بازدید 33171

آقای رئیس جمهور، صدای مردم را بشنوید، پیش از آنکه خیلی دیر شود!

این روزها و همزمان با ارائه لایحه بودجه سال آینده، به شکل عجیبی، حرکتی در فضای مجازی در حال شکل گیری است که شاید بتوان نام آن را «نه به روحانی» نامید؛ حرکتی که هرچند اکنون در سطح چهره های مشهور غیر سیاسی مانده است، زمزمه های آن را می توان در چهره های مردمی غیر سیاسی طرفدار روحانی در کوچه و بازار هم دید.
کد خبر: ۷۵۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 14 December 2017

این روزها و همزمان با ارائه لایحه بودجه سال آینده، به شکل عجیبی، حرکتی در فضای مجازی در حال شکل گیری است که شاید بتوان آن را «نه به روحانی» نامید؛ حرکتی که هرچند اکنون در سطح چهره های مشهور غیر سیاسی مانده است، زمزمه های آن را می توان در چهره های مردمی غیر سیاسی طرفدار روحانی در کوچه و بازار هم دید؛ طرفداران سیاسی روحانی، البته بحث های کمرنگی با نام عبور از روحانی را شروع کرده اند، ولی به ویژه اصلاح طلبان چون یک بار در سالیان گذشته مزه عبور از خاتمی را چشیده اند، در همان نطفه با آن مخالفت کرده اند!

به گزارش «تابناک»؛ اکنون پرسش این است که چرا در این برهه و در شرایطی که هنوز دولت دوم حسن روحانی شش ماهه هم نشده، چنین نارضایتی از دولت در حال رشد و خودنمایی است؟! در این زمان کم، طبیعتا انتظار نیست که شعارهای بنیادین پنج ماه پیش عملیاتی شده باشد. مشکل در کجاست؟

طرفداران روحانی دقیقا از چه ناراضی هستند؟ روح حاکم بر مسیر کلی حرکت دولت را نمی پسندند؟ کارگزاران دولت روحانی، حرکت تغییر به سمت پیشرفت، توسعه و عدالت را نمی توانند، اجرایی کنند؟ مردم حوصله کار تدریجی به سمت بهتر شدن را از دست داده اند یا حس می کنند کاری آغاز نشده که تدریجی یا یکباره انتظار انجام آن را داشته باشند؟ پایگاه اجتماعی روحانی پس از کمتر از شش ماه از آغاز دولت دوم او از وی چه می خواهند؟

شاید اولین نکته ای که بتوان در این باره بر زبان آورد این باشد که اداره کشور در دولت حسن روحانی، با توجه به سابقه دولت چهار سال اول، بهتر از گذشته نشده است؛ اینکه در اثنای ارائه لایحه بودجه سال 97 و تجزیه و تحلیل های آیتم های مختلف بودجه، این نارضایتی ها به تدریج آغاز شده، گویا نشانگر این است که مردم احساس می کنند، دولت روحانی حتی در امر غیر حساسی چون بودجه ریزی، کشور را مانند همه سالهای گذشته اداره می کند و در این میان نه از حذف ریخت و پاش ها خبری هست و نه از حذف یا کاهش بودجه های غیر ضروری دستگاه و نهادهای خاص و عام!

دومین نکته شاید افزایش بی سابقه بهای خدمات دولتی در لایحه بودجه سال آینده در کنار افزایش مالیات قشرهایی است که همیشه مالیات خود را پرداخت می کنند. وقتی عموم مردمی که افزایش تعرفه خدمات دولتی بر آنان فشار وارد می کند و از سویی هم مالیاتی که از حقوق ناچیز آنان دریافت می شود، افزایش چشمگیری پیدا می کند و در کنار آن سرمایه داران بزرگی که فرار مالیاتی دارند و رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید، حتی برای دریافت مالیات از آنان تهدید به قتل هم شده و حتی جرأت انتشار نام آنان را ندارد. مردم چگونه امیدشان را به دولت از دست ندهند؟ طرفداران روحانی خوشبختانه یا متأسفانه از همین مردمند. وقتی گمرکات کشور توانایی اخذ تعرفه های گمرگی برای تأمین بودجه دولت را ندارد و با بدهکاران عمده بانکی نه تنها برخورد نشده که آنان، چاق تر هم شده اند، در جامعه نوعی ناامیدی ایجاد می شود.

سومین نکته شاید بازی دولت با قیمت ارز و سکه باشد. طرفداران نوعی بی صداقتی در رفتار دولت را می بینند و تصورشان این است که دولت کاذب قیمت ارز و سکه را ثابت نگه داشت تا در انتخابات پیروز شود و پس از انتخابات، همان بلایی که در دولت دوم احمدی نژاد بر سرمایه های مردم و زندگی آنان رفت در حال تکرار است! ثبات قیمت ها هم که دستاورد دولت در چهار سال اولش تلقی می شد، با افزایش روز به روز قیمت ها دیگر وجود ندارد. طرح تحول سلامت به شکست رسیده و یارانه ها ـ که تا انتخابات کارکرد داشت و حتی به روش های مختلف در شب انتخابات، برای برخی قشرها افزایش داشت ـ در حال حذف از بودجه خانوار است!

هرچند مطالبات انباشته ای ـ در حوزه سیاست و فرهنگ ـ از دولت وجود دارد، آنقدر مطالبات اقتصادی مردم غلبه پیدا کرده که برخی فعالان سیاسی طرفدار روحانی، چنان از مسیر در پیش گرفته این دولت نگران شده اند که تصور می کنند، پایان دولت دوم روحانی، مساوی است با روی کار آمدن فردی چون محمود احمدی نژاد که مردم را با سیاست های عوام گرایانه جذب شعارهای کوتاه مدت کند.

شاید این دلیل چهارم، مهم ترین دلیل این نارضایتی باشد! طرفداران روحانی نمی خواهند عملکرد دولت وی در سال های پیش روی، مردم را در برابر گزینه ناگزیری چون احمدی نژاد قرار دهد؛ بنابراین، تصور می کنند برای ممانعت از ایجاد چنین روحی عمومی در جامعه، از همین ماه های اول باید به روحانی هشدار بدهند! تصور می کنند، با اینکه او رأی اعتماد را برای دو دولتش از مردم گرفته و کار تمام است، کار این مردم هیچ گاه تمام نمی شود. کار این مردم کار ایران است و رئیس جمهور باید صدای مردم یا حداقل طرفدارانش را بشنود، پیش از اینکه خیلی دیر شده و جامعه اسیر کابوس دیگری شود که ملت را به پرتگاه سقوط هدایت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۰۳
هیچ اتفاقی نیفتاد، ریس جمهوری بعدی میاید با قولهای جدید، ملتم فراموشکار و این داستان ادانه دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
همه مسئؤلان بايد صداي مردم رو بشنون نه روحاني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
احسنت به ناشناس16:13
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
نه صد درصد بلکه هزار درصد پشیمانم !
خوشحالم که به هیچ کس رای ندادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
ما هم از این به بعد به جمع شما پیوستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
من رای نخواهم داد
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
من دیگه به کسی رای نمیدهم قسم میخورم قسم همشون یکی هستن فقط بازی برای سزگرم کردم مردم فلک زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
منم دیگه رای نمیدم ب جان مادرم قسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
منم این آخرین رای ام بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
من هم رای ندادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
مردم لطفا نظرات خود راجب رای دادن یا ندادن را به هیچ عنوان از الان بیان نکنید.چون اون مافیای قدرت و ثروتی که مملکت و مسئولین حتی دستشون اسیرن و هیچ کاری نمیتوانند برای مبارزه با مافیا انجام بدن از الان میشینه نقشه میکشه تا به لطایف الحیلی به پای صندوق مردم رو بکشاند.فردا دیدی یک طرف رییسی رو گذاشتن و طرف دیگه خود علم الهدی یا احمد خاتمی انوقت بدو بدو میرید به رییسی رای میدین.پس از الان دستتون رو
رو نکنید.بزارید به موقعش که دولت ملت رو سورپرایز میکنه مثل گرانیهای یک شبه یا کاهش سودهای یکباره یا نرخ دلاری که هر روز بالاتر میره شما هم اینبار دولت رو سورپرایز کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
برای خودم متاسفم که تاحالا این همه گول خوردم.منم دیگه رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
با اجازتون من و دوستام هم به این نتیجه رسیدیم که رأی ندیم
یارانه که قراره قطع بشه ... کشتید مارو با این چندرغاز
عوارض خروج که سه برابر شده ... خارجم نمیتونیم بشیم از این جهنم
بنزین که گرون میشه ... شمال هم نمیشه رفت ماهی یکبار
کار که کم شده و پول دست بعضی ژن های خوبه ... ژن خوب هم که نشدیم خدارو شکر
خاک که همش تو گلومونه و آلودگی هم همزمان ... نفس هم که نمیشه کشید
من به چی این مملکت بنازم بگم وطنم پاره تنم ... ای خاک بر سر من و ...
دولت امید به گرانی خودشو نشون داد حرمتون باشه رای ما ملت به شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
البته که من شخصا بخاطر آقای روحانی یا دولت امید رای ندادم فقط برای بدتر نشدن اوضاع بود که ظاهرا شدش این نشون می ده همه دولت ها و سیاسیون این مملکت سرو ته یه کرواسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
موافق15:02
مشکل مردم هستند . مردم ایران به شدت شفاهی و احساسی صحبت می کنند و با آمار و ارقام نسبتی ندارند . اینکه دولت ها یا حکومت ها خوب یا بد هستند با صحبت های احساسی علی کریمی یا امیر تتلو یا نق زدن های تلگرامی من و شما در مورد عوارض خروج نیست بلکه استانداردهایی مانند رشد اقتصادی ، ضریب جینی ، تورم ، رشد سرمایه گذاری ، صادارات و رشد صنعت در این مورد وجود دارد که نمره دولت ها از این مسیر است نه حرفهای تاکسی پسند. بر این اساس بنده به دولت روحانی که رشد پنج درصدی اقتصادی داشته نمره مثبت و به دولت احمدی نژاد که کشور را به منفی شش درصد رشد رسانده بود نمره منفی میدهم . به روحانی که توانسته صنعت نفت را دوباره راه بیندازد نمره مثبت میدهم وضعیت کنسرت ها و آزادی های اجتماعی به مراتب بهتر شده و شبکه های اجتماعی جدید فیلتر نشده. آیا از روحانی بابت نداشتن وزیر زن و سه برابر شدن عوارض خروج ناراضی هستم؟ بله ناراضی هستم ولی چون باسواد و شعورمندم برای هر چیز خوب و بدی وزن و ارزش قائلم و میدانم دولت مطلقا خوب وجود ندارد. پشیمانی این افراد هم در سال 84 نتیجه اش رو دیدیم . اصولا پیشرفت کشورها یک پروژه طولانی مدت است و مردم ایران بسیار اهل یاس و ناامیدی هستند و زود می خواهند به همه چیز برسند به همین خاطر دقیقا در بزنگاه هایی که یک سری چیزها بهتر و نه عالی می شود بند را آب می دهند تاریخ گواه این حرف من است.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
این حرفها و بازی با کلمات برای مردم نون و آب که نمیشه هیچی , واققعیت محض رو هم نمی تونید با جملات قصار کمرنگ کنید . اینکه دولت جدید هنوز زمانی ازش نگذشته ولی با حجمی از گرونی شروع کرده آخر و عاقبت رو دیگه باید حدس بزنید .... تازه اول راه هست و چهارسال دیگه باقی مانده . همین شمایی که هنوز در خواب خرگوشی هستی به مرور بیدار میشوید با دلار 7000 تومن در سال 1400 !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
وای چقدر روشنفکر :|

شکمت خیلی سیره یا پولداری... تحصیلات و فرهنگ دلیل بر این حرفا نیست...

همین که داری میگی با سواد و شعورمندی نشانه از خود بزرگ بینی و خودخواهی خودت داره

شماها همه چیز رو با تحلیل و برداشت خودتون و دید خودتون خوب میدونید

برو عزیزم بحث نه سر جناح هست نه سر کی الان بالاس بحث سر این هست که همشون سر و ته یکی هستن

حرف زدن مودبانه و حرفای درشت گفتن نشان از هیچ چیزی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
اینکه میگویی پیشرفت طولانی مدت است مثل اینکه یادت رفته عمر انسان هم کوتاه و محدود است و بخصوص جوانی تا چشم بهم بزنی پریده و موعد استخدام و کار و تلاش و ازدواج و تشکیل خانواده و بچه داری و خانه دار شدن هم خواهد پرید.دیگی که برای ما نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه.الان قضیه اینه وقتی من اگر رسیدم به 60 سالگی مملکت اون موقع گل و بلبل شد به چه دردم میخوره؟مرده شور اون مملکتی رو ببرن که بعد از 30 40 سال میخواد به پیشرفت برسه.تازه ما در حال پیشرفت بودیم اقایون دنده عقب دارن میرن با لجاجتشون با دنیا
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
میشه بفرمایی کدوم رشد اقتصادی؟ بابا خیلی رو دارید
طاهر
| Italy |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
به عنوان کسی که شغل اش آمار هست و هرروز با آمارهای رسمی کار می گنه بهتون بشارت میدم گه با احگامی گه صادر گردید، سطح درگ تون از اقتصاد گلان در حد اطلاغ همون امیرخان تتلو از موسیقی بتهوون و موتزارت است.
روحانی باید یارانه ها را حذف کند و از فحش مردم نترسد.
پاسخ ها
همت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
معلومه شکمت خیلی سیره
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
حالا شما شیرش نکن خودش داره حذف میکنه اگه اینم بشنوه اون یکی نصفه رو هم قطع میکنه
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
فکر میکنید یارانه ها حذف بشه ؛ مشکل حل میشه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
من فکر کنم این نظرو یا نوبخت نوشته یا جهانگیری
خیلی وقته دیر شده.....
این تجربه بشه برای رییس جمهور بعدی که برای رسیدن به صندلی ریاست به هر چیزی چنگ نزنه
سنگین و رنگین بشین روی صندلی داوطلبی ، برنامهاتو بگو ، ایرادها رو بگو راه ها رو هم بگو اونوقت هر کی خواست بهت رای بده .
چه بازی هایی که با : سلبریتی ها ، موشک سپاه ، حضور زنان در ورزشگاه ، مسکن مهر ، کنسرت در مشهد و ... نکرد برای چهار سال ریاست جهموری .
متاسفانه دولتمردان ما فقط زمان انتخابات مردم رو خوب درک کرده و وعده های نشدنی میدهند . بعد از انتخابات مردم به کلی فراموش شده و بیشترین فشار و گرانی را به مردم تحمیل میکنند .
روحانی پول ما مردم را از موسسات مالی به ما بر گردون چرا وام های بلاعوض را بر نمیگردونی ؟ ما به حاکمیت بدبین شدیم.
ملت فراموشکار و دهن بین ایران سال 98 کاندیداهای لیست امید و اصلاح طلب را با شعارهای آزادی بیان، آزادی حجاب و ... دوباره تکرار خواهد کرد. ملتی که با حرف و پیامک وصل مجدد یارانه، رای می دهد سزاوار است که بیش از این سواری دهد.
پاسخ ها
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
منظورش سال 1400 هستش
تابناک، نمی دونم چرا خیلی دوست داری روحانی را ناکارآمد جلوه بدهی.
دیدیم احمدی نژاد چی از آب درآمد.
اگر کشور زیر ساخت ندارد به رئیس جمهور چه مربوط.
از زمان دولت بهار و مهر و .... آن چیزی را هم که داشتیم از بین رفت.
پس بی خودی با این مطالب به رایی که دادیم دلسرد نمی شویم.
همچنان روحانی مچکریم......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
دوست عزیز خیلی عالیه که نقد بشه ما به روحانی رای دادیم برای بهتر شدن اوضاع واقعا دقت کردی تو این بودجه چقدر بضرر مردم گنجانده شده؟! منم به آقای روحانی رای دادم ولی این بدان معنی نیست که هر کاری کرد بگم آفرین اینجوری که میشیم اصولگراهای دوران احمدی نژاد که جرأت نکردن جلوی ایشون رو بگیرند
چه می کنی اقای روحانی. لبخند به لب پدر مردم را دراوردید.
ویژگی اصلی اصلاح طلب ها همین هست، جرات نقد و انتقاد به گزینه ایی که خودشون بهش رای دادن رو دارند مثل دوران احمدی نژاد و رفتار اصولگراها تمام قد پشت یک شخص نمی ایستند
کشورمون تحریمه... قیمت دلار بصورت جهانی بالارفته.... رئیس جمهور هم همه کاره نیست تو این مملکت.

برید کشورای دیگه رو ببینید تا معنای گرونی رو متوجه بشید. سطح درآمد ۵۰ درصد مردمشون بالاست. ولی توی همون کشورها که خط فقر ۳۰۰۰ دلاره آدمایی پیدا میشن که ماهی ۳۰۰ دلار درآمد دارن.

من بدون تعصب عاشق کشورم هستم و به نظرم ایران یکی از بهترین کشورهاست که میشه راحت توش زندگی کرد.
مردم ما خودشون کار نمی کنن انتظار پول مفت دارن.
چند درصد کارمندای ما روزی واقعا ۸ ساعت کار مفید می کنن؟ چقدر متخصص هستند تو کارشون؟ بازاری ها ما روش کسب درآمدشون از ۱۰۰۰ سال پیش تا به حال چقدر تغییر کرده؟

همه چیز دولت نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
این آمریکا هست که باید بترسد که دلارش هر روز بالا و پایین میرود! ما که ریالمون ثابته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
شما لطفاً فقط از نگاه خودت نگاه نکن به قضیه ... بدبخت بیچاره کشاورزی که به جای هشت ساعت 14 ساعت در شبانه روز، دور کشاورزی و باغداری وقتشو و انرژیشو میذاره ... اونوقت آخر کار سود رو دلال و یه مشت مفت خور کثیف و بی همه چیز و آشغال میبرن. و به اون بنده خدا جز حسرت و بدهکاری چیزی نمیماسه
میلاد میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
ناشناس۱۴:۰۸

من مشکلات رو انکار نمی کنم. مشکلات هست خیلی هم زیاد هست. ولی اینکه یکباره همه چیز یادمون میره و فقط مشکلات رو ببینیم کار درستی نیست.

همین دلسردی بیجا بود که ۱۳ سال پیش مردم دلسرد شدن و رای ندادن و کسی روی کار اومد که ۸ سال مملکت رو به نابودی کشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
آقای ناشناس ساعت 14 خیلی باحال بود ممنونتم متأسفانه این میلاد جون درک ضعیفی از اقتصاد داره
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
آقا میلاد چی میگی کشورمون تحریمه؟ مگه با برجام تمام تحریمها یک شبه جمع نشد؟ مگه سیب و گلابی از درخت برجام نچیدیم؟ خوب حالا کمی کال بودن صبر میکنیم سال 1400 برسه.
طاهر
| Italy |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
آقا میلاد عزیز درباره موضوعی گه اطلاعاتی ازش ندارید مطالعه گردن خیلی بهتر از زدن حرف هایی هست گه باعث تمسخر آدم در نظر هر گارشناسی هست درسته گه تو این مملکت عوامزده هر حرفی میشه زد, ولی نه دیگه در این حد..
ای کاش رای نمیدادم ای کاش....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
نه بابا من وجدانا ناراحت از رای نیستم همونطو رکه از رای 88 هم ناراحت نیستم رای ما نشانه بود فقط نه پشتیبانی باشد که آگاه باشند
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
رای نمیدادیم چی می شد مردم همیشه در صحنه رییسی را رییس جمهور میکردند و وضع بدتر از این.
مشکل یه جای دیگه است مشکل اینه که سیاست داخلی و خارجی کلان دست رییس جمهور نیست
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
نه داداش هنوزهم نگرفتی
لایحه بودجه را کلان سرمایه داران نوشته اند! برای همین در آن هیچ گونه ملاحشه ی مرم معمولی و کم درآمد را نکرده اند! اینکه عوارض خروج و پول حاصل از گرانی بنزین و ... را میگویند به نفع مردم هزینه میکنیم دروغی شاخدار است! در این مملکت با این ساختار اقتصادی اگر یک ریال از ثروتمندان مالیات بگیرند، آن ثروتمندان ده ریال از جیب مردم بیرون میکشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
آفرین دوست عزیز دقیقا همینه تا به حال هیچ کاری تو این مملکت که گرانی توش بوده به نفع ملت انجام نشده. شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
علت اصلی اعتراضات نوشته همین دوست عزیز است.
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
مگه تو مناظرات معلوم نبود که روحانی ی سرمایه داره و طرفدار سرمایه داران
مگه از وزرای کابینه مشخص نبود که کاری به مردم نداره فقط فکر سرمایه دارا هست

چرا بهش رای دادید حالا اومدید آه و ناله میکنید
من خودم شخصا هیچ امیدی به آینده مملکت ندارم و خوشحالم که تو انتخابات به هیچ کس رأی ندادم.
زنده باد احمدی‌نژاد… این اقا چه جسارتی در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی داشته که اسم احمدی‌نژاد رو کنارش میارید؟
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
به اون نمیگن جسارت
خیلی جالبه
فضای باز نقد به رییس جمهور روحانی را نه به روحانی تعبیر کرده اید.
این دقیقا حسن دولت فعلی است که میگذارد افکار عمومی درباره بودجه سال اینده این قدر بحث کنند .
برزگترین نقد به اصولگرایان همین اجازه ندادن به کارهای رییس جمهور محبوبشان و دادن بودجه ها دقیقه ۹۰ و همچنین بودجه های تحویل مجلس در وقت ۱۲۰ به مجلس بود تا امکان نقد را مردم نداشته باشند و بودجه ظرف یک هفته در صدا وسیما و رسانه ها بحث میشد خیلی از بخش های ان اصلا روش بحث نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
بابا احمدی نژاد که بودجه نمی دادش می اومد می گفت این مال تو این مال فلانی اینم مال دولت حالا برید کار کنید. بودجه حساب و کتاب داره و دقیقا باید محل صرفش مشخص باشه من کاملا اون روزها یادم هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
اگر به سایتها و فضای مجازی نگاه کنی و در کوچه و خیابون با مردم صحبت کنی راحت می فهمی مردم روحانی رو رسما لعن و نفرین می کنند .کدوم نقد عمو؟مگه گرانی 300 درصدی عوارض و 50 دصدی بنزین و 100 درصدی خودرو و آمار دروغ تورم 8 درصدی جای نقد گذاشته؟مردم رسما دارن به دولت و نوبخت و وزرا و بودجه نویسا و تصمیم گیرها و مجلس و شورای نگهبان و کلیه افراد و موسسات بودجه خوار فحش و بد و بیراه میگن و نفرین می کنند.انگار شما خوابی؟کدوم نقد؟نقد فرغونی چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
ناشناس 15:30 لیاقت این مردم همون احمدی نژاده شما راست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
جناب ناشناس کجا بنزین 50درصد گران شده .خودرو کجا صددرصد گران شده .بذار مجلس تصویب کنه بعد بیا ناله کن.کل کامنتارو میخونی به قولی حرفای تاکسی پسند زده شده بدون فکر ومنطق.
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
به این میگن فضای باز ؟؟ میگن احترام به افکار عمومی؟؟
علاوه بر رئیس جمهور خیلی های دیگر نیز باید صدای مردم رابشنوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
اتفاقاً بقیه باید بیشتر بشنوند .
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
من دارم میشنوم

بفرمآآآآآآآآآآ
خلایق هرچه لایق.با این نوع اداره کشور یک هفته در کشوری اروپایی دوام نمیارن.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
ما هم نگفتیم اینجا اروپا هست و ما میخوایم اروپا رو اداره کنیم

اینجا ایرانه و این شیوه اداره کردن مملکت سالهای ساله که جواب داده

خب حرف دیگه ای داری؟؟
من از جمله افرادی بودم که متاسفانه بر اساس انچه که در زمان انتخابات گفتند به ایشان رای دادند همان زمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اشاره کردند که کاندیداها مواردی را که میتوانند انجام دهند در شعارهای خود ذکر کنند گویا به نظر می رسد ایشان حرف و عملشان یکسان نبوده و اینجا ما باید افراد ولایت مداری را مورد توجه قرار دهیم پس شاید نه به ایشان نه تنها درست که کاملا بر اساس رفتارهایی است که دارند بروز میدهند .
بارها رهبر انقلاب در مورد برجام به ایشان تذکر دادند چی شد ؟چرا توجه نکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
خندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
دفعه بعد که شاگردان احمدی نژاد آمدند خدمت می رسیم . باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است .
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
جک داری تعریف می کنی. شکمت خیلی سیره از پ.ل یا مفت
تمام مطالب اعتراضی عنوان شده بخشی ظاهری از مشکلات ایجاد شده دولت دکتر روحانی است ... باطن مشکلات توسط شخص شخیص کرباسیان ایجاد شده که نه تابناک نه هیچ شخصیت رسانه ای از آن دم نمی زند .. وضع کار و اقتصاد خراب است چرا ؟ این جناب به اصطلاح دکتر (به حمدالله همه دکتر هستند ) در ۴ سال قبل پدر بخش خصوصی را رد گمرک درآورد با سیستم یکپارچه گمرکی که به علت نقص نرم افزاری هر روز قطع بود و مواد اولیه تولید رد با تاخیر به دست امثال کن بدبخت رسوند .. تاوان حق توقف و انبارداری و جریمه دیرکرد تحویل جنس رو بخش خصوصی به مشتری داد و ایشان چاق تر شد و وزیر اقتصاد .. شما هم در تابناک به مدل موی بازیگران و ازدواج و طلاق این و اون پرداختین .. حداقل ۵ میلیون رو این مشکل بیکار کرد چون تولید و خدمات خوابید ... از ۶ ماه قبل استاد وزیر شده و سه بار تعرفه رو عوض کرد بدون اطلاع !!!!خوب ما جنس رولت یه مبلغ فروختیم حالا کی تاوان افزایش تعرفه رو میده ؟؟من بدبخت ..من خم ۱۳۰ نفر رو اخراج می‌کنم و کار رو تعطیل ... می خواهد خرج کشورمون رو با ارزش افزوده ای که فقط بخش خصوصی رسمی و شرکتی میده تامین کنه دکتتتتتر ... خوب بازار چی ؟ دلال چی ؟ قاچاقچی چی ؟؟؟ کرباسیان کمر بخش خصوصی رو شکست و این اول بحرانه
بین گزینه اصولگرایان وروحانی انتخاب کردیم وهنوز هم حقیر اعتقاد دارم انتخابم درست بود.اصولگرایان که خودشان نفهمیدند کدام نامزد باید به نفع دیگری کنار برود چطور صلاحیت اداره یک کشور را دارند؟نامزد منتخبشان که اینقدر ساده بود که با دیدار با یک بی سروپا فکر کرد آرایش بالا میرود چطور میخواست کشور را در این شرایط بحرانی اداره کند‌؟اگر یک مامور موساد را بزک کنند وبعنوان یک انقلابی بفرستند جلو از کجا معلوم که دوباره ایشان گول نخورد؟بله نارضایتی بالا گرفته ومطالبه زیاد شده ولی اگر دوباره بین ان دو نفر انتخابات برگزار شود باز روحانی رای میآورد چون امدن دومی یعنی بازگشت سریعتر به عقب.سوریه وعراق ولیبی جلوی چشممان هستند.البته منصفانه بگویم من ایرانی تا وقتی فرار اززیر کار را "زرنگی"،عبور از چراغ قرمز را "حق "خود،واشغال ریختن در طبیعت را"ناگزیر"میدانم بهتر است بپذیرم که لایق دولتی هستم که حاکم شده.هر وقت من ایرانی خودم را اصلاح کردم دولتها اصلاح میشوند."دروغ"سیاسیون وقتی کم میشود که من در خانه ام دروغ را ممنوع کنم وفرزندانم را آموزش دهم که" قانون"برای دور زدن نیست برای زندگی بهتر ماست.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
هنوز هم اعتقاد داری.....؟؟
بابا خیلی سرسختی همون حرف مرد یکیه ، نه؟؟؟
هنوز دیر نشده روحانی 3سال و نیم دیگه فرصت داره که نظر شماره برگردونه
آقای روحانی فقط خوب حرف می زنند،
فساد اداری و ضعف سیستم مدیریتی در کشور ،سقوط آزاد ارزش پول ملی، بزرگتر شدن دولت،کوچک تر شدن سفره ی مردم،
خب،تا سال ۹۲ و ۹۵ همه را تقصیر بی برنامگی های قبلی می انداخت،
حالا چی؟
متاسفانه ایشان و وزرای آنها بی توجه به نیاز و صدای جامعه در جهت ضعیف شدن بنیه اقتصادی مردم بویژه قشر متوسط گام برمی دارند،گویا وظیفه ی ایشان است.
به نظر من دولت روحاني مقصر نيست ، اولا فراموش نكنيد حذف يارانه ها تصميم مجلس بوده و تكليف مجلس است به دولت روحاني و دولت روحاني الزام به اجراي آن دارد ،ثانيا دولت مكلف به اجراي كلي سيايت مقاومتي است ، سياستي كه آنهم به دولت تكليف شده ، طبق اين سياست دولت بايد اتكاي خود را به نفت كاهش دهد بنابراين طبيعي است كه دولت براي جبران درآمدها به ابزارهاي ديگري همچون افزايش قيمتها متوصل شود ، ثالثا اگر به بودجه پيشنهادي دقت كنيد خواهيد فهميد بودجه برخي نهادهاي نظامي تا حدود 80 درصد افزايش يافته و اين بيانگر واقعيتي است كه تنظيم بوده كاملن در اختيار دولت نيست و فشارهاي خارج از سيستم دولتي در تنظيم بودجه كاملن مشهود است ، رابعا صبور باشيد تا ببينيم مجلس با اين بودجه چه خواهد كرد چون ممكن است نمايندگان مجلس تغييرات زيادي در آن لحاظ نموده و مصوب نمايند . به اميد روزهاي بهتر
من به روحانی رای داده ام و الان رای خود را پس می خواهم زیرا ایشان نمی توانند اقتصاد کشور را اداره کنند از ..... می ترسند و از این آقایان مالیات نمی گیرند و بجای آنها دلار را گران می کنند حقوق کارمندان را کمتر از تورم واقعی افزایش می دهند یعنی ایشان کارمند کش هستند
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
داداش ی خورده دیر متوجه شدی

حالا بیا اینجا شاید تونستم رای تون رو پس بدم
طرفداران اقای روحانی کجان؟؟؟؟اقای روحانی با حرفها و وعده هاش خیلی ها رو گول زده.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
اوناهاش اونجان هی منفی میدن و در میرن
اقاي روحاني سال 95 تشريف اوردين كرج خودم شنيدم از اخبار كه گفتيم نيمه اول 96 اتوبان همت به كرج مبرسه ، گفتين براي اتمام پروژه 270 ميليارد تومان ديگه لازم بود كه همين امروز اعتبارش انجام گرفت. الان اخر 96 هست و ما همچنان در ترافيك سنگين و دعا به جون شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
اون اتوبان مثل بقیه پروژه های کرج سال 97هم به بهره برداری نمیرسه .علت هم مدیران استانی هستند نه دولت .مثل مترو کرج که قرار بود سال 94 افتتاح بشه
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
بنظرم شما داری اتوبانو اشتباه میری والا مگه میشه اقای روحانی به وعده و قولی که داده عمل نکنه
چکش کاری بودجه امسال در سایتهای موافق و مخالف دولت و در شبکه هلی مجازی را چگونه نه به روحانی برداشت کرده اید؟
اتفاقا کسانی که به روحانی رای دادند همین را میخواستند که نقد کنند روحانی را و کسی انها را متهم به وطن فروشی و ... نکند.
نقطه قوت دولت فعلی است که میگذارد مسایل مختلف مربوط به دولت را مردم نقد کنند.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
میگم شما بشین فقط نقد کن
اصلا تا سال بعد که بودجه 98 رو بدن نقد کن اینقدر نقد کن و از این نقطه قوت لذت ببر ...هی ببر ...هی ببررر

بابا ملت دارن له میشن شما میگی....
بودجه اعلامی به خوبی همه چیز را بیان می کند
خلایق هر چه لایق !!!! مردم را پشت تربیون در مناظره های انتخاباتی ترسوندن و با شعار روحانی تا سال 1400 و با افراد بزک کرده در میان مردم رای جمع کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
احسنت !!! الان اگر جناب رئیسی بر مسند نشسته بودند همگی از فرط رفاه و آسایش و شادی در پوست خود نمی گنجیدیم !!!
اقا همین که اعتراضات درست منعکس بشه میشه انتظار تغییراتی هر چند کوچک رو داشت. چرا شما همیشه دوست دارید غر بزنید، یکبار عمل کنید. مثلا بنزین گرون شد، مردم یه روز اصلا نرن سر کار، یا کسی بنزین نزنه، گوشت گرون شد، اقا یه هفته هیچ کس گوشت نخره، اگر مردم ما هم به اون رشد و اتحاد مردم کشورهای پیشرفته رسیده بودن، دیگه امثال روحانی نمیتونستن اینجوری کار کنن... ولی چون ما مردم رو خوب شناختن دیگه رگ خوابمون دستشونه....
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
بیزحمت شما انتخابات بعدی دقت کن و به کاندیدای بهتری رای بده لازم نیست مملکت رو به آشوب بکشی

اون سید(رییسی) چند بار گفت که روحانی کاری به قشر ضعیف جامعه نداره؟؟؟ ولی ملت عاشق چی بودن من نمیدونم
رئیس جمهور باید صدای مردم یا حداقل طرفدارانش رابشنود،قبل از اینکه خیلی دیر شود و جامعه اسیر کابوس دیگری شود که ملت را به پرتگاه سقوط هدایت کند.
یک جراح گوش و حلق و بینی به بیمارانش میگفت: اصلا نگران نباش ، گوش تو را عمل می کنم، میشه مثل گوش خودم! واقعا هم همینطور بود چون یک گوش دکتر هم کر بود!
كاش دولت اين ٤ سال هم انداز شش ماه آخر دولت قبل كار مي كرد
برای روحانی چه فرقی میکنه اون تا 1400 هستش
آقای روحانی ادعا کردند دردوه دوم مردم به تمامی کارکردوحتی دریافتی مدیران دسترسی خواهند داشت پس چی شد حتی برخی ازنمایندگان درسخنانشان می گویند مدیران حقوق های نجومی دریافت می کنند.
از وقتی برادر روحانی و جهانگیری رو گرفتن انگار همه چیز تغییر کرد . دیگه روحانی همان روحانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
احسنت . اصلاً همه داستان از همین جا شروع شد .
عربستان به عنوان رقیب منطقه ای ایران متوجه شده است که بازآرایش اقتصادی و خلاصی از اقتصاد تک محصولی امر بسیار ضروری و واجبی است و به سرعت وارد این عرصه شده است. خوشبختانه ایران در این خصوص چند سالی از همه ی کشورهای منطقه جز ترکیه جلوتر است. اینجانب به عنوان یک شهروند که به روحانی رای داده ام افزایش تعرفه ها و نیز قیمت حاملهای انرژی را در نهایت به نفع کشور می دانم. اما مسئله ی امروز آقای روحانی افزایش تعرفه ها و بازآرایش اقتصادی نیست. مسئله فساد فراگیر و عدم توجه کافی دولت به برخورد با آن، فساد اداری وحشتناک در ادارات و سازمانها، اعطای بودجه بی حساب و کتاب به بخشهایی که هیچ خروجی مشخصی ندارند و عملا حریم شخصی افرادیخاصی شده اند، به کاگیری مدیران بی کفایت و متملق و متاسفانه برخی بازنشسته، رانت بخشی به افراد خاص که مثال بارز آن توقف ثبت سفارش خودرو و به تبع آن پیشکش درآمدهای نامشروع چند صد میاردی به واردکنندگان و اخیرا مسیئله کاغذ، عدم توجه به افت وحشتناک آموزشی در مدارس و دانشگاهها، عدم توجه یا توجه اندک به زیرساختها مانند راهها و ایمنی آنها، عدم توجه به آرامش روانی مردم و مسائلی از این دست است. متاسفانه آقای روحانی (که اینجانب برایش تبلیغ کرده ام و در ستاد شهر نسبتا بزرگی سخنران ستادش بودم) عملا به دلیل دو آشکار و نیم نگاهی به آینده سیاسی اش (که البته نمی توان صراحتا گفت چه آینده ای) دچار رفتار انفعالی عجیبی شده است که برای آینده ایران بسیار خطرناک است. بازآرایش اقتصادی لازم است اما نمی توان از نان شب مردم و آرامش نسبی آنها غافل بود. این شیوه درستی برای کشورداری نیست.
انتخاب دومش یک سو تفاهم بود
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
نه داداش همچین هم نبود ، حالا حالا ها مونده
۱ از رای خود به هیچ عنوان پشیمان نیستم به این دلیل رای دادم که فرد ضعیفی ریس جمهور نشود
۲ از آقای روحانی انتظار دارم پای شعار های انتخاباتی محکم بایستد تاکنون چنین نشده
۳ کار در کشور ما بسیار سخت است نهاد های موازی کار را بسیار مشکل کرده اند
۴ رقبای آقای روحانی متاسفانه قواعد بازی را رعایت نمی کنند هنوز در حال تخریب دولتند
۵ آقای روحانی باید با مردم بسیار بیشتر صحبت کند واز موانع سخن گوید که چنین نیست
۶ مردم توقع ندارند که تورم افزایش یابد ولی مشکلات اساسی و ساختاری باعث تورم خواهدشد
۷ ترکیب هیت دولت قابل قبول رای دهندگان نیست اصلاح طلبان سر خورده شدند
۸ دولت برنامه مشخصی برای مبارزه با فساد که مردم را بسیارآزرده کرده ندارد
۹ مسله اشتغال براحتی قابل حل نیست و لی مردم صبرشان تمام شده
۱۰ مسله مسکن لاینحل باقی مانده و وزیر بسیار ضعیف عمل کرده است
۱۱ اصولگرایان خوشحال نباشند شکست روحانی شکست کل حاکمیت است هیچ فرصتی برای وعدهای جدید بی محتوا وجود ندارد ممکن است قبول نکنید ولی فرصت تمام شده
۲
همه با ید صدای ملت را بشنوند چون دارد دور می شود و کارد به استخوان مردم رسیده و هر روز خبر اختلاس می شنوند و با متخلفان برخورد نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
دیر می شود
چرا دولت هم بنزین رو گرون میکنه هم خودرو می سازه خوب وقتی بنزین گران تولید میشود ماشین نساز مثل اینکه در حیاط خانه ات با اب معدنی برنج بکاری
عملکرد آقای روحانی قابل دفاع نیست. ایشان تاکنون فقط وعده داده و نکته تاسف برانگیز این است که این وعده های بی پشتوانه را آگاهانه و هدفمند مطرح کرده است. شما چه نامی بر روی این کار میگذارید؟
خدا کنه پیام منو بذارین:
به نظر من سوزاندن هشتصد میلیارد دلار پول نفت توسط دولت قبل در مقابل سوزاندن امید و اعتماد مردم توسط روحانی هیچ است.
آقای روحانی شما کاری کردید که امید و اعتماد از ازین جامعه رخت بربندد..حکایت شما حکیت سواری است که افتاده ای را در راه دید او رو سوار اسبش کرد و وقتی اسبش دزدیده شد به مرد افتاده گفت: اسب رو بردی نوش جات ولی هیچ جا این داستان رو تعریف نکن که اعتماد از میان مردم رخت بر میبندد ...
ااق یروحانی حکایت ما و شما همین است...یادتون هست چند وقته دیگه اسمی از 24 میلیون نمیارین؟
قرار بود گذرنامه ایرانی تقویت شود و ...
با افزایش عوارض خروج از کشور گذرنامه ایرانی کاملا بی ارش و بی اعتبار شد
حرف و عمل باید یکی باشد! آقای روحانی حرفهای زیادی زد ولی در عمل بودجه پیشنهادی به مجلس نشان داد که عمل روحانی با حرفش یکی نبوده است! بالاخص بودجه نهادهایی زیاد شده که اصلا به مردم جوابگو نیستند! در بودجه پیشنهادی، دولت «جیب مردم» را نشانه گرفته و نه «جوابگو بودن» نهادهایی که بودجه های کلانی دارند که خروجی آنها اصلا معلوم نیست!
فکر می کنم مهمترین علت نارضایتی از روحانی سخنان متناقض و بی عملی ایشان در حوزه سیاست داخلی باشد.
سال آینده قتل عام طبقه ضعیف است اگر این بودجه فرانکشتاین تصویب شود
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند .
هر دولت دیگه ای هم بیاد کاری ازش ساخته نیست بودجه ای که صرف نهادهای عریض و طویل غیر پاسخگو میشه از بودجه اصلی کم کنید چیزی تهش نمیمونه تازه باید از جیب ملتم بیرون بکشن روش بزارن روحانی یا هر کس دیگه وضعیت همینه که هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
صد در صد . فقط یک عده ساده لوح فکرمی کنند اکر دیگری می آمد اوضاع بهتر بود .
برادر کیمیایی که ما به آن نیاز داریم فرهنگ است.حکومت ها برامده از خود ملت هستند و تازه دولت آقای روحانی تصمیم گرفته که بجای پوپولیسم و انجام کارهای عوام پسند کمی هم منافع ملی را در نظر بگیرد.باید منصف باشیم در خیلی زمینه ها هم دست ایشان بسته است و نمی تواند جلوی بسیاری از پرداخت ها را بگیرد.امروز نیاز مملکت ما کاهش هزینه های جاری و افزایش هزینه های عمران کشور است که در یک کلام به مفهوم ریاضت اقتصادی است تازه نتیجه آن هم 10 سال دیگر به بار می نشیند و عدم انجام این کار هم مملکت را به سرنوشت زیمبابوه و ونزوئلا دچار می کند.اگر مردم بخواهند که گرسنه نمانند باید کار و خلق ثروت کنند وگرنه اگر به فکر رفاه امروز بدون توجه به آینده باشند،سرنوشت شومی در انتظار ایشان خواهد بود.
تابناک اینم بگو که شورای عالی سیاستگذاری بانکها، بخش اداری بانکها را در روز پنج شنبه برای مراجعان تعطیل کرده است. یعنی اگر شما بخواهید در روز پنج شنبه با مراجعه به دفاتر حقوقی بانکها حکم قضایی توقیف اموال دزدها را بدهید، کاری انجام نمی دهند و با توجه به باز بودن شعب، دزدها براحتی پولها را از حساب خارج می کنند و به خارج از کشور انتقال می دهند. مورد دوم همینجوری دو روز با بانکهای دنیا اختلاف داریم پنج شنبه را هم نصفه کار انجام می دهند اختلافان با بانکهای دنیا شده سه روز، بعد میگن که بانکهای دنیا به ایرانیها وام نمی دهند.
آقای روحانی واقعا متاسفم.همین که بهت رای دادیم و خرت از پل گذشت همه چیز رو فراموش کردی.به همین آسونی در مقابل تندروها جا زدی.میدونم تندروها تهدیدت کردن اما تو هم رای ۲۴ میلیونی رو پشت سرت داشتی.اما صد افسوس.اون از ارائه لایحه بودجه و بودجه بی حساب و کتاب موسسات به اصطلاح فرهنگی در مقابل آن افزایش مالیاتها و عوارض و اینهم از پشت کردن به رای و خواست مردم.من که دیگه صد سال دیگم رای نمیدم.تابناک جون خواهشا نظرمو بزار.....
اینم شد مملکت که ما داریم؟
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
اینم شد ملت که ما داریم؟؟

تولدت توی این مملکت دست خودت نبود ، میتونی مملکت مورد علاقه و پسندت رو انتخاب کنی و اونجا بری
من به روحاني راي دادم اصلا هم پشيمان نيستم چون بهتر از روحاني كسي نبود كه اگر بود حتما به او راي مي دادم ضمنا مردم فريب نخوريد همون كياني كه مانع بررسي حساب هاي بانكي سان مي شوند وسالي چند بار سفر هاي خارجي شون ترك نمي شه وتركيه وإمارات از پول اونا امروز به اينجا رسيده امروز براي عوارض خروج از كشور سروصدا مي كنن مردم عزيز بدونيد عوارض خارج ازكشور مشكل ١٠ درصد مردمه اون هم كساني كه هم پول دارند هم حنجره ي قدرتمند براي فرياد زدن وجوكشور رو به هم ريختن فريب نخوريد بگذاريد دولت سأختارها رو درست كنه بگذاريد يارانه ثروتمندان به نفع فقرا قطع بشه نمايندگان مجلس شجاعانه بازاين برنامه همراهي كنن بودجه نهادهاي خاص فرهنگي رو قطع كنيد پول پاشي هاي بيهوده وبي هدف رو كنترل كنيد همه دست به دست هم بديم تا مشكلات حل بشه
اون اقایی که منتظره اتوبان همت کرج درست بشه باید گفت اگه اتوبان های تهران شمال, یا تهران کرج قزوین رشت و ....بدون ترافیک بشن و راحت بشه به شمال رفت باید گفت اگه چنین بشود سیل جمعیت بسوی شمال روانه خواهد شد و دمار از دارو درخت و همین یه تیکه خطه سبز ر ا بر خواهند اورد, بنده که دلم نم خواد هیچوقت مسیر شمال باز و راجت بشه, شما ببینید وقتی یه راحی وسط جنگل باز میشه بعد از مدتی اثری از دار و درخت تا شعع هزار متری نمی ماند و بجای بکر و تمیزی آشغال و نکبت جایگزین می شود. دعا کنید مسیر شمال چه هوایی و زمینی یا قطار هیچ وقت اسان نشود. همینطوری کم کم شمال از بین بره بهتره تا اینکه ظزف مدت کوتاهی نیست و نابود بشه تدریجی داره این کار صورت میگیرد نخواهید که به یکدفعه انجام شود این نابودی برای خطه سرسبز که سال ۶۰ چهارمیلیون هکتار بوده و اکنون کمتر از ۲ میلیون هکتار طبق گفته مسوولین امر.
آن چنان نوشتی " حرکتی عجیب در فضای مجازی در حال شکل گیریست در نه به روحانی.....""
که گویی خودت در آن جریان نبوده و نیستی و هیچ نقشی نداری تابناک!!!!!!!!!!!!!!
فشارمالی واقتصادی کمرمان را شکست.به خدا بدبخت ومفلس شدیم.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
حرف حق جواب نداره ولی این مشکلات چاره داره.......فقط خدا و امام زمان

انشالله عنایت کنن ملت شیعه از این مشکلات و مدیران بد خلاص بشه
در کنار آن سرمایه داران بزرگی که فرار مالیاتی دارند و رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید، حتی برای دریافت مالیات از آنان تهدید به قتل هم شده و حتی جرأت انتشار نام آنان را ندارد.


وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی به جای هدر دادن وقت برای نادان های فرقه زنبیلیه ، بهتر است سراغ این افراد بروند. هر چه وقت کشور برای احمدی نزاد و .. صرف شد کافی است. فرار مالیلتی را دریابید ، کسانی که گمرکی نمی دهند را دریابید.
اقا صحنه عمل با تبلیغات انتخاباتی دو مقوله از هم جداست ترامپ هم بیرون از گود یه چیزایی میگفت اما در صحنه عمل واقعا نمیشود انگونه که ارزو داری عمل بشود. به اقای روحانی یا هر که که رییس جمهور بشود باید حق داد که کار حکومت داری سخته و مشکلات بسیار ملت ما هم که به قول دوستمون که پیغام گذاشته , بسیار کم حوصله است و اهل صبر و تحمل نیست, گفته شده مردم کره شمالی از بابت تحریم ها در سال های دور در یک مقطع زمانی حدود هفت میلیون تلفات داده و جنازه ها در کنار خیابون ها انباشته شده بوده اما صبور بودند و تحمل کردند و سخت کوشیدند تا امروز کسی جرات نکند به کره شمالی نگاه چپ بکند حتی آمریکاش.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
داداش جدا معتقدی کسی نمی تونه به کره شمالی نگاه چپ کنه؟ همین تابناک رو بخون...گزارش های تابناک از زندگی مردم کره رو بخون...آخرین خبر درباره چین و آمریکا نسبت به کره شمالی رو بخون! معنی چپ نگاه نکردن تو ذهنت دگرگون میشه! الله اکبر
حقيقتا بنده از ابتداى انقلاب تا كنون در تمامى انتخابات شركت كرده ام ولى تصميم جد گرفته ام كه از اين تاريخ به بعد در هيچ انتخاباتى شركت نكنم و إن شاء الله شركت نخواهم كرد تا شايد آقايان مسئولى كه فقط وقت انتخابات مردم را مي شناسند از خواب بيدار شوند ...
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
تا الان کارت درست بوده
حالم از اینهمه سطحی نگری به هم می خورد...
نمی دانم چرا انتظار دارید افتصاحات چندین ساله در عرض 6 سال رخت بربندد؟؟؟!!!!!!!
لیاقتتان همان احمدی نژاد است وبس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
آیا شما دوند فعلی را مثبت می بینید لطفا به بودجه نگاه کنید به وضعیت نابسامان اداری به فلاکت اقتصادی به وضعیت منطقه ای به وضعیت ملت به وووووو
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
من شما رو با لیاقتتون تنها میذارم جناب عمقی نگرررررر
حالشو ببررررر
بهر نیست به جای خطاب قرار دادن رییس جمهور کل مسئولان نظام را خطاب قرار می ددید. بحث بحث شخص نیست بلکه ...
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
باشه
ای تمام مسولین کشوررر
ای تمام مدیران کشورررر
ای تمام دستندرکاران اداره کشوررر
چرا اینطوری بودجه سال 97 رو تنظیم کردید؟؟؟ خوب بود؟؟

خب بابا رییس جمهوره که بودجه رو اینطوری تقسیم کرده بریم یقه کی رو بگیریم؟؟
اقای میلاد میلاد
یک بیت شعر در وصف حال تو گفته اند
که
پاچه خوار ران درجهان صنعت گرند
پاچه می خوارند ولذت می برند

توهم هرچه دلت خواست پاچه خواری کن

که گفته اندتا ترا دارند غمی ندارند!
پسر یه کمی مغز سکته خورده خود را درمان کن
ای انیشتن زمان ای گالیه عصر ای فیساغورث دوران

بانظریه نسبیت خود نظم افرینش را برهم زدی و قلب ما را منقلب فرمودی
بدون شک بخشی از مشکلات اقتصادی کشور بر عهده دولت آقای روحانی است. اما آیا همه مشکلات را میتوان به دولت مربوط دانست؟ کشور ما امروز در معرض تحریمهای شدید اقتصادی است. ما نمیتوانیم سرمایه خارجی جذب کنیم و پول آنچه را صادر میکنیم نیز باید همچون دیگر کشورها از طریق بانکهای بین المللی دریافت کنیم و آن بانکها نیز تحت تاثیر و تهدید آمریکا هستند و درنتیجه نمیتوانند با ما همچون دیگر کشورها کار کنند. مدیریت ضعیف و فساد شدید نیز تبدیل شده به ویژگیهای شاخص اقتصاد کشور ما و دیگر کشورها ما را با این صفتها میشناسند. و تمام اینها جداست از اختلافات داخلی و چند صدایی از سوی مسئولین در حوزه های مختلف که موجب پیچیده تر شدن اوضاع و سردرگمی طرفهای اقتصادی ما میشود. به طور کلی شکی نیست که کشور ما در حوزه علمی و نظامی به پیشرفتهای قابل توجهی رسیده، اما در حوزه اقتصادی، کشور ما یکی از ضعیفترین کشورهای دنیاست و همین ضعف است که دشمنان ما را به طرح نقشه های مخرب و جدید تشویق میکند.
بسیاری از دستگاه های عریض و طویل. بسیاری از فدراسیون های بی خاصیت ورزشی و... را تعطیل کنید تا بودجه هنگفت ان به بیت المال بر گردد.
مردم ماکسانی که صادقانه کارکندوبامردم روراست باشددوست دارند.
شایدپنجمین عامل در تحلیل فوق راباید عدم صداقت دولت مردان دانست.
اگر یک بررسی ساده درسخنان وزرا،رئیس محترم جمهورووابستگان دولت آنهم در سخنان پخش شده از رسانه ملی داشته باشیم به مردم حق بدهیم که چرا اعتمادشان به این مجموعه کاهش یافته است وروی آن حساب باز نمی کنند.
دولت روحانی را باید دولت پزشکان نامگذاری کرد
کلی غیر قابل انتشار !!!
کی باشه حرفها چاپ شود خوبه این مردم اهل عمل نیستن اینقد میترسن
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
داشتی کلمات سخت برای املای فردات تمرین میکردی؟؟
اینا چیه نوشتی؟؟
قدرت و تصمیم و تقسیم بودجه جای دیگریست ،اما تعجب در این است که کسی که خود را کاندید ریاست جمهوری می کند این را نمی داند؟ اگر نمی داند که عیب بزرگیست و اگر میداند و قول تغییر میدهد یا خوش خیال است یا بازیگری همدست.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
بابا بشین
جون خودت دیگه اینقدر خوتو خفه نکن ، اگر میداند ... اگر نمیداند
بودجه رو رییس جمهور تقسیم میکنه جای دیگه هم نیست ،اون جای دیگه به این کارا کار نداره
اونی که شنیدی برا جای دیگه استفاده میکردن نه اینجا
بحث دیگر روحانی نیست. بجث دیگر رییس جمهور سابق و اسبق نیست. بحث این است که در جال حاضر که کشور از برهه حساس کنونی عبور کرده مردم انتظار دارند کمی طعم زندگی را بچشند. وضعیت اقتصادی بیشتر مردم ضعیف است. تفریج کم است. امیدی به اینده هم نیست. هر روز هم خبر بدتر میشنویم و استارت کاری مثبت برای مردم زده نمی شود. همه این سوال را دارند که پولها کجا مصرف می شود که وضع ما ان است.
این شرایط یک بدبنی شدید به کل سیستم وارد کرده و این برای انقلاب بسیار خطرناک است. ای کاش زودتر فکری کنند مسئولین تا اوضاع بع مرز خطر نرسیده است.
همون طور که انتظار می‌رفت روحانی بعد از رای آوردن زیر همه حرفهایش زد و طبق معمول به جای کنترل هزینه های سرسام آور دولت و بریز و بپاش دستگاه ها برای تأمین بودجه دستشو کرد تو جیب اقشار ضعیف و متوسط جامعه!
صد سال دیگر هم بگید احمدی نژاد
مگه احمدی بودجه را داده مجلس
تنها ره رهایی نه گفنتن است... اصول گرا واصلاح طلب... روحانی خاتمی با احمدی نژاد رییسی فرقی ندارند. نقششان که همان به صحنه آوردن من و توست را اجرا می کنند.. وگرنه همین مناظره تلویزیونی آقایان اگر قرار بر عدالت باشد بایدهمگی آنها دادگاهی می شدند. دیدید که چگونه با پشتگرمی پته همدیگر را رو می کردند. این ماجرا ادامه دارد... برادرجان.
آقای روحانی من 2باربه شمارای دادم برای بهترشدن اوضاع مملکتم ازرای دادن درسال92به شمابسیارخوشحالم امسالم به شمارای دادم چون فکرمیکردم مثل4سال قبل هستیدنمیدانستم180درجه تغییرمیکنیدبه همین خاطرازرای دادن امسال به شماصددرصد پشیمانم ای کاش به شمارای نداده بودم چون مارافریب دادی خیلی دارم میسوزم ودیگربه هیچکس اعتمادندارم وبه هیچکس رای نخواهم داد
اقای روحانی این رسمش نیست یهو این همه گرانی شما قصد کردی کمر ملت را بشکنی
اگر صدای مردم روحانی نشنود صدای خدا را خواهد شنید مردم تاکی به وعده دروغن دولت کوش دهد
مردم می گویند بر پدر احمدی نژاد رحمت
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
آره به مرگ گرفتش تا به تب راضی شدن

این رحمت هم از اون رحمتهاست
رای من رو پس بده.
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
اون وقتی که میخواستی رای بدی فکر کردی آمریکا دوستت میشه و دلار میشه 500تومن پر از درامد سرشار میشی و...؟
اره؟ دنبال هوسهات بودی ؟ باغ سبز دیده بودی؟
اینه سرانجام کسی که برا رسیدن به هوسهاش رای بده
تکلیف مدارها هیچ وقت پشیمون نمیشن چون به وظیفشئن عمل کردن
صبر ما هم حدی داره.
پاسخ ها
سی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
ماهم داریم حدش رو اندازه گیری میکنیم
آقای رئیس جمهور، صدای مردم را بشنوید،پیش از آنکه خیلی دیر شود!
فقط رییس جمهور؟؟؟؟؟
بقیه مسئولان مورد انتقاد نیست؟؟؟؟؟
یکی بر سر شاخ بن می برید.
روحانی خیلی خیلی خیلی مچکررررررررررررررررررررررررررررررررررررریم/.
ماهم پول آب و برق رو نمیدیم ببینیم کی جرات میکنه بیاد قطعش کنه
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
خواهشا 3 ماه دیگه بیا اینجا اسم اون مامور رو برامون بنویس
چون رای ندادم زیاد غصه نمیخورم که چرا همه چیز رو دارن از جیب مردم در میارن.زورشون به بدهکاران بانکی که مشخصه کیا هستن نمیرسه ازجیب مردم میخان درامد کشور رو تامین کنن.بنزین ۵۰درصد افزایش قیمت میدونین یعنی چی.صبح رفتم ارایشگاه میگفت اقا اگه بنزین گرون شد منم قیمتم رو دو برابر میکنم.بخورین ازین آشی که پختید
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
شما که رای ندادید کلا حرف نزنید
اصل ماجرا قیمت حامل ها و عوارض و یارانه نیست...داغ مردم از اینجاست که آقای روحانی همان کاری را کرد که در دوران انتخابات ما را ترساند که رییسی خواهد کرد... پر و بال دادن بیشتر به نهاد های غیر مردمی و بنیادهای خاص و گروه هایی که نه نام ایرانی دارند نه قلبشان برای ایران می تپد. آقای روحانی ما را ترساند که اگر رییسی ها بیایند فلانی ها و فلانی ها کشور را قبضه می کنند... امروز مردم فهمیدند که ایشان دو دستی کشور را به همان فلانی ها تحویل داد. هیهات من ذله، ایشان باید بر سر حرف هایش می ایستاد. جناب آقای حقوقدان و دیپلمات شما نه حکمت امیرکبیر را پیاده کردی نه دیانت مدرس را نه میهن پرستی مصدق را.... ما ز یاران چشم یاری داشتیم/خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
هر اداره دولتی که مراجعه میکنید بالای 10 درصد نسبت به قبل اضافه کرده اند.
برای اجاره خونه 400 هزار تومن اضافه دادم یعنی نزدیک 20 درصد.
برای مدرسه پسرم اول دبستان 900 هزار تومن پول زور دادم.
برای یه سرما خوردگی ساده با دفترچه بیمه نزدیک 70 تومن پول دادم.
برای یه تزیق امپول 16 هزار تومن پول دادم.
هر قبضی که میاد نسبت به قبل یه عوارض جدید داره.
خسته شدم
خوشحالم که رای ندادم.مردم باید شعور سیاسیشان را بالا ببرند
منتظر ظهور یه پوپولیست دیگه در در انتخابات ۱۴۰۰ باشین.
بیاییم واقع بین باشیم همینکه اقای روحانی جلوی جنگ را گرفت بایستی قدردانش باشیم نه اینکه تخریبش کنیم والا اوضاع ما الان بدتر از سوریه بشاراسد بود.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
عزیز من روحانی و تدبیرش جلوی جنگ را نگرفت. آمریکا هر جا که مطمئن باشد میتواند پیروز باشد هیچوقت به مذاکره و مردم آن اهمیت نمیدهد. پس خودت را فریب نده
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آخه کدوم جنگ؟
همینوبهت گفتن که ازت رای گرفتن
من فکر میکردم دولت روحانی توانایی ایجاد دولت قانون رو دارد ولی متاسفانه حالا متوجه شدم که با وجود دولت قانونمند هم امکان تغییر وجود ندارد
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
بحث اینه که کدوم قانون؟
كشور دارى و اداره آن احتياج به تخصص هاى لازم دارد كه يكشبه دستيابى به آنها امكان پذير نيست و نا بسامانيهاى كنونى كشور را كه روزبروز رو به افزايش است و كشور را در مراحله سقوط قرار داده است نمى توان به حساب آقاى روحانى نوشت. آقاى روحانى وارث شرايطى شده است كه در طول سالهاى طولاني بعلت عدم توان مسئولين سياسى و ادارى كشوربه وجود آمده و اصلاح آنها اگر نگوئيم غير ممكن بلكه بسيار مشكل است.از اينرو قبل از هر گونه اظهار نظر در باره افراد اول بايد كمى فكر نمود تا واقعيت را در يافت و سپس سخن گفت تا بيراهه نرويم و بيجا سخن نگوئيم.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
از بیسو هشت سالی که از جنگ گذشته 22 سال آن در اختیار طرفداران مردم سالاری بوده و با الفاظ بازی کرده و جیب خود را پر کرده اند .هشت سال احمدی نژاد هم به حزب بازی و ادای مردم دوستی گذشت. وقت آن نرسیده که مردم دنبال این حزب بازی ها نروند و کمتر سر خود را شیره بمالند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آقای دکتر وحیدا ما کشور داری بلد نیستیم
ولی کسی هم که بلد نیست و نمیتونست نباید رییس جمهور بشه اگه نمیتونست چرا اومد وعده آبادانی داد؟
اگر نمیتونست چرا بقیه کاندیدا را تخریب کرد و منصب و کرسی ریاست رو غضب کرد؟

اگه این آقایون بلد نیستن معناش این نیست که نشدنیه
همه کمکاریها و نواقص رو به ارث و وراثت دولتهای قبل حواله دادن کار درستی نیست
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
کاملا" درسته ؛ کشور داری علم سیاست ؛ اقتصاد و مدیریت میخواد نه تحصیلات حوزوی !!!!!
شوربختانه همه نوشته ها أعم از نوشته اصلي و نظرات مردم گرچه متضاد هم هستند رگه هايي از حقيقت در اشكال مختلف را بيان ميكنند. بعضي بيشتر و بعضي كمتر . اما چند نكته قابل تأمل است:
اول اينكه ترجيع بندي از زمان اقاي خاتمي در ادبيات سياسي- اجتماعي باب شده و انهم عبور از .... فلان شخص خاص ميباشد كه چون همواره از جنبه مذموم بودن ان استفاده ميشود به تظر من كاري مذموم است. زيرا در طول تاريخ ٣٠٠ سال گذشته همواره ملت بزرگ ايران از حكومتهاي خود جلوتر بوده اند و تنها دوره هايي كه حاكمان به دنبال مردم دويده اند تا از قافله عقب نمانند و يا از مردم جلوتر بوده اند ( مانند كوتاه مدت صدر أعظمي أمير كبير) اثار پيشرفت مرئي بوده. پس نه تنها نبايد عبور از ... را مذمت كرد كه بايد نزد أقشار مردم تشويق هم نمود.
اما اينكه مردم دانش مراجعه به امار را ندارند و يا توجه و صبوري لازمه را ندارند بايد به دنبال علت ان بود. علت نيز روشن است عدم اطمينان و يا شايد حفظ اعتماد لازمه در طول رياست جمهوري وتا اخر دوره دوم باشد چرا كه اكثراً وعده هاي انتخاباتي محقق نشده و و انتظارات مردم معطل مانده. اين روال در همه دولتها تكرار شده و ملت نيز كه به دنبال خواسته هاي ريز و درشت و متفاوت خود از جناحي دل بريده و به جناح ديگري دل بسته حاصلي جمع نكرده هر روز با بيكاري ، فساد در همه أركان ، دشمني فزايندهً با همه دنيا ، گراني و فقر، بيعدالتي و هزاران موارد ديگر روبرو است وسر در گم به دنبال چاره و البته پيدا كردن عامل و علت اينهمه نابساماني است . شايد دولتها هم معلول شرايطي هستند كه خواست انها نيست پس ملت و البته منظورم جناحها و سياسي بازي انها نيست چاره اي جز عبور ندارند.
یکی بالاخره باید تو تاریخ چند صد ساله اخیر جلو امریکا وا میساد و تو دهن امریکا میزد سال ۵۷ ملت ایران بود امروز هم کره شمالی داره همین کار را میکنه صد البته این ملت های کره و ایران داره هزینه هاش هم پرداخت میکنه. تا ببینیم هدف بعضی آدم ها در این چند صباح عمر چی باشه یکی تامین دنیاش را به هر قیمتی می پذیره یکی هم نه ذلت را نمیپذیره, آیا عربستان کشور سر بلندیست در افکار عمومی دنیا ؟ خیر , این در جواب دوستی که میگه کره داره به خاطر برنامه های اتمیش داره بیچارگی میکشه .
قرار نیست کاری شروع بشه و مردم میدونن قرار نیست بی کاری رفع بشه ما باختیم به زمان
روحانی رای ماروپس بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
ناشناس عزیز ، روحانی کامنت های خودش را بسته تا صدای کسی را نشنود
حالاکه خرشان ازپل گذشت ودیگرقرارنیست دورسومی درکارباشدنقاب ازچهره برداشتندوماهیت واقعی شان راروکردند
دوستان عزیزی که به واسطه عملکرد روحانی میگویید کاش رای نمیدادم یا رای نخواهم داد.فرض کنید ما هم مثل شما رای نمیدادیم.در انصورت نامزد انها رای میآورد.فرض کنید نامزد انها رییس جمهور بود.وقتی که شعار روی موشک نوشتند بجای تذکر به اینکه اینکار فایده ای ندارد وبرد ودقت موشک رازیاد نخواهد کرد، میگفت افرین به این شعارها وانراادامه میداد.وقتی که ان روزنامه گفت دبی را بزنید بجای تذکر وبستن دو روزه مجبور بود بگوید اری این انقلابی ترین اقدام ممکن است.دوستان سوریه از ما دور نیست واگر شرایط فراهم شود انها که سوریه وعراق ولیبی را به خاطر نفت به این روز انداختند بدشان نمیاید ماهم به عصر حجر برگردیم.دوستان کشتی ایران اگر غرق شد رای داده ورای نداده نمیشناسد.از روحانی وبقیه حکومت مطالبه کنیم چرا که دموکراسی تزریقی انها را در افغانستان وهر جای دیگر که پا گذاشتند دیدیم.غیر از خود ما ملت ایران هیچ دولتی در دنیا دلش بما نخواهد سوخت .خودمان را اصلاح کنیم حکومتمان هم اصلاح میشود.
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
عزیزم شما رو از یکی دیگه ترسوندن تا پای صندوق برید
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
داداش همه متوجه شدن اون لولویی که ازش ترسوندنت و رایت رو گرفتن واقعیت نداشت دروغ بود

شما هم دیگه آروم باش و نترس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دوست عزیز دو جناح سیاسی هر دو تیغه یک قیچی هستند و هردو یک هدف مشترک دارند و در ظاهر باهم مخالفند
از این ناراحتیم که هزاران میلیارد. تومن پول مردم خرج نهادهای غیر پاسخگو و به درد نخور میشه
این شنیدن صدای مردم را به آن کسانی بگویید که با سنگ اندازی ها باعث شدند فردی که گزینه ۲۳ وم دولت بود بشه وزیر علوم
با سلام خدمت تمامی تابناکی های عزیز و مردم مستضعف ایران کنار سایت تابناک تفاضادارم تانظر مردم را به گوش سران مملکت برساند مردم ایران الان هیجی نمی‌خواهند بجز مخارج روزانه خانواده که الان اگر بخواهیم حساب نمائیم حداقل باید درآمدی بالای ۵الی۶میلیون تومان داشته باشد که من بازنشسته جانباز هستم با ۶سرعائله دخترعقد بسته وپسر های دامادی ۲/۵میلیون حقوق میتونم چه خاکی برسرم بریزم لطفاً به گوش رئیس جمهور و مجلس برسانید که مردم خیلی زیرخط فقر رفتند . باتشکر یعقوبیان
من از همون دوره قبل که روحانی در مورد یارانه دبه در آورد و قرار شد یارانه رو برای تولید قطع کنه ولی نکرد بدبین شدم.کارهای بزرگ ادمهای بزرک و جسور میخواد. از رایم پشیمانم چون وضع اقتصادی بهبود نداشته و اختلاسها و دزدیها سر جاشه
این چه وضعی هستش.جوانیم تلف شد.هر روز بد تر از دیروز.هیچ خبر خوشی. نمیشنویم. هیچ افق روشنی وجود نداره.همش میگن مملکت تو شرایط حساس هستش.همش دروغ همش کلک همش دزدی از اموال ملت.به خدا از 8 صبح تا 11 شب کار میکنم تا زندگیمو بچرخونم.شب میشم بچه هام خوابند.برای اینکه بتونم خرجشان اضافه شده این یه سال اخیر رو بدم.اجاره خونم سنگین گروندریسه شده.مدرسه هر ماه پول زور میخوان. قبض آب وبرق و گاز هرچی صرفه جویی میکنی باز هزینه مالیات و عوارضش از اصل مصرف بیشتره.اداره مالیات هر سال مالیات بیشتر طلب میکند.مشتری ها کم شدند.مردم خرید نمیکنند. هر جا میرم برای هر خدماتی پول سنگین میگیرند.به خدا نمیدونم چکار کنم. دو سال هست اصلا مسافرت نرفتم.هر روز دلار رو گرون میکنند بعد میگن تورم 7درصد.!!!پوشاک گرون.کفش گرون.مواد غذایی گرون.خدمات گرون. بابت هر کاری پول سنگین میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
حق با شما است برادر يا خواهر گرامي... فقط يك چيز را مي دانم. ما
كشوري ثروتمند هستيم. عرض مي كنم
مشكل ما در مديريت و فهم درست از مسائل است. ما به شدت نيازمند يك تحول اساسي در نظام اداري و مديريتي كشور هستيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
برادر گرامی ما کشوری هستیم و در واقع تنها کشوری هستیم که مقابل زورگویان عالم مردانه قد علم کرده ایم. این محوریت مقاومت و ایستادگی را که استکبار حرامی بدون هزینه نمی گذارد. ولی ما نمی توانیم با این معیارهای مادی باز به دوران نوکری برای استکبار بازگردیم.
دیگر بسیار دیر شده است
یارانه ها قطع هم بشود باز وضع همین است
مامردم متوجه نیستیم انگار خود مسیولین می خواهند یک جورابی ملت بپا خیزند ودوباره طرحی نو در اندازند. وظاهرا اینگونه می خواهند
من که دیگه هیچ امیدی نه اصلاح طلب دارم نه اصولگرا...همش یه بازی مسخرس که فقط طرف باخت همیشه مردم هستن
باسلام خداکنه یارانه را قطع نکنند حداقل پول آب و برق میشه اینهم اینقدر برق وآب وگازراگران کردند که زمستان تعرفه ومصرف زیاد میشه تعرفه های دولت نیز می بالا خدارحم کنه به آن بیچاره تر از ماها.باتشکر یعقوبیان
پاشنه آشيل دولت استفاده از مديران پير و فرسوده و بي انگيزه است. دولت از خودش شروع كند. وقتي آقاي جهانگيري مي گويد "مديران بي انگيزه و آويزان مشكل كشور هستند و هيچ كس جسارت بركناري آنها را هم ندارد" وضع كشور معلوم است كه بهتر از اين نمي شود.... مدير بالاي 60 سال را اگر افراد استراتژيستي نيستند بايد بازنشسته اجياري كرد. اينها سالها تاريخ مصرفشان تمام شده و مانع مديريت مناسب جوانان مي شوند.
دلار۴۰درصدگران شده یعنی منه بازنشته ۴۰ پله رفتم زیرخط فقرپس این پولهای فروش نفت وگازوابوخاک ........چه میشه پول گازوبرق وابو چندبرابرقیمتش میدیم مسافرت خارجووداخل وسوارماشین لوکس ورفاه پیشکش بخداحقوقم کفاف ۲۰ روزومیکنه بقیه شوبانان ماست سپری میکنیم یه فکری بحال مابکنین مرگ ازاین زندگی مابهتره درسته تاپای جان درراه انقلابمان هستیم ولی شماهم بفکرماباشید
تو این مملکت هیشکی هیچ کاره نیست.
ما انتخابمون ار بین بد و بدتر بوده. یعنی مجبور بودیم یکی رو انتخاب کنیم که وضع از این بدتر نشه. و الا از اول هم مشخص بود خیلی از وعده ها دروغه. مثل اینکه این کشور بیشتر از این ظرفیت تورم نداره. ثانیا همه امور دست رییس جمهور نیست. مثلا در سیاست خارجه نهایتا ۵۰ درصد میتونه روابط بهتر بشه. در همین مسائل داخلی نیز ۵۰ درصد امور دست دولت هست. اتفاقا باید مردم از همین الان به این بودجه معترض باشنتا دولت حساب کار بیاد دستش و بدونه مردم از این نوع بودجه و سیاست راضی نیستند. چون اگر فشاری رو دولت نباشه هر کاری دلشون خواست میکنن.
شاید این حرف بنظرتون بیربط بیاد به موضوع ولی بعد از حرف های احمدی نژاد خیلی ها کاملا به این نتیجه رسیدن که رییس جمهور کاره ای نیست
سردرگمی دولت در اقتصاد دانش بنیان باعث سرخوردگی نخبگان و متخصصین دانشگاهی و کاهش شدید انگیزه و امید نسل جوان کارآفرین شده و دولت بی تفاوت است...
انوقت انتظار حمایت دارد؟
حمایت برخی خواص دولت از مدیران ناکارآمد صندوق نوآوری و شکوفایی که سمبل سردرگمی دولت دراقتصاد دانش بنیان شده و سرخوردگی بنگاههای دانش بنیان را بدنبال داشته، باعث عدم تغییرناکارآمدها شده و دولت رابه این بخش حساس جامعه بی تفاوت کرده است.
اینکه نقد باشد یا پشیمانی مهم نیست، مهم عدم توجه به خواسته هاست. تنها جایی که دولت بهانه ای برای کندی فعالیت و یا کمبود منابع نداشت این بخش بود که چند هزار میلیارد تومان پول بیت المال را خرج ساختمان و سپرده بانکی کردند و اعتراض ها را هم رسانه های حامی دولت سانسور کردند.
شاید خداوند از سر تقصیرات دولتی های بی تفاوت بگذرد ولی کاهش شدید انگیزه و امید نسل جوان کارآفرین را چه میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
شما مثل اینکه اصلا نمی دانی کارافرینی چی هست و تصور کردی چهارتا جوان با چند تا ایده هرچند نوآورنه می شوند کارآفرین! کارافرینی نیاز به سرمایه بسیار بسیار زیاد دارد و فقط به سرمایه گذاران خصوصی که با سرمایه گذاری های میلیاردی می توانند تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کنند کارآفرین گفته می شود. نه اینکه هرکس برفرض ایده ای داشته باشد.
دیگه دیرتر از این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان فراموش نکنیم این تابناکی ها سپاهی هستند و دل به ریاست جمهوری جناب قالیباف داشتند
بعد بیشتر یه نمه تمایل به رییسی نمایان میساختند
آقایان بانوان هدف از انتخاب روحانی بهبود اوضاع نبود ! خودتونو به اون راه نزنید کدام بهبود؟ چگونه ؟ به پشتوانه کدام بینش سیاسی ؟و کدام کنشگر سیاسی ؟
دوستان قدرت در کشور ما دست سه گروه است بخشی از حضرات آرزوی جنگ دارند و بخشی دیگر انزوا از بین الملل را تجویز میکنند و گروه سوم معتمدینی هستند که هیچ نگاه واحد و دکترینی در برابر مسائل پیچیده اقتصادی اجتماعی سیاسی ندارند مگر یک ظاهر
در این یک عده دیگه هم با درک اوضاع با تظاهر به این دو با هدف خروج از کشور را به جد دنبال می کنند

وضعیت فعلی ما نتیجه این سه نگاه خاص است ولی توجه کنید انتخاب یک رییس جمهور طرفدار اقتصاد صدقه ای (یکی از خطرناک ترین بینش های رایج در میان بخشی از معتمدین نظام که متاسفانه با آنان مبارزه نشده که گاه تایید می شوند و متاسفانه گویا مورد تایید برخی از بزرگان دین هم قرار گرفته)
یا یک نظامی سپاهی با آن بینش تمامیت خواهانه سر ستیز دار با همه چیز
می توانست ما را صدها بار از این بدبخت تر و بیچاره تر کند
البته انتقاد به دولت بی رحمانه باید انجام شود ولی راه را گم نکنیم باز میان نگرش های جنگ طلب و تمامیت خواه و با اقتصاد صدقه محوری من فکر میکنم گزینش بهتری انجام شده
از رای به روحانی واقعا پشیمانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
خوب مثلا می خواستی چه کار کنی؟
توی این مملکت همه خوب حرف میزنند
ما لیاقتمون همینه
متاسفم
بعضیا چه اصرار دارن بگن همه مثل همن!
تابی مطمئن باش مردم دیگر نه جذب فردی مثل محمود می شوند و نه با تکرار می کنم به کسی رای می دهند.سال 84فقط صداوسیما تنها رسانه بود
عملکرد دولت های اصولگرا و اصلاح طلب نشان داد که هیچ کدام عملکرد مثبتی در جهت رفاه جامعه نداشتند. فساد عمیق در ساختار دولتی، تحریم و پرداخت هزینه های جنگ در منطقه فشار شدید را بر اقتصاد کشور آورده است.
لطفا انتشار دهید
تابناک جان
اظهار نظرها را خواندم و تنها به یک نتیجه رسیدم. تمام نارضایتی ها از دولت فعلی و قبلی به پای نظام نوشته میشود.از یاد نبریم که دولت و مجلس را رای مردم انتخاب میکنند و این دو هستند که با لایحه و طرح های من درآوردی ظلم را به مردم تحمیل میکنند.
من خیلی پشیمونم که دکتر مصدق کاندیدا شده بود ما رفتیم به روحانی رأی دادیم
اگر مردم توان این را داشتتد که از دولت مطالبات خود را پیگیری کنند هیچ کس نمی آید وعده ها بدهد و بعد برعکس وعده ها عمل کند.
سلمانی محل ما دلش میخواهد برای مشتریان خود که به دلیل بالا رفتن نرخ ارز چند ماه یکبار اصلاح می کنند کاری انجام دهد اما عقلش به جایی نمی رسد! استاد سلمانی چند وقت است ناراحت و مکدر است و به علت نداشتن مشتری، هر ماه سر خودش را اصلاح می کند و از قوری چای دارچین می ریزد و در سکوت و تنهایی می خورد
روحانی در مناظرات هیچ برنامه ای برای توسعه ارائه نداد فقط او با جهانگیری مردم را با یک سری وعده مثل حفظ یارانه ی موجود .جلوگیری از گرانی و تورم.لغومابقی تحریم ها.حضور زنان در ورزشگاه ها و با تکرار خاتمی رای آورد
من، همسرم، تک به تک اعضای خانوادم و اکثر قریب به اتفاق دوست و آشناهام از رای که به آقای روحانی دادیم پشیمانیم.
تابناک ! اونهایی باید بترسند که در زمان آن هشت سال سکوت کردند تا کشور مان به این بدبختی گرفتار شود .
ٱقای روحانی درها را بگشا .با جهان گفتگو کن از جنبره چند کشور زالو صفت خارج شو.
انتخاب کابینه ای ناکارآمد خصوصا در حوضه اقتصاد و بهداشت که فشار استخوان شکنی بر قشر متوسط به پایین جامعه وارد میکند و نیز فاصله گرفتن از شعارهای انتخاباتی موجب ریزش شدید به حق محبوبیت و مقبولیت جناب روحانی شده
این نظرات نشاندهنده این است که تا دیر نشده نیست دیگر دیر شده . فضای مجازی در حقیقت دنیای دموکراتیک است ونظرات مردم اگر ترس ریخته شود و همین نظرا به دنیای واقعی کشیده شود یعنی پایان کار.
جمله معروفی هست که میگه ملتی که تاریخ خودش رو ندونه محکوم به تکرارش هست . تاریخ که هیچ ، ما حکایت پارسال خودمون رو هم فراموش می کنیم . پس خیلی ضجه نزنیم و ناله نکنیم چون خود کرده را تدبیر نیست .
آیا از خدا نمی ترسند روز حساب و کتاب هست در برابر شهدا و مادران شهدا ودر برابر یتیم هاچه جوابی خواهند دادمگرونمممنن
بسمه تعالی
وقتی آدم کامنتهای بالا را می خواند بسیار نگران می شود . باید از تابناک قدردانی کرد که سعی می کند از جامعه فید بک بگیرد. من به عنوان یک سرباز کوچک رهبر فرزانه از ایشان تقاضا دارم که راهی جلوی ما بگذارند و ما را راهنمایی کنند . بدیهی است که ایشان بیش از همه ما نگران جامعه و بخصوص دین ما هستند . با این روش مادی گرانه ای که مسئولان ارشد پیش گرفته اند مشخص است که آخرت را فراموش کرده اند . تنها راه نجات ما توکل به خداوند و شنوایی از مقام معظم رهبری است.
از آنجای که سایت تابناک محترم تابناک باز تاب دهنده افکار مردم هست سپاسگزاریم من مدت دو ساعت با خانواده تو صف به روحانی رای دادم چون گزینه بهتر نداشتم بد و بدتر گیر کردم نخواستم قاضی دادگاهها رییس جمهور کشورم بشه در حوزه سیاسی گزینه آزادی بیان و اندیشه و حقوق شهروندی بودم و در حوزه اقتصاد رقابت آزاد کم کردن دست نطامیان از اقتصاد و در امور بین الملل ارتباط با جهان خارج و تنش زدایی من در شرکت خصوصی چندین سال کار کردم هیچ وقت ندیدم کارمندی یک ریال جرات داشته باشه پولی از شرکت را به جیب بزنه میدانید چرا ؟چون شرکت خصوصی واقعی بود بله برادران شرکت خصوصی واقعی چون کارش حساب و کتاب داره ولی متاسفانه اینطوری که حرف مسولین مشخص هست در واگذاری شرکتها بدون عرضه در بورس واگذار شده چون تز این بوده چرا بدیم به فلانی بدهیم به آدم خودم که مثلا عوایدش به ما هم برسه من رییس جمهوری را دوست دارم وقتی سرم درد میگیره فکرش دوای درد من و کشورم باشه نه انگولا
ملت از همه بیزاره
من از سال آخر دوره ریاست جمهوری ها همیشه میترسم فاجعه ها همیشه در سال آخر دوره ریاست جمهوریها اتفاق می افتد. متاسفانه .
مردم به انجا رسيده اند كه ترسي از مردن ندارند
بجای اینکه کسری بودجه نیست رو از گرده مردم بکشید برین 8000 میلیارد رو از زنجانی بگیرید. برید اون 6000 میلیارد رو از اون 20 نفر بگیرید. تازه این مال یک بانکه. نمی دونم این 50 نفر که می گن چطور می تونن از 80 میلیون بیشتر زور داشته باشن؟!
در حیرتم که خدا کی باز با ملت ایران مهربان می شود شاید تاوان گناه بزرگی را می دهیم
دولتی که عوض بودجه دادن به مردم بیشترین میزان بودجه کشور را به حداد عادل و بنیاد سعدی و ............ می بخشد قابل اعتماد نیست
من به روحانی رای دادم ولی غلط کردم
اینهایی که در انتخابات جبهه مقابل روحانی بودند و به خاطر رای نیاوردن شکست خوردند مردم را مسول و مقصر می دانند به همین خاطر در حال انتقام گرفتن از مردمند و الان فشاری که از جهات مختلف به مردم آورده میشه از ناحیه آنهاست تا کسانی که در راس کارند
چندین دوره بود که من رای نمی دادم.ولی نمی دانم چطور و با چه زرنگی فریبم دادند. ولی دیگه فریب نمی خورم.باور کنید دیگه فریب نمی خورم.تکرار می کنم دیگه فریب نمی خورم.هرگز هرگز هرگز.
شما مشکل بزرگی به نام خود فریبی دارید سایت محترم تابناک.
مردم حوصله کار تدریجی به سمت بهتر شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بستن ناگهانی ثبت سفارش ماشین؟
تضعیف پول ملی؟
وضع جریمه خروج از کشور؟
روحانی نباید بترسد کسانی باید بترسند که اجازه نمی دهند روحانی کار کند
کاش کسی از آقایان مسئولین نظام این نظرها را بخواند شاید با خواسته مردم ایران آشنا شوند و بفهمند درد ملت بزرگ ایران چیست اما چه کنیم از گوشهای سنگین و چشمان ضعیف مصلحتی ؟
انتخابات تمام شد وعده هافراموش شد مسابقه افزایش قیمت شروع شد
تابناک شهامت بخرج بده ویک نظرخواهی درموردمحبوبیت روحانی برگزارکن
یکی پیدابشه وفقط یک نمونه از وعده های تحقق یافته روحانی را اعلام کنه
امروز رفتم بانك پيامكم رو فعال كنم ميگه ١١هزار تومن بايد بديد!؟ ميگم پارسال كه ٥ هزار بود!!يه لبخند بهم زد كه از صدتا فحش بدتر بود
برن رییس جمهور ومدیر عامل از خارج بیارن. باور کنید بهتر میشه. کار رو باید اول بلد بود بابا جان.
آه این مردم گریبان میگیردچ
ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﺪﻳﺪ. ﺧﺠﻠﻢ ﺷﺪﻳﺪ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﺵ ﭘﺸﺖ ﻛﺮﺩ. ﺑﻪ ﻣﻠﺖ ﻓﻬﻤﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﻧﺒﺎﻳﺪ اﻋﺘﻤﺎﺩ ﻛﺮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻮاﻥ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﻧﻪ ﺁﺑﺎﺩاﻧﻲ ﻣﻤﻠﻜﺖ
اين نظرها ادم را بفكر فرو ميبره اگه جاي مسولين بودم ديگه خواب از سرم ميپريد
مشکل از جای دیگه است.
متاسفانه جناب روحانی چوب بی اعتمادی به جوانان را میخورد.
کم کم دارم از احمدی نژاد خوشم می آید وقتی که می گویند انحرافی علاقه ام بیشتر می شود زمین و زمان بر علیه او هستند احمدی نژاد فریاد ملت است اصولگرا اصلاح طلب چپ وراست او را می گوبند مردم علاقمند تر می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
اینا بد. ولی احمدی نژادم افتضاح بود دیگه. خدایی بلد نبود مدیریت کنه.
یک تیم فوتبال وقتی میبازه.مربی و کمک مربی و خیلی های دیگه رو یا تعویض میکنند و یا خلاصه یه بلای سرشون میارند. ولی دولت چی ؟
بايد اين حقيقت تلخ را پذيرفت كه عملا دولت فاقد قدرت و اقتدار لازم است
کاش به جای رنگ ریشش حواسش به برنامه ریزی و مدیریت بود.
ما خوزستانی ها از رای به روحانی پشیمانیم...پشیمان................
سلام
واقعا هميشه مي گفتم اين دولت ، دولت عاقليه ولي الان با اين قيمت ارز و سكه و......
ملت ببخشيد ، حتي اگه يك نفر را راضي به راي دادن كردم
دولتی که وزیراش یکی از یکی پولداترن توقعی نیست کاری برای مردم بکنن و فشار اقتصادی مردم رو درک کنند.
درود بر ناشماس 14.04 عالی گفتی
خیلی باید مواظب بود ....روحانی و تیمش و افراد پشت پرده در حال ایجاد نارضایتی عمدی در بین مردم هستند .....باید مواظب بود ....
به نظر اینجانب، آقای روحانی، اطرافیانش و بسیاری دیگر هم که در جناح مخالف دستی در قدرت دارند، پشیزی برای زندگی مردم ارزش قائل نیستند. برای یک سیاستمدار موفق مهم اینه که جان مردم در چه رتبه ای از ارزشها قرار داره.
برای اینها که بسیار پایینه....
یارانه را قطع کردند علت را پرسیدم گفتند منزل شصت متری خریدی گفتم با وام بهره بالا و قرض خریدم گفتند از نظر دولت آقای روحانی قرض و وام دارایی محسوب میشود!خدا شاهده!از اون روز فهمیدم به کی رای دادم!!!
سلام . مطلبتون جالبه ولی این نکته قابل ذکره که در دوره دوم احمدی نژاد همین آدمهایی که قدرت دستشون هست اون بلا رو سر اون بیچاره اوردن ولی الان خدا داره اینا رو رسوا میکنه . و همون ضرب المثل قدیمی که از هر دستی بدی از همون دست میگیری . خواهش میکنم ماها مسلمانیم اینقدر با آبروی احمدی نژاد و بقیه بازی نکنیم
اقا اینقدر به دست وپای اقای دکتر روحانی نپیچید
باسلام گوشی باید باشد که بشنود اگر نگاه کنی گوشهایایشان پنهانست....
اقای روحانی صادقانه بگویم هیچگاه و در هیچ مقطعی طرفدار اصولگراها نبوده و نیستم و نخواهم بود . ولی خداوکیلی انصاف دارم . یعنی بی انصافی در هر زمینه ای را عین نامردی میدانم . منصفانه و مردانه میگویم در شرایط کنونی خیلی خیلی به حال شما غصه ام میشود . به این دلیل که دارید به اندازه ی مجموع فشارهایی که بر روسای دولتهای سازندگی و اصلاحات و خیلیهای دیگر وارد میاوردند و هنوز هم میاورند , یک تنه به اندازه ی مجموع انها فشار تحمل میکنید . و چون انصاف دارم و خوب درکتان میکنم صمیمانه خداقوت عرض نموده و برایتان صبر و توان روز افزون مسئلت دارم . و دعای دیگر اینکه خدا کند روزی بیاید که اولویت اول همه "منافع ملی"قرار گیرد .
به تسلسل انتخاب بد از بدتر افتادیم
درود خدا بر احمدی نژاد صادق و پاک دست
افراد موافق روحانی، کسانی هستند که در حال حاضر پست و مسئولیتی در این شرایط فعلی دارند و حفظ بقای خود و صندلی خود را در حمایت از روحانی می داند.
هنوز هم عقده احمدی نژاد را از ذهن و کینه اش را از دلتان پاک نکرده اید. هنوز هم نتوانسته اید رای ما مردم را در سال 88 قبول کنید. ولی این را بدانید که اگر تا سال 1400 ظهور اتفاق نیفتاد، باز هم باید احمدی نژاد را با انتخاب ما مردم در مسند ریاست جمهوری ببینید ... .
دیگه رای نخواهم داد ، تا دالتون میخواد پارازیت اندازی کنید ، هیچ وقت صدا و سیمای میلی را نگاه نخواهم کرد، قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی دچار آید.
من ديگه غلط بكنم به دارو دسته اينا راي بدم
شما ها این همه نظر گذاشته اید ولی هنوز نفهمیده اید که دولت ها در ایران هیچ کاره اند
زنده باد روحانی
به نظرم میرسه اقای روحانی نه اراده و نه توان تغییر بنیادی
این ملت حقشون این دولت است 23ملیون رای به همین دولت با وجوداینهمه نالایقی
روحاني همان كاري رو كرد كه عده اي از نمايندگان انجام دادند، يعني با ليست اميد آمدند ولي چرخش صدوهشتاد درجه داشتند. اين بزرگترين نا انصافي در حق شعور ملت است.
ماموریت روحانی شیره مالیدن سر آمریکایی ها بود که تا قبل از ترامپ موفق هم بود. اگه انتظار دیگه ای ازش داشته اید اشتباه کردید.
ترامپ هم مشغول شیره مالیدن سر همه مشتری های بالقوه و بالفعل است
از رویکرد ایران در خرید های عجیب هواپیما ٬ خیلی سخت است آنها قبول کنند ایران مشتری بالقوه ای نیست که تحت فشار بالفعل نمی شود!!
یارانه من هم قطع شده، اعتراض کردم، زنگ زدند و گفتند یارانه را به کسانی که مریضی صعب العلاج دارند میدهیم نه به شما!!!!
حقوقم کفاف زندگی 4 نفره را نمیده!
بخاطر عملکرد بد روحانی مادیگه رای نمیدهیم
من که از سال 88 رای ندادم و خوشحالم که رای ندادم
همیشه موقع انتخابات مردم و گول میزنند
خنده دار نیست که برای 400هزارتومن بانک به من اخطار میده
تازمانی که شما مردم به این عناصر رای بدین این روزگار ادامه داره . مقصر هم خودتون هستین . تابناک نترس منتشر کن
حالا مردم به روحانی نه هم بگن چی می شه مگه ؟ مگه قرار بود برای سومین بار هم رییس جمهور بشه ؟
حقتونه
امیدوارم بنزین گرونتر، عوارض ده برابر دلار و سکه در مسیر صعودی
برای کمک به دولت، لازم نیست مطالبات را فراموش کنیم.
شاید پشیمانی در مباحث سیاسی قابل طرح باشد ولی انتقاد از ناکارآمدی دولت در بخشهایی که مشکل بودجه نداشته و کلیت مسئله در کنترل خودش بوده (و نه نهادهای بیرونی) را چه کسی جواب میدهد.
فقط با شعار دادن از مردم رای گرفتن
خوش بحال خودم الان چند سال است که حرف پدر بزرگوارم درگوشم طنین انداز است رای ندهید .
تابناک ترسو سلیقه ای منتشر نکن . بعضی نظرات رو بیش 1 و2و3 دفعه منتشر میکنی مگر اونجا مدیر ی یا سر پرستی نداره
من دیگه رای نمی دم
ما در انتخابات همیشه باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم و گزینه بد هم روحانی بود و چاره ی دیگر نداشتیم.
شاید هم مردم یک تصمیم جدی گرفتند
واقعا حیف از اینکه به خودت زحمت بدی بری شناسنامه و انگشترو جوهری کنی و به کسی رای بدهی
هرکس آمد و شعاد داد تهش ....
دیگه دیر شده. خیلی وقته دیر شده.
به شناسنامه سفیدم افتخار می کنم.
خودمان را گول نزنیم .رییس جمهور چکاره است.
ببخشید ایشان نمی‌شنوند
سلام کجایید ای شهیدان سال ۵۷٬٬٬٬٬٬
منافع ملی در مقابل منافع عربی
پیشنهاد می شود برای برون از مشکلات کشور و حرکت روبه جلو وامید به اینده تعدادی مدیر / برای مدیریت کشور از کشورهای خارجی وارد کنیم شاید گشایشی در حل مشکلات شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی