بازدید 4708

سود بانکی در کشور بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که نظام بانکداری کشور رو به ورشکستگی است و متاسفانه دولت هم وارد گود بانکداری نمی شود.
کد خبر: ۷۴۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 22 October 2017
ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت نامساعد نظام بانکداری در کشور، اظهار داشت: نظام بانکداری در کشور سراسر مشکل است، کوچکترین مشکل آن نرخ بالای سود بانکی است که مانع رشد تولید و بهره وری اقتصادی در کشور می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود بانکی کشور بسیار بالاتر از بانکداری در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی است، ادامه داد: باید میزان سودبانکی چه برای سپرده گذاری چه برای وام ها کاهش پیدا کند، با اصلاح نرخ سود بانکی می توان به رشد اقتصادی کشور و افزایش تولید دست پیدا کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه باید صاحب نظران و نمایندگان به موضوع اصلاح نظام بانکداری در کشور ورود کنند، بیان داشت: نمایندگان باید با ارائه طرحی اصلاح نظام بانکداری را کلید بزنند چرا که دولت وارد این گود نمی شود و نمی خواهد بحث اصلاح سود بانکی را به طور جدی دنبال کند.

وی گفت: در حال حاضر گفته می شود نرخ سود بانکی 15 تا 18 درصد است اما این موضوع ظاهری است و در واقع سودهای بانکی 25 درصد است با این شرایط باید نظام بانکداری اصلاح شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه نظام بانکداری رو به ورشکستگی است، اظهار داشت: وضعیت نامناسب بانکداری در کشور مانع  توسعه و شکوفایی اقتصادی ما است و تا زمانی که سرمایه مردم در بازار به چرخش در نیاید، تولید نخواهیم داشت بنابراین باید سودبانکی کاهش پیدا کند تا به واسطه آن پول مردم در بخش های مختلف سرمایه گذاری شود.

داداشی در پایان با اشاره به اینکه بانکداری در ایران پر هزینه است، گفت: نظام بانکی کشور بدنه حجیمی دارد و نمی تواند پاسخگوی کارمندان خود باشد و همین تهدیدی برای نظام بانکی کشور است چرا که با ورشکستگی بانک خصوصی کارمندان بانک نیز آسیب می بینند بنابراین مجلس باید به موضوع اصلاح نظام بانکی ورود کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار