بازدید 2444

مکرون: برجام قابل تغییر نیست

کد خبر: ۷۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 19 December 2017

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در دیدار ابوالقاسم دلفی سفیر کشورمان با وی و تقدیم استوارنامه گفت: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

به گزارش ایرنا رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در دیدار سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران با وی و تقدیم استوارنامه با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرانسه بدنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است.


مکرون با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای موافقت نامه هسته ای گفت: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.


وی با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی برگفت و گو با همه طرف ها اظهار داشت : فرانسه مایل به گفت و گو با ایران در خصوص تحولات منطقه ای بوده و از روابط خوب بین وزارتخانه های دو کشور خرسند می باشد.


سفیر ایران در فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری های سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و علمی بعد از برجام اظهار داشت: به دنبال سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضا شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام های بلند در زمینه ارتقای مناسبات ایران و فرانسه مهیاست.


دلفی با تشریح مواضع ایران در قبال تحولات منطقه گفت: ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفتگو تاکید داشته و با هر گونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.


سفیر کشورمان با اشاره به روند مثبت رایزنی های دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای، آثار این رایزنی ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار