بازدید 11231
۱
گزارش

بازی برای استقلال باشناسنامه پسرعموی زندانی!+اسناد

کد خبر: ۷۴۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 23 October 2017
مدتی قبل، اعتراض پنج تیم لیگ برتر جوانان استان تهران به یکی از بازیکنان تیم جوانان استقلال تهران سرآغاز باز شدن پرونده ای عجیب در فوتبال پایه استان تهران شد.

به گزارش تابناک ورزشی، داستان از آنجا شروع شد که بازیکنی به اسم حسین توکلی آغچغلو به تازگی با قراردادی ۷ ساله به باشگاه استقلال تهران پیوست. البته داستان فوتبال حسین توکلی آغچغلو از باشگاه انصارالمهدی فسا شیراز آغاز می شود، اما نه با نام حسین توکلی .او سال ۹۳ با قراردادی سه ساله و با هویت اصلی خود یعنی رضا توکلی آغچغلو متولد ۲۴ تیرماه ۷۲ و نام پدر قباد متولد شیراز و با کد ملی ۲۵۶۰۲۵۶۲۵۸ به انصارالمهدی فسا شیراز می پیوندد. اما در اقدامی عجیب در تاریخ ۵ مرداد ۹۵ قراردادی یکساله با همان باشگاه اما با هویتی جدید امضا می کند. هویتی به اسم حسین توکلی آغچغلو متولد دوم فروردین ۷۸ با کد ملی ...!

انتقال به صبای قم با سن صغره
او که به ظاهر بازیکنی با قابلیت های فنی قابل قبول است در فصل ۹۶-۹۵ به باشگاه صبای قم می پیوندد تا در رده های پایه این باشگاه به فعالیت ورزشی خود ادامه دهد و دقیقا همینجاست که فوتبال او به حاشیه می رود. این بازیکن با هویتی جعلی و با سنی کمتر و در اصطلاح صغره سن به قم می رود تا در رقابت های دسته یک لیگ جوانان کشور صبایی ها را همراهی کند. با توجه به وضعیت ظاهری و قد و قامت و محاسنش ، خیلی زود تیم های مقابل به سن اصلی او مشکوک می شوند و شکایتی همراه با مستنداتی محکم را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه می دهند. 
تیم های معترض یعنی وفایی شیراز-مس رفسنجان و پدیده اصفهان موفق می شوند او را محکوم کنند. آنها رای کمیته انضباطی به تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۵ را که به استناد ماده ۶۸ آیین نامه انضباطی نتیجه دیدارهای صبای قم مقابل هر سه تیم را سه بر صفر به نفع رقبا اعلام کرده بود را دریافت می کنند. علاوه بر این باشگاه صبا ۱۵میلیون تومان و رضا توکلی آغچغلو که با استفاده از مدارک شناسایی حسین توکلی آغچغلو در مسابقات حاضر شده بود به استناد بند ۱۲ ماده ۶۸ سه ماه از حضور در مسابقات محروم می شود.

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!

حکم عجیب کمیته استیناف
اما این پایان ماجرا نیست. باشگاه صبای قم برای فرار از بحران بوجود آمده دست به دامان کمیته استیناف می شود که در اقدامی عجیب کمیته استیناف تجدیدنظر خواهی را وارد دانسته و اعلام می کند براساس ملاحظه مدارک ابرازی از جمله کارت بازی حسین توکلی و نیز عکس بازیکن در حین بازی و تطبیق با سایر تصاویر و عکس های روی گذرنامه و شناسنامه، همان حسین توکلی در بازی حضور داشته است! 
در حالی که در واقع هیچکس به حضور حسین توکلی آغچغلو معترض نبود و همه داستان اینجا است که رضا توکلی آغچغلو با هویت حسین توکلی آغچغلو در بازی حضور داشته است. همین رای عجیب کمیته استیناف راه را برای ادامه ی تخلفات رضا توکلی باز می کند. او در انتقالی عجیب و ۷ساله از صبای قم به استقلال تهران می آید و در کنار رضا افتخاری و صادق ورمزیار مدیر آکادمی این باشگاه عکس یادگاری می گیرد تا با ۲۴سال سن برای جوانان استقلال بازی کند! این بار هم با اسم جعلی حسین توکلی آغچغلو متولد ۷۸ و ۱۸ ساله! و این در حالی است که او شش سال از سن درج شده در مدارکش بزرگتر است!

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!

حسین توکلی آغچغلو کیست؟
طبق ادعای کسانی که اطلاعات را در اختیار سایت برنامه نود قرارداده اند، حسین توکلی آغچلو پسر عموی رضا توکلی آغچغلو است. فردی که به اتهامانت مختلف از جمله اخلال در نظم عمومی بارها بازداشت و حتی توسط دادگستری فسا به زندان فرستاده شده است. آنها مدعی اند که حسین توکلی آغچغلو فاقد کارت ملی و شناسنامه عکس دار است و رضا توکلی آغچغلو اقدام به الصاق عکس خود روی اسناد هویتی حسین توکلی آغچغلو کرده و به وسیله این اقدام حتی موفق به گرفتن پاسپورت در زمان عضویت در صبای قم از اداره گذرنامه استان قم شده است. ادعای جالب و خنده دار دیگر این است که در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۵ حسین توکلی آغچغلو در بازداشت بوده است، ولی رضا توکلی آغچغلو با استفاده از هویت پسر عمویش یعنی حسین در همان روز برای صبای قم بازی کرده است.

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!

اتفاقات عجیب دیگر
 مدارکی دیگر نشان می دهد حسین توکلی آغچغلو در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۶ در مقطع سوم متوسطه در حال تحصیل بوده در حالی که طبق گواهی موجود رضا توکلی آغچغلو در ۲۲ دی ماه ۹۳ دانشجوی رشته مهندسی شیمی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بوده است. مورد عجیب تر اینکه حسین توکلی آغچغلو در تاریخ ۲۸ شهریور امسال توسط فرهاد پورغلامی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت می شود . اما رضا توکلی آغچغلو وقتی شرایط موجود و اعتراض تیم های لیگ برتر جوانان تهران نسبت به شرایط سنی و مدارک جعلی اش را می بیند از رفتن به اردوی تیم ملی سر باز می زند و حتی باشگاه استقلال او را به نرفتن به اردوی تیم ملی تشویق می کند و جالب تر اینکه در همان روز یعنی ۲۸ شهریور ماه مقابل مقاومت تهران با پیراهن استقلال حاضر می شود. مقاومتی که بازیکنان ملی پوش خود را به تیم ملی داده بود. البته این را باید گفت که دعوت او به تیم ملی جوانان هم اتفاق عجیبی نبوده. بازیکنی که با ۱۵گل در جدول گلزنان لیگ برتر‌جوانان تهران یکی از بهترین ها است قطعا به تیم ملی دعوت می شود. کدهای حسن روشن هم در مورد او جالب است. او در مصاحبه اش در سوم مهرماه امسال به داستان جعل رضا توکلی آغچغلو اشاره کرده بود. روشن در این باره گفت: «در پشت پرده چیزهایی وجود دارد. من اطلاع دقیقی ندارم؛ اما شنیده ام یکی از این بازیکنان جوانی که قرارداد ۷ ساله هم با باشگاه امضا کرده، از شناسنامه پسر عمویش استفاده کرده است. چون من این را شنیده ام، دیگر ادامه نمی دهم. در این خصوص تحقیق می کنم و قطعا اگر در کمیته فنی سمتی بگیریم، این موضوعات را پیگیری می کنیم.»

 بازی های استقلال سه بر صفر می شود؟
اما فدراسیون فوتبال و‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به طور کامل خود را از رسیدگی به این موضوع جدا کرده و اختیار تام را به کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران داده است. با توجه به مستندات موجود و اعتراض تیم های پرسپولیس ، مقاومت ، راه آهن ،جهان ورزش ، المپیک و نیروی زمینی نسبت به حضور رضا توکلی آغچغلو با اسناد هویتی جعلی در رقابت ها، کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران باید تعارف را کنار بگذارد و به شدیدترین شکل ممکن با خاطیان برخورد کند. چرا که این موضوع به یکی از مهم ترین معضلات فوتبال کشور تبدیل شده و برخورد و قاطعیت کمیته های مربوطه در برخورد با اینگونه مفسده ها را می طلبد. این موضوع می تواند برگی دیگر از سوء مدیریت باشگاه استقلال در اداره تیم های پایه استقلال باشد. مشخص نیست چند بازیکن دیگر با این شرایط در فوتبال پایه بازی می کنند. این ماجرا نشان می دهد که هیچ نظارتی توسط فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران وجود ندارد و هر کس هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد.

نکته عجیب تر اینکه اگر همه موارد درست باشد باید نتایج همه بازیهای تیم جوانان استقلال مقابل حریفان سه بر صفر به سود آنها شود و استقلال به دلیل استفاده از بازیکن تقلبی برابر با قوانین جریمه و محکوم شود.

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!

بازی برای استقلال با شناسنامه پسرعموی زندانی!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا صغر سن را نوشته اید صغره سن؟! سن صغر را سن صغره نوشته اید؟! مروج بیسوادی نباشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی