بازدید 23799
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه کم سابقه پنج کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

تحولات خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز به مانند روزهای قبل متأثر از مسأله فلسطین و تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بوده است؛ تصمیمی که جنجال زیادی به پا کرده و در جدی ترین واکنش، روز گذشته، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به این موضوع پرداخت و تمامی کشورهای عضو مخالفت خود با این تصمیم آمریکا را اعلام کردند و نماینده آمریکا نیز متقابلا به سازمان ملل حمله ور شد. علاوه بر تحولات مربوط به فلسطین، خبر دیگری که مورد توجه قرار گرفت، خرید گرانبهاترین اثر هنر جهان توسط ولیعهد سعودی بود.
کد خبر: ۷۵۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 December 2017

تحولات خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز به مانند روزهای قبل متأثر از مسأله فلسطین و تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بوده است؛ تصمیمی که جنجال زیادی به پا کرده و در جدی ترین واکنش، روز گذشته، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به این موضوع پرداخت و تمامی کشورهای عضو مخالفت خود با این تصمیم آمریکا را اعلام کردند و نماینده آمریکا نیز متقابلا به سازمان ملل حمله ور شد.

به گزارش «تابناک»؛ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بررسی تصمیم ترامپ در مورد انتقال سفارت از تل آویو به قدس برگزار شد و در اقدامی بی سابقه، چهار عضو این شورا با تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

نماینده دائم سوئد در سازمان ملل، نخستین سخنران جلسه بود و به صراحت گفت: تصمیم ترامپ در مورد قدس را قبول نداریم.

اولوف اسکوک افزود: ما تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نمی پذیریم. اروپا موضعی واحد در زمینه قدس دارد و از نظر اروپایی ها قدس پایتخت دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل است.

نماینده دائم چین در سازمان ملل هم از برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی حمایت کرد.
وی بار دیگر تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی را راه حل بحران این منطقه دانست.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل هم با یادآوری موضع گیری های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نسبت به تصمیم ترامپ، به صراحت از آن انتقاد و مخالفت کرد.

بیانیه کم سابقه 5 کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

فرانسوا دولاتر تأکید کرد، فرانسه حاکمیت اسرائیل بر قدس شرقی را به رسمیت نمی شناسد و آن را سرزمین اشغال شده محسوب می کند.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل هم در اظهارات خود، تصمیم ترامپ را یکجانبه و ویرانگر فرصت های صلح توصیف کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد یادآور شد: از آمریکا خواستیم درباره علل انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توضیح دهد.

نماینده اردن در سازمان ملل هم بنا به تأثیری که این تصمیم می تواند بر کشورش بگذارد، در جلسه شرکت کرد و گفت: واشنگتن تنها در مسأله فلسطین باید نقش یک میانجی را داشته باشد.

حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل

از طرف دیگر، نیکی هیلی، نماینده آمریکا به دفاع از تصمیم دولتش پرداخت و در اظهاراتی که مورد تشویق چند صهیونیست حاضر در جلسه قرار گرفت، گفت: ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل آن کاری را انجام داد که باید می داد.

وی با طرح این ادعا که درباره مرزهای قدس هیچ تصمیمی نگرفته ایم، دولت ترامپ را مدافع صلح خاورمیانه توصیف کرد و افزود: ما بیش از هر زمان دیگر به تحقق صلح در خاورمیانه پایبندیم. همچنین به راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل متعهدیم.

نماینده آمریکا ادامه داد: ترامپ خواهان حفظ وضع کنونی در اماکن مقدس قدس است. برای پیشبرد روند سازش میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها تلاش می کنیم.

بیانیه کم سابقه 5 کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

نیکی هیلی، اقدام دیگری هم کرد و آن حمله به سازمان ملل متحد بود که گفت، این سازمان از جنبه های متعددی علیه اسرائیل مواضع خصمانه داشته است.

وی البته تهدید هم به کار برد آن جا که اظهار کرد: هرکس از تصمیم آمریکا در قبال قدس برای دعوت به خشونت سوء استفاده کند، شریکی نامطمئن محسوب می شود.

بیانیه کم سابقه پنج کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس

روز جمعه، کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلستان، آلمان و سوئد با صدور بیانیه‌ای مشترک در پایان نشست شورای امنیت، مخالفت خود را با اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقس به پایتخت رژیم صهونیستی را اعلام کردند و آن را «ناهمسو» با قطعنامه‌های شورای امنیت دانستند.

نمایندگان این پنج کشور پس از پایان نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به قرائت بیانیه مشترک پرداختند.

در بخشی از این بیانیه، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا «غیرسودمند از لحاظ چشم‌انداز صلح در منطقه» توصیف شده است.

بیانیه کم سابقه 5 کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

بیانیه کشورهای اروپایی با تأکید بر ناهمسو بودن این اقدام با قطعنامه‌های شورای امنیت، می‌افزاید: ما آماده مشارکت در هر تلاش موثقی برای آغاز دوباره فرآیند صلح بر مبنای پارامترهای مورد توافق بین‌المللی و با هدف رسیدن به راهکار دو دولتی هستیم.

نمایندگان کشورهای اروپایی می‌افزایند: از دولت آمریکا می‌خواهیم، پیشنهادهایی مشروح برای حل اختلاف میان اسرائیل و فلسطین ارائه دهد.

چه کسانی پشت پرده تصمیم ترامپ درباره قدس بودند؟

رسانه‌های آمریکایی با استناد به گفته‌های برخی مقامات کاخ سفید می‌نویسند: تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس، پاسخ به تعهدی بوده که او در مقابل حامیان مالی کارزار انتخاباتی خود داشت.

بنا به گزارش نیویورک تایمز و واشنگتن پست، از نظر دونالد ترامپ، موضوع بیت‌المقدس همواره یک موضوع سیاسی بوده تا یک معضل دیپلماسی.

این رسانه‌ها با استناد به گفته‌های برخی مقامات کاخ سفید می‌نویسند: این تصمیم دونالد ترامپ، پاسخ به تعهدی بوده که او در مقابل حامیان مالی و پشتیبانان ثروتمند کارزار انتخاباتی خود داشته است.

به گفتۀ مقامات کاخ سفید، این تغییر در سیاست خارجی آمریکا بدون توجه به هشدارهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه، جیمز ماتیس وزیر دفاع و مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا انجام شده است و در مقابل، دو مشوق اصلی دونالد ترامپ در این زمینه مایک پنس، معاون او و شلدون ادلسون، میلیاردر مشهور یهودی و از متحدان قدرتمند او بوده‌اند.

بیانیه کم سابقه 5 کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

هر دوی آنها یعنی پنس و ادلسون بارها بر اهمیت انتقال این سفارت برای احزاب راست یهودی و همچنین مسیحیان انجیلی ( اوانژلیک- از شاخه های بنیادگرای مذهب پروتستان) تأکید کرده‌اند.

یک مقام ارشد در کاخ سفید در گفت وگو با واشنگتن پست تأیید می‌کند، «این تصمیم با نگاه به روند صلح اتخاذ نشده، بلکه با توجه به تعهد انتخاباتی آقای ترامپ گرفته شده است.»

هرچند ترامپ در آغاز کارزار انتخاباتی خود عمومی اعلام کرد که نیازی به حمایت کنندۀ مالی ندارد، بطور خصوصی با شلدون ادلسون ملاقات و از او تقاضای کمک مالی کرده است.

شلدون ادلسون، میلیاردر مشهور یهودی که صاحب هتل‌ها، رسانه‌ها و کازینوهای مشهوری در جهان است، از حامیان اصلی حزب لیکود و همچنین جمهوریخواهان آمریکاست. او که به «سازندۀ حاکمان» نیز معروف است، از حامیان مالی بنیامین نتانیاهو و چندین شخصیت جمهوریخواه در مبارزات انتخاباتی سراسری یا ایالتی آنها بوده است.

اطلاع عربستان از تصمیم ترامپ درباره قدس پیش از اعلام آن

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد، عربستان سعودی از حدود دو هفته پیش از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آگاهی داشت.

محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

علاوه بر تحولات مربوط به فلسطین، خبر دیگری که مورد توجه قرار گرفت، خرید گرانبهاترین اثر هنر جهان توسط ولیعهد سعودی بود.

«روزنامه وال استریت ژورنال روزنامه آمریکایی در شماره روز جمعه خود اعلام کرد: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان خریدار حقیقی نقاشی «سالوادور موندی» یا «ناجی جهان» شاهکار «لئوناردو داوینچی» بوده است.

این اثر هنری که پادشاه لویی دوازدهم از فرانسه بیش از 500 سال پیش سفارش داده و سال‌ها گم شده بود، در 15 نوامبر (24 آبان ماه) با ثبت رکورد 450 میلیون و 300 هزار دلاری در حراجی «کریستیز» نیویورک فروخته شد.

این روزنامه به نقل از منابعی که آن را منابع آگاه در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و عربستانی دانست، تأکید کرد: بن سلمان برای خرید این تابلو به شاهزاده بدر بن عبدالله بن محمد بن فرحان آل سعود متوسل شد تا نماینده وی در این حراج باشد.

این اطلاعات تنها ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، مدارکی دارد که نشان می دهد، خریدار این اثر هنری، داوینچی شاهزاده بدر بن عبدالله شخصیت نزدیک به بن سلمان بوده است.

بیانیه کم سابقه 5 کشور اروپایی علیه آمریکا در مورد قدس/ نشست شورای امنیت در مورد قدس و اتحاد همه علیه آمریکا/ حمله نماینده آمریکا به سازمان ملل/ محمد بن سلمان خریدار گرانبهاترین اثر هنری جهان از داوینچی

پایگاه خبری «آرت نیوز» آمریکا در این باره گزارش کرد: ماهیت شاهزاده بدر در حراجی کریستیز مشخص نبوده است، به ویژه آن که وی تا روز برگزاری حراجی به عنوان خریدار ثبت نشده بود. همین امر سبب شد تا دست اندرکاران حراجی، تحقیقاتی برای اطمینان یافتن از توانایی بدر برای خرید این اثر هنری انجام بدهند.

این پایگاه خبری افزود: پس از آنکه این شاهزاده بیعانه ای 100 میلیون دلاری پرداخت کرد، وکیلان مزایده همچنان در جستجوی منابع مالی بدر و ماهیت روابط وی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی بودند که این شاهزاده موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد، مبلغ را اقساطی می پردازد.

موزه لوور ابوظبی در امارات متحده عربی که به تازگی افتتاح شده است، نیز بدون اشاره به ماهیت خریدار این اثر هنری اعلام کرد، این نقاشی به زودی در این موزه به نمایش درمی آید.

نیویورک تایمز در پایان آورد: این اثر هنری که چهار برابر ارزش تخمینی آن است، در سایه مبارزه با فساد در عربستان صورت می گیرد، افزون بر آن که این تابلو که مسیح را به تصویر می کشد، با تعالیم اسلامی منافات دارد.

پادشاه عربستان سیزدهم آبان ماه گذشته، دستور تشکیل یک کمیته فساد به ریاست پسرش محمد را داد که طی آن ده ها تن از شاهزادگان و مسئولان فعلی و سابق سعودی بازداشت شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۱
دنیا افتاده دست یه مشت بچه
جندان هم عجیب نیست. زمان رای گیری برای شناسایی اسراییل در سازمان ملل رای انگلیس ممتنع بود.
اون تابلو رو بدزدن داغش رو دل این شازده بمونه :))
روسیه که تاحالا اقدام ترامپ را محکوم نکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
دوستی روسیه و اسرائیل قبلاً به اثبات رسیده؛ در جریان سوریه، اسرائیل بارها مواضع نیروهای سوری، مقاومت و نیروهای ایرانی را مورد حمله قرار داد ولی روسیه هیچوقت ابراز نارضایتی نکرد.ب
در آخر همه با امریکا و اسرائیل هستن ، ژست مخالفم نمی تونن بگیرن حتی
از اتحادیه عرب چه خبر؟
یکی آرزوهای فراماسونری جهانی تخریب مسجد الاقصی و بنای آنچه "معبد سلیمان" می خوانند می باشد. البته کلمه معبد یک ترجمه اشتباه از temple می باشد که در ادیان غیرتوحیدی مانند بودیسم محل تمرکز گرفتن (meditate) یا بت پرستی است می باشد. محل عبادت خدا در یهودیت کنست، در مسیحیت کلیسا و در اسلام مسجد نامیده می شود. در واقع چیزی به نام معبد سلیمان وجود ندارد چون سلیمان خود یکی از پیامبران بنی اسرائیل بوده است. بعد از حضرت سلیمان یهودیان کافر آن محل را محل شرک و شیطان پرستی کردند که خداوند آنان را توسط بخت النصر حسابی تنبیه کرد. هم اکنون صهیونیست ها که ماسون های یهودی یا یهودیان کافر هستند، خود این کلمه را رواج داده اند. تا کنون مدل های بسیاری از معبد سلیمان را طراحی کرده اند ولی به دلیل ترسی که داشته اند آن را عملی نکرده اند. چرا که این مکان برای یهودیت، مسیحیت و اسلام مقدس است. بیانیه مشترک این چند کشور صرفا نپذیرفتن مسئولیت عواقب تصمیم آمریکاست و نه به معنی مخالفت با آن.
کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلستان، آلمان و سوئد؟؟؟!! روسیه چی؟
روزی خواهد رسید که اروپا نفرتی بیش از ایران نسبت به اسراییل خواهد داشت،،که اگر نداشت اصلا رازی به پدید آمدن کشور یهودی و اخراج انها از اروپا رازی نمی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
رازی یا راضی!؟
ببینید ترامپ آنقدرها هم احمق نیست که این کار را سرخود انجام داده باشد. او از زمان ورود به کاخ سفید دامادش را مسئول حل و فصل صلح بین اسرائیل و فلسطین کرده است. قطعا این قضیه را قبل از اعلام با طرفین درگیر به خصوص فلسطینی ها در میان گذاشته و بعد از دیدن چراغ سبز اعلام کرده است.
ترامپ کاری را انجام داد که باید خیلی وقت پیش انجام می شد.
مطمئنا رضایت فلسطینی ها را هم بدست آورده بوده که این تصمیم را اتخاذ کرده است. باید اجازه داد زمان بگذرد تا همه چیز راجع به این قضیه مشخص شود. در ضمن این اعتراض ها و مخالفت ها ی قدرت های اروپایی و عربی و ... هم برای کاهش اقدامات خشونت آمیز از طرف برخی ها است.
بروید و برویم روزی صدبار خدا را به خاطر انتخاب ترامپ شکر کنیم. زیرا ترامپ کاری را که سایر سیاستمداران اروپایی با حیله و کلک انجام می دادند به صورت علنی انجام می دهد. آگاه کردن مردم از خباثت آمریکا و غرب با حضور ترامپ خیلی راحت تر است تا کلینتون و اوباما. آنها با پنبه وبیهوشی سر جهان اسلام را طوری می بریدند که خود مسلمانان هم نمی فهمیدند اما ترامپ با داد و فریاد و علنی. کدام بهتر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
آمريكايي ها خوب احمدي نژادي گيرشون آمده انشا الله به زمين گرم ميخورن
ناشناس
| China |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
مگر هیلاری که جیبش با پول سعودی ها پر شده بود بهتر بود؟ فرقی ندارند.
انگليس و فرانسه از اقدام ترامپ خوشحالن و فعلن ژست مخالف ترامپ و طرفداري از فلسطين رو ميگيرن، ك منافعشون بيش از پيش تو خاورميانه حفظ بشه، آخه انگليس خودش اسرائيل رو بوجود آورده تا هم از شر يهودي ها تو اروپا راحت بشه و هم صهيونيستها رو ب جون مسلمونا بندازه، واقعا شرم باد بر كشورهاي غربي.
آقای ترامپ فکر نان کن که خربزه آب است. بخشی از دوره ریاست جمهوریت سپری شده ولی از مردم کشور خودت غافلی وهمش مشغول حرکات نمایشی هستی.
اینهم از ترامپی که سعودیها به بهانه حضورش با هم عربی رقصیدن . بیشتر از همه این سعودیها بازنده این جنجال هستند.
با نام خدا

با سلام و تحیات الهی .

تقاضا داریم از سایت محترم تابناک که وقایع تاریخ را تحریف نکنند . اینکه برای پیامبر اسلام (ص ) آیه نازل شد و پیامبر (ص ) نماز مبارکشان را که 2 رکعت مانده بود به سوی مکه تغییر دادند با نام (ذوالقبلتین ) میباشد را مورد بررسی قرار دهید . چرا خداوند متعال چنین دستوری را بر پیامبر (ص ) نازل فرمود .................قوم بنی اسرائیل که در قران کریم آمده است منظور کدام قوم یهود است ؟ .....
نگفتم عرلستان قطعا از تصمیم ترامپ از قبل خبرداشته!!!!
ککش هم نمی گزد عربستان....شک ندارم به ازای حمله و ویران کردن ایران توسط امریکا خودش دو دستی قدس را تقدیم می کرد.....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی