بازدید 4141

نقش قابل توجه موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری نقش قابل توجه موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها بر لزوم پیگیری سریع‌تر این موضوع از سوی محیط زیست تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 07 November 2017
علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت ، با تاکید بر لزوم جایگزینی هر چه سریع تر موتورسیکلت های برقی با کاربراتوری و بنزینی، گفت: وزارت صنعت و معدن باید هر چه سریع تر این زمینه را فراهم کند و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موتورسیکلت های برقی و کاربراتوری نقش قابل توجهی در آلایندگی هوای کلانشهرها دارند، گفت: روند جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود  تا این مهم هر چه سریع تر تحقق یابد.

وی با بیان اینکه بستر منع تردد موتورسیکلت های کاربراتوری باید فراهم شود، تصریح کرد: تولید موتورسیکلت های کاربراتوری در کشور باید ممنوع و زمینه منع تردد آنها نیز باید فراهم شود زیرا این وسیله نقلیه آلاینده و ناایمن بوده و علاوه بر به خطر انداختن جان راکب سلامت و جان شهروندان را نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بروز تصادفات جرحی، فوتی و همچنین آسیب های ناشی از آلایندگی هوا با خطر رو به رو می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم با یادآوری اینکه در قانون هوای پاک الزامات و تکالیفی برای تردد و خرید و فروش وسایل نقلیه موتوری فرسوده و آلاینده تعیین شده است، گفت : دولت می تواند تسهیلات ارزان قیمتی را به مالکان موتورسیکلت های کاربراتوری اختصاص دهد تا به سمت استفاده از موتورهای برقی سوق پیدا کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معاینه فنی موتورسیکلت ها باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: معاینه فنی کارآمد، نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا، تصادفات و ترافیک کلانشهرها دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار