بازدید 5035

تهدید حیات گیلان در پی بحران خشکی تالاب انزلی

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: خشک‌شدن تالاب‌ها تنها محدود به مناطق جنوبی نشده و وضعیت تالاب انزلی نیز به مرز هشدار رسیده است.
کد خبر: ۷۴۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 22 October 2017
جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش نسبت به انتشار خبری مبنی بر اینکه در پی ریختن پساب نیشکر به تالاب بین‌المللی شادگان، احتمال بروز طوفان گردوغبار نمکی در استان خوزستان وجود دارد، گفت: بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه، دریاچه هورالعظیم و جزایر مجنون و سایر جزایری که در منطقه جنوب قرار دارند، در معرض خطر خشکسالی قرار گرفته‌اند، که به طور قطع به محیط زیست در این مناطق آسیب جدی وارد خواهد ساخت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خشک شدن تالاب‌ها تنها محدود به منطقه جنوب یا دریاچه ارومیه نشده، بلکه هم‌اکنون تالاب انزلی نیز در مرز خطر جدی قرار دارد، تاجاییکه عمق تالاب به نیم متر رسیده است و احتمال می‌رود این تالاب نیز خشک شده و منطقه گیلان را با بحران جدی مواجه سازد.

وی با بیان علل خشک شدن تالاب‌های کشور تصریح کرد: بیشتر تالاب‌ها به علت سدسازی و تغییر اکوسیستم در مرز خشک شدن قرار داشته و این تغییر زیست محیطی، کشور را با بحران جدی روبرو ساخته است.

کوچکی‌نژاد یادآورشد: وقتی تالابی خشک شود، به این معناست که، هم زیستگاه پرندگان و هم اکوسیستم را در معرض تخریب قرار داده و هم گرد و غبار و آلودگی هوا را به همراه دارد، بنابراین باید وزیر پیشنهادی نیرو برنامه‌هایی که در این بخش دارد را شفاف کند، چراکه برنامه‌های وی بیشتر بر  حوزه آب متمرکز شده است و انتظارمان این است که، برنامه‌های خود در جهت ممانعت از توسعه خشکسالی در حوزه تالاب‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی را به طور کامل ارائه دهد.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به زمان برگزاری جلسه فراکسیون محیط زیست که پیش از این اعضای این فراکسیون از آن خبر داده بودند، تاکید کرد: به طور قطع جلسه خواهیم داشت و احتمال دارد فردا جلسه‌ای با وزیر پیشنهادی نیرو داشته باشیم، کما اینکه هم‌اکنون در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای تحقق این مهم هستم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی