بازدید 5109

نشست اضطراری شورای‌امنیت درباره کره‌شمالی

کد خبر: ۷۵۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 29 November 2017

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشک بالستیک کره شمالی برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، این نشست به درخواست نمایندگان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کره شمالی برگزار خواهد شد.
قرار است این نشست اضطراری فردا (چهارشنبه) ساعت 4:30 بعدازظهر به وقت محلی برگزار شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از آزمایش یک فروند موشک بالستیک کره شمالی خبر داد که از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیک شده است.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در گزارشی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موشک آزمایش شده را دارنده بیشترین برد موشک بالستیک کره شمالی دانست که تاکنون آزمایش شده است.
او این آزمایش ها را تهدیدی برای همسایگان، منطقه و صلح جهانی دانست.

همچنین رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای آزمایش موشکی کره شمالی را قویا محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست تا فشار دیپلماتیک و اقتصادی خود را بر پیونگ یانگ افزایش دهند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد، دو ماه پیش هم درباره آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد و تحریم های سنگینی را علیه این کشور وضع کرد.

در سفر 13 روزه دونالد ترامپ به شرق آسیا نیز موضوع کره شمالی با همسایگان آن کشور تبادل نظر شده بود و به ادعای رئیس جمهوری آمریکا، چین در اعمال تحریم علیه پیونگ یانگ همراهی مثبتی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی