بازدید 1857

تاکید مصر و فرانسه بر تقویت همکاری نظامی دوجانبه

رئیس جمهوری مصر طی دیدار با وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که قاهره و پاریس به دنبال تقویت همکاری دوجانبه در سطوح نظامی و امنیتی هستند.
کد خبر: ۷۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 17 December 2017

رئیس جمهوری مصر طی دیدار با وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که قاهره و پاریس به دنبال تقویت همکاری دوجانبه در سطوح نظامی و امنیتی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر روز شنبه از فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه استقبال کرد و طی این دیدار دو طرف به بررسی همکاری مستحکم میان دو کشور در زمینه نظامی و امنیتی پرداختند.

رئیس جمهوری مصر نسبت به توسعه این همکاری در آینده ابراز امیدواری کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت استمرار رایزنی‌ها و هماهنگی‌های میان فرانسه و مصر در پرونده‌ها و چالش‌های مهم و مشترک و راه‌های برخورد با آن طی مرحله آتی تاکید کردند.

پارلی در جریان این دیدار بر اهتمام کشورش نسبت به تقویت و تحکیم روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های نظامی و امنیتی و همچنین هماهنگی میان دو کشور در برابر چالش‌های خاورمیانه تاکید کرد.

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که کشورش بر پیگیری نتایج سفر سیسی به پاریس در ماه اکتبر به ویژه مشارکتشان در تقویت همکاری دو جانبه تمایل دارد.

وی تلاش‌های مصر در راستای مبارزه با تروریسم را ستود و بر حمایت پاریس از مصر در راستای رویارویی با این چالش مشترک تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین تصریح کرد: در جریان این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت همکاری نظامی دو جانبه و همچنین تحولات میدانی در زمینه شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و تلاش‌های صورت گرفته جهت دستیابی به حل و فصل‌های سیاسی بحران‌های موجود در منطقه، به ویژه در لیبی در چارچوب همکاری بی‌وقفه و مستمر میان دو کشور پرداختند.

مصر از سال ۲۰۱۵ میلادی تسلیحات نظامی‌اش را از طریق خرید ۲۴ فروند جنگنده از نوع "رافال" ، یک ناوشکن، ناوچه چند منظوره و چند موشک به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و همچنین خرید دو ناو از نوع "میسترال" به ارزش ۹۵۰ میلیون یورو تقویت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی