بازدید 3185
موسوی لارگانی:

ضرورت اصلاح پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۹۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در بودجه ۹۷ باید تدابیری اتخاذ کرد تا بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها، به تقویت تولید و زیرساخت ها اختصاص یابد.
کد خبر: ۷۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 10 December 2017

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در بودجه ۹۷ باید تدابیری اتخاذ کرد تا بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها، به تقویت تولید و زیرساخت ها اختصاص یابد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ملاحظات بودجه ای سال 97 گفت:بررسی و تدوین بودجه سنواتی یکی از مهمترین موضوعاتی است که هر سال از سوی دولت و مجلس مورد توجه قرار می گیرد و نقش مهمی در عملکرد دستگاه های مختلف دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجربه بیانگر این است هر ساله در مجموع همان لایحه پیشنهادی دولت و پیشنهادات دولتی ها در قانون بودجه لحاظ می شود و نمایندگان وزارتخانه ها بعد از ارائه بودجه، پیشنهادات خود را از طریق نمایندگان پیگیری می کنند.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در خصوص اشتغالزایی و رونق تولید، باید این موضوعات در تنظیم بودجه در اولویت باشد و باید پذیرفت در سال های گذشته در خصوص رونق تولید اقدامات اساسی و مطلوب صورت نگرفته است.

انتقاد از وضعیت رکودی در اقتصاد کشور

موسوی لارگانی در ادامه ی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از رکود در اقتصاد کشور، افزود:بر اساس قانون هدفمندی، باید حدود 30 درصد از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به بخش تولید اختصاص می یافت و حدود 20 درصد از منابع مالی نیز در زمینه تقویت زیرساخت ها هزینه می شد، این در حالی است که بیشتر منابع صرف پرداخت یارانه های نقدی شده است.

وی با انتقاد از وضعیت پروژه های عمرانی در کشور ادامه داد:در حال حاضر حدود 10 درصد از منابع بودجه صرف انجام کارهای عمرانی می شود که غیرقابل قبول است، نکته دیگر اینکه اگر سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه ها در سنوات گذشته پرداخت می شد با وضعیت رکودی موجود روبرو نمی شدیم.

موسوی لارگانی تصریح کرد: باید با شناسایی دقیق دهک های ثروتمند جامعه، از پرداخت یارانه نقدی به این قشر خوداری کرد و منابع حاصل، صرف تقویت تولید و زیرساخت ها شود چرا که نمی توان بطور مثال در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، مردم را به استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی تشویق کرد در حالی که ناوگان حمل و نقل عمومی، بصورت مطلوب خدمات ارائه نکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دیگر اینکه پس از جلوگیری از پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان، باید تدابیری اتخاذ کرد تا منابع حاصل، به بخش تولید سوق داده شود و از هزینه شدن منابع مالی برای اموراتی مانند تزئینات ساختمان وزارتخانه ها یا برگزاری همایش ها غیرضروری، پرهیز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی