بازدید 2577
اقتصاد در گذر زمان

از ارائه لایحه تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مجلس تا انفجار لوله نفت گچساران به خارک

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.  
کد خبر: ۷۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 18 December 2017

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 آذر ۱۳۳۱، لایحه تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به قید دو فوریت به مجلس داده شد.

27 آذر ۱۳۴۶، وزیر نفت عربستان سعودی و نمایندگان پنج کشور دیگر تولیدکننده نفت که عضو اوپک بودند، به تهران آمدند و مذاکرات خود را در زمینه لغو بهره مالکانه آغاز کردند. همچنین در این روز، دولت ایران دویست هزار راس گوسفند از ترکیه خریداری کرد.

27 آذر ۱۳۵۲، لایحه تعدیل و تثبیت مال ‌الاجاره ‌ها تقدیم مجلس شد.

27 آذر 1354 ، جمشید آموزگار وزیر کشور، اظهارات هنری کیسینجر وزیر خارجه آمریکا را در کنفرانس شمال و جنوب (پاریس) از این لحاظ که کشورهای تولیدکننده نفت را مسوول عمده دشواری مالی مردم فقیر دانسته بود، بی‌ ربط دانست و افزود: جهان صنعتی غرب مسوول مشکلات کشورهای در حال رشد است.

27 آذر ۱۳۵۵، در جریان اجتماع نمایندگان عضو اوپک در (دوحه) پایتخت قطر، ایران و ده کشور دیگر قیمت نفت خود را ۵/۱۰ درصد افزودند و اعلام کردند که ۶ ماه بعد پنج درصد دیگر نیز بر آن خواهند افزود. اما عربستان سعودی و ابوظبی فقط پنج درصد افزایش را قبول کردند.

27 آذر ۱۳۵۶، محمد یگانه وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ایران در سازمان اوپک اظهار کرد: ایران در کنفرانس آتی در کاراکاس از تثبیت قیمت نفت حمایت خواهد کرد.

27 آذر ۱۳۵۷، لوله نفت گچساران به خارک منفجر شد.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار