بازدید 2631
اقتصاد در گذر زمان

از احضار الهیار صالح برای تصدی وزارت دارایی تا اعلام شکست کامل قانون داماتو برای محاصره اقتصادی ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۴۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 23 October 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

1 آبان 1321، الهیار صالح رییس هیات اقتصادی ایران در آمریکا برای تصدی وزارت دارایی احضار شد.

1 آبان 1323، ابوالحسن ابتهاج رئيس بانك ملي ايران به دستور «ميلسپو» امريكائي بركنار شد. ميلسپو از آبان سال 1321 به رياست كل دارائي ايران منصوب شده بود.

1 آبان 1339، رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد که به زودی اسکناس ‌های چاپ شده از طرف بانک مرکزی توزیع خواهد شد و ظرف شش ماه اسکناس ‌های بانک ملی ایران جمع ‌آوری می‌ شود. رییس بانک مرکزی همچنین افزود: اسکناس‌ های جدید دارای امضای وزیر دارایی و رییس کل بانک مرکزی خواهد بود.

1 آبان 1341، یک هیات اقتصادی از ایران عازم مسکو شد تا اسناد قرارداد ترانزیت را مبادله کند و همچنین روابط فرهنگی و کشاورزی را توسعه دهند.

1 آبان 1350، یک قرارداد مهم در زمینه پتروشیمی بین ایران و ژاپن امضا شد.

1 آبان 1351، سیروس بابک سمیعی رییس بانک ایرانیان شد.

1 آبان 1352، نمايندگان 9 كمپاني غربي با هدف درخواست از شاه براي افزايش توليد نفت و كاهش بهاي آن به تهران آمدند.

1 آبان 1357، در پی اعتصاب کارگران انبار نفت و پالایشگاه عرضه نفت و بنزین به طور چشمگیری کاهش یافت و جایگاه‌ های فروش نفت و بنزین شاهد صف ‌های طولانی بودند.

1 آبان 1376، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی محرمانه به کنگره این کشور اطلاع داد قانون داماتو برای محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با شکست کامل مواجه شده است.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی