بازدید 8408
با کاوران اربعین-جمعه 19 آبان ماه؛

ترافیک پرحجم و سنگین زائران ایرانی در مرزهای ورودی غرب کشور / کاهش محسوس دما در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه و احتمال بارش پراکنده باران

در این بسته خبر می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.
کد خبر: ۷۴۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 10 November 2017
ترافیک روان و پرحجم و احتمال بارش پراکنده باران در مسیرهای پیاده روی/ عبور 2 میلیون 300 هزار نفر از مرز و بازگشت 800هزار نفردر این بسته خبر می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از گذشت یک روز از اربعین حسینی جمع زیادی از زائران ایرانی که آمار آنها در برخی منابع رسمی دو میلیون و دویست هزار نفر برآورد می شود، در تلاش هستند تا با بازگشت به مبادی ورودی کشور خود را به خاک ایران رسانده و به شهر و دیار خود بازگردند؛ تلاشی که سبب شده مرزهای سه گانه ورودی ایران هم اینک با ازدحام قابل توجهی از جمعیت همراه باشد و ترافیک پرحجمی را رقم بزند. 

آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهرها و جاده های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرها و حاشیه های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی کشورمان شرایط آب و هوایی و وضعیت آب و هوای امروز جمعه را در گذرگاه های مرزی کشورمان و همچنین عتبات عالیات بدین شرح اعلام کرده است: مرز خسروی با دامنه دمایی 14 تا 25 سانتی گراد، آب و هوایی نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد همراه با رگبار باران را تجربه می کند. مرز مهران با دامنه دمایی 15 تا 29 سانتی گراد، آب و هوایی کمی ابری و بارش پراکنده با وزش باد دارد. شلمچه با دامنه دمایی 15 تا 30 سانتی گراد، آب و هوای صاف و در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی را تجربه می کند. 

شهر زیارتی نجف با دامنه دمایی 15 تا 27 سانتی گراد، نیز آب و هوایی نیمه ابری و در برخی ساعات افزایش باد همراه با گرد و غبار را تجربه می کند و کاظمین با  دامنه دمایی 16 تا 26 سانتی گراد، آب و هوایی نیمه ابری، گاهی وزش باد و گرد و غبار خواهد داشت.

 شهره بصره با دامنه دمایی 17 تا 31 آب و هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد دارد و شهر زیارتی کربلا با دامنه دمایی 15 تا 26 سانتی گراد، آب و هوای نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید و گرد و غبار خواهد داشت.

همچنین شهر ایلام با دامنه دمایی 10 تا 23 سانتی گراد، آب و هوایی کمی ابری تا ابری گاهی وزش باد و بارش پراکنده دارد، اهواز با دامنه دمایی 12 تا 30  کمی ابری با وزش باد و کرمانشاه نیز با دامنه دمایی 6 تا 22 آسمانی نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار باران خواهند داشت.

ترافیک روان و پرحجم و احتمال بارش پراکنده باران در مسیرهای پیاده روی/ عبور 2 میلیون 300 هزار نفر از مرز و بازگشت 800هزار نفر

آخرین وضعیت ترافیکی

بر اساس اخبار دریافتی در رابطه با آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی به خصوص مسیرهای بازگشت مرزهای سه‌گانه شلمچه، چزابه و مهران، در حال حاضر حجم تردد در محورهای مهران به ایلام، سرابله به حمیل و همچنین مسیرهای بازگشت از مرزهای شلمچه و چزابه پرحجم و دارای ترافیک سنگین است.

در شرایطی که یک روز از اربعین حسینی گذشته است، هم‌اکنون بار بازگشت زوار اربعین حسینی در مرزهای سه‌گانه شدت گرفته است و جمعیت پرشمار زائران ایرانی برای ورود به کشور به سمت مرزها در حرکت هستند.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به مناسبت ایام اربعین حسینی محدودیت های ترافیکی در جریان است که بر اساس آن، در ‌استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری‌ تردد کامیون و تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 96/08/15 الی ساعت 07:00 روز سه‌شنبه مورخ 96/08/23 در محورهای اهواز – سوسنگرد، بستان – چذابه، اهواز – خرمشهر و شلمچه ممنوع است؛ برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد ولی خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد ‌کنند.
‌تردد اتوبوس‌ها از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 96/08/15 الی ساعت 07:00 روز سه شنبه مورخ 96/08/23 در محور هفتگل – باغملک – ایذه - دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع است و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

در استان ایلام تردد تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 96/08/15 الی ساعت 07:00 روز سه‌شنبه مورخ 96/08/23 از محورهای دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام و ایلام – مهران ممنوع است.

در استان لرستان تردد تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 96/08/15 الی 07:00 روز سه‌شنبه مورخ 96/08/23 در محورهای پلدختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

در مرزهای غربی مرز شلمچه در استان خوزستان، همچنان بار ترافیکی سنگینی را تجربه می‌کند و مبادی ورودی خرمشهر نیز شاهد ترافیکی نیمه سنگین هستند. و با وجود آنکه مرز مهران در طول سال‌های گذشته بیشترین تعداد مسافر اربعین را به خود اختصاص داده اما در حال حاضر به نسبت مرز شلمچه ترافیک کم تری دارد و جز تعدادی از جاده‌های نزدیک به مهران، راه‌های منتهی به مرز، ترافیکی نسبتا روان دارند.
 سرهنگ نادر رحمانی در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور به خصوص مرزهای سه‌گانه مهران، چذابه و شملچه گفت: در حال حاضر بار بازگشت زائران راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر مهران به ایلام در محور صالح‌آباد نیمه‌سنگین است.

وی افزود: تردد در محور چذابه - بستان - سوسنگر پرحجم است؛ همچنین وضعیت ترافیکی در محورهای سرابله - حمیل - اسلام‌آباد - ماهیدشت پرحجم گزارش شده است.همچنین محور شلمچه - خرمشهر- اهواز نیز دارای وضعیت ترافیکی پرحجم گزارش شده است.


تبلیغ پیاده روی اربعین در لندن

بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، در شهر لندن و بر روی برخی اتوبوس های شهری متنی درج شده است که ضمن اشاره به راهپیمایی 20 میلیونی اربعین حسینی، از مردم شهر لندن در مورد چرایی این اقدام سئوال می کند.

ترافیک پرحجم و سنگین زائران ایرانی در مرزهای ورودی غرب کشور / کاهش محسوس دما در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه و احتمال بارش پراکنده باران


۵۱۲ هزار زائر اربعین روز پنجشنبه وارد مرز مهران شده اند

نورعلی یاری اواخر روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران اظهار داشت: روند منظم تردد بازگشت زوار از مرز مهران هم اکنون جریان دارد. وی یاد اوری کرد:استقبال و هدایت از زائران، چون روزهای قبل در مرز مهران و مسیرهای برگشت ادامه دارد.
وی توضیح داد: زائران پس از انجام مراحل اداری در پایانه مرزی از طریق اتوبوس‌های که در مرز مهران پیش بینی شده به پایانه برکت هدایت و به شهر مهران و به شهر خود منتقل می‌شوند.

به گزارش ایرنا، با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده‌های استان ایلام سنگین و روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.

بر اساس تجربه سال‌های گذشته برآورد می‌شود حدود ۶۰ درصد زائران ار طریق مرز مهران در ۱۰۵ کیلومتری مرکز استان ایلام به عنوان کانون محوری تردد مرزی ایران وعراق به کشور بازگردند.
بیش از ۵۰ درصد زائران از طریق مهران به کربلا معلی مشرف شدند.



جزییاتی جدید از خدماتی که به زائران اربعین ارایه شد

معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به فعالیت کمیته اسکان،تغذیه و مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین گفت:امسال یک هزار و ۶۲۸ موکب پروانه دار ایرانی برای مراسم اربعین احداث شدند.

یوسف افضلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اقدامات انجام شده از سوی کمیته اسکان، تغذیه و مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: امسال جمعا یک هزار و 628 موکب ایرانی پروانه دار ایرانی در ایام اربعین حسینی در ایران و عراق  احداث شده اند.  وی ادامه داد: این موکبها در روزهای گذشته و از اغاز فرایند اعزامها، خدمات خود اعم از پذیرایی و اسکان را به زائران داده اند.

 معاون هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه موکبهای ایرانی در کنار موکبهای عراقی به فعالیت پرداختند، تصریح کرد: میزبان واقعی این مراسم مردم خوب عراق هستند و ما نیز در کنار انها خدمت رسانی می کنیم. افضلی افزود: امسال ظرفیت خدمات رسانی را افزایش دادیم؛ ظرفیت تغذیه 100 درصد و ظرفیت اسکان 90درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

حضور برخی مقامات ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین

در روزهای برگزاری مراسم پیاده روی و حضور زائران حسینی در شهر کربلای معلی، برخی مقامات سیاسی و چهره های ورزشی و هنری نیز در میان مردم عادی دیده شدند. محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی، اسحاق جهانگیری و وزیر اطلاعات کشور از جمله این افراد بودند.

ترافیک پرحجم و سنگین زائران ایرانی در مرزهای ورودی غرب کشور / کاهش محسوس دما در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه و احتمال بارش پراکنده باران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی