را دود و آلودگی صوتی برداشته با این ماشین های پرمصرف و آشغال
همه ملت تا چند سال دیگه سرطان خون و ریه و...می گیرند.آهای سردمداران حکومت این چه کاریه دارید به سرملت میارید.چرا اینقدر باید سوخت مصرف بشه؟ چرا این ساختار را تغییر نمیدید؟
بلاخره سهام خجالت واریز شد. حالا من نمیدونم با 26هزار تومان ماشین شاسی بلند بخرم یا ویلای لب دریا یا یه برج تو تهرون شاید بشه هرسه شو خرید آخه 7ساله من منتظرش بودم . 7 سال بود که مسئولین وعده می دادند اصلا من به روحانی به خاطر این شعارش که سهام خجالت را می خواد به ملت بدهد رای دادم. روحانی یه بار در زمان تبلیغات وعده داد یه بار هم به خاطر اعتراض مردم بار سوم کی بشه خدا داند
یاد برره و افعال معکوس برره ایها افتادم .
این آسمان به ریسمان بافی ها فقط مغالطه است و بس همه میدانند باید منافع برخی تامین شود و بس و حال هرچه بر سر هوا و مردم آمد فدای سر آقایان . از اینگونه جوابهای آقای نوبخت در قضیه عوارض خروج هم سابقه داریم .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی