بازدید 10889

سنگ قبر هم وارد مي‌کنيم

کد خبر: ۷۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳ 02 December 2009
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ايران حتي سنگ قبر وارد مي‌کند، هشدار داد: در صورت عدم اقدام مناسب دولت و مجلس، ايران قرباني بزرگ بحران اقتصادي دنيا لقب خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين هاشمي روز سه‌شنبه در ديدار با صاحبان صنايع مراغه افزود: کشورهاي پيشرفته صنعتي، بحران اقتصادي دنيا را ايجاد کردند و اکنون با تمهيداتي که بکار بردند به تدريج از اين بحران رها مي‌شوند اما عاقبت کشورهاي در حال توسعه و کمتر توسعه يافته جهان که توان رقابت با کشورهاي پيشرفته را ندارند، مبهم است.

وي گفت: واحدهاي صنعتي کشورهاي پيشرفته به دنبال بروز بحران اقتصادي، مورد پشتيباني مالي دولت‌هاي خود قرار گرفتند اما اين راهکار در کشورهاي در حال توسعه و کمتر توسعه يافته عملياتي نشد و همين موضوع نگراني‌ها را سبب شده است.

نماينده ميانه اظهارات عده‌اي مبني بر اينکه ايران از بحران اقتصادي دنيا لطمه نديده است را نادرست و خلاف واقع خواند و گفت: وقتي قيمت مس، ‌فولاد و نفت ايران نصف مي‌شود مي‌توان نتيجه گرفت که اين بحران حتماً به کشورمان لطمه زده است.

وي، هوشمندي دولت و مجلس براي برون رفت از اين بحران اقتصادي را ضروري دانست و افزود: در حالي که ايران علاوه بر دارا بودن امکانات زيرزميني و سطحي و نيز بهره مندي از نيروي انساني توانمند، از موقعيت ژئوپلتيک فوق العاده‌اي برخوردار است مي‌توان با هوشمندي و تدبير،‌از اين بحران با کمترين هزينه خارج شد.

هاشمي واردات بي‌رويه را يکي از آسيب‌هاي جدي کشور توصيف کرد و گفت: در حالي که حتي سنگ قبر وارد کشور مي‌شود، نبايد انتظار پاگرفتن صنعت داخلي و جبران بحران اقتصادي را داشت.

وي از اينکه قطعات خودروي توليد داخل با مارک شرکت ايراني وارد کشور مي‌شود، اظهار تاسف کرد و افزود: کميسيون صنايع و معادن مجلس معتقد است يکي از راه‌هاي برون رفت از اين مشکلات، کنترل واردات بي رويه و نيز ممانعت از واردات کالاي بي کيفيت به کشور است.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس، ‌تن دادن دولت به استمهال يک ساله بدهي‌هاي کمتر از 20 ميليارد ريال واحدهاي توليدي به سيستم بانکي را يکي از دستاوردهاي مهم مجلس براي رفع گوشه‌اي از موانع فعالان اقتصادي عنوان کرد و گفت: البته استمهال بدهي‌هاي بالاي 20 ميليارد ريال نيز به شدت پيگيري مي‌شود تا اقتصاد کشور رونق بگيرد.

هاشمي، همچنين از ابلاغ آئين نامه اجرايي مصوبه اخير مجلس مبني بر واگذاري سه ميليارد دلار سرمايه در گردش در اختيار واحدهاي صنعتي توسط بانک مرکزي و وزارت صنايع خبر داد و گفت: علاوه بر اين، آئين نامه نحوه واگذاري دو ميليارد دلار سرمايه در گردش که اخيراً توسط رئيس جمهور وعده داده شد نيز تهيه و ابلاغ خواهد شد.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس به بررسي برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور در آينده نزديک در مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: صاحبان صنايع مي‌توانند نقطه نظرات و ديدگاه‌هاي خود را در اختيار اين کميسيون قرار دهند تا در تدوين برنامه مزبور مورد استقاده قرار گيرد.

وي همچنين با تاکيد بر اينکه صداي بخش خصوصي فعال در حوزه صنعت و معدن منطقه بايد رساتر شود، تصريح کرد: اين مهم با فعال شدن و تقويت تشکل‌هاي صنفي حرفه‌اي ميسر است.

در اين ديدار تعدادي از مديران و صاحبان صنايع مراغه در سخناني جداگانه مسايل و مشکلات خود را مطرح و براي بهبود وضع کنوني راهکارهايي پيشنهاد دادند.

از نکات جالب توجه اينکه وقتي در اين جلسه يکي از مديران صنعتي بخش خصوصي از واردات بي رويه انواع لوازم صنعتي و حتي ميوه و مواد غذايي به کشور انتقاد کرد، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: واردات ميوه که چيزي نيست، هم اکنون سنگ قبر نيز به کشور وارد مي‌کنيم!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آقا باید کفن و مرده شورش هم وارد کنیم که خیالمون از همه چیز راحت باشد
سنگ قبر چيه چوب كبريت ميگيريم ومونتاژ ميكنيم
انعقاد قرارداد و واسطه گری در اقتصاد ایران سودآور است نه کار و تولید
من يه سنگ قبر برزيلي براي يكي از بستگانم يك ونيم ميليون تومان خريدم يارو يه جوري تعريف مي كرد كم مونده بود بگه اين سنگ تبرك هم شده
ايها الناس
وقتي براي توليد كنندگان آنقدر مانع تراشي ميشود ( ماليات و بيمه و انواع و اقسام عوارض ....) نتيجه اين مي شود كه توليد كنندگان يكي پس از ديگري مجبور به بستن كارگاهها و كارخانجات ميكنند و متوسل به واردات.....
متاسفانه آنقدر عقب رفتيم كه از آن طرف ديگر در حال افتادن به پائين هستيم.....
به این میگویند خودکفایی در سایه حکومت اسلامی.
به دولت مهرورز كه حتي بفكر سنگ قبر مردم است بايد تبريك گفت.
سنگ قبر این اقتصاد هم از چین امد.
قراره با رفتن میرکاظمی به وزارت نفت، مشکل نفت آیندگان ما هم حل بشه و از چین نفت وارد کنیم (البته با واگذاری مجانی کا کشور به چینی ها - ببخشید روسها هم البته هستند ولی خودشون با هم کنار میان و نیاز نیست شما خودشو ناراحت کنی)...
حتما از چین وارد میکنیم
بروید اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ببینید مانع تراشی و اخاذی از صنایع یعنی چه. به عمد کاری می کنند که اجبارا به واردات رو آوریم. بجای اینکه صنایع را راهنمایی کنند تا کیفیت را بالا ببرند تیمی راه انداخته اند که صنایع را یکی یکی به دادگاه معرفی می کنند تا بخاطر تولیدشان که در حال ساماندهی است متوقف شود و مجبور شوند یا رها کنند یا به واردات که راحت تر است روی آورند. حتما سایر ادارات هم وضعیت بهتر نیست. از همین میتوانید به علت وفور کالاهای چینی در بازار پی ببرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی