بازدید 1932

غیبت ادامه‌دار دومین مقام قدرتمند کره شمالی

غیبت ادامه‌دار مدیر قدرتمندترین نهاد نظامی کره شمالی نگرانی‌هایی را درخصوص سرنوشت و امنیت جانی وی برانگیخته است.
کد خبر: ۷۵۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 16 December 2017

غیبت ادامه‌دار مدیر قدرتمندترین نهاد نظامی کره شمالی نگرانی‌هایی را درخصوص سرنوشت و امنیت جانی وی برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، یک منبع خبری در کره شمالی به روزنامه "جونگ‌آنگ ایلبو" این کشور گفت، هوانگ پیونگ-سو که ریاست اداره سیاسی ارتش کره شمالی را بر عهده دارد و از اعضای کمیته مرکزی حزب کارگر است، به اتهام رشوه‌خواری از این حزب اخراج شده است.

بنا به گزارش این روزنامه، کیم ونگ-هنگ، معاون رییس ارتش کره شمالی نیز به همین جرم در اردوگاه کار اجباری در بازداشت به سر می‌برد.

این روزنامه نوشت: اگر هوانگ به واقع از حزب کارگر اخراج شده باشد، این به معنای پایان شغل سیاسی او و احتمالا پایان زندگی او خواهد بود. با این حال مشخص نیست که وی هنوز زنده است یا خیر.

این منبع آگاه اظهار کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تصمیم گرفت که "به عنوان هشداری برای دیگران، آن‌ها را مجازات کند" زیرا او درخصوص دریافت رشوه در ازای ترفیع مقام به این دو شخصیت عالی رتبه مظنون بود.

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی در ماه نوامبر اعلام کرد، به نظر می‌رسد این دو تن به خاطر "رفتار ناپاکشان" علیه رهبر کره شمالی مجازات شده‌اند.

گفته می‌شود چوئه ریونگ-هائه، معاون رییس حزب کارگر که بر اساس گزارش‌ها ستاره نوظهوری در رژیم کره شمالی است، رهبری تحقیقات در پرونده اداره سیاسی ارتش را بر عهده دارد.

در کره شمالی، به دست آوردن اطلاعات کاری دشوار است و به همین دلیل مدارک معتبر اندکی در رابطه با وضعیت هوانگ وجود دارد و تحلیلگران مخالف نتیجه‌گیری محکم درخصوص شرایط امنیت وی هستند.

شماری از مقامات برجسته کره شمالی، از جمله جانگ سونگ-تائک، دایی رهبر این کشور، در سال‌های اخیر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

جانگ که معاون رییس کمیسیون مرکزی حزب کارگر بود، در نوامبر سال 2013 دستگیر و در دادگاه نظامی ویژه به خاطر "ضدیت با حزب و فعالیت حزبی علیه انقلاب برای سرنگونی رهبری کشور، حزب و نظام سوسیالیست" گناهکار شناخته شد.

او در دسامبر همان سال به جوخه اعدام سپرده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی