بازدید 3531
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

وزارت راه قیم مردم نیست/ مردم خودشان باید اقدام به ساخت مسکن کنند

آخوندی گفت: دولت، مردم و تمامی ساكنین محلات باید بر كشیدن خط بطلان بر تصمیمات و سیاست‌های گذشته اقدام كرده و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.
کد خبر: ۷۶۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 02 January 2018

آخوندی گفت: دولت، مردم و تمامی ساكنین محلات باید بر كشیدن خط بطلان بر تصمیمات و سیاست‌های گذشته اقدام كرده و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه 100 واحدی در محله تاریخی سیروس (منطقه 12 تهران) در بخش جنوبی محله؛ امروز کنلگ زنی شد.

وزارت راه قیم مردم نیست/ مردم خودشان باید اقدام به ساخت مسکن کنندعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه تغییر رویکرد برای محله های تهران مهمترین اهداف ما در حوزه راه و شهرسازی به شمار می رود، اظهار کرد: بارها به بحث کالایی شدن مردم در ایران، سوداگری شهری و شهرداری تجارت محور تذکر داده بودم. خوشبختانه با کنلگ زنی این پروژه بخشی از نگرانی های من برطرف شد.

وی در ادامه افزود: ایجاد محله ای در قدیمی ترین محله تهران بخشی از فعالیت های این حوزه به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متاسفانه بخشی از محلات ایران با خرید و فروش تراکم دچار دست خوش تجارت شده اند و ما شاهد هستیم که تمام محله های تهران صرف تراکم فروشی شده است ولی با اجرای این پروژه شاهد افزایش کیفیت زندگی در این حوزه خواهیم بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به دنبال ارتقای کیفیت زندگی مردم هستیم، گفت: باید با اجرای چنین پروژه هایی بتوانیم کیفیت زندگی را در بین مردم ارتقا دهیم.

وی با بیان اینكه این اقدام آغاز یک تغییر نگرش در شهر و طراحی شهری است، افزود: دولت، مردم و تمامی ساكنین محلات باید بر كشیدن خط بطلان بر تصمیمات و سیاست‌های گذشته اقدام كرده و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.

راه اندازی صندوق پس اندازی یکم، سودآوراست

وزیر راه با تاكید براینكه باید بار دیگر به هویت ملی خود در ایران باز گردیم، گفت: به واقع شهر باید جایی برای گفتگو، نفس كشیدن، لذت بردن از ارتباط با همسایگان و برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی باشد. باید مكانی باشد تا ساكنان آن بتوانند از حال یكدیگر باخبر شوند و این اقدامی است كه به طور قطع از سوی دولت اجرا نمی‌شود، بلكه باید ضمن سیاست‌گذاری از سوی دستگاه حاكمیتی توسط مردم و خود شهر اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما قیم مردم نیستیم، گفت: مردم خودشان باید اقدام به ساخت مسکن کنند و تغییر نگرش را به صورت جدی پیگیری کنند و ما هم در این تغییر نگرش همکاری خواهیم کرد.

آخوندی توضیح داد: وضعیت این محله ها شایسته مردم نیست و باید با ایجاد جریانی در این محله ها هویت خودشان را پیدا کنند.

به گفته وی؛ راه اندازی صندوق پس اندازی یکم و ساخت این واحدهای مسکونی از جهت اقتصادی بسیار سودآور است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگرچه در این طرح متراژ واحدهای مسکونی کاهش می یابد ولی با افزایش کیفیت واحدهای مسکونی می توانیم به سودآوری بسیاری دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: نباید به محلات تاریخی و فرهنگی ایران بافت فرسوده بگوییم زیرا این واحدها منزلت اجتماعی را بسیار کاهش می دهد و ما باید بتوانیم با محله سازی منزلت اجتماعی را افزایش دهیم.

وی در خاته یادآور شد: باید با بازآفرینی شهری و نوسازی واحدهای مسکونی کیفیت زندگی را در این حوزه ها افزایش دهیم.

نوسازی 66 هزار هکتار بافت فرسوده تا پایان برنامه ششم/ ارتقای کیفیت زندگی باید در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه صد واحدی محله سیروس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه آغاز یک جریان تغییر نگرش در حوزه شهرسازی به شمار می‌رود، گفت: باید به جای ساخت و ساز در خیابان‌های تهران به مرکز شهر بازگردیم، زیرا تمامی موقعیت فرهنگی و اجتماعی ما در درون شهرها قرار دارد.

وی در ادامه افزود: هدف از اجرای این پروژه ارتقای کیفیت زندگی و کاهش تراکم در بافت‌های فرسوده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه با افزایش تراکم و برج‌سازی در محله‌های قدیمی تهران خفگی ایجاد کرده‌ایم و این موضوع در محله سیروس بسیار مشهود است.

آخوندی اظهار کرد: ما به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و افزایش منزلت اجتماعی در محله‌ها هستیم و در این پروژه تراکم 120 درصد در 10 هزار مترمربع واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در کنار این ساخت و سازها مجتمع‌های روبنای مانند مدارس، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های تجاری همزمان با ساخت این واحدها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سعی کرده‌ایم در این پروژه معماری ایرانی و اسلامی را همزمان با آپارتمان نشینی به سبک قدیم تلفیق کنیم.

وی با بیان اینکه باید از جریان سوداگری که در بخش تراکم فروشی وجود دارد؛ دور شویم، گفت: باید سعی کنیم حقوق شهروندی و مردم را با فروش تراکم از بین نبریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 25 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف ایران نوسازی خواهد شد، گفت: طبق برنامه ششم توسعه 66 هزار هکتار بافت فرسوده در شهرها وجود دارد که باید نوسازی شود به طوری که اگر برای هر هکتار صد نفر در نظر بگیریم، در نتیجه 6.6 میلیون نفر می توانند در واحدهای نوسازی شده ساکن شوند.

آخوندی تأکید کرد: ظرفیت خوبی برای جمعیت پذیری در شهرها ایجاد شده و باید از ساخت واحدهای مسکونی در خیابان‌ها به سمت نوسازی در بافت‌های فرسوده برویم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی