بازدید 2975

دومینوی افزایش قیمت کالاها و خدمات با گرانی بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: قیمت بنزین همانند دومینویی بوده که به صورت طبیعی قیمت برخی اقلام را افزایش داده و جو روانی بدی ایجاد می کند که مهمتر از افزایش قیمت واقعی است.
کد خبر: ۷۵۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 17 December 2017

 

محمد خالدی سردشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین تا هزار و500 تومان، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور که مهمترین مشکل بحث بیکاری است، اگر شرایط جدیدی بر کشور حاکم شود به قشر کم درآمد، بی بضاعت و فقیر فشار مضاعفی وارد می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش قیمت بنزین در چارچ

وب نگاه اقتصادی شاید کار صحیحی بوده و در نگاه بودجه ریزی شاید یکی از راه های تامین بودجه کشور باشد، اما در نگاه اجتماعی و فرهنگی فضای جامعه به گونه ای نیست که فرآورده های نفتی بخشی از بودجه را با افزایش قیمت جبران کنند.

اجرای سیستم پلکانی دوای درد مشکلات کشور بود

وی ادامه داد:دولت باید با برنامه ریزی بیشتر و اخذ آمار و ارقام و کنش های اجتماعی تصمیم گیری کند و برآیند مناسبی از کنش های اجتماعی، بازار، وضع معیشتی مردم اخذ شود و سپس راه حلی اتخاذ کرد که مشکل دولت رفع شده و بر مشکلات مردم افزوده نشود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اظهار شده که یارانه 30 میلیون قطع می شود، یادآور شد: در گذشته یارانه افرادی قطع شد که به درستی شناسایی نشده بودند، در حالی که سال ها پیش سیستمی به اسم پلکانی وجود داشت که رها شد و اگر این روش تا به امروز اجرایی می شد، امروز کشور با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی کرد.

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین منطقی نیست​
وی افزود:قطعا نباید همه یارانه دریافت کنند، اما در حذف یارانه باید دقت فراوانی شود، چراکه یارانه بسیاری از افراد که قطع می شود دقیقا همان افرادی هستند که باید به آنها یارانه پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد:در اوضاع و شرایط اقتصادی فعلی باید محتاط تر عمل کرده و بسیاری از اصلاحات به بعد موکول شود، چراکه شاید از نظر ما 45 هزار تومان شاید رقمی نباشد اما خانواده های زیادی به همین 45هزار تومان شدیدا محتاج هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت بنزین همانند دومینویی بوده که به صورت طبیعی قیمت برخی اقلام را افزایش داده و جو روانی ایجاد می کند که مهمتر از افزایش قیمت واقعی است، تصریح کرد: این جو روانی سبب افزایش بی رویه و سرسام آور در کالاهای مصرفی، خدمات مورد نیاز مردم می شود، لذا افزایش قیمت بنزین به هزار و 500 تومان در شرایط کنونی امکانپذیر نبوده و افزایش 50 درصدی قیمت بنزین منطقی نیست و مجلس به آن واکنش نشان می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی