بازدید 41124
هزار و نود و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

دلیل حمله به دفاتر ائمه جمعه در حوادث اخیر/واکنش روحانی به سخنان دیروز رهبرانقلاب/داستان تیر خوردن همسر مرحوم هاشمی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:ادعایی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان/ادعای کشف اختلاس بزرگ در شرکت ملی نفت و فرار به کانادا/درخواست عارف برای بازدید از اوین/توبیخ مدیران صداوسیما شد بخاطر فیلتر تلگرام! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 10 January 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

تکذیب خبر نامه سید حسن نصرالله به رهبر انقلاب 

شبکه المیادین خبر ارسال نامه دبیرکل حزب‌الله لبنان به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.این شبکه به نقل از منابع موثق خود اعلام کرد که «اخباری که اخیرا در مورد نامه سید حسن نصرالله به رهبر انقلاب اسلامی ایران منتشر شده است، صحتی ندارد»./انتخاب

دلیل حمله به دفاتر ائمه جمعه در حوادث اخیر

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید این شورا اظهار کرد: وقتی برای ارائه گزارش خدمت رهبری رسیدم خدمت ایشان گفتم که امروز نماز جمعه، جریان عمیق، اصیل و سیاسی است؛ همه ائمه جمعه در صحنه حضور دارند و یک لشکر فرهنگی در خدمت ارزش های رهبری و نظام است.وی افزود: هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند بدیل نماز جمعه باشد. ائمه جمعه با وجود همه مخالفت هایی که با نماز جمعه می شود، حضور تاثیرگذاری دارند. در همین فتنه اخیر در ۱۵ شهر، به مصلی و دفاتر ائمه جمعه حمله شد. چرا امامان جمعه مورد هجمه قرار می گیرند؟ چون این ها مانند کوه ایستاده اند و مردم انقلابی را هماهنگی می کنند و در صفوف فشرده در برابر هجمه ها قرار می دهند./خبرگزاری دانشجو 

ادعایی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان

دادستانی آلمان اعلام کرد؛ شکایتی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی که در هانوفر تحت درمان است با ادعای ضد حقوق بشری دریافت کرده است. به گزارش رادیو آمریکا این شکایت از سوی فولکر بک، نماینده پیشین از حزب سبز تهیه شده‌است. روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز مدعی شد که دادستانی هانوفر در حال بررسی شکایت علیه آیت الله شاهرودی‌ است./آخرین خبر

ادعای کشف اختلاس بزرگ در شرکت ملی نفت و فرار به کانادا

یک فساد مالی گسترده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی مدیران وزارتخانه و ورود سازمان بازرسی کل کشور کشف شد.«انرژی امروز» نوشت: «ساعتی قبل خبری در برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی حوزه نفت منتشر شد مبنی بر آن که یکی از معتمدین مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت پس از اختلاس کلان میلیاردها تومان از بیت‌المال از کشور گریخته است. گفته می‌شود فرد اختلاس‌کننده گرین‌کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.این موضوع توسط مدیران اکتشاف شرکت ملی نفت مطرح و در ادامه پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور آغاز شده است. فرد متخلف که خزانه‌دار شرکت بوده، از سال‌ها قبل و در دوران دولت احمدی‌نژاد در این سمت حضور داشته و از همان زمان این تخلفات را آغاز کرده بود. با توجه به ابعاد تخلفات، منابع مطلع بعید می‌دانند این امر به شکل فردی صورت گرفته باشد و پای تیمی متخلف در میان نباشد.بنا بر اخبار منتشر شده، یک تیم از سیستم‌های نظارتی هم‌اکنون در حال بررسی میزان دقیق اختلاس از مدیریت اکتشاف نفت هستند. 

ادعای رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد 

مصطفی کواکبیان گفت: در روزهای گذشته قرار بود که تلگرام تعیین تکلیف شود اما کسی قولی مبنی بر اینکه تلگرام تا فردا رفع فیلتر شود به کمیسیون امنیت ملی نداد و من هم چنین چیزی نشنیدم.ابوالفضل حسن بیگی (عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد.در این خصوص دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، این ادعای حسن‌بیگی را تکذیب کردند. 

واکنش روحانی به سخنان دیروز رهبرانقلاب

رییس جمهور با استقبال از فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که حل مشکلات اقتصادی و تامین حقوق شهروندان دستور کار اصلی دولت است.حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تشکر از بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر، افزود: رویکرد اصلی دولت در لایحه بودجه سال 97 اشتغالزایی و حرکت به سمت ریشه‌کنی فقر مطلق است و پیرو تاکید رهبر انقلاب، مردم انتظار دارند که همه قوا و تمامی دستگاه‌ها و نهادها با همدلی و همراهی به تحقق سریع‌تر این اهداف و تامین مطالبات به حق مردم کمک کنند. رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی یک شبه پدید نیامده و عمدتاً ناشی از مدیریت نادرست در گذشته است، اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب متواضعانه خود را نیز مخاطب مطالبات به حق مردم معرفی می‌کنند، یعنی همه باید مسئولیت مشکلات را بپذیرند و با وحدت و همدلی ضمن مایوس کردن دشمن از توطئه، مردم را به شرایط کشور و آینده امیدوار و دولت را نیز در اصلاح و پایداری اقتصاد به نفع مردم یاری نمایند. 

داستان تیر خوردن عفت مرعشی

روزنامه وقایع اتفاقیه،مصاحبه ای را با عفت مرعشی انجام داده است که در آن به تشریح چگونگی نجات آیت الله هاشمی اشاره می کند.

در شما یک‌بار جان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را نجات دادید. ماجرای آن چه بود؟

این داستان به بعد از انقلاب برمی‌گردد؛ سال 58 بود، چند نفری هر روز می‌آمدند جلوی خانه ما و سراغ آقای هاشمی را می‌گرفتند. من هم ردشان می‌کردم. آشیخ‌اکبر یک روز به من گفت شاید کار واجبی دارند و بگو بیایند. من هم حرف‌شان را قبول کردم. وقتی وارد اتاق شدم سمت آشپزخانه صداهای عجیبی شنیدم. سریع به سمت اتاق آمدم و دیدم تفنگ جلوی آقای هاشمی گرفتند. هیچ‌چیز نفهمیدم، فقط دویدم، آقای هاشمی را روی زمین انداختم و چادرم را رویشان باز کردم. آنها شروع به شلیک کردند. مانع تیر به آقای هاشمی شدم. چند تیر به شکمم خورد. چند تیر هم پهلوی آقای هاشمی. کسی که محافظ آقای هاشمی بود، آمد و آنها را فراری داد. دیگر هیچ‌چیز نفهمیدم تا اینکه در بیمارستان به‌هوش آمدم. آنجا تنها سوالی که پرسیدم این بود که آیا آقای هاشمی زنده هستند یا نه. 

درخواست عارف برای بازدید از اوین

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای نمایندگان عضو مجمع 35 نفره استان تهران در جلسه با مسئولان سازمان اطلاعات استان این بود که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بازدیدی از بازداشتگاه اوین داشته باشند و در جریان مسائل و مشکلاتی که مطرح است، قرار گیرند./انتخاب

مخالفت شورای تامین تهران با برگزاری یک تجمع اعتراضی

شورای تامین شهرستان تهران با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران مخالفت کرد./فارس 

تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تعداد دانشجویان آزادشده این داشنگاه را ۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از دانشجویان طی دو روز آینده آزاد خواهند شد.دکتر مجید سرسنگی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: صبح امروز جلسه ای با سرپرست بازداشت شدگان در زندان اوین داشتیم و وضعیت دانشجویان بازداشتی مورد بررسی قرار گفت.وی در ادامه تصریح کرد: طی دیروز و امروز نیز دو نفر از دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند که با این حساب تعداد دانشجویان بازداشتی آزاد شده دانشگاه تهران به ۱۸ نفر رسید.معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: هنوز ۲۳ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در بازداشت هستند که امیدوار هستیم این دانشجویان نیز ظرف دو روز آینده آزاد شوند./ایسنا 

متدینین هم به صدا وسیما پشت کرده‌اند

صادق زیباکلام؛ استاد دانشگاه در روزنامه ایران نوشت: مردم بین آنچه در جامعه می‌بینند و آنچه صدا و سیما نشان می‌دهد، وحدت نمی‌بینند.پیامد اینگونه مواجهه با رویداد‌ها در کشور نیز روی آوردن مردم به شبکه‌های فارسی زبان خارجی می‌شود. صحبتم این است که نباید از این نکته گذشت که عملکرد صدا و سیما باعث شده این رسانه روز به روز مخاطبانش کمتر و به جای آن بازار شبکه‌های فارسی زبان خارجی رونق بیشتری پیدا کند. کار به جایی رسیده که دیگر امروز مخاطبان شبکه‌های فارسی زبان خارجی تنها مردم معمولی و منتقدان نیستند بلکه شوربختانه امروز بسیاری از طبقه متدین و به اصطلاح حزب‌اللهی نیز وقتی می‌خواهند بدانند در کشور چه می‌گذرد، به شبکه‌های خارجی رجوع می‌کنند./ایران

تذکر روحانی به رسانه ملی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تشکر از بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر و ضمن تقدیر از حضور پرشور و آگاهانه مردم و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی در حوادث اخیر، حفظ وحدت و انسجام ملی، آرامش و امید آفرینی را ضرورت پیشرفت کشور خواند و از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها خواست با حفظ هوشیاری، از نشر شایعات، تخریب و سیاه‌نمایی که خواست بدخواهان نظام و مردم است، خودداری نمایند و به وظیفه ملی خود عمل کنند. 

خرم‌آبادی: رفع فیلتر اینستاگرام خلاف قانون است

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مطلبی در کانال شخصی‌اش در پیام‌رسان سروش با اشاره به اینکه یکی از اعضای کانال سوال کرده اند: چرا با وجودی که اینستاگرام دارای میلیون ها محتوای مجرمانه علیه امنیت کشور و مقدسات اسلامی و غیر اخلاقی است دستور رفع فیلتر آن صادر شده است؟ آیا مراجع قضایی نمی خواهند از این اقدامات غیر قانونی جلوگیری کنند؟، در پاسخ نوشته است: «بله کاملا درست است, شبکه اجتماعی اینستاگرام در ظاهر امر یک شبکه اطلاع رسانی است. اما در واقع یک شبکه جاسوسی غیر قابل کنترل می باشد که میلیونها محتوای مجرمانه علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و محتوای غیر اخلاقی و علیه مقدسات اسلامی را منتشر می کند. دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: از سوی دادستانی کل کشور به مسئولین وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام شده و مسئولین امر باید پاسخگو باشند.

سرلشگر باقری: کشته‌های اتفاقات اخیر «مشکوک» هستند

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما حداکثر تحمل را در اتفاقات اخیر علیه اغتشاشگران داشتیم و سعی شد تا با صحبت کردن و نصیحت کردن جنبه‌های خطرناک تعرض کنترل و پیشگیری شود. همچنین موارد کشته‌هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است؛ چراکه تیراندازی‌های صورت گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است و در این رابطه موردی نداریم مگر اینکه به یک پادگان نظامی حمله‌ای صورت گرفته باشد که در همه دنیا مجموعه‌های نظامی در این مواقع موظف به دفاع از خودشان هستند./تسنیم

روحانی در مراسم یادبود هاشمی شرکت می‌کند

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور فردا در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شرکت می‌کند. محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا رییس‌جمهور در مراسم روز گذشته گرامیداشت آیت‌الله هاشمی شرکت نکرد، اظهار کرد: رییس‌جمهور دیروز نتوانستند بیایند ولی فردا در مراسم شرکت خواهند کرد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از این قرار بود رییس‌جمهور در برنامه روز گذشته گرامیداشت آیت‌الله هاشمی شرکت کند؟ بیان کرد: از رییس‌جمهور برای حضور در این برنامه دعوت کرده بودند ولی وی نتوانست به این مراسم بیاید./ایسنا

۱۵ تا ۲۰ دانشجو هنوز در بازداشتند

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر اظهار کرد: براساس صحبت‌هایی که با وزرای اطلاعات و کشور داشته‌ایم و بنا به دستور رئیس‌جمهوری دانشجویانی که تاکنون در بازداشت به سر می برند، در روزهای آینده آزاد خواهند شد.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس آمار موجود در کل کشور نزدیک به 130 نفر دانشجو در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده اند که از این تعداد حدود 15 الی 20 نفر هنوز در بازداشت هستند. غلامی با تاکید بر اینکه درخواست وزارت علوم آزادی دانشجویان بازداشتی در اولین فرصت ممکن است، به تعداد این دانشجویان اشاره کرد و گفت: براساس آماری که به من ارائه شده است در مجموع در جریان اعتراضات اخیر در کل کشور تعداد 130 نفر دانشجو بازداشت شده‌اند و براساس همین آمار در حال حاضر تنها 15 الی 20 نفر هنوز در بازداشت به سر می برند.

اگر فضای مجازی اصلاح نشود مشکلات حل نخواهد شد

آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بازجویان اغتشاشگران بیان کرده اند که اکثریت قاطع این افراد از فضای مجازی الهام گرفته بودند؛ پس نباید این مسائل را گردن یکدیگر بیاندازیم؛ امروز وقت این سخنان نیست؛ وقت اتحاد و انسجام است؛ وقت انتقاد منطقی و پیشنهاد اصلاح است و حرکتی غیر از این، نه مطابق با عقل است؛ نه مطابق با دین. او خاطرنشان کرد: بالاخره باید بدانیم اگر فضای مجازی اصلاح نشود، مشکل حل نخواهد شد؛ اینکه می گوید فلان پیام رسان را تا چند روز دیگر فعال می کنیم، اشتباه است؛ بنده سوال می کنم آیا فضای مجازی که تمام اختیار آن در دست دیگران می باشد، عاقلانه است که 15 هزار شغل در آن وجود داشته باشد؟ و هر وقت دلشان بخواهد حرکتی در آن انجام دهند؟/انتخاب

اکثر معترضان مشکل اقتصادی داشتند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا در 40 سال گذشته با تحریک اطرافیان، راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و آشکارا با این نظام مقدس دشمنی دارد. گلپایگانی تأکید کرد: اکثر کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، مشکل اقتصادی داشتند اما در این میان اقلیتی سوار بر موج شد که بنابر فرمایش رهبری حسابشان از مردم جداست. رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به «شعار نه غزه نه لبنان» که در اغتشاشات اخیر سر داده شد، گفت: اگر ما در سوریه و غزه نمی‌جنگیدیم، مجبور بودیم در خیابان‌های تهران بجنگیم. گلپایگانی خطاب به امامان جمعه ادامه داد: شما به‌عنوان امامان جمعه در هر نقطه‌ای که قرار دارید، لشکر فرهنگی عظیمی هستید که می‌توانید به‌کل کشور خط بدهید و مردم را به صلاح، درستی و تقوا راهنمایی و دعوت کنید./انتخاب

روزی احمدی‌نژاد حرف‌هایی می زند که هیچ ضدانقلابی نگفته

جسین مرعشی: دوستان در بعضی از نهادها یک احتیاطی نسبت به ایشان می‌کنند و تا جایی که امکان دارد با او مماشات می‌کنند تا حرف‌های بدتری را بر زبان نیاورد اما این را پیش‌بینی می‌کنم و شما هم آن را ثبت کنید. احمدی‌نژاد نیاز به هیچ سند و مدرکی ندارد و در زدن حرف ناحساب ید طولایی دارد. او به راحتی می‌تواند هر موضوعی را جعل کند و بگوید. روزی خواهد رسید که احمدی‌نژاد حرف‌هایی را به زبان بیاورد که هیچ ضدانقلابی نگوید./ایلنا

اعتراض قلعه‌نویی به خط خوردن شجاعی و عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها

امیر قلعه نویی: چرا مسعود شجاعی نباید در ترکیب تیم‌ ‌ملی باشد؟ چرا بانوان ما نمی‌توانند در استادیوم‌ها حاضر باشند. نام کشور ما، نامی زنانه است. چرا باید بانوان سوریه بتوانند در استادیوم حاضر شوند ولی بانوان کشورمان نه. 

جایی که ما هیچ اختیاری در آن نداریم، شغل‌ایجاد نکنید

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در اخبار آمده که 15 هزار شغل در فضای مجازی وجود دارد؛ سؤال می‌شود که فضای مجازی که اختیارش در دست دیگران است و ما هیچ اختیاری نداریم، عاقلانه است که شغل‌ها در آنجا ایجاد شود. ما می‌گوییم فضای سالم ایجاد کنیم؛ این امر امکان‌پذیر است . شغل و موارد دیگر را آنجا ببرید ، رسانه سالم ایجاد شود و استفاده کنیم ./باشگاه خبرنگاران 

احتمال بیست میلیون تومانی شدن وام ازدواج

رحیم زارع، درباره موضوع افزایش وام ازدواج گفت:یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس تسهیل شرایط ازدواج جوانان کشور است و در این راستا پیشنهادی به امضای نمایندگان مجلس رسیده تا وام ازدواج هر یک از زوجین بیست میلیون تومان شود. ان شاءالله پیشنهاد افزایش وام ازدواج در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی تبصره 16 لایحه بودجه مطرح می شود. برای پرداخت وام ازدواج می توان از منابع قرض الحسنه بانک ها استفاده شود چرا که براساس گزارش ها، حدود 200 هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جاری و پس انداز در اختیار بانک ها قرار دارد./ خانه ملت 

مردم یقین داشته باشند اگر خطایی نکرده‌اند مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند

محمد قمی نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار کرد: براساس قانون اعتراض اشکالی ندارد اما اخلال و اغتشاش در هر نظامی محکوم است، در رابطه با اتفاقات اخیر نیز  تعدادی از افراد بدون این که مشخص شود دانشجو یا دانش آموز هستند توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شدند و پس از این که مشخص شد این‌ها دانشجو یا دانش آموز هستند، آزاد شدند. اما در این میان افرادی هم بودند که اموال مردم خسارت زده و موجب خسران به مردم و بیت المال شدند،‌ بنابراین در هر نظامی اینگونه است که هر کسی اغتشاش کند و به بیت المال و مردم خسارت بزند باید غرامت بپردازد.مردم  یقین داشته باشند اگر مجرم نیستند و خطایی نکردند مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند  و همان‌طور که دیدیم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تعداد زیادی از کسانی که بازداشت شده بودند را آزاد کردند.

 شرط سعید جلیلی برای حمایت از دولت روحانی

سعید جلیلی اظهار کرد: سرکار خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان است که در بازدید اخیرم از این شهرستان متوجه شدم شخصی متدین، انقلابی و کارآمد است. وی علاوه بر تدفین 5 شهید گمنام و یک شهید اهل سنت مدافع حرم در این شهر، به بسیاری از حرف‌هایی که ما شعارش را می‌دهیم عمل کرده است.مثلا از همان سال 92 بنده گفتم که مسئولان به جای مدیریت از راه دور، باید در وسط میدان مشکلات را پیگیری و حل و فصل کنند و اصطلاحا «برو» باید جای «بیا» را بگیرد و از نزدیک دیدم که ایشان همینطور عمل می‌کند و به اداره‌های زیرمجموعه خودش اعلام کرده به جای اینکه بنشینید تا مردم پیش شما بیایند، این شما هستید که باید پیش‌قدم شوید و نزد مردم بروید و مشکلاتشان را جویا شوید تا آنها را حل کنید. هر کس در این دولت خوب و انقلابی عمل کند باید او را تشویق و از او حمایت کنیم.خبرآنلاین 

افزایش ۶ برابری قیمت پرتقال از باغ تا مغازه!

رییس اتحادیه مرکب‌کاران گفت: وضعیت تولید بسیار مناسب است و فراوانی محصول داریم اما دلالی شدید و نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت شده و پرتقالی که کیلویی ۸۰۰ تومان از باغدار خریده می‌شود در بازار مصرف بیش از ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. کشاورزان باید به خاطر کمبود نقدینگی هر کیلوگرم پرتقال را که برایشان ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود، روی درخت ۸۰۰ تومان بفروشند آن وقت این محصول به چند برابر قیمت به دست مصرف کنندگان می‌رسد. بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم پرتقال در مدت مشابه سال قبل 40 درصد ارزان‌تر به فروش می‌رسد./ایسنا 

سایه تخریب بر سر خانه نیما یوشیج

سپیده سیروس نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرده که خانه نیما یوشیج در محله دزاشیب تهران به دلیل نبودن اسناد ارتباط خانه با نیما یوشیج از فهرست آثار ملی خارج شده است. این اتفاق به دلیل شکایت مالکان بنا رخ داده و هر چند معاون میراث فرهنگی تهران گفته آنها اجازه تخریب این بنا را ندارد اما دیگر هیچ قانونی حامی این خانه تاریخی نیست. این برای چندمین بار است که مالکان بناهای تاریخی توانسته اند، ملک را از ثبت ملی خارج کنند و مدیران میراث فرهنگی نیز دفاع مناسبی از بناها نکرده اند. این خانه در منطقه یک و محله گران قیمت دزاشیب واقع شده و به نظر می رسد باید منتظر تخریب قریب الوقوع آن بود. در حالی ادعا شده که این خانه ارتباطی با نیما یوشیج ندارد که جز خاطرات ثبت شده، ده‌ها تصویر از زندگی نیما در این خانه موجود است./میزان 

توبیخ مدیران صداوسیما شد بخاطر فیلتر تلگرام!

 فرید مدرسی روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نوشت: عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صدا و سیما مجید آخوندی، معاونت سیاسی این سازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت، گزارشی ساختگی از "شادمانی مردم بخاطر فیلتر تلگرام" پخش کرده است. گفته‌اند در این توبیخِ اداری، رئیس صدا و سیما این گزارش را "نامتوازن، غیرواقعی و غیرحرفه‌ای" دانسته و توضیحات دیشب را در واکنش به اعتراض‌ها و تکذیب‌های مردم حاضر در گزارش را نیز "ناشیانه و عذر بدتر از گناه" خوانده است. این واکنش پس از آن صورت گرفته است که خبرگزاری صدا و سیما به مدیریت فردی به نام "مهرداد سیدمهدی" گزارشی درباره استقبال مردم از فیلتر تلگرام پخش کرده که در فضای مجازی و از سوی مردم به شدت مورد نقد و طعنه و تمسخر قرار گرفته است. دیشب هم گزارش تکمیلی پخش شده هم مایه اعتراض مسولان و مقامات شده بود که تاکیدی بود بر ساختگی بودن گزارش ابتدایی. 

وزیر ارتباطات تقاضای امان کرد

آذری جهرمی شب گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بدون شک هر زمان صحبت از توسعه سرویس‌های ایرانی می‌شود، همواره به حجم ریالی حمایت دولت از این سرویس‌ها توجه می‌شود و در این میان فراموش می‌شود که سرویس‌های بومی برای توسعه علاوه بر پشتیبانی مالی، نیازمند امان نامه‌ای در حوزه‌های قضائی و امنیتی هستند که در ظاهر دولت به تنهایی قادر به ارائه چنین تضامینی نیست. مایه خرسندی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه سیاست و فناوری احساسی صحبت نکرده و دنباله روی پروژه‌هایی که صزفا بر پایه شعار باشند نبوده است.  امان نامه‌ای که او تقاضا کرده نشانه این است که وزیر می‌داند هدف شعار  اینتر نت ملی و سرویس بومی نه حفظ امنیت ملی، بلکه کنترل امنیت داخلی است.  حفظ حریم خصوصی مردم و ازادی‌هایی که قانون اساسی در زمینه بیان و عقیده ارائه کرده است، با شبکه‌ای که وزیر این کشور در باره ان احساس خطر می‌کند نابود خواهد شد. این حرف وزیر جوان باید یک خواسته ملی تلقی و بر آن اصرار شود./ جامعه نو

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷۳
ساعتی قبل خبری در برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی حوزه نفت منتشر شد مبنی بر آن که یکی از معتمدین مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت پس از اختلاس کلان میلیاردها تومان از بیت‌المال از کشور گریخته است !!!!
حالا:
۱- چرا این فسادها بعد از گریختن کشف می شه!!
۲-وقتی بعد از گریختن دو هزاریتون افتاد که اسمش کشف نمی شه.
۳-ضمن خسته نباشید به مسئولین باید عرض کنم اگر هفته ای یکی از این اختلاسها و فرارها در جراید نشنویم کلی تعجب می کنیم.
۴-روحانی مچکریم
جناب مکارم! مشکلات کشور با رفع تبعیض و بی عدالتی و جلوگیری از اختلاس و قاچاق و اعتیاد و حیف و میل ثروت کشور در کشورهای دیگر حل میشود نه حذف فصای مجازی. آینه چون عیب تو بنمود راست ... خود شکن ٬ آینه شکستن خطاست.
آقای جلیلی انگار بین مردم بزرگ نشده!!!!یا که فکر میکند تازه مملکت داری شروع شده! واقعا درک نمیکنم صحبتهاشو و هرچند نسبت به روحانی خیلی بهتره
آیا اختلاسگر معتمد ،متدین بوده؟ گزینش فرد خزانه دار آنهم ار دوران ریس جمهوری نهم دهم و یازدهم ،و داشتن گرین کارت کانادا ؟ ، ابنها است که مایهٔ نا امیدی مردم میشود ،مردم دو دهه است ،افت نموده علت آن چیست ؟ هر روز فرد معتمد ی مبالغ هنگفت چند هزار میلیاردی اختلاس میکنند ،و از کشور خارج میشوند ،آیا اگر ایران دارای مناسبات بین المللی با سایر کشورها داشت باز این اتفاقات می افتاد؟ و صدها آیای دیگر ،،؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
شما فکر می کنید اراده ای برای دستگیری و بازداشت این افراد وحود دارد؟
تلگرام برای ما که بازه
ده بیس سال پیش که فضای مجازی بود همه چی اصلاح شده بود؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
نبود
چندین دفعه اینو گفتم. من برای کارم مالیات میدم و در صورت تخلف همه اطلاعاتم موجوده و براحتی نمیتونم در برم از پاسخگویی.
اما کسی که بر بستر اینترنت کار میکنه، مالیات میده؟ اگه نمیده یا هنوز قانونی براش نیست، این ظلم به منه!
اطلاعاتش موجود هست که در صورت تخلف جوابگو باشه؟!
اگه اینطوری نگاه کنیم به قضیه، مکارم بنظرم چیز بدی نگفته!
اموال عمومی که فقط سطل زباله نیست بااختلاس گران هم مبارزه کنید و از مردم میلیونی بخواهید به خیابان بریزند و شور انقلابی شان را علیه آنها نشان دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
احسنت .
اگر فضای مجازی اصلاح نشود مشکلات حل نخواهد شد
حاج آقا تا فرهنگ درست نشه فضای مجازی درست نمی شه. مگر تو کشورهایی که اینترنت پرسرعت دارند و بیشتر از ما در فضای مجازی فعال هستند این مشکلات وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دقیق! از کوزه همان تراود که دراوست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
دزد پروری را تمام کنید فضای مجازی هیچ تهدیدی برای شما نیست.
بازداشتیها که خودکشی میکنند و معتادند و سابقه خودزنی دارند کشته شدگانم که مشکوکند!!!!!! ما هم اصلا حالیمون نیست
مگر ایران چقدر پول داشت هرکی میرسه چند تریلیون برمیداره و میره
مردم و کشور نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
والّا منم در تعجبم که مگه چقدر بوده که این همه هم ازش اختلاس کردند !
جناب مکارم به جای اینکه دنباله اصلاح فضای مجازی باشند یه کم دنبال اصلاح بانکها باشند که موقع دیر کرد وام از نزولخواران هم پیشی میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
!!!ساعت خواب جناب
تنهاترین آیت الله که با اینترنت مخالف هست .در صورتی تمام کتابهای ایشان توی فضای مجازی برای دانلود هست . مگر مردم سال 57تلفن و ماهواره و اینترنت و تلگرام داشتند که باعث انقلاب شد . چرا نمیخواهید قبول کنید که زدن این حرفها روی اعصاب مردم هست بنظرم چقدر این حرفها نخ نما شده . حقیقتا من برای اخبار حال خواندن روزنامه با پول را ندارم که فقط تحلیل تکراری را بخوانم . دیگر برای دانستن هر چیز دیگر کتابخانه نمیروند احتمال دارد که من شغلم نوغانداری هست کتالش موجود نباشد . بایک سرچ مثل سرعت نور اطلاعات را از تمام جهان میگیرم . آیا ناراحن هستی که چرا من اطلاعاتم بالا میرود ؟ غصه خور نمیخواهم در ضمن چاپ کتاب و روزنامه جنگل را از بین میبرد ای خدا با چه زبانی بگویم . خدا بمن عقل شعور داده خودم بهتر میفهمم که در اینترنت چی درست هست و چی غلط هست حداقل اخبارش از صدا و سیما بهتر هست . زمانی کسانی با رای دادن زنان مخالف بودند آیا امروز همان نظر را دارند ؟
وقتی کسانی که این گونه فکر می کنند آیا امیدی به پیشرفت وآینده می توان داشت
دولت روحانی را وسط دریا بدون جلیقه انداختند بعد گفتند حالا شنا کن بیا بیرون . آقای روحانی با مدیران تفکر احمدی نژاد بخدا باور کن تو در کارت موفق نخواهی شد . چون مالکیت شرکتها چون مال خودشان نیست و مال بیت المال هست با ورشکستکی کشاندند چون اینقدر نیروی اضافه و سفارشی و بدون تخصص وارد حوزه صنایع کردند راندمان شرکتها پایین آمده است . اگر گروهی بگذارند یا صنایع را در بورس برای فروش عرضه کنید یا مدیران بدون تخصص را اخراج کنید . چون با باند بازی ولی بدون تخصص فقط با شعار تعهد سرکار هستند شرکتی را که من در آن کار میکردم آقای احمدی نژاد به کسی داه که با سن 35سال بدون سواد و بدون تجربه فقط با پول رانت و سفارشی بوده و اولین کاری که کرد سنوات 45روز کارکنان را به 30روز تغییر داد.و جدیدا شرکت را واگذار کرده چرا . چون وقتی اقتصاد خصوصی نباشد این مشکلات هست .
مردم شقه شقه شده اند این برای کشور سم است. هرکسی ساز خودشو میزنه برخی مسولین هم به نوعی بدشان نمیاید واز این اوضاع مشغول جاه طلبی هستند
چقدر ما فقیر سیاسی داریم که بخاطر آتیش گرفتن سطل زباله شهرداری جوانان کشورم را به باداعتراض میگیریم سطل زباله ارزشش بیشتر هست یا جان انسان ؟ اختلاس مهمتر هست یا شکستن شیشه بانک ؟
آمار خودکشی بازداشت شدگان در زندان طی 5 سال اخیر 0 نفر بوده - آمار خودکشی بازداشتی های اغتشاش اخیر 5 نفر بوده!

عجب!
حالا که برای دوستان محرز شده که روحانی اینکاره نبوده و نیست دنبال شریک می گردند. پدر آمرزیده کدام مدیر احمدی نژاد الان مسئولیت داره . دیگه حنای این کارها رنگ باخته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اكثر مديران از زمان احمدي نزاد هستند
متاسفانه عده ای از برخی مسوولین گرفته تا دیگران سالهاست فقط از فضای مجازی انتقاد می کنند اما راه حلی ارایه نمی دهند. آیا واقعاً نمی دانند راه حل چیست. من همیشه این موضوع در ذهنم بوده که چرا ما برای دیگرکارها میلیاردها تومان هزینه می کنیم اما برای توسعه و رشد فناوری های ارتباطی مانند پیام رسان ها سرمایه گذاری نمی کنیم و به بخش خصوصی کمک نمی کنیم. وزیر محترم ارتباطات در پیام خود بنوعی از این موضوع رمز گشایی کرده است. طبق صحبت ایشان بدلیل عدم ارایه تضمین های قضایی/ امنیتی از سوی برخی نهادها کسی برای سرمایه گذاری در این زمینه رغبتی نشان نمی دهد و دولت نیز پشتیبانی مالی در این خصوص را نتیجه بخش نمی داند. بدیهی است در چنین شرایطی چاره ای جز استفاده از پیام رسان های خارجی و مواجه شدن با برخی تبعات منفی آن نمی باشد.بنابراین آن هایی که دایم در خصوص برخی از آثار مخرب فضای مجازی انتقاد می کنند و یا فریاد می زنند بهتر نیست آن را ریشه یابی نموده و در جهت از بین بردن علل آن راه حل ارایه دهند و سفارش کنند. پیرو گفته وزیر محترم، آیا بهتر نیست تمام ارکان نظام فضای امن و راحت و بستر مطمئنی برای سرمایه گذاران این حوزه فراهم نمایند تا مردم نیز با اعتماد و خیال راحت بتوانند از پیام رسان های داخلی استفاده کنند و به فعالیت های سازنده خود بپردازند.
گفته شده که بدلیل فیلتر شدن تلگرام چند هزار شغل مختل شده که به معنی بیکار شدن چند هزار نفر می باشد، مقصر واقعی کیست؟ آیا مقصر تلگرام است و یا آن هایی که(شاید ناخواسته) شرایط هدایت مردم به سمت آن و سایر نرم افزارهای خارجی مشابه را فراهم نموده اند؟
اقای زیبا کلام گوش شنوایی برای حرفهای شما در مورد صدا وسیما .وجود ندارد تقلای الکی نکن .تگاه کتبد روزهاب اول اغتشاشات خرفهای مطهری را ده باراز متابع مختلف خبری صدا وسیما پخش کردند چون می دانستند حرفهاب مطهری را مردم بهتر از دیگران قبول دارندکه در حالت معمولی حرفهای او همیشه سانسور است یا فردی در شیکه چهار میارند که تمام مسولین زیر سوال می یرد اینها ایتطوری اجازه می دهند بقیه هم حرف یزنند این فضا براحتی بدست نمی اید
مستعار ارژنگ لطف کن یه جستجوی کوچولو در مورد واگذاری شرکتهای نیرو در جزایر ایران توسط دولت احمدی نژاد جنابعالی بفرمایید بعد متوجه خواهیید شد . واگذاری کارخانجات فقط با پول عرصه و عیان فقط قیمت ساختمانهای مسکونی کارکنانش را هم ندادند چه برسد به قیمت خود کارخانه
اقاي مكارم با فضاي مجازي مخالف هستند چرا كه شغلهايي ايجاد ميكنند كه كنترلي بر انها ندارند. تقريباً و يا تحقيقاً همه مرتبطين با ورزش موافق و حتي خواهان أزادي ورود زنان براي تماشاي مسابقات هستند ولي عده اي كه شايد اصلاً و هرگز تن به هيچ نوع ورزشي نداده اند و پايشان تا به حال به هيچ ورزشگاهي نرسيده مخالف. هيچكس از اغتشاشات و اغتشاش گران حمايت نميكند ولي نماينده مجلسي ميگويد اگر به أموال عمومي و اشخاص خسارتي نزده ايد معترض خوب هستيد و نميداند كه صرف اعتراض جمعي در كشور جرم است . اقاي جليلي حمايت از رئيس جمهوري را با طرز عمل يك فرماندار زن در شهري كوچك مشروط كرده كه اتفاقاً اگر اداره شهري سيستماتيك باشد، رويه اي غلط است. فرض كنيد مثلاً فرماندار تهران كه نه فرماندار ساوه بخواهد همون كار را بكند اصلاً عملي هست؟ مقام مسئولي اصلاً تلگرام را لانه فساد و جاسوسي ميدونه . رئيس ستاد ارتش كه انصافاً فهيم هستند تير خوردن از پشت و كشته شدن چند نفر در اعتراضات و اغتشاشات اخير را مشكوك ميدونه و توضيحاتي ميده كه البته همه قبول دارن به هر پادگاني حمله مسلحانه بكنين بايد منتظر واكنش باشيد. رئيس صدا و سيما به علت خبر نا درست و غير حرفه اي معاونش را توبيخ ميكنه و اعلام هم ميشه بدون اينكه بخواهد توضيحي در موارد قبلي بدهد.
اقای مکارم مگه مردم با اینترنت و تلفن و موبایل و تلگرام انقلاب کردن اخه؟بقول اون اقا کتابهای شما همش تو اینترنته ایا این بده؟
تابناک!!!؟؟؟ اول تکلیفت را معلوم کن یکی به نعل می زنی و یکی به میخ!!!!
پاسخ ها
سپرده گذار کاسپین
| Germany |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مثل همه ما مردم ایران ، تابناک هم گیج و سردگم شده است
خدا را شکر که همین قدر از فضای مجازی فهمیدم که سهم هر نهاد از بودجه کشور چقدر هست . چون سالها تو ذهنم بود . بنابراین کسانیکه نمیخواهند این فضا باشد فقط فقط میخواهند جوانان امروز مثل مردم 80سال پیش زندگی کنند . هر چیزی که آنها میپرسیدی میگفتند ما نمیدانیم . اما در شرایط جدید امروز خودم میخواهم همه چیز دنیا و اتفاقات را بدانم آیا جرم هست ؟ آدمهای 90سال میگویند چرا جوانان سرسان به گوشی هست در جواب باید گفت سرم تو گوشی باشد بهتر از گوش دادن به غیبت دیگران هست بهتر از حرف زدن به دیگران هست . بهتر از این هست که در مورد فقط دیگران نظر بدهییم ولی اگر کسی عیب ما را گفت ناراحت بشویم . آقایان معلمین اخلاق مردم تشنه راستگویی میگردند شما آدرس اشتباه میدهید که برو دزد بگیر در رفت .. غصه خور نمیخواهم . هر کس بار گناه خودش را بدوش میکشد . دیگر درس اخلاق فایده ندارد چون هر کسی نصیحتم کند اول میبینم چقدر در رفتار و کردارش صداقت دارد . آیا عمل میکند ؟
در شهر ما اینقدر زباله و آشغال که هر روز بالغ بر صدها تن بسمت جنگل های بالا دست شمال حمل میکنند که بخاطر نداشتن بازیافت و زباله سوز و کمبود بودجه در حال نابودی هست و لذا با انباشته شدن پی در پی زباله که مثل یک کوه بزرگ در آمده و حرکت تدریجی دوباره آن به سمت دریا مثل کوه بر سر شهرها خراب خواهد شد چرا بودجه کشور در این سمت خرج نمیشود ؟
اگر تلگرام فیلتر شود دیگر شاهد اختلاس نخواهیم بود؟!فقرو بیکاری و فساد .. ریشه کن خواهد شد,خاوری را باپولهای دزدیده شده برمیگردانند,چرا ادرس غلط می دهید؟!مشکل کشور ضعف مدیریت شدید در تمام ضمینه ها است و هیچ ربطی به تلگرام ندارد,نان مردمی که در این فضا کار میکنن با استدلال هلی غیر منطقی اجر نکنید
تابناک به نظر می رسد که فقط به دنبال جذب مشتری هستی نه خبرسانی و آگاهی بخشی
مرگ بر امریکای دروغگو، مرگ بر غرب منحرف . فقط ما خوبیم . فقط ما شیک و مجلسی هستیم و به صحبت این رسانه های اجنبی گوش ندهید. ما ایرانی ها تکیم چون بانمکیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مرسی
تمام مشکلات را و فرافکنی ها را یک مرگ بر اولش بگذارید
به تاریخ میپیوندد
مرگ بر.......
رئیس جمهور اگه راست میگه باید آقای آخوندی رو برکنار میکرد که به صراحت به مالکین توصیه میکنه 10% بکشید رو قیمت املاک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
برادر پيمان نمي شود چون سهمش است
تابناک جون...
یادته دومین روز تظاهرات مردمی ، یک غبغبی تو گلو انداخته بودی و با فیس و افاده گفتی که اگه این تظاهرات تو کشور های عربی بود ، الان فلان شده بود و بهمان...‌؟
یادت میاد ؟
خواستم بگم هم اسم خارجی و عوامل نفوذی روشون گزاشتن و هم دشمن اسلام و پیامبر و ایرانشون کردن .
حتی یکی نیست یه آمار صحیح از دستگیر شدگان بده .
این وسط اگه صد نفر هم به خونشون بر نگرده ، هیشکی ازش خبر نداره و گردن نمی گیره .
صرفا جهت یاد آوری بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
احسنت . مرحبا .
جانم فدای رهبر...ملت ما در شعب ابیطالبیم.برای داشتن رهبر،انقلاب و ارمانها به پاخاستیم نه یه جو ارزن بی ارزش دنیا.اینقدر گشنه ایم نداریم بدبختیم برای چیست؟شاسی بلند میخواهید؟به خدا نتیجه ثبر در برابر این مشکلات هزار مرکب بهتر از بی ام و شاسی بلند در ان دنیاست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام
این را هم در نظر بگبربد که به گفته حضرت علی علیه السلام از دری که فقر بیاید از همان در ایمان خارج می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بله ، هزينه زندگي در نيويورك رو ميديم اما مانند شعب ابيطالب زندگي ميكنيم
"آیت الله مکارم شیرازی گفت..."
حضرت آیت الله فرق شما و دولتمردان با خارجی ها در این است که آنها سرویس رایگان واقعی به شما میدهند در قبال رشد خود و در کشور ما برای بی کیفیت ترین سرویس ها ، اولا باید پول داد تا ساماندهی (کنترل) شد
ثالثا این 15 هزار شغلی را که میفرمایید بخاطر بسته بودن امکانات داخلی و خود تحریمی ها و مجوزها و هزینه های سربار ( پول زور) رو کردند به خارجی ها ، حالا یک روز تلگرام روز دیگر مثلا وی چت و ... و این مسئله باید باعث شرم سیاست گذاران باشد .
اختلاس ها دیگر شبیه سرماخوردگی همه گیر شد وقتی در یک دانشگاه ازاد نه چندان بزرگ در یک شهر خوزستان چند میلیارد اختلاس کنند بعد هم نگذارند رسانه ای شود چه انتظاری است که در شرکت نفت اختلاس نشود .
اقاي مكارم با افشا شدن اسامي بدهكاران بانكي مخالفند؟
خرم‌آبادی: رفع فیلتر اینستاگرام خلاف قانون است

به لطف انواع و اقسام فیلترشکنها و پراکسیها نه تنها تلگرام بلکه دسترسیمون به خیلی چیزای دیگه هم ممکن شده
بودجه هایی که مراکز فرهنگی میگیره باعث فقر و بیکاری. شده.
جناب مکارم هزینه کردن برای خارجیها از جیب ملت که بعدش معلوم نیست کجا می‌روند درسته
چرا فقط افرادمورد اعتماد اختلاس می میکنند وبراحتی ازمملکت خارج شده وله کانادا میروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مقر سرانشان کانادا است.
شما تیتر اشتباه زدید مگر کسی از آقای جلیلی حمایت خواسته . ایشون بدون شرط هم لازم نیست به دولت کمک کند زیرا وضعیت فعلی این کشور حاصل کار همفکران ایشان در دو دلت و در 8 سال وفور منابع مالی کشور بوده است.
شما فساد ،اختلاس،دزدی، بی عدالتی روکنار بگزار وشفاف سازی کن وبا مسئولین فاسد مبارزه کن ،دراین صورت فضای مجازی هیچ تاثیرمنفی درمردم ندارد.این فضای مجازی درتمام کشورهای دنیا هست.چرا درهلند،دانمارک،فنلاند،وغیره این فضای مجازی اغتشاش ایجاد نمی کند؟متاسفم ازاین دید مسئولین
آقاي روحاني 5 سال است مشكلات را به گردن دولت قبلي مي اندازيد شما 5 سال است چه كار كرديد؟ به مردم بگوييد
تلگرام براي مردم بد است يا براي آقايون؟ مردم كه با تلگرام مشكلي ندارن پس شما با فضاي مجازي مشكل داريد. لطفاً براي مردم تو كوچيك ترين مسائل زندگي نسخه تجويز نكنيد
جناب اقای مکارم فعلا که همین فضای مجازی که توش 15 هزار شغل هست را خود ما بسته ایم چطور انتظار داریم مردم به شبکه های داخلی اطمینان کنند که اینقدر راحت و بدون احساس مسولیت دستور به بستنش میدهند و سرنوشت کسب و کار مردم براشون اهمیتی نداره .
یعنی میاد به روزی تمام اختلاسگرای ژن برتری رو گردن بزنن؟ دق کردیم از بس بردن و حرص خوردیم به قرآن.
به مسئولين محترم نظام پيشنهاد دارم طبق نظر رهبر فرزانه مان مشكلات مردم را كه بيشتر در حوزه اقتصادي است حل كنيد تا بيگانگان از اين روزنه وارد نشوند !!!!!!!
«الْحَسَنِ بْنِ مُنْذِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: ثَلَاثَةٌ لَا تُقْبَلُ لَهُمْ صَلَاةٌ- عَبْدٌ أَبَقَ مِنْ مَوَالِيهِ حَتَّى يَضَعَ يَدَهُ فِي أَيْدِيهِمْ- وَ امْرَأَةٌ بَاتَتْ وَ زَوْجُهَا عَلَيْهَا سَاخِطٌ- وَ رَجُلٌ أَمَّ قَوْماً وَ هُمْ لَهُ كَارِهُونَ»
امام صادق علیه السلام فرمودند سه گروه هستند که نمازشان قبول نیست یکی عبدی که فرار کرده است تا زمانی که به نزد مولایش برگردد گروه دوم زنی که همسرش از او ناراحت است و سوم مردی که راهنمای جمعیتی باشد در حالیکه آن جمعیت دوست ندارند وی راهنمای آنها باشد

صاحب جواهر می فرمایند این روایت به حد تواتر رسیده است.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه من شخصا ایشان ومرحوم پدرشان را میشناسم مردمان خوبی هستند ولی مسول این جایگاهها بایستی کسی باشد که ائمه جمعه محبوب مردم را انتخاب کنند بعضی از ائمه جمعه مشمول روایت فوق میشوند مرحوم آیت اله اراکی بزرگ ومرحوم آیت اله منتظری از قبل انقلاب نماز جمعه اقامه میکردند و بعداز انقلاب نماز جمعه های مرحوم آیت اله طالقانی هنوز حلاوت وجذابیت آنها در ذهن مومنین باقیست
مادر و دختر بچه 8يا 10ساله ار بكسهاي زباله ته مانده هاي غذا را براي سير كردن خودشان ....
2

پادشاه نازنین عربستان به هر یک از ملت خود ماهانه به پول ایران 8 میلیون تومان یارانه میده. از این ماه هم که 267 دلار حقوق ها رو اضافه کرده.
نکته ی مهم اینجاست که ساختار اقتصادی چقدر باید درست باشه که هیچ مشکلی را با خود همراه نکنه.
شما فرض کنید که از ماه بعد یارانه ایرانی ها دو برابر بشه. اقتصاد مملکت چه شود.!
ساختار نداریم نه ساختار اقتصادی نه ساختار فرهنگی و نه هیچی چیز دیگه.
حالا یکی میگه ما از امریکا نمی ترسیم از کشور و منطقه بیرون کردیم.
سال 88 دربازداشتگاه ها بعلت تنگی جا ، بیماری مننژیت شایع شده بود . انگار فضا بزرگتر شده ، دیگه کسی از مننژیت نمیمیره
چرا بعضی آقایان بازنشسته نمی شوند؟!!!بعضی از ادارات مراجعه می کنیم طرف به اندازه عمر بابام سابقه کار داره.... خوب اگر بازنشسته می شدند حداقل یک سوم جوانان مشغول کار می شدند....
بازهم مسامحه، آیا در موضوع اختلاس فقط شخص اختلاس کننده مقصر است؟ یا عوامل دیگر دست دارند اگر در اولین اختلاس تمام اطرافیان را مجازات می کردند امروز ب - ز یا همان بابک زنجانی راست ومستقیم روبروی قاضی دادگاه نمی گفت - پول خودم بوده هرطور دلم خواست خرج می کنم.برای این اختلاسها صبر مردم دیگه تمام شده ...................................
فضای مجازی به این علت حرامه که اختلاسها و دزدی ها و خرج کردن های بی. جای مسولان رو به اطلاع عموم میرساند و خبری پشت پرده نمی ماند
ریشه های گرانی بانکها می باشند یا سرمایه گذلری دراملاک ومستغلات میکنند و یا در بانک مرکزی سکه را به مزایده می گذارند وباعث افزایش نرخ سکه در بازار می شوند.چی کسی مسئول است.فریاد- داد- بیداد-هوار
با توجه به اختلاس های بزرگی که الان صورت می گیره و غالبا هم به بیت المال برنمی گرده دیگرچه می توان گفت؟
آقاي وزيرتلگرام را فيلتر كردي احسن بقيه رسانها را هم فيلتر كن ما كه در قرن 21 زندگي نمي كنيم مگر زمان عمر ابو بكر اينها بودند كه حالا باشند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی