بازدید 26647
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

حشد الشعبی: ابوبکر البغدادی در بازداشت آمریکاست/اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران/ گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه

اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران، بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا، به جان هم افتادن تروریست‌ها در سوریه، تشدید تدابیر امنیتی در استان های مختلف مصر و هشدار درباره شکل گیری گروه های تروریستی جدید در عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 November 2017

اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران، بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا، به جان هم افتادن تروریست‌ها در سوریه، تشدید تدابیر امنیتی در استان های مختلف مصر و هشدار درباره شکل گیری گروه های تروریستی جدید در عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، درباره مسائل مختلف به ویژه آخرین تحولات سوریه گفت وگو کرد.

رجب طیب اردوغان در تماس با سلمان بن عبدالعزیز، آخرین تحولات مربوط به حل بحران سوریه در چارچوب مذاکرات «آستانه» و نشست سه جانبه «سوچی» را به اطلاع وی رساند.

منابع ریاست جمهوری ترکیه گفتند، دو طرف همچنین درباره اوضاع منطقه ای و روابط میان دو کشور گفت وگو کردند.

بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا/اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران/ گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه/هشدار درباره شکل گیری گروههای تروریستی جدید در عراق

چهارشنبه گذشته نشست سه جانبه سوچی با حضور رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در شهر سوچی در روسیه برگزار و از نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری برای حضور سازنده در مذاکرات صلح سوریه دعوت شد.

اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران

سفارت آمریکا در عربستان اعلام کرد، واشنگتن از عربستان سعودی و متحدان آن در برابر ایران حمایت می‌کند.

سفارت آمریکا در عربستان در صفحه توییتر خود، ضمن متهم کردن ایران به آنچه واشنگتن آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی تهران می‌داند، اعلام کرد که برای مقابله با اقدامات ایران و سپاه پاسداران متعهد به حمایت از عربستان سعودی و همه شرکای آن در خلیج فارس است.

سفارت آمریکا همچنین از اقدام عربستان سعودی و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعاء با هدف اجازه ارسال سریع کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن استقبال کرد.

ابوبکر البغدادی در اختیار آمریکایی هاست

یک فرمانده در «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد: «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش ـ که تا کنون از سرنوشت او اطلاعاتی در دست نبوده ـ به دست نیروهای آمریکایی بازداشت شده است.

«جبار المعموری» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت: آمریکایی ها البغدادی را در اختیار دارند و تا زمانی که برای آنها مفید باشد، او را اعدام نخواهند کرد.

این مسئول عراقی گفت: اگر آمریکایی ها نیاز داشته باشند که هدف خاصی را محقق کنند یا سرکرده داعش دیگر برای آنها فایده ای نداشته باشد، او را اعدام و ماجرای مرگش را هم مانند یک فیلم هالیوودی کارگردانی خواهند کرد تا جهان روایت آمریکا از سرنوشت البغدادی را باور کند.

بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا/اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران/ گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه/هشدار درباره شکل گیری گروههای تروریستی جدید در عراق

وی تأکید کرد: دنیا به این نتیجه رسیده همه گروه های افراط گرا ـ که در چند دهه گذشته ظهور پیدا کرده و ادعای پیروی از اسلام را داشته اند ـ به وسیله سازمان اطلاعات آمریکا ایجاد شده اند که متأسفانه با نقش چشمگیر و حمایت مالی کشورهای عربی پدید آمدند.

به گفته وی، داعش برای آمریکا بهانه بازگشت به عراق را با نام ـ«مبارزه با تروریسم» فراهم کرد، ولی با فتوای مرجعیت در عراق و تشکیل الحشد الشعبی، این رویای آمریکایی بر باد رفت و تشکیل بسیج مردمی عراق معادلات قدرت را در عراق تغییر داد.

به جان هم افتادن تروریست‌ها در سوریه 

منابع سوری از ادامه درگیری‌های شدید میان تروریست‌های تکفیری داعش و تروریست‌های جبهه النصره در سوریه خبر می‌دهند.

بر این اساس، درگیری‌های شدید میان طرفین در حومه شرقی حماه در جریان است که بر اثر آن شمار زیادی از طرفین کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، تروریست‌های داعش با گروه ارتش آزاد سوریه در حومه غربی درعا درگیر شدند. این درگیری‌ها در اطراف شهرک حوض الیرموک در حومه غربی درعا رخ داد.

این در حالی است که ارتش سوریه در حال نبرد سنگین با گروه‌های مسلح در اطراف اداره مرکبات در حرستا در حومه دمشق است.

همچنین ارتش سوریه در جوبر در حومه دمشق نیز مواضع گروه‌های مسلح را زیر آتش سنگین قرار داد.

تشدید تدابیر امنیتی در استان های مختلف مصر

وزارت کشور مصر در همه استان های این کشور به دنبال جان باختن ۳۰۵ تن بر اثر حادثه تروریستی مسجد الروضه در بئر العبد در استان سینا، تدابیر شدید امنیتی در همه استان های این کشور اعمال کرد.

منابع امنیتی مصری اعلام کردند: تدابیر امنیتی در اطراف مراکز عبادی، تأسیسات مهم و حیاتی و مراکز پلیس، اداره های امنیت و مکان های گردشگری و نیز وزارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، به نیروهای امنیتی مصری دستورهای لازم درباره برخورد کوبنده با هر اقدام بی ثبات کننده ای داده شده است.

در راستای تشدید تدابیر امنیتی، نیروهای امنیتی و اداره کل راهنمایی و رانندگی در اتوبان ها و ورودی ها و خروجی شهرها، تدابیر امنیتی ویژه ای به اجرا درآورده اند و نیروهای امنیتی مصر در مناطق مختلف مشغول گشت زنی هستند و تعداد کمین های امنیتی زیاد شده است.

بازداشت ابوبکر البغدادی توسط آمریکا/اعلام حمایت واشنگتن از تقابل عربستان با ایران/ گفت وگوی سران ترکیه و عربستان درباره تحولات سوریه/هشدار درباره شکل گیری گروههای تروریستی جدید در عراق

مجدی عبدالغفار، وزیر کشور مصر از همه فرماندهان امنیتی خواسته است، به مخفیگاه تروریست ها حمله و با هر اقدامی که ثبات مصر را به خطر می اندازد، مقابله کنند و هر گونه تهدیدی را از بین ببرند.

هشدار درباره شکل گیری گروه های تروریستی جدید در عراق

ابومهدی المهندس، معاون رئیس هیأت حشد الشعبی عراق درباره وجود گروه های تروریستی کوچک در مناطق آزاد شده از لوث داعش که در حال ظهور و شکل گیری هستند، هشدار داد.

وی با اشاره به عملیات برای پاکسازی بازمانده های داعشی در این کشور گفت: عملیاتی از دو روز قبل در مساحتی بالغ بر ۲۷ هزار کیلومتر انجام شده است و ما در راستای پاکسازی مناطق از بازمانده های داعش تلاش می کنیم.

معاون رئیس هیأت حشد الشعبی عراق بیان کرد: پاکسازی در مناطق آزاد شده باید مورد توجه قرار گیرد تا گروه های کوچک تحت تعقیب و نابودی قرار گیرند تا تبدیل به گروه های بزرگتر نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸
"منابع سوری از ادامه درگیری‌های شدید میان تروریست‌های تکفیری داعش و تروریست‌های جبهه النصره در سوریه خبر می‌دهند."

مگه نگفتید داعش از بین رفته؟ یا خالی بندی بوده؟ البته که بوده...
پاسخ ها
جام
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
هیچ کسی نگفته داعش از بین رفته . اصل خبر اینه که داعش مراکز حکومتیش رو از دست داده یعنی هیچ شهری الان دست داعش نیست که بخواد حکومت تشکیل بده و بقایاش تو بیابونا سرگردان هستند . حالا اگه میخوای خودت رو به نافهمی بزنی بزن این دیگه با خودته .
با وجود نزدیک به یک قرن از حاکمیت طواغیت وهابیت بر حجاز خباثت درونی و ذات پلید و رذل آنان در چهره شان آشکار است. هنگام ملاقات با رؤسای دولت های کفر و در رأس آنها شیطان بزرگ همانند نوکری پست و حقیر ظاهر می شوند!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
بدتر از اینا ساده لوح ها هستند که باورشان نمی شوند دست امریکایی ها در دستان داعش القاعده است
در اینده خواهید دید که دولت امریکا می خواهد از بن سلمان یه صدام دیگه بسازه. بخاطر همین از هرکاری که بن سلمان انجام دهد حتی اگه اشتباه باشه باز از او حمایت می کنند.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
یعنی امریکا دست از جنگ افروزی در منطقه برنمی دارد؟
ایران باید به امریکا هشدار بدهد.
یعنی چی که امریکایی ها البغدادی را دستگیر کردند
پس تا حالا که می گفتیم ما داعش را شکست دادیم
چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
برو بینیم بابا . کاملاً از مرحله پرتی
به مصداق تعرف المجرمون بسیماهم با دقت در قیافه رجاله های پست و جنایت کار آدمکشان اجیر شیطان بزرگ می توان دریافت که از نور ایمان و تقوا و تدین و فضایل اخلاقی ذره ای بهره نبرده اند.همین مردک موسوم یه البغدادی که علاوه بر نداشته های مذکور از علم و سواد لازم برخوردار نیست.
خودشون سگ ها هار و وحشی رو آزاد می کنند بعد می بندند بعد ازاد می کنند با این سگ های هار آمریکایی ها دست از بازی با ملت ها برنمی دارد.
اگر مسئولان آمریکا باهوش و منطقی بوده باشند که نیستند خواهند فهمید طی 40 سال مبارزه مستقیم و غیرمستقیم با ایران اسلامی هربار مفتضحانه شکست خوردند. وچون نمیدانند کسی این کشور را کمک وهدایت میکند خذای متعال است. حالا امریکا دارد نقش نمرود رو بازی میکنه و بزودی همان بلایی که سر نمرود آمد بر سر سردمدارانش خواهد آمد. ان شالله
شیطان بزرگ قطعا نخواهد گذاشت که دست پروردگانش همانند بن لادن ، البغدادی ووووو، اسرار مگو و بده و بستان های سازمانهای اطلاعاتی آمریکائی را بر ملا کنند و این افراد نباید بدست مخالفان بی افتند !!
حتی در سرنگونی افرادی مانند صدام و قزافی نیز به سرعت آنان را سر به نیست میکنند تا ابعاد پنهان روابط شیطان بزرگ با رژیم های خودکامه و وحشی لو نرود . مردم عادی نباید از زبان کسانی مثل شاه ایران ، صدام و قزافی وووووو رمز و راز حکومت داری دهها ساله و خونین و جنایتبار خودشان را بشنوند و بفهمند چه همکاریهایی میان انان و شیطان بزرگ بوده است و زود کشته میشوند و فرصت لو دادن اسرار مگو رابطه با شیطان بزرگ، روباه پیر انگلیس ، ووو به انها داده نمیشود !!
این «جبار المعموری» کی هست و از کجا میدونه ابوبکر البغدادی کجاست، در حالی که هیچ کس دیگر در جهان نمیدونه؟ عاقبت البغدادی روزی روشن خواهد شد ولی سیاهی بزرگنمایی چنین گزارشات بی پایه ای بر روی شما خواهد ماند.
درست همان روزی که حججی و نیروهایش را تو التنف زدند این ملعون هم از طریق ترکیه به آمریکا سپرده شد حالا چه رابطه ای داره سیاسیون باید سر در بیارند یعنی شما نمی دونستید
مرگ بر آمریکا
وعده خدا حق است قطعا یک روز هم سر بن سلمان توسط مردم عربستان بالای دار خواهد رفت همانند صدام ملعون شک نکنید
به غیر از داعش تروریستها وسازمانهای تروریستی دیگررا هم که از سوی دولتهای تروریستی منطقه تشکیل شدە اند،نابود باید کرد.
ما چه گناهی کردیم که تو این منطقه گیر افتادیم
عربستان نباید خریت کنه چرا که هم خودشو نابود کرده وهم ایرانو متضرر کرده هر دو به نفع غرب وامریکا واسرائیل هست . که هدفهای بسیار دیگر نیز برای اونها ممکن میکنه !!!!
اسرائیل مثل اون باغبونیه که حساب تک تک شون میرسه . عربستان بسیار ساده لوح واحمق باید باشه که فکر کنن اسرائیل با اونهاست .
باعنايت به اعترافات حاكمان امريكا دربوجودآمدن گروههاي تروريستي درمنطقه بالاخص داعش لازم است يك اجماع جهاني براي معرفي ومحاكمه ومجازات كردن حاكمان جنايتكار امريكايي بوجودآيد/
فرمانده حشدشعبی فیلم جنایی پلیسی زیاد میبینه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
تو هم برای دیگران کاسه لیسی نکن،
تابناک ممنون ک ازادانه مطالب کاربران را انتشار میدهید، من بارها برای یک خبرگزاری نام اشنا وابسته ب نهادی معتبر، کامنت گذاشتم ولی دریغ از یک بار انتشار
درگیر شدن با عربستان اشتباه است آقا اشتباه است. نکنید این کار و به خدا به پیر به پیغمبر از دلسوزی میگم طرفدار هیچکسی نیستم
توصیه میکنم به اقای جبارالمعموری از فرماندهان حشدالشعبی که شب با شکم.پر نخوابند باعث میشه خوابای اینجوری ببینند
زيباكلام گفتني،چقدر بيسواد و بدبخت تو اين صفحه حضور دارند!!!يا امام حسين گفتني اگر مسلمان نيستيد حداقل ازاده باشيد و يك كمي به تحقيقات بيطرف كه چگونگي پيدايش و سازمان يافتن گروهاي تروريستي را تحقيق كرده اند نگاهي بياندازيد لطفاً.شهيد مطهري گفتني اين خزعبلات چيست كه به خورد هم ميدهيد؟؟؟!!!شما همين يك مسئله را حل كنيد خيلي چيزها روشن ميشه.اغاز و پايان داعش بنفع چه كشوري بود؟همين يك پرسش بسياري از مجهولات معادله را حل خواهد كرد.
با نام خدا .

با سلام وتحیات الهی .

این ابوبکر بغدادی که ادعای خلافت داشت به نظر میرسد از ماموران سازمان سیا باشد . (C،I،A ) چرا که در مکان نامعلومی قرار دارد . این آدم کش که اینهمه از مردم بی دفاع و مظلوم را کشته است باید در دادگاه بین الملل محاکمه شود و جنایت بر علیه بشریت جواب دهد و بعد او رادر ملاء عام اعدام کنند ..................آیا اسلام او بر مبنای قتل و تجاوز و آدم کشی و از بین بردن مردم بود ؟ آیا دین اسلام اینطوری است ؟ آیا پیامبر (ص ) اینگونه نعوذ به الله عمل کردند ؟ ...............اینان داعش آدم کش است و باید توسط ایران یا دول اسلامی محاکمه شود و به سزای جنایات ننگین و وحشتناک خود برسد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل