بازدید 18517

وقتی خسارت دعوای مدیران سابق و فعلی دانشگاه آزاد به جیب دانشجویان می رسد!

جمعی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه پس از طی فرایند آموزشی، گذراندن همه دروس تحصیلی و قبولی در آزمون جامع ـ که مستلزم هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان است ـ اکنون بر اثر اختلاف نظر مدیران فعلی با مدیران سابق واحدشان، با مشکل آموزشی عجیبی رو به رو شده اند؛ مشکلی که بیشتر شبیه یک تسویه حساب مدیریتی است و هزینه سنگینی را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 30 November 2017

 وقتی خسارت دعوای مدیران سابق و فعلی دانشگاه آزاد به جیب دانشجویان می رسد!جمعی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه پس از طی فرایند آموزشی، گذراندن همه دروس تحصیلی و قبولی در آزمون جامع ـ که مستلزم هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان است ـ اکنون بر اثر اختلاف نظر مدیران فعلی با مدیران سابق واحدشان، با مشکل آموزشی عجیبی رو به رو شده اند؛ مشکلی که بیشتر شبیه یک تسویه حساب مدیریتی است و هزینه سنگینی را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرای مشکل تعدادی از دانشجویان ورودی 93 و 94 دانشگاه آزاد واحد ساوه از این قرار است که برای آنها در ترم اول آغاز به تحصیل 14 واحد درسی از سوی آموزش دانشکده ارائه شد و اکنون پس از پایان فرایند آموزشی و گذراندن آزمون جامع به آنها اطلاع داده شده که اخذ 14 واحد در ترم نخست به دلیل آنچه محدودیت سقف واحدهای انتخابی عنوان می شود، تخلف بوده است.

در رابطه با جزئیات مشکلی که آمد، یکی از دانشجویان دارای این مشکل به خبرنگار «تابناک»، گفت: بنده ورودی سال 94 مقطع دکترای دانشگاه آزاد واحد ساوه هستم که در ترم نخست تحصیلی به بنده 14 واحد درسی ارائه شد. در همان زمان، من و همکلاسی هایم به آموزش دانشکده معترض شدیم و گفتیم که ارئه این تعداد واحد در یک ترم برای ما سنگین است، اما آنها قبول نکردند و تأکید داشتند باید این تعداد واحد برداشته شود تا مشکل دروس پیش نیاز از بین برود.

این دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه آزاد ادامه داد: در ترم دوم به ما 8 واحد و در ترم سوم نیز 6 واحد ارائه شد. اکنون که تمام دروس آموزشی را گذرانده ایم و در ترم چهارم نیز با پرداخت 8 میلیون تومان آزمون جامع را انتخاب و گذراندیم، به ما می گویند چون در ترم اول شما بیش از سقف مجاز واحد اخذ کرده اید، واحدهای اضافی حذف و باید دوباره گذرانده شود.

وی ادامه داد: در این دستور صادره همچنین آمده است که آزمون جامع ما به دلیل عدم پذیرش واحدهای اضافی مردود است و باید دوباره فرایند اخذ و گذراندن ترم مربوط به آزمون جامع را انجام دهیم؛ اقدامی که حداقل 8 میلیون تومان برای ما هزینه دارد و به دلیل انرژی، زمان و هزینه ای که به ما تحمیل می کند، حاضر به پذیرش آن نیستیم.

این دانشجوی دوره دکترا دلیل چنین برخورد و تصمیمی را بیشتر یک دعوای مدیریتی می داند و تأکید دارد: اگر در ترم یک آموزش دانشگاه و مدیران مربوطه تخلف کرده اند، مقصر آنها هستند و ما نباید به عنوان دانشجو هزینه دعوای مدیران فعلی با قبلی دانشگاه را بدهیم.

عباس گوهری، مدیر کل برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد در رابطه با مشکلی که برای دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد ساوه رخ داده است، به «تابناک» گفت: چیزی که در این بین مهم است، اینکه بالاخره تخلفی از نوع آموزشی در دوره تحصیل این دانشجویان رخ داده است و حتی اگر بپذیریم که مدیران و کارشناسان سابق حوزه آموزش دانشگاه ساوه خطا کرده اند، دانشجویان خود باید در جریان این مسأله می بودند و نباید 14 واحد تحصیلی را در یک ترم برمی داشتند؛ پس بخشی از تخلف صورت گرفته متوجه خود دانشجویان است.

برابر آنچه آمد و در مستندات نیز مشخص است، اشکالی که در ترم یک تحصیلی برخی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد ساوه پیش آمده و آموزش این دانشگاه بر خلاف آیین نامه، سقف مجاز واحد درسی را برای آنها رعایت نکرده است، اکنون این دانشجویان را با مشکل رو به رو کرده و آنها هستند که باید هزینه خطای رخ داده را متحمل شوند.

نظر به اینکه تصمیم کنونی جدا از هزینه های مالی، هزینه های سنگین دیگری در رابطه با انرژی و زمان را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد و فرایند تحصیلی آنها به ویژه آزمون جامع گذرانده را زیر سؤال می برد، شاید بهترین تصمیم برای حل مشکل مذکور ارجاع آن به کمیسیون موارد خاص و انعطاف مدیریتی در قبال این مسأله باشد؛ تصمیمی که البته اگر بنای مدیران فعلی نه حل مشکل بلکه آشکارسازی تخلف های ریز و درشت مدیریت قبل باشد، عملیاتی نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۴
عجب، چه میکنن این مدیران!!!!!!
متاسفانه مسئولین جدید مسایل و نظرات شخصی را ارجح دانسته وبنظر میرسد روی آن سیاسی کاری میکنند تا کارشناسی ! ! !
واقعا یکی باید مغز ... خورده باشه که تو ایران اونم تو دانشگاه ازاد ترمی 8 میلیون بده و دکترا بخونه در حالیکه نه بورسیه ای در کار است و نه شغل و استخدامی.والا این پول رو بدن یه کسبی شروع کنند یا اصلا یه مغازه کوچیک در بی خاصیت ترین پاساژ در زیر پله بخرن یا ارز و سکه بخرن در اینده مطمئنا پشیمانتر از الان که دارن دکترا میخونن نخواهند شد.
پاسخ ها
لا
| Germany |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
همه چیز پول نیست که برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
لا 15:11
جوری میگی همه چیز پول نیست، فکر کردم پول میدن کالج آکسفورد درس بخونن، دانشگاه آزاد ساوه!!
دارید با پول مدرک میگیرید طلبکارم هستید ، میانگین دروس آزمون دکترات ۱۰‎٪ هم نیست بعضی درس ها هم منفی زدین
ایا اینطور نیست!؟ یکطرفه به قاضی نریم
دانشگاه آزاد خودش چیه که دکتراش چی باشه
پاسخ ها
l
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
نه اینکه دانشگاه دولتی باعث پیشرفت مملکت شده اونا چی کار کردن
لطفا در کارخانه تولید مدرک آزاد را ببندید.
آبروی تمام مدارک تحصیلی را این دانشگاه آزاد برده.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
دانشگاه آزاد ساوه داره دکتری می ده، االه اکبر
قب
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
چرا آبرو . مگه اونایی که در دانشگاهای خارج می خونن مگه پول نمیدن برا مدرکشون و یا همین دانشگاهای دولتی ما مگه فارغ التحصیل بیرون نداده و ایا همشون با سوادن چه گلی به سرمون زدن که فقط دانشگاه ازاد مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
وجود عزیزان دانشگاه آزاد و اینکه ماشالله وقتی یه رشته میارن 500 نفری می گیرن باعث میشه که جایی 100 نفر بخواد بیشتر از این ها باشه چون از اون تعداد مطمئنا درصد قابل توجهی پارتی دارن. در چندین و چند ارگان و شرکت بخصوص دولتی دیدم این موضوع را. بنابراین در جواب اون عزیز این جوری میشه که بقیه نمیتونن گلی بر سر این مملکت بزنن. یکی مثل من مثلا اصلا پول آزاد نداشتم
تابی جان این دوستان با درصد منفی رفتن دکترا!!! از طرفی ازاد فله ای هم دانشجو گرفته!!! همینم میشه!!! خوشون هم از خداشون بوده 14 واحد ترم اول بگیرن که زود تمام کنن!!!! حقشونه!!!
چرا اصلا نظارتی روی دانگاه نیست که همچین لتفاقی افتاده? خیلی از واحد هاش استاد ها دکتری ندارن و به دکتری ها درس میدن
تابناک این تیتر شما غلطه و وجه تشبیه مناسب بکار نبرده_ پول و منافع در جیب ریختنی هست ولی خسارت و ضرر از جیب رفتنی هست بنابراین خسارت را در جیب نمیریزند بلکه متحمل خسارت میشوند یا میشه گفت خسارت را به زندگی دانشجویان وارد میکنند. میدونم نوشته این تیتر تحصیل کرده دانشگاه آزاد هست یا سهمیه در دولتی!!!
به خدا اگر درصد بالای 5 داشته باشند ، دانشجوی لیسانس هم همین درصد را میزند
با مدرک این دانشگاه حتی به عنوان دستیار استاد برای واحد آزمایشگاهی هم کار پیدا نمیکنند
خیانت از مدیران
خسارت از دانشجویان
قشنگی این داستان این است که در تمام دانشگاه های واقعی دنیا 6 واحد در یک ترم دارند، حتی دانشگاه های دولتی ما با وجود افت در دولت مهر باز هم 6 واحدی اند، ولی این دانشگاه آزاد یکدفعه 14 واحد در ترم داده!!!!
من تعجب میکنم که دوستان چرا اعتراض میکنن!! هدف دانشگاه آزاد خالی کردن جیب به هر قیمتیه و کلاً اهداف علمی و آموزشی نداره... خب این هم یه روش برای خالی کردن جیب مردمه که به نظر من روش خوبی هم هم هست. اعتراض چرا؟؟؟
این حرف و قضاوت چیست دوستان؟؟؟؟!!!!
دلیل نمی شود چون در دانشگاه آزاد دارد پول می دهد پس بیسواد است...دانشگاههای دولتی آنقدر غرق زد وبند شده که مدتهاست برخی صندلی هایش با پول فروش می رود.فقط کافیست طرف امتحان صوری دهد و فلانی هم برایش واسطه شود و فلان مبلغ پرداخت کند....
خوب کسی که این واسطه را ندارد باید چه کند؟؟!!!!
یا کسی که نمی تواند از انواع سهمیه های کنکور دولتی استفاده کند،باید چه کند؟؟؟؟!!!!!!!
بله دانشگاهها مدرک کیلویی می دهند اما مختص دانشگاه آزاد نیست......
اینقدر عوامانه قضاوت نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
دانشگاه آزاد ماشالله دست بقیه رو از پشت ماشالله حسابی بسته.
کارخانه تولید مدرک = دانشگاه آزاد
دانشگاه ازاد اساسا مبتنی بر سواستفاده از گرایش توده مردم به تحصلات دانشگاهی عالی است و هیچ انگیزه علمی وجود ندارد و اساس سودجویی است. بهترین دانشگاههای سنتی کشور از تربیت دکتری با کیفیت و استاندارد عاجزند حال واحد ساوه دیگر و واحدهای کوره دهاتی که هیچ. لذا دعوها و جنگ زرگریها چیز عجیبی نیست
دوستان وقتی دانشگاهی مثل آزاد ساوه دانشجوی دکتری بگیرد فاجعه است. وا مصیبتا آخر چقدر دانشگاههای نظیر آزاد ساوه باید دکتری بگیرند آیا نیاز کشور اینقدر است که دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و خلاصه 6500 دانشگاه کشور دکتری بگیرند؟ هدف چیست؟ در واقع در خیلی از این دانشگاهها مدرک بابت پول صادر میشود. همه می دانیم در دانشگاههایی نظیر آزاد چه خبر است؟ تورا خدا از خواب خرگوشی بیدار شوید. عمراین جوانها را با دکتر دکتر هدر ندهید.
بی قانونی در همه جا موج می زند. بنده سالها پیش دانشجوی دکتری بودم و آقایان چون مقالات خود را با دانشمندان خارجی مشترک کار کرده بودم قبول نمی کردند. از آن بدتر اینقدر تند بودند که می گفتند نامشان را خارج کنید!!! خدا به این مسئولین بیسواد ما کمی ...
الان آزاد و دولتی سرو ته یکیست.....
اتفاقا چون در آزاد پول می دهد،چه بسا بخاطر آن پول هم که شده درس بخواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
نه عزیز تنها پول دادن نیست. دانشجو باید مستعد
هم باشد. کسی که منفی 10 درصد زده قبولی دانشگاه آزاد شده، امکان ندارد که با صد سال درس خواندن هم سواد کسی را داشته باشد که با درصدی عالی و با پتانسیل بالا در دانشگاه دولتی قبول شده باشد. خوب درس خواندن استاد خوب هم می طلبد آیا این واحدهای دانشگاه آزاد در همه جای کشور اساتید
خوب دارند؟ چند درصد از این دانشگاهها دارای هیئت علمی با درجه استاد یا دانشیار و حتی استادیار هستند؟
همچین از دانشگاه آزاد بد میگن انگار تو دانشگاه سراسری چه خبر است ، من خودم فارق التحصیل علم و صنعت هستم ، سال 84 برای درسهای آزمایشگاهی هیچ امکاناتی نبود همه چیز را تئوری خواندیم و رفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
فارغ التحصیل
تابناک لطفاً صرفا راوی نباش یه کنکاشی هم خودت بکن !!!!!!!!! شهریه دانشگاه ازاد در ترم آزمون جامع 8 میلیون نیست بهتر است کنکاش کنی
به عنوان کسی که از موضوع اطلاع دارم عرض می کنم ، دانشجویان عزیز در زمان مدریت ضعیف قبل که نظارتی بر واحد گیری نبوده است یک تخلف آشکار را انجام داده اند وحال که موضوع برای امتحان جامع بررسی شده است ، موضوع تخلف خود ولابی گری در زمان گذشته را به تسویه حساب مدیریتی وصل مینماید .آخه عزیزم اگه واحد گیری وعدم اتصال شما نبود نمی توانسی این اندازه واحد بگیری و حالا که کسی پیدا شده وقانون را رعایت میکند این طور با اتصال مجدد وآن هم به رسانه عزیز سعی در پوشاندان نقطه اتصال وتخلف خود را دارید .محل رفع این مشکل کمیسیون موارد خاص ودانشگاه است نه رسانه , اگر اتصال نداشتید وتخلف نمی کردید وخال که به ظاهر متضرر شده اید این اندازه قدر ناشناسی نکنید , آن بندگان خدا که کارشما را نادیده گرفتن به همین دلیل فشا واتصالتان بوده , پس کمی تحمل کنید تا کمیسیون نظر خود را بدهد .خداوند به همه آنهائی که درم وقلم دارند صبر وتحمل نیز عنایت فرماید .
مشکل از اینجا شروع شد که دانشگاه آزاد سال 93 کاملا خودجوش تصمیم گرفت 12000 تا دانشجوی دکترا بگیره! دقت بفرمایید تا سال قبلش 5000 تا میگرفت!
بعد گفتن هیئت علمیش رو بعدا میگیریم!!!. مشکل دانشجویان دکترای ازاد ساوه نیست، مشکل له کردن انگیزه های علمی و آینده جوانان این مملکت به قیمت منافع آنی و کوتاه مدت این مراکزه. عمق فاجعه طی چندسال آینده مشخص خواهد شد.
در یک کلام این کار انشگاه آزاد مثل چاپ اسکناس بدون پشتوانه و چه بسا بدتر ازاین بوده
به نظر می رسد سرپرست جدید با این برداشت شاذ خود مرتکب تخلف شده باشد چراکه، همانطور که در متن خبر هم آمده این دروس، جبرانی بوده اند و تعمیم سقف تعداد واحد اصلی انتخابی دانشجویان دکتری به دروس جبرانی از اساس غلط و مستوجب طلب حلالیت و جبران خسارات معنوی وارده به این دسته از دانشجویان است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی