بازدید 82299
در چرایی و تبعات یک خداحافظی تلخ؛

چرا آیت‌الله جوادی آملی از امامت جمعه قم انصراف داد؟

البته یک نظر دیگر هم مطرح است و آن اینکه با توجه به اینکه ایشان رساله عملیه منتشر نموده و در سلک مراجع معظم تقلید درآمده اند، لذا دیگر وجهی برای ماندن در تریبون نماز جمعه باقی نمانده و ایشان ترجیح داده اند تا در سنگری دیگر بیش از پیش در خدمت اسلام و مسلمین فعالیت نموده و قاطبه مومنین در جایگاهی دیگر از برکات ایشان استفاده نمایند.
کد خبر: ۷۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴ 29 November 2009

وداع تلخ آیت‌الله جوادی آملی با امامت نماز جمعه در شهر مقدس قم، دوستداران اصیل انقلاب اسلامی را ناراحت و نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، آیت‌الله جوادی که روز جمعه برای آخرین بار در نماز جمعه قم به عنوان امام، نماز جمعه این شهر را اقامه کرد، پس از ذکر وظایف امام جمعه اعلام کرد: دیگر نماز جمعه این شهر را اقامه نخواهد کرد.

بنا بر این گزارش، ایشان در نماز جمعه این هفته، دو مسئوليت مهم را متوجه ائمه جمعه دانست که اگر نتوانند به آنها عمل كنند، نزد خداوند مسئول خواهند بود؛ يكي پيام‌آوري دستورات الهي ـ سیر من الحق الی الخلق ـ است و مأموريت دوم نيز سير و سفر از مردم به سوی خدا ـ سیر من الخلق الي الحق ـ با بیان حاجات و نیازهای مردم به درگاه خداست.

ایشان در تشریح مأموريت نخست بیان داشت: «در اين سفر وقتي كسي امام جمعه شد، ديگران ساكت هستند و امام به محراب عبادت رفته و به خداوند عرض مي‌كند كه اياك نعبد و اياك نستعين؛ يعني خداوندا من و اين نمازگزاران تو را مي‌پرستيم و از تو مدد مي‌جوييم.»

در تبین مأموریت دوم نیز گفت: «خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلی داشتند، به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه باید این را امام جمعه بیان كند و اگر بیان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه این است كه خوب بیان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان كند.»

ایشان ادامه داد: اگر در اقامه نماز جمعه، بنده اين مشكل نيز بوده است از همگان عذرخواهي مي‌كنم.

به نظر می‌رسد، افکار عمومی پس از گذشت یک روز از این وداع تلخ نتوانسته است، دلیلی منطقی برای این خداحافظی بیابد و قطعا اشتغالات فراوان ایشان را دلیل این کناره‌گیری نمی‌داند. اگر به بیانات ایشان استناد کنیم و اینگونه برداشت کنیم که ایشان به دلیل اینکه احساس کرده است از تریبون نماز جمعه و از راه نصایح و رهنمودها نتوانسته مشکلات موجود در جامعه و کشور را حل کند، آن موقع است که سنگینی و تلخی این وداع را بیش از پیش احساس می‌کنیم.

البته یک نظر دیگر هم مطرح است و آن اینکه با توجه به اینکه ایشان رساله عملیه منتشر نموده و در سلک مراجع معظم تقلید درآمده اند، لذا دیگر وجهی برای ماندن در تریبون نماز جمعه باقی نمانده و ایشان ترجیح داده اند تا در سنگری دیگر بیش از پیش در خدمت اسلام و مسلمین فعالیت نموده و قاطبه مومنین در جایگاهی دیگر از برکات ایشان استفاده نمایند. 
 
به هر حال آیت‌الله جوادی همواره در جریانات اخیر، معتقد به برخورد مسلمانانه با مردم در مسائل مربوط به انتخابات بود و انتقاداتی نیز به مسائل اقتصادی داشت که وظیفه خود می‌دانست از تریبون نماز جمعه این مسائل را به اگاهی مسئولان برساند؛ اما گویا وضعیت جاری ایشان را به این نتیجه رسانده است که نتوانسته از این راه، مشکلی از مشکلات مردم را حل کند.

بر این اساس، در صورتی که ایشان به دلیل اول به چنین نتیجه‌ای رسیده باشد، بدیهی است که برای یک جامعه چندان مطلوب نخواهد بود که متفکران و اندیشمندان خود را در کنار و حاشیه ببیند؛ متفکرانی که به ویژه قوام و توسعه مفاهیم و نظریه حکومت دینی مبتنی بر اصل ولایت فقیه، منوط به اجتهاد و پایمردی آنان است که دل در گرو دین خدا دارند.

به نظر می‌رسد، رویکرد جاری حوزه سیاست ـ چه در سطوح بالا و کلان و چه در سطوح میانی ـ و بی توجهی به عالمان دین، در دراز مدت نه تنها سیاست، بلکه جامعه ایران را از پشتوانه‌های نظری تهی خواهد کرد و در نهایت امر، این جمهوری اسلامی و نظام برآمده از امام و خون شهداست که رو به زوال خواهد گذاشت و بدون شک در این مسأله، اصل نظام و ارکان آن یعنی مردم، ولایت فقیه و قانون اساسی اولویت دارد، وگرنه گردانندگان حوزه سیاست که چند صباحی می‌آیند و پس از پایان کار خود می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۰
با سلام ، پيشنهاد مي گردد در اين خصوص با دفتر ايشان تماس گرفته شود و در اين باره سوال گردد تا موضوع روشن شود
متاسفم كه علمايي همچون آيت الله جواد آملي را از دست مي دهيم و انگار نه انگار
تابناک چرا از خودتون دلیل در میارید؟تلفن ندارید یا تلفن دفتر ایشون خرابه؟ یا تلفن زدین مشغول بوده؟ میخواین من تلفن بزنم بپرسم به شما بگم؟
شما هم ما را تنها گذاشتید .
شكر خدا تا اين تحليل ها و قضاوت هاي(قطعا اشتغالات فراوان ایشان را دلیل این کناره گیری نمی داند) شما هست لازم نيست از زبان ايشان دليل كناره گيري ايشان را بپرسيم.
جاي اين فقيه فرزانه ي و عارف همواره خالي خواهد بود و اين سوال باقي كه : چرا؟؟
حضرت آيت الله جوادي با سلام
جوانان و مردم ايران در صحنه بودن را از امثال شما ياد گرفتند و صلاح نيست وقتي رهبر در صحنه هستند شما كنار بكشيد خداوند ملتي را ياري مي كند كه متحد و با اراده باشند . از حضرتعالي تقاضا مي شود پشت تريبون بيائيد و مشكلات را بيان كنيد و راه حل ارائه كنيد . كناره گيري همان خواسته انگليس و امريكا است .
بنده از اردتمندان ایشونم،اما معتقدم این نوع برخورد بزرگوارانه در این فضا مشکلی را حل نمی کند
لازم نیست با دفتر ایشان تماس گرفته شود. اگر واقعا ایشان به دلایل سیاسی کناره گیری نکرده باشند میتوانند طی اطلاعیه ای مردم را از علل تصمیم خود آگاه کنند. ایشان حتما اخبار و روزنامه ها را دنبال میکنند و متوجه شده اند که کناره گیری ایشان سئوالاتی را در بین مردم ایجاد نموده است.
با سلام.لطفا بدون اطلاع صحبت نکنید طبق دستورات اسلام.آیة الله جوادی برای کار مهمتری مانند مرجعیت از نماز جمعه کناره گیری کرد.
با سلام
آیت اله جوادی آملی رفت ، آیت اله رفسنجانی رفت ، نفر بعد چه کسی خواهد بود ، آیا این علامت خاصی از بی اعتمادی علما به مسئولین فعلی نمیباشد ،لطفا تاریخ یکصد ساله ایران را جستجو کنید خواهید دید که هرکجا علما حضور داشتند عاقبت این ملت ختم به خیر شده است ولی اکنون چه ؟
موضوع روشن است ؛ بی توجهی به عالمان و نظرات آنان ، توسط گردانندگان سیاسی که چند صباحی است آمده اند وچند صباح دیگر هم خواند رفت ، این تلخکامی ها را به کام مردم می ریزد و نه چیز دیگر ؛ مگر مردم نمی فهمند قصه چیست که از دفتر ایشان سؤال کنند ؛ چشم آنهایی که دارند با کارهی خود یکی یکی روحانیت اصیل را از صحنه خارج می کنند و به حاشیه می رانند روشن . به اونها بگویید ذوق کنند که دارن به هدف خود می رسند ؛ دیروز رفسنجانی ، امروز جوادی آملی وفردا ها هم .....خدا همه مون رو عاقبت بخیر کند.
هرکس که به آخرت خود امید دارد باید هرچه سریعتر خود را از دکان ریای منافقان جدا کند .
ايت الله مقتدايي دروغ نمي گويد ايشان عنوان كرده اند كه مشكل آيت الله جوادي بيماري است.واگر اينطورباشد كه شما مي گوييد در زمان دوم خرداديها ايشان بايد واكنش نشان ميداد پس بي جهت اذهان مردم را مشوش نكنيدوبه پيشنهاد بيننده اول عمل كنيد وبه اطلاع عموم برسانيد
وقتی آقای احمدی نژاد به توصیه ای مراجع توجه نمی کند و در عوض برای راضی کردن آنها مثل بچه کوچیکها پول تخصیص می دهد
وقتی رسانه به اصطلاح ملی اخبار کذب در مورد آنها پخش می کند. خوب چرا استعفا ندهد؟
وای بر جامعه ای که علما وزعمای قومش به انزوا کشیده شوند.
چرا از انصراف ايشان سوءاستفاده سياسي ميكنيد و القا مي كنيد انصراف ايشان بخاطر ... بوده است
شما سايت خوب و مستقلي هستيد(البته طرفدار سرسخت هاشمي)
بسيار متاسفيم چون...؟
به نظر بنده كه شما نه به فكر مردم هستيد و نه اين گزارشتان كارشناسي است . ضمنا شما حق نداريد نظر خودتان را به جامعه القاء كنيد .
شايد ايشان مريض باشد و كهولت سن باعث اين امر شده باشد .
ضمنا بهتر نبود بجاي اظهار نظر از سوي ايشان با دفترشان هماهنگ مي كردين ؟
آیا واقعا این اتفاقات آقایان را نگران نمی کند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که به سوالات به طور شفاف پاسخ داده شود؟سرمایه های هنگفتی دارد از دست می رود...
استعفای ایشان نشان دهنده وضعیت نامطلوب سیاسی است. بهتر است خود و دیگران را گول نزنیم
به چه دلیل وقتی کسی از وضعیت کشور انتقاد سالم میکند مذهبیون افراطی کشور ما آنها را به حمایت از منافقین و گمراهان و استکبار و... متهم میکنند. آیا حق با نظام است یا نظام با حق؟
هر کس زیر علم ما باشد مومن است در غیر این صورت کافر و مرتد و...
درود بر ایت ا... جوادی آملی
چه خوب که تابناک هست. چون ميتونه دقيقاً حرفهايي که حضرت آيت الله جوادي آملي نزده رو هم استخراج کنه ! باريکلا تابناک کوچولو...
آيا من ميتوانم مقلد ايشان شوم
خطاب به دوستانی که تقاضایی تلفن کردن :
ار کجا می دونین که تابناک زنگ نزده و با تائید حرفش مواجه نشده ! قطعا ایت اله نمی خواتسن مستقیم همه چیزو بگن
اقاي جوادي احتمالا مي‌خواهند شان مرجعيت را حفظ كنند و نمي‌خواهند خطيب جمعه باشند
ایشان به خاطر مرجعیت از نماز جمعه خداحافظی کردند چرا فضا را متشنج میکنید
نيازي به تماس با دفتر ايشان نمي باشد ايشان در خطبه ها دليل كناره گيري را گفته اند (دو مسئوليت مهم را متوجه ائمه جمعه دانست که اگر نتوانند به آنها عمل كنند، نزد خداوند مسئول خواهند بود)؛
يكي از شرائط مرجع تقليد شجاعت است كه ايشان با اين كار اين امر را ثابت نمودند .
مثل همیشه برای القاء نظرات خود از کلمات خوب استفاده کرده اید اما هر آدم عاقلی می داند که دلیل کنار رفتن آیت الله جوادی عاملی را شما نباید بگویید بلکه ایشان دفتر و روابط عمومی دارند.
خیلی ها به یاد دارند که به آیت الله جوادی آملی در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری به علت حمایت ایشان از یک شخصیت خاص و حمایت نکردن از شخصیتی دیگر، از سوی برخی از طرفداران یکی از کاندیداها به ایشان تعرض شد و مورد انواع تهمت ها قرار گرفتند
این را هم همه می دانند که ایشان مورد اعتماد امام بوده و در تمام مواضعشان تنها اسلام را ملاک قرار داده اند و در حال حاضر کسانی که دستی در تحقیق و فقه دارند می دانند که لیدر مذهبی کشور فعلا آیت الله جوادی آملی هستند و ایشان واقعا ذخیره انقلابندو در جاهایی جای پای شهید مطهری هستند، کناره گیری ایشان به یقین به خاطر بیماری و مرجعیت و اینها نیست، کمی از مسئولان رنجیده اند که به فکر مردم و مشکلاتشان نیستند.

متاسفم که می بینم سرمایه های انقلاب در حوزه های تخصصی فنی به صورت کامل کنار گذاشته شده اند ٰ شخصیتهای مذهبی و سیاسی که سوابق زیادی در این انقلاب داشتند نیز یکی یکی یا کنار گذاشته می شوند و یا کنار می روند،
اللهم اجعل عاقبت امورنا خیرا
چرا ازسخنان اين بزرگوار تفسير به راي مي كنيد ايشان در يكي از خطبه هاي نماز جمعه بعد از انتخاب سخناني به اين مضمون فرمودند كه انقلاب به سنگ اندازي چند اراذل واوباش متوقف نخواهد شد سخنان به اين صريحي را رها كرده وايهام مي بافيد.
با سلام
ایشان از اوتاد دین هستند حتمنا خیری را پیشبینی کردند دوستان عجله نکنند
اگر لازم باشد ایشان افکار عمومی را آگاه می کنند. سعید د
اقای مقتدایی می گوید این استعفا سیاسی نیست. نامش هرچه با شد اعتراضی است به وضع موجود وبس.
به وضوح از سخنان ایشان می‌توان فهمید که نارضایتی از بعضی امور حداقل یکی از دلایل این استعفا بوده است. ایشان یکی از شاگردان بزرگ امام راحل و یکی از مروجین نظریه ولایت فقیه هستند.
امامت جمعه آنقدر مهم هست که افرادی بزرگ در کسوت مرجعیت و حتی رهبری امت آن را ادامه می دهند. پس نمی تواند اشتغال به امر مرجعیت عامل اصلی این کناره گیری باشد. از نزدیکان ایشان شنیدم که فرموده اند با وجود این دولت امکان انتقاد و اثر مثبت ممکن نیست و از طرفی سخن نگفتن در این زمینه هم خیانت به مقام امامت جمعه است. اظهارات ایشان در آخرین خطبه هم همین معنا را می رساند
دلمان به علمایی مانند ایشان گرم است خدا ما را از این نعمت محروم نگرداند
هم شما کمتر از اونید که از کار بزرگان سر در بیارید و هم اونقدر بد سابقه که کسی به نظرات کارشناسی ! شما علاقه نداره . نظرتونو برا خودتون نگه دارید بهتره ...
شرایط پیچیده ای بر این کشور حاکم است،فقدان بزرگانی مانند آیت الله بهجت حس می شود،گویا حضور این بزرگان نعمتی بوده که از دست رفته و این اتفاقها افتاده.
درود به شرف اين عالم عامل.اينها كه براي رفتن ايشون دليل كهولت و مريضي و مرجعيت و غيره ميارن همون هايي هستن كه بر عليه ايشون شعار دادن.
بنده خدا دليل واقعي بگه كه بي آبروش مي كنيد.واي به روزگارتون كه جواب حضرت حجت رو چي ميخواهيد بديد.
خوش به حال بهجت كه رفت.
مخالفين اين مبحث فقط با فحاشي ميگن اتفاقي نيافتاده ، شايد پاشون درد ميكنه، يا اينكه ميخوان جمعه ها ظهر بخوابند.!!!
مشكل معلومه كه كيا باعث كنارگذاري علما ميشن.
باز هم خدا را شکر میگوئیم که شیعه اینچنین پناهگاههائی هم دارد.
در زمان فتنه بهترین کار سکوت است. سکوت سرشار از سخنان ناگفته است. درود بر حضر ایت ا... جوادی آملی
اگر برگرديم وسخنان ايشان را گوش بدهيم مي بينيم كه ايشان چندين بار مردم، رهبري و دولت را دعا نمودن پس لطفا" اشتباهي برداشت نكنيد
جالبه!‌شما تابناکی های جیره خوار برادر محسن تفسیر به رای های جالبی میکنید...! اما به یاد داشته باشید جیره خواری هم محدوده ای داره! العاقبه للمتقین
خدایا خیر و برکت خود را از ما نگیر

ایاک نعبد و ایاک نستعین
به همه : این قدر عجولانه قضاوت نکنید.
یک عده مثل اینکه فقط با تند حرف زدن و فحاشی می خواهند کار پیش برود .دوستان عزیز کسانی هم در این مملکت هستند که شما رو قبول ندارند ولی حق نفس کشیدن دارند. می فهمید!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحلیل کشکی تابناک و کامنت های عوامانه!
کاش یک نفر که ایشان را می شناسد مردم را آگاه می کرد که ایشان به دلیل کهولت سن و ضعف از این مقام کناره گیری کرده اند.
من خودم بارها دیده ام که ایشان به کمک یک یا دو نفر حرکت می کنند و به تنهایی قادر به راه رفتن نیستند.
این ماجرا ربطی به مرجعیت ندارد. مگر آیت الله خامنه ای مرجع نیستند؟ پس چرا ایشان همچنان نماز جمعه را اقامه می فرمایند؟
با شما تابناکی ها باشد اول ایشان را....
تقوا داشته باشید...
بسمه تعالي خيلي پيش از اين براي خبرگان شرعي حوزوي ، مرجعيت ايشان محرز بوده است و همه به خوبي مي دانند تدريس هايي كه ايشان در فقه ، فلسفه ، تفسير و عرفان نظري به عهده داشته اند ، چنان جامعيتي داشته است كه پيش از اينها فقط امام رضوان الله تعالي عليه سابقه تدريس در اين چند رشته را به خوبي و با جامعيت داشته اند ، اولا قدر ايشان را چنان بايد شناخت كه مطلب موهني همچون آماده شدن براي مرجعيت نبايد در باره ايشان گفت ثانيا اهميت موضوع را چنان بايد درك كرد كه چگونه بود كه در تمام اين مدت سي سال علاوه بر اين مسئوليت ، نسبت به پذيرش نمايندگي خبرگان نيز احتراز نداشتند و اكنون كار به جايي رسيده است كه نماز جمعه را نيز وانهاده اند ؟ بايد نوع رفتاري كه در جامعه وجود دارد و هر كسي به باد انتقاد گرفته مي شود و تندروي ها چنان شتابي گرفته كه كسي در امان نيست را كاويد چه بسا كسي جرأت جسارت به ايشان را نداشته باشد اما مي توانيم مطمئن باشيم كه ايشان از نوع برخوردهاي با ديگران ناراحت نباشند ؟!
. با احترام.
رهبر انقلاب مرجع تقلید هستند و نماز جمعه هم می خوانند.
پس نماز جمعه نخواندن و علت استعفای ایه الله جوادی املی نمی تواند بخاطر حفظ شان مرجعیت باشد
به این خبر تابناک توجه کنید ولی تابناک بهش عمل نمیکند ودامن میزند میدونم نمیزنید کامنت منو:توضیح آيت الله مقتدايي درباره علت کناره گیری آیت‌الله جوادی آملی
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: کناره‌گیری آیت‌الله جوادی آملی از امامت جمعه قم به هیچ وجه رنگ و بوی سیاسی ندارد.

به گزارش فارس،‌آیت‌الله مرتضی مقتدایی با انتقاد از مطرح شدن برخی از مسائل در زمینه کناره‌گیری آیت‌الله جوادی‌آملی از قرائت خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد: کناره‌گیری ایشان به هیچ وجه رنگ و بوی سیاسی ندارد.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که این اقدام به دلیل کسالت و بیماری ایشان بوده است و به هیچ وجه سیاسی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما برای جلسه‌ای از ایشان برای سخنرانی دعوت کرده بودیم که ایشان هنگامی که در جلسه حاضر شدند، گفتند که چهار قرص خورده‌‌اند تا بتوانند به این جلسه بیایند و فردای آن روز نیز نتوانستند در خطبه‌های نماز حاضر شوند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید به اینگونه مسائل دامن زد.
در تبین مأموریت دوم نیز گفت: «خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلی داشتند، به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه باید این را امام جمعه بیان كند و اگر بیان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه این است كه خوب بیان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان كند.»
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.
اتفاقا ایشون نظرات صریحی مبنی بر محاکمه کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام بودند داشتند در همین خطبه ها و من فکر میکنم اینقدرها قضیه سیاسی نباشد.
قابل توجه تابناکي‌هاي!!!
مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی علت اصلی کناره گیری آیت الله جوادی آملی را خستگی مفرط وی بیان کرد و گفت: ایشان از یک سـال پیش در نظـر داشت بـه علت مشغله بسیار زیاد علمی و کهولت سن در جایگاه خطابه جمعه حاضر نشود.

حجت الاسلام رضوی هرگونه شائبه سیاسی بودن این تصمیم را رد کرد و افزود: پس از مسایل سیاسی اخیر برای اینکه چنین شائبه ای ایجاد نشود آیت الله جوادی چند ماه تصمیم خود را به تاخیر انداخت.
اقایون تابناک خود اقای جوادی هم بلد بودند حرفهای شما رو بزنن پس اگر نزدند شما وکیل و وصی نشید در ضمنانقدر هم ناراحت نباشید 4 سال دیگه هم اقا محسن فرصت دارن بازم نشد 8 سال دیگه............
دوستانی که فکر می کنند اقای املی به خاطر مرجعیت انصراف داده اند رو به قران قسم می دهم سرشان را از زیر برف جهل و نادانی بیرون بیاورند.
خدايا از دست وهابيت شيعه به تو پناه ميبريم ، آنهايي كه دين را ملعبه دست منافع و مطامع خود كرده و با زياده خواهيها و افراطي گريها علماي بحق دين را از گردونه خارج مينمايند.
شما خداي دروغ گويي و تهمت زني هستيد آن وقت احمدي نژاد را به دروغ گويي متهم مي كنيد!!!!!!؟
چندین بار نظر دادم نگذاشتید این بار هم می گویم:

من نمی دانم چرا ایشان انصراف دادند و بهتر آن است که از خود ایشان بپرسیم
جالب است که در خصوص یک فرد عاقل و بالغ و مجتهد و مرجع ما باید اظهار نظر کنیم در حالیکه در قید حیات است! انگار هزار سال گذشته و دسترسی به اصحاب و کتب ایشان هم فراهم نیست! خب شما سایت نگاری یک زنگ بزنید بپرسید ما را هم خبر کنید یک کمی هم عجله کنید خیلی کنجکاویم خداحافظ
لطفا" این بار پیام مرا بگذارید متشکرم
آملی بودن نه عاملی !!! دوست باسواد سایتهای دیگه پیدا کنین نظر بدین
نمی دونم چرا نظرات من درج نمیشه.
اما باز هم نظر میدم ، شاید درج شد.

مومن نیست کسی که در شرایط بحرانی به جای ایستادگی و حل بحران ، در کنار بایسته و از بحران ها فرار کنه.
پس دلیل رفتن آیت الله مسائل سیاسی نیست.
تابناک بیشتر به فکر التهاب آفرینیه تا تلطیف افکار عمومی. بیشتر بحران های این مملکت ناشی از رسانه های مغرض هست ، یکیش همین تابناک خودمونه.

تا کی می خواید اخبار رو اینطور مغرضانه جلوه دهید.

به خداوندی خدا ، این مملکت ، مملکت من و شماست ، من طرفدار دولت احمدی نژاد ممکنه برادر دیگری که طرفدار شخص دیگری هست باشه ، چرا در پی این هستید که روابط رو با این چالش انگیزی ها تیره کنید.
با اخبار مغرضانه ی شما رسانه ها جوی توی کشور حاکم شده که دیگه برادر به برادر ، پدر به پسر و پسر به پدر رحم نمی کنه و مدام به همدیگه تهمت میزنند ، از هر حرکتی برداشت به رای می کنند.

به خدا این مملکت مملکت من و شماست ، چرا کاری می کنید که دشمنان ما بهش علاقه مندند ، چرا مسیری رو که سال ها دشمنان ما طی کردند امروز رسانه های ما در حال پیروی کردن از اون هستند ، آقایان قلم فرسا.

مملکت من و تو ، مملکت ماست ، با اینگونه نویسندگی و خبر بافی آباد نمیشه این مملکت ، یه کمی تامل کن ، یه کمی به آینده فکر کن.

افراد مختلف میان و میرن ، تا کی می خوایم با جانب داری از چهره های مختلف و ابراز تنفر از برخی دیگر اینطوری مردم رو دچار تشویش و چالش کنید ؟

والله باید جواب پس بدید ... هم در این دنیا ، هم در اون دنیا.

من به شخصه حلالتون نمی کنم.
ایت الله املی سخنگو لازم ندارند.هرچه لازم بود درخطبه هاگفته شد
شما باید سعی کنید فضای جامعه را آرام کنید نه اینکه آتیش بیار معرکه باشید.
چرا تابناک آتیش بیار معرکه شده؟
به اطراف کشور نگاه کنید. گرگها و کفتارهایی مثل آمریکا و روسیه را نگاه کنید که چگونه در اطراف کشورمان پرسه می زنند و منتظر کوچکترین فرصتی هستند تا مملکت ما را مورد هجوم قرار دهند. ما خودمان دیگر نباید فضا را برای این کفتارها آماده کنیم. باید سعی کنیم در داخل آرامش برقرار شود.
کمی باید همدیگر را تحمل کنیم.
این اقایان چند بار تا به حال خطبه های ایشان را گوش کرده اند خدا ما را از شر نفس اماره نگه دارد.
با سلام
به نظر من همچنان که رهبر عزیزمان الان نمیتوانند غصه های واقعی خود را نشان دهند و ابراز کنند ، آیت الله جوادی هم همچنین ، عقلای جامعه بهتر میفهمند که بیماری و درس و مرجعیت و... برای شخصیت عظیمی چون ایشان بهانه است ....
والله اعلم
لا تقف ما ليس لك به علم... ان الظن لا يغني من الحق شيئا... عزيزان بدون علم،قضاوت عجولانه نكنند، دراين گونه مسائل مواظب باشند نسبت خلاف واقع ندهند
چرا نبايد بره؟ بمونهكه روانبخش ها بهش فحش بدن ومنافق بخوانندش؟
اين توهينه به ساحت مرجعيت ايشون خودش رو فداي دينش كرد
علیرغم همه احترام و علاقه، از ایشان بخاطر سکوت در مقابل آن تکذیبیه دروغین دلگیرم. ایشان باید فریاد بر می اورد و آن تکذیبیه را "تکذیب" می کرد. موضوعی بود که همه عالم و آدم خبر داشت. سکوت ایشان ، خیلی از افراد را نسبت به وظیفه انسانی علمائ اسلام بدبین کرد. اگر حضرت امیرالمومنین بودند چه می کردند؟
خنده داره انگار خدایی نکرده ایشان فوت کردند و یا دارند را جع به یک مسئله تاریخی که اتفاق افتاده نظر میدهند . خوب برید ازشون بپرسید چرا کنار رفتند . هرچی فرمودند همان را رواج دهید از درون انسانها که نمیشه اینجوری صحبت کرد بابا . پیامبر هم به ظاهر مامور بودن بابا نه به باطن . ای بابا از همه چیز .....
بسيار باعث شرم است كه مسئولين تابناك دليل اين كار را هم به نفع خود مصادره ميكنند.
بعيد نيست كه در آينده بگويد :
چون محسن رضايي راي نياورد ، بنابراين اقاي آملي از نماز جمعه استعفا دادند.
علت را فرمودند در ضمن اگر هوشیار باشیم فرمودند در دعای عرفه دقیق شویم وبرای نظام دعا کنیم که خیلی لازم است البته دعا برای اصلاح است.
الحق که شما منافق، جو ساز و برانداز هستید. ایشان از علمای برجسته شیعه و علامه ای روشن فکر و متقی هستند و درست می دانند ادامه خدمت به شیعه در چه سنگری بهتر است. حکومت اسلامی به شما چه هیزم تری فروخته است که شما هر مسئله ای را در بوق و کرنا نموده و علیه آن شانتاژ می کنید. از قهر ملت مسامان بهراسید و به خود آیید.
درود به شرافت و شیر پاکش
اگر ايشان مريض و ناخوش مي باشند چرا كلاسهاي سطوح بالاي فقهي را برگزار مي كنند .
چرا تابناک خائن مغلطه می کنید؟
شاید می خواهند مریض شوند
شاید می خواهند دار فانی را ترک کنند
دوستان نضیحت آقای جوادی آملی به آقای موسوی هم وقت کردن در سایت تابناک بزارن اگر به تریج قباشون بر نمی خوره
لعنت برشما تابناکی ها که بعد ها معلوم می شود ازچه کسی می گیرید وچطور می گویید وچطور ...
ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
به خدا قسم خیلی ناراحت شدم.
حرفهای ایشان در آخرین نماز جمعه بسیار واضح بود...اما یک عده جوری دارن القا میکنند که انگار ایشان به خاطر مرجعیت رفته اند......بابا جون چطور علما و مراجه دیگه حالیمون کنند از شرایط فعلی رضایت ندارند؟........
درود بر ایت ا... جوادی آملی
بنده از شاگردان درس خارج حضرت آیت الله جوادی آملی هستم.اینکه بگویند به دلیل کسالت امامت نماز جمعه را ترک کردند چندان موجه به نظر نمی رسد؛چون:
1.اگر چنین بود خود باید در آخرین خطبه بیان می کردند در حالی که هیچ اشاره ای به این مساله نداشتند.
2.اقامه نماز جمعه آن هم ماهی یک بار آنقدر ملال آور نیست که به دلیل کسالت ترک شود.
3.اگر بیماری علت کنارهگیری ایشان است چرا درس خارج و درس تفسیر را -که روزانه برگزار می شود و قطعا چندین برابر القای خطبه ،به توان جسمی و روحی نیاز دارد-تعطیل نکردند؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
العاقل یکفیه الشاره
اقای نویسنده خواب دیدی خیر باشه
تندروها چكار كرده اند كه علماي دين هم ناراحت شده اند.
چرا خود ایشان برای اینکه برداشت نادرستی از کناره گیری ایشان نشود، دلیلش را صراحتا اعلام نکردند؟؟؟
از تابناک گلی خواهش می کنیم که ته و توی این قضیه رو دراورد!
ممنون
اگر دين نداريد آزاده مرد باشيد
اگر مي خواستند علت استعفاي آن مشخص شود كه سكوت اختيار نمي كردند واي بر ما كه علماي اعلم خود را چنان غريبانه كنار ميگذاريم منتظر عقوبت الهي بايد باشيم
چرا بعضي هنوز هم دنبال توجيه هستند از همه طرف داريم به بن بست ميرسيم اين از علما و اوضاع داخلي آن هم اوضاع خارجي ... بهتر است اينقدر به دنبال دنيا نباشيد و دست از چاپلوسي بر داريد واقعيت را قبول كنيد و يك رسانه هم كه تا حدودي واقعيت را بيان ميكنه نكوبيد بنده از تابناك تشكر ميكنم.
با سلام
من كه واقعا پشتم لرزيد چرا نبايد مرجعيت نماز جمعه بخواند معتوم است كه دليل كناره گيري ايشان اين نيست معلوم است در سيستمي كه به بزرگان خود جفا ميشود توسط افراد سطحي نگر بايد موقتا سكوت كرد
ايشان از اركان حوزه علميه است ومرجع مسلم اند شما را به خدا خدا حافظي بي غل وغش ايشان را سياسي نكنيد
تابناک فتنه پراکن ؛ازخداوعاقبت کاربترس
اگر امثال آیت الله جوادی/آیت الله استادی/آیت الله امینی/آیت الله رفسنجانی وخانواده های حضرت امام/شهید مطهری/شهیدرجایی/شهید بهشتی/شهیدباهنروشهدای شاخص دفاع مقدس راازنظام جدا کنند چی باقی می ماند!!!!!!؟
برای این دنیای بی ارزش اینقدر تفسیر به و تفسیر شخصی ننماییم . ایشان خود فرموده سیر الی الخلق الی الحق و معنی آن روشن است نیاز به تفسی ندارد که خواسته مردم را اعلام نموده اند و در صورت عدم موفقیت در این راه از تریبون نماز جمعه عذرخواهی نموده اند.
شما هم که ممتظرید از آب گلا آلود ماهی بگیرید خود این بزرگوار از دست امثال شما ها، و تفسیرهای کج و معوجی که می کنید بیزار است
چرا فکر می کنید بیشتر از مردم و بهتر از مردم مسائل را می فهمید . آیا در اختیار داشتن تریبون نماز جمعه برای یک مرجع بهتر است یا نداشتن آن ؟ آیا رساله ناطق بودن بهتر است یا رساله کتابت شده ی کنج اتاق ؟
مشکل دید منفی شماهاست که به نفع بیگانه تفسیر و قلم فرسایی میکنید
واقعا قلوب مريض داريد در حالي كه همه مي دانيد به دليل مرجعيت قريب الوقوع ايشان اين خداحافظي صورت گرفته است داريد فضا را متشنج مي كنيد كه يا ايشان مجبور به بيان اين سخن شود كه از نظر اخلاقي تبليغ مرجعيت مي شود يا سكوت كند كه سكوت را دليلي براي اراجيف خويش قلمداد كنيد خدا مسلمين را از شما منافقين بيمار در امان نگاه دارد
شماتابناکیا خیلی خیلی نامردید-آقامحسن الان شهداچی میگن....
اینکه بعضی می گن آیت الله جوادی آملی برای مرجعیت از نماز خداحافظی کرد مگر قبلا ایشون مرجع نبودند ؟ نماز جمعه را هم می خوانند یعنی ایشون توانایی نداشتند هم مرجع باشند و هر چند هفته یکبار هم برای نماز جمعه بیایند ؟ اینها همه توجیه است .
مگه هر کی مرجع می شه دیگه نماز نمی خونه؟
ایشان متوجه به خطر افتادن جایگاه روحانیت در بین مردم هستند
باید علی وار در برخی موارد برای حفظ اسلام سکوت کرد !!!!!
خداوند ايشان را حفظ کند براي تشيع و ملت ايران زيرا همچنين اشخاصي که از ياران صديق امام بوده اند بي نظير هستند .
الا يا ايهاالطلاب ناشي
عليكم بالمتون لا بالحواشي
حضرت ايشان خود به اصل مطلب اشاره كردن وتفسير وتحليل نمي خواهد ايشان گفتند : «خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلی داشتند، به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه باید این را امام جمعه بیان كند و اگر بیان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه این است كه خوب بیان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان كند.»

" اگر در اقامه نماز جمعه، بنده اين مشكل نيز بوده است از همگان عذرخواهي مي‌كنم."

حق و انصاف كه آدم بزرگيه...
چرا سعي داريد همه چيز را سياسي كنيد. چرا سعي داريد همه چيز را به حوادث بعد انتخابات ربط دهيد. چرا سعي داريد مردم را نگران كنيد و فضا را متشنج و غبارآلود كنيد. آيا شما در پي انجام كاري هستيد در يك محيط آرام و شفاف جوابگوي آن نيست و حتما بايد در يك فضاي ناآرام و غبارآلود به اهدافتان برسيد. آقاي جوادي آملي آنقدر شجاع هستند كه اگر ترك نماز جمعه دلايلي به مانند آنچه شما مطرح ميكنيد داشت شفاف اعلام ميكردند. شما آنقدر با ذهن مردم بازي ميكنيد تا كاملا خسته شود و قدرت تفكر درست و منطقي را نداشته باشد و آن موقعي است براي بهره برداري شما.
(به کوی تو من نامدم که باز روم---چگونه قبله گذارم چو در نماز روم)

طول عمر با عزت و استمرار حضور پر برکت ایشان در مجامع علمی بویژه جلسات درس تفسیر را از خداوند منان مسألت دارم. شاگرد کوچک استاد
این چه حرفی است که برای شان مرجعیت از امامت جمعه کناره گیری کرده اند؟ یعنی شان مرجعیت از رسالت بالاتر است؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خودشان امام جمعه بودند.
دين خودتو به مردم ادا كردي آقاي جوادي آملي و خيلي مردي خدا حافظ شما باشد
ايشان بناست در كسوت مرجعيت كه يك كار دشواريست به تشيع خدمت كند تابناك كاسه داغ تر از آش نشود وجوسازي نكند
خداوند تمام علما و مراجع كه دركمال ساده زيستي جهت اشاعه دين مبين اسلام بصورت عملي تلاش ميكنند سلامت بدارد و عمر باعزت دهد و در هر جايگاهي جهت رفع مشكلات مردم تلاش ميكنند موفق باشند مخصوصا آيت اله جوادي آملي كه با كلام شيوا و متين خود همواره موجب ايجاد آرامش در مخاطب ميشود
lمتاسفم ازاينكه فضايي را دركشور بوجود اورده اند كه حتي سفير كبير امام خميني وشخصيت جليل القدري همچون ايه جوادي املي تصميم به كناره گيري ازاين فضاي بغض الود وغير اسلامي ميگيرند.
هنوز براي من توجيه پذير نيست كه چرا يك مرجع تقليد خطيب نماز جمعه نميشه ؟مگر آقاي خامنه اي خطيب نماز جمعه تهران نيست؟و مگر پيامبر و ائمه خطيب جمعه نبودند؟
نظر 20:30 به نظر من از همه صائب تر است: آقا به دلیل کسالت و خستگی انصراف خود را اعلام نمودند!!!!!!!!!!!!
عجب رویی داره این برنامه
لابد يكي از دوستداران اصيل انقلاب شماييد با اين كارهايي كه انجام ميدهيد؟
در زمان حیات حضرت امام سابقه نصب دو مرجع تقلید برای اقامه نماز جمعه تهران ثبت است و هم اکنون نیز مرجع عالیقدر عالم تشیع امام جمعه تهران هستند و رفتن ایت الله که حقیقتا محبوب قلوب هستند باعث دلتنگی می شود
این چه دلیل باطلی است که چون مرجع تقلید شده دیگر اقامه نماز جمعه را نمی کنند مگر زمان پیامبر و امام علی نماز جمعه توسط چه کسی اقامه می شود
با سلام اگر کسی با مرجعیت وشوونی که باید رعایت شود آشنایی داشته یاشد می داند که دلیل چیست. چون قبل از این می دانستم با خود عهد کرد که نحوه برخورد با ین خبر را یک امتحان از صداقت رسانه ها در نظر (برای خودم) بگیرم. واین پاشنه آشیل صداقت شماست. برای من هر رسانه ای که برخورد سیاسی با این خبر داشته باشد یا جاهل است یا مغرض. و در انتها برای فهم سخن هرکس به سرلغ سخن او برویم نه تحلیل های دور ومعمولا اشتباه!
چرا چرت و پرت میگی تابناک همه چیز رو ربط میدی به دولت و انتخابات.واقعا که ضعیفین...
دوستی که میگه نظراتتونوبرای خودتون نگه دارین بهتربود اول نظرخودشو برای خودش نگه میداشت بعداظهارفضل میکرد.
سلام
تابناک عزیز چرا دوست داری واقعیت رو اونجوریکه دوست داری نشون بدی آیت الله جوادی فقط به خاطر مشغله زیاد و کهولت سن این کار را کرد ولی شما جوری نوشتید که یا ایشان را مجبور کرده اند ویا اینکه در اعتراض به چیزی نمی خواهند ادامه دهند
شمارا به خدا تقوی داشته باشید
خیلی پدر سوخته هستید. برید بابا دکانتان را جمع کنید. چرا تفرقه ایجاد می کنید.
تحليل هاي شما سر سوزني با واقعيت سازگار نيست. ديگر از بي اعتباري شما خسته شديم!
مشتري سابق شما از قم
(آيت الله جوادي دو خطبه صريح در انتقاد از شما ـ موج سبزهاي اغفال شده ـ ايراد فرمودند، بازخواني كنيد.
قابل توجه اونایی که می گن جورومتشنج نکنید تابناک تحلیلش درسته بنده شخصاًایشونوخیلی قبول دارم خداحفظش کنه
دليلتان مبني بر اينكه بهخاطر اشتتغالات مرجيعيت كناره گيري كردند منطقي نيست.اگه اين طوره مقام معظم رهبري هم از امامت جمعه كناره گيري كنند
سلام
گفته بودند که ایشان به دلیل بیماری از امامت جمعه کنار رفته اند. اما خدا را شکر آن مرد خدا وعلم سر حال و همچنان دروس ایشان برقرار است و بنده امروز ایشان را در مدرسه فیضیه زیارت کردم.
ایشان که کناربکشند نسل بعدی شیعه هم نمیشوند
داشتم نظرات شما را میخوندم : شما قدر خودتون را بدونید ، مردم با مزه ای هستید ...!
بنده به ایشان ارادت دارم خداوند سلامتشان دارد وحیف شدکه؟؟؟؟؟؟
بابا خود دفتر آیت ا.. جوادی آملی این مسئله را اعلام نمودند چرا هم چیز را سیاسی می کنید و برخی دوستان تهمت های ناروا می زنند از خدا هم بترسید
تورا بخدا شرافت خبری داشته باشید تحلیل گویا داشته باشید با الفاظ زیبا تفسیر های نا مبارک نفر مایید حضرت آقا از مراجع میباشند و شان مرجعیت را داشته ومیدان به دیگر عزیزان واگذار کرده تا از مبانی اسلام ناب دفاع نمایند والسلام
خداوند به رهبر عزیزمان طول عمر ، و به مراجع و علمای ربانی خصوصا آیت الله جوادی آملی توفیق خدمت گذاری روزافزون عطا فرماید.
دلمون لک زده برای یه بار چاپ شدن نظرمون
از اقای جوادی آملی خواهشمندم علت کناره گیری را اعلم فرمایند به دو دلیل 1 یکی صفات مرجعیت شجاعت است 2 با بیان دلیل کناره گیری مردم را از حدس وگمان بیرون میآیند و این مطلب زمینه برای دروغ و غیبت نمیگردد.
التماس دعا
علیرضا
کشور نیوزلند
خداوند به برکت وجود افرادی مثل ایشان مارا ازبلایا دور نگمیدارد.انشاا...ارزوی سلامتی برای ایشان دارم
میشه بفرمائید این دولت چه بی توجهی به علما و روحانیون داشته که دائما دارید این مطلب رو به مردم تلقی می کنید.فکر کنم برای همه ی مردم دیگه جهت گیریهای شما در اخبارها و بررسیها روشن شده.خداوند تفرقه انداز را دوست ندارد.
چرا حرف دهن مردم ميگذاريد مرجعيت چه ارتباطي با كناره گيري دارد چه اشكال دارد يك مرجع امامت جمعه را هم داشته باشد نكند تصدي بيش از يك شغل ميشود و در اين دولت اصلاً نميشود
با سلام
ماشالا انقد اوضاع سیاسی داخلی خوبه و از اون مهمتر انقد شفافیت تو این اواخر زیاد شده و افراد می تونن به راحتی حرف بزنن!!! که حالا میشه در مورد این استعفا هر جور تفسیری داشت، من نمی دونم این استعفا سیاسی بوده یا نه، ولی اگه فضا شفاف بود حداقل انقد تفسیر در این مورد انجام نمی شد.
عزیز من چرا دنبال فریب مردم و کشاندن ذهن مردم به دروغ فریب و نیرنگ هستید
به خدا قسم اون دنیا باید جواب دهید
باید در اون دنیا جواب دهید چرا کاری میکنن اذهان مردم راجب همه چیز خراب بشه خدا رو خوش نمیاد
به خدا قسم همه ما را در 2 متر جا دفن می کنن و به جز عمل انسان در این دنیا چیزی دیگر نمی توان به آن دنیا برد بروید و از خدا و مردم بترسید که اگر اراده خداوند دراین باشد مردم مانند سیلی که همه چیز را مبرد شما رو نیز از بین خواهند برد
واقعا كه چقدر لاشخور هستيد . منتظريد كه از ته مانده هر چيزي يك غذائي براي خودتان بسازيد .
تابناک از خدا بترس و اینقدر جو سیاسی بد را گسترش نده
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. ایشون انسان آزاده ای هستند
با آرزوي سلامتي براي آن عالم رباني.
مسلما ايشان از اثر بخشي نصايح خود به تمامي اقشار ملت و در هم ريختگي آنها كه بر خلاف خواست خداوند متعال است به اين تصميم رسيده اند. بدون شك ايشان مصداق بارز السابقون السابقون در انقلاب ناب اسلامي بوده و خواهند بود . خدا به اين مردم با دسته بندي هاي كنوني رحم نمايد و ريشه هاي نفاق و تفرقه و آنهايي كه رفتار و اعمال خود را منطبق بر اراده الهي مي دانند در حاليكه در نظر قاطبه ملت چنين نيستند را از هستي جدا سازد.
وااسفا؟؟؟
اسلام علما ودانشمندان ونخبگان را به چه راحتی از دست میرود ونادانان همچنان به فحاشی مشغولند همه نخبگان را دشمن پندارند و اگر حقی گفته شود منافق پندارند
علت کناره گیری آیت الله جوادی
آملی این بود که یک عده خیال می کنند دلشان بیشتر از ایشان برای دین می سوزد .
باعث تاسف است که یک مفسر بزرگ و سفیر مورد اعتماد امام راحل بخاطر شرایط سیاسی به نماز جمعه نمی آیند و مردم از این نعمت بزرگ محروم می شوند.
بله،مردم صدها مشکل دارند که باید بیان شود و اگر امام جمعه* نتواند* مطلب را خوب بیان کند چه باید کرد؟ آیا باید کنار برود؟
درود بر اين مرجع شريف و معلم اخلاق اميد اينك در هر كجا باشند به مردم خدمت نمايند و مردم هم پشتيبان سربازان حجت ابن الحسن باشند
خجالت بکشید ایقدر التهاب بین مردم ایجاد نکنید
روحي فداك اي حكيم متاله مفسر عظيم فقيه مجاهد فيلسوف متبحر خدا داند چقدر غم بر دل نشستچون تو رفتي

از این به بعد هر اتفاقی که تو کشور بیفته مثل اینکه کسی کشته بشه یا بمیره یا استعفا بده(به هر دلیل) یا بر کنار بشه (به هر دلیل) و یا هر اتفاقی که فکرشو بکنین بیفته اولین چیزی که به ذهن بعضی ها میاد اینه که باید یه جوری به حوادث انتخابات و بعدش ربط داشته باشه (این یعنی فضای عقققلانیت!)
شان ومقام ومنزلت آقای جوادی عاملی ایجاب میکنه که ایشون امام جمعه نباشه .
آیا زمان نبی اکرم (ص) ایشان نماز جمعه اقامه نمی فرمودند؟
اگر اقامه نماز دون شان نبوت و امامت نبوده ، قطعا مشکلی در اقامه نماز توسط مراجع تقلید نخواهد بود.
من از نویسنده تحلیل سوال می کنم که چند خطبه از ایشان را گوش کرده اند که این وداع برایشان تلخ است ؟؟اگر ادعا می کنند که آیت الله جوادی آملی در صحبتهایشان در نماز جمعه مطالباتی داشتند که کسی توجه به آن نکرد کاش آن می گفتند که در کدام نماز چنین مطالباتی مطرح شد.
چرا چرت و پرت میگین، خود ایشون علت استعفاشون رو توضیح دادن...
امام علی(ع):بایدحق راشناخت و همه را با آن سنجید!!! نه برعکس!
نظر كساني كه ميگويند اين الله جوادي املي بخاطر كهولت ومرجعيت كناره گيري كردند را خواندم وگريستم كه هنوز هستند كساني كه بجاي استفاده از فكر - چشم -گوش - وساير نعمتهاي خدا ترجيح ميدهند توجيهات شيطان را فرا گوش سپارند.
تابناک ...! حتما شرکت نکردن ایشان در انتخابات مجلس خبرگان هم ... نه عزیز اینقدر هم آب گل آلود نیست تا شما ...
اميدتان به خدا باشه نگران هيچ چيز نباشيد.خود خدا مي داند دينش را چگونه حفظ كند.خدا به همه بصيرت عطا فرمايد.
دوباره تابناک نشون دادی نمک خورده انگلیس و بی بی سی هستی
اگر به خاطر مرجعیت از امامت جمعه استعفا داده بودند که خودشان اعلام میکردند. به روشنی از بیانات ایشان در هفته گذشته و خطبه ماقبل آخر ،روشن است که دلیل انصرافشان چیست. در ضمن به قدر کافی فضای کشور متشنج هست که با این اخبار بهتر و یا بدتر نخواهد شد
بنابراین دوستان نگران متشنج شدن فضا نباشند
جناب تابناک احتمال دوم منطقي و قابل قبول تر است . لطفا با گمانه زني ها اذهان مردم را مغشوش نکنيد .
در دوران فتنه سکوت می تواند خدمت به نظام باشد همان کاری که هاشمی و جوادی املی در پیش گرفته اند . خدا می داند تندروی خنجر به اسلام است راهی که کیهان و دارو دسته اش با تندوری هایش در پیش گرفته اند متاسفانه ما را به خوارج می برد . بیایید اسلام راستین را در پیش بگیریم و فقط شعار ندهیم و عمل اسلامی انجام دهیم
دفتر آن مقام معظم دلیل کناره گیری رو عنوان کردن خواهشمندم که جامعه رو متشنج نکنید و دلایل اعلام شده از سوی دفتر ایشان را بعنوان خبر در سایتتان درج نمائید
العاقل یکفی بالاشاره
متاسفم.فضا را آنقدر تنگ و تاریک کرده اند که شخصیت برجسته و عالم بزرگواری چون ایشان نیز تاب تحمل نیاورده اند. در مورد آقای استادی نیز گفتند کسالت دارد!به مردم دروغ نگویید که اگر موقعی اعلام کردید نیروهای دشمن تا پشت مرزها آمده اند مردم باور نکنند و داستان چوپان دروغگو تکرار شود!
من نمیدونم ما ادما چرا سرمونو مثل کپک کردیم تو برف نمی خوایم بفهمیم دوروبرمون چه خبره؟آره بابا هیچ خبری نیست!!؟ نه بابا هیچ اتفاقی نیوفتاده!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار