بازدید 2013

کمپین «حمایت از زندانیان سیاسی» در صدر شبکه های اجتماعی بحرین

در پی افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی بحرین و پس از انتشار بیانیه الوفاق در این‌باره، فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی بحرین کمپینی را در حمایت از زندانیان تشکیل داده اند.
کد خبر: ۷۴۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 23 October 2017
در پی افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی بحرین و پس از انتشار بیانیه الوفاق در این‌باره، فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی بحرین کمپینی را در حمایت از زندانیان تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی بحرین و پس از انتشار بیانیه الوفاق در این‌باره، فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی بحرین کمپینی را در حمایت از زندانیان تشکیل داده اند.

بر اساس این گزارش، این کمپین تحت عنوان «حمایت از زندانیان سیاسی» تشکیل شده است.

با توجه به تعداد بالای زندانیان سیاسی، این کمپین با استقبال مردم در شبکه های اجتماعی بخصوص در شبکه توییتر روبرو شده و هشتگ عربی آن چند روز متوالی ست که در صدر هشتگ های توییتر بحرین قرار گرفته است.

جمعیت الوفاق چهارشنبه گذشته در بیانیه ای در خصوص شرایط وخیم زندانیان سیاسی بحرین هشدار داده و آنان را در معرض انتقام جویی نظام خوانده است.

به گفته جمعیت الوفاق هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ (چهار هزار) زندانی سیاسی در زندانهای بحرین در معرض انواع شکنجه، سلب حقوق و انتقام جویی های نظام آل خلیفه اند.

انجمن حقوق بشر بحرین (BFHR) و انجمن حقوقی سلام (SALAM) نیز در جدیدترین گزارشهای خود تعداد بازداشتهای سیاسی در بحرین را از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون  بیش از ۱۲۰۰۰ (دوازده هزار) مورد اعلام نموده اند که بیش از ۹۰۰ نفر آنان کودک بوده اند.

گفتنی ست طبق آمار سازمانهای بین المللی، جزیره کوچک بحرین رتبه اول تعداد زندانیان را در میان کشورهای عربی نسبت به جمعیت خود دارا ست و شکنجه سیستماتیک تا کنون قربانیان بسیاری را در زندانهای بحرین گرفته و به شهادت زندانیان سیاسی بحرین انجامیده است .

تا کنون شکنجه‌ی مستمر در طول بازجویی، انتقام جویی، محرومیت زندانیان از حقوقشان، آزار و اذیت و ممانعت از درمان در زندانها به وخامت وضعیت جسمانی و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بحرین انجامیده است که حکومت در این خصوص هیچ گاه قبول مسوولیت ننموده و در گواهی فوت آنان موارد کذبی را علت وفات ثبت نموده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی