بازدید 13772
۲
استاندار خراسان شمالي در غرفه «تابناك»:

استانداران غير بومي عدالت را در ابعاد مختلف رعايت مي كنند/ دو سال ديگر سوت قطار را در بجنورد خواهيم شنيد

استاندار استان خراسان شمالي كه يكي از استان هاي مرزي و كم برخوردار كشور است، دقايقي در غرفه «تابناك» حاضر شد و در رابطه با مسائل مهمي مثل چرايي محروم بودن اين استان، برنامه هاي لازم براي توسعه آن و نيز مشكلاتي كه پيش روي مديريت سياسي استان است، سخن گفت.
کد خبر: ۷۴۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 19 November 2017
استانداران غير بومي عدالت را در ابعاد مختلف رعايت مي كنند/ دو سال ديگر سوت قطار را در بجنورد خواهيم شنيد
استاندار استان خراسان شمالي كه يكي از استان هاي مرزي و كم برخوردار كشور است، دقايقي در غرفه «تابناك» حاضر شد و در رابطه با مسائل مهمي مثل چرايي محروم بودن اين استان، برنامه هاي لازم براي توسعه آن و نيز مشكلاتي كه پيش روي مديريت سياسي استان است، سخن گفت.

به گزارش «تابناك»، استان خراسان شمالي كه يكي از استان هاي مرزي كشور است و در ابعاد مختلف توسعه شرايط خوبي ندارد، چند سالي هست كه به يمن جدا شدن از استان پهناور خراسان سابق تحت مديريت سياسي مجزا مسير توسعه و پيشرفت سريع تر طي مي كند؛ مسيري كه البته تا شرايط ايده آل فاصله فراواني دارد و هنوز نمي توان شرايط خوبي را براي اين استان در نظر گرفت.

در رابطه با عمق محروميت استان خراسان شمالي و دلايل آن محمد رضا صالحي، استاندار خراسان شمالي گفت: استان هاي جديد مثل خراسان شمالي كه پيشتر در استان هاي بزرگ تري قرار داشتند به دليل دورافتادگي از مركز سياسي و پهناوري آن استان ها كم تر از منابع مالي و خدمات توسعه اي بهره برده اند و به همين خاطر اين استان نيز در بسياري شاخص ها مثل توسعه راه هاي ارتباطي بين شهر و روستاها با مشكل و كمبود رو به رو است.

صالحي ادامه داد: استان ما كه از قوميت هاي مختلفي مثل كرمانج، ترك، تات و عشاير شكل مي گيرد، نيازمند توجه ويژه اي است كه بتوان تا سال 1404 آنچه در افق چشم انداز براي توسعه در نظر گرفته شده است را در اين استان عملياتي كرد.

استاندار در اين رابطه ادامه داد: از جمله مشكلات خراسان شمالي نبود جاده هاي مناسب خصوصاً در بخش هاي روستايي است كه بايد به آن توجه ويژه اي داشت و در مدت زمان حضور بنده در اين استان چيزي حدود 5 ميليارد تومان براي اين موضوع در نظر گرفته شده است.

صالحي با تأكيد بر اينكه به دليل حضور نزديك به نيمي از جمعيت استان در روستاها بايد تلاش كنيم كه خدمات زيرساختي خوبي به روستاها بدهيم و من قول مي دهم تا موعد هفته دولت سال آينده همه روستاهاي استان از نعمت گازشهري برخوردار شوند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به كيفيت پايين راه هاي استان گفت: اگر بتوانيم جاده هاي استان را كه اكثراً‌ ارتباطي هستند تقويت كنيم، فرصت مناسبي براي تعامل بين خراسان شمالي و استان گلستان و نيز خراسان رضوي ايجاد خواهد شد كه مي تواند نقش موثري در توسعه داشته باشد.

مقام ارشد استان خراسان شمالي در مورد آخرين وضعيت راه آهن جنوب به شمال كه قرار است از بندر چابهار تا آسياي ميانه كشيده شود و ايران را به آسياي ميانه برساند، گفت: مشكل اين راه آهن اين است كه در برخي مناطق تا 90 درصد پيشرفت داشته ولي در برخي مناطق حتي 10 درصد نيز پيشرفت نداشته است. با اين حال با توجه به تعامل خوب وزارت راه و شهرسازي با قرارگاه خاتم الانبياء (ص) مي توانم اين قول را بدهم كه تا دو سال ديگر سوت قطار را در بجنورد بشنويم.

صالحي در رابطه با كيفيت تعاملات  جمهوري اسلامي ايران با كشور تركمنستان و نقش آن در توسعه اين استان نيز گفت: ما 300 كيلومتر مرز مشتر با كشور تركمنستان داريم كه در برخي مناطق حساس كه امكان ارتباط جاده اي وجود دارد با آنها اختلاف داريم و به همين دليل اين مرزها قابليت تعامل را از دست داده و حتي مردم استان ما نيز براي ارتباط با تركمنستان از مرزهاي خراسان رضوي و گلستان استفاده مي كنند؛ اختلافي كه اگر بين دو كشور حل شود مي تواند زمينه خوبي براي ارتباط مردم استان خراسان شمالي و كل كشور با آسياي ميانه باشد.

اين مدير دولتي در بخش پاياني سخن خود و در رابطه با چرايي انتخاب استاندار غيربومي از سوي وزارت  كشور، ضمن تأكيد بر اينكه تا سال 1400 استاندار خواهد بود، اضافه كرد: استاندار بومي آسيبي كه دارد اين است كه مي تواند از فرصت هاي موجود براي منطقه و زادگاه خود استفاده بيشتري بكند يا مسئوليت ها و فرصت ها را در اختيار نزديكان خود قرار دهد. اين در حالي است كه يك استاندار غير بومي ظرف يك ماه تا 45 روز با استان تحت مديريت آشنا خواهد شد و تلاش مي كند عدالت را در ابعاد مختلف آن رعايت كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ظلم بلسویه عین عدل است
استاندار بومی پیاده سازی طرحهای جهانگیری را صد د صد می کند. آب چهارمحال در دوران روحانی به غارت رفت!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار