بازدید 4046

ذخایر ارزی نباید در بخش های ریالی هزینه شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:حساب ارزی کشور باید تقویت شود تا اگر به تحریم‌ها اضافه شد، بتوان در برابر چالش و تکانه های اقتصادی جهانی خود را حفظ کرد.
کد خبر: ۷۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 11 November 2017
محمود بهمنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر امن کردن اقتصاد کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: امن کردن اقتصاد کشور در واقع همان تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی است، لذا بر این مبنا ما نباید خیالمان از تحریم‌ها راحت باشد چراکه برخی با ما دشمنی خواهند داشت، بنابراین ما باید روز به روز خودمان را تجهیز و کالاهای مورد نیازمان را خودمان تولید کنیم و از واردات آنچه که می‌توان تولید کرد، جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران باید حساب ارزی خود را قوی نگه دارد، افزود:حساب ارزی کشور باید تقویت شود تا اگر به تحریم‌ها اضافه شد، بتوان در برابر چالش و تکانه های اقتصادی جهانی خود را حفظ کرد و تقویت منابع ارزی به این معنا است که واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهیم، چراکه افزایش صادرات خود درآمد ارزی دارد و ذخیره ارزی را بالا می برد.

با افزایش صادرات پشتوانه ارزی تقویت می شود

بهمنی ادامه داد: با افزایش صادرات پشتوانه ارزی تقویت می شود و هر زمانی که کشور به مشکل مواجه شد، می‌توان از محل ذخیره ارزی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی نباید در بخش های ریالی هزینه شود، یادآور شد: اشتغال با مبلغ ریالی می‌تواند ایجاد شود، لذا نباید از محل ارز برای ایجاد اشتغال استفاده کرد و جلوی واردات کالاهای لوکس و غیرضروری باید گرفته شود، تا بتوان ارز را حفظ کرد.

دولت برای ممنوعیت ورود کالاهای مشابه اقدام نکند، مجلس در این باره تصمیم می‌گیرد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی وظیفه دولت است، افزود: دولت باید جلوی قاچاق کالا را بگیرد چراکه با کاهش قاچاق کالا درآمد دولت افزایش می‌یابد، به این دلیل که می تواند از کالاهایی که وارد کشور می‌شود مالیات، سود بازرگانی و گمرکی بگیرد و این موضوع سبب تاثیر مثبت در تولیدات داخل می شود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی نمی توانند تولیدات خود را بالا ببرند، به ویژه با توجه به اینکه در کشور ما نرخ تمام شده پول بالا است و قیمت تمام شده کالای خارجی کمتر از تولیدات داخلی است و تولیدات داخلی نمی‌توانند با کالاهای خارجی از لحاظ قیمتی رقابت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط ایجاب می کند که جلوی قاچاق کالا گرفته شود، تصریح کرد: نباید شرایطی ایجاد کرد که به جای اینکه تولیدات داخل افزایش یابد، واحدهای تولیدی تعطیل شود و اشتغال برای کشورهای بیگانه ایجاد شود و مجلس نیز مدت زمانی صبر می کند و اگر ببیند که دولت برای ورود کالاهای مشابه اقدام نمی‌کند، در این باره تصمیم می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی