بازدید 2042

انگلیس بازرسان خود را برای بررسی تجاوزهای گسترده به میانمار اعزام نکرد

تیمی از متخصصان دفتر وزارت امور خارجه انگلیس که به دنبال جمع آوری شواهد مربوط به خشونت‌های جنسی و متوقف کردن آن در مناطق جنگی هستند، هنوز و با وجود شواهد مستند مبنی بر تجاوزهای گسترده سیستماتیک علیه مسلمانان روهینجا، به میانمار اعزام نشده‌اند.
کد خبر: ۷۴۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 06 November 2017
تیمی از متخصصان دفتر وزارت امور خارجه انگلیس که به دنبال جمع آوری شواهد مربوط به خشونت‌های جنسی و متوقف کردن آن در مناطق جنگی هستند، هنوز و با وجود شواهد مستند مبنی بر تجاوزهای گسترده سیستماتیک علیه مسلمانان روهینجا، به میانمار اعزام نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این گروه از متخصصان از جانب ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه سابق انگلیس در ۲۰۱۲ و به عنوان بخشی از تلاش‌های مشترک وی با آنجلینا جولی، سفیر سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با و جلوگیری از خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی تشکیل شد.

ویلیام هیگ به عنوان اصلی‌ترین فعال در این زمینه محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده است که هنوز در حال بررسی استقرار این تیم در میانمار است؛ اگرچه آژانس‌های کمک رسان گزارش‌های مبنی بر سوء استفاده‌های جنسی گسترده به ویژه علیه کودکان کمتر از 10 سال در میانمار گزارش داده‌اند.

این خشونت‌ها در میانمار از پایان سال جاری میلادی آغاز شده و دفتر وزارت امور خارجه انگلیس نیز گزارش‌ها مبنی بر خشونت‌های جنسی علیه مسلمانان روهینجا را بسیار فاجعه آمیز خوانده است.

وزیر خارجه سابق انگلیس و "لیدی هلیک"، مشاور ویژه سابق وی به وزارت امور خارجه انگلیس نوشتند که باید این تیم تحقیقاتی براساس شواهد و مدارک موجود در میانمار مستقر شده و به بررسی آنها بپردازد.

آژانس‌های کمک رسان به ویژه پزشکان بدون مرز و دفتر بین‌المللی مهاجرت گزارش داده که صدها مورد از تجاوز و خشونت‌های جنسی علیه آوارگان روهینجایی گزارش شده است.

این تیم از متخصصان دفتر وزارت امور خارجه انگلیس شامل کارشناسان بهداشت، وکلا، افسران پلیس، روانشناسان و افرادی است که در پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند. این دفتر در سال ۲۰۱۲ برای کمک به دولت‌های محلی که در آنها جرایم خشونت آمیز جنسی صورت می‌گیرد، تشکیل شد و هدف از فعالیت این تیم تحقیقاتی جلوگیری از خشونت‌های جنسی محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ وزارت امور خارجه انگلیس بیش از ۷۰ کارشناس را به استخدام خود درآورد تا در این باره دست به تحقیقات گسترده بزنند.

وزیر امور خارجه سابق انگلیس و مشاور سابق وی در این نامه به وزارت خارجه این کشور نوشتند، جامعه بین‌الملل مسئول تضمین امنیت برای آوارگان و یافتن راهی برای عدم استفاده از تجاوز به عنوان ابزاری در جنگ است.

پیش از وقوع درگیری‌ها و تجاوزهای گسترده علیه مسلمانان روهینجا اقدامات برای کیفری کردن تجاوز و حفاظت از زنان با وجود اقدامات از جانب پارلمان میانمار متوقف شد.

در همین حال، دپارتمان توسعه بین‌المللی دولت انگلیس ۴۰ میلیون پوند را برای کمک به این تیم از محققان وزارت خارجه اختصاص داده اما این مبالغ برای رفع خشونت جنسی اختصاص نیافته است.

یکی از معاون‌های وزارت امور خارجه انگلیس که به عنوان نخسین مقام اروپایی به استان راخین در غرب میانمار رفته، اجازه ورود پیدا نکرد و این رفتار از جانب نیروهای بودایی در میانمار را پاکسازی قومیتی دانسته است.

در همین حال، تعدادی از آوارگان روهینجایی به دلیل اینکه احساس امنیت نمی‌کنند نمی‌توانند به کشورشان بازگردند و این درحالیست مناقشه میان مقام‌های میانمار و بنگلادش در مورد شرایط بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی