بازدید 2643

مصری:تخصیص بودجه ۹۶ قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون برنامه، بوجه و محاسبات مجلس با انتقاد از تخصیص بودجه سال ۹۶ بیان داشت که بودجه ۹۷ تنها در الفاظ عملیاتی است و اقتصاد کشور با شوک های بودجه ۹۷ به کما می رود.
کد خبر: ۷۵۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 17 December 2017

 

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، میزان تخصیص بودجه سال 96 را ارزیابی کرد و گفت: فرصت اظهارنظر درباره بودجه سال 96 نیست، چون معمولا تا سال تمام نشود، امکان ارزیابی درآمدها و هزینه های وجود ندارد، بسیاری از دریافت ها در بهمن و اسفند ماه انجام می شود و بسیاری از تعهدات دولت در هزینه های جاری به اسفند ماه موکول است.

عضو کمیسیون برنامه، بوجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین زمانی اظهار نظر امکان پذیر است که تراز مالی مهیا شده باشد اما تا به این جای کار هم در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هم در ارتباط هزینه های جاری عدد تخصیص قابل قبول و منطبق با بودجه نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اظهر من الشمس است که متاسفانه هر روز بودجه جاری کشور افزایش پیدا می کند و گرفتار هزینه های جاری کشور هستیم، گفت: براساس تحقیقی که محبی نیا انجام داده بود 70 درصد بودجه کشور در سال اول انقلاب تملک دارایی های سرمایه ای و 30 درصد بودجه جاری بوده است اما امروزبودجه های جاری حدود 85درصد و تملک دارایی های سرمایه ای سهم 15 درصدی در بودجه دارد آن هم اگر این 15 درصد به صورت 100 درصد بدون وابستگی به اوراق مشارکت محقق شود.

وی با بیان اینکه در طول 37 سال بودجه کشور به سمت بزرگتر کردن دولت و افزایش حقوق بگیران رفته است، بیان داشت: در حال حاضر درآمدهای حاصل از فروش نفت و مالیات برای تامین هزینه های جاری دولت مصرف می شود منظور ار دولت حاکمیت و همه کسانی است که از بیت المال حقوق می گیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما هرزمان که در بخشی اعتبارات کم می آید هزینه خدمات و امکانات را افزایش می دهند و دست در جیب مردم می کند، این روند نامیمون است و تا این روند اصلاح نشود بودجه ها اعداد و ارقامی برای هزینه های جاری کشور است.

بودجه 97 در الفاظ عملیاتی است

مصری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به بررسی بودجه سال 97 پرداخت و گفت: دولت در بودجه سال آینده به دنبال آن است که شوکی به جامعه وارد کند و یقین دارم در وضعیت فعلی، بدن نحیف اقتصادی مردم تحمل این شوک ها را ندارد و ممکن است خیلی ها با این شوک به کما بروند.

وی در خصوص بودجه عملیاتی توضیح داد: هنوز ساز و کار بودجه عملیاتی فراهم نشده است و اگر منظور از بودجه عملیاتی پرداخت حقوق کارکنان آموزش و پرورش توسط استان ها است که بیشتر چالش برانگیز می شود تا عملیاتی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 97 حقوق، مزایا، اضافه کاری و حق ماموریت ها تغییر یا حذف نشده است، اظهار داشت: با این شرایط نمی توان بودجه را عملیاتی نمی بینم بلکه تنها شوک هایی وجود دارد و اعتقاد دارم بودجه سال 97 در الفاظ عملیاتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی