بازدید 3738

دلایل انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی طرح مثلث توسعه اقتصادی و مناطق هشتگانه اقتصادی را مهمترین نوآوری‌های استان کرمان در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور دانست.
کد خبر: ۷۴۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 22 October 2017
یحیی کمالی‌پور به دلایل انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصادمقاومتی در سطح کشور پرداخت و گفت: استاندار کرمان ابتکاراتی در سطح استان کرمان داشتند که در سطح کشور بی‌نظیر بوده‌اند.

به گزارش خانه ملت؛وی مثلث توسعه اقتصادی را یکی از ابتکارات استاندار کرمان نام برد و ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی سه رکن موثر (امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار) در هر شهر را در حوزه اجرای اقتصادمقاومتی دخیل کرد، همچنین در کنار مثلث توسعه اقتصادی انتخاب معین اقتصادی برای هر شهرستانی در جهت توسعه هر منطقه از مهمترین برجستگی‌های انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصادمقاومتی هستند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری و حمایت معین‌های اقتصادی در مناطق در راستای توسعه و پیشرفت مناطق را بی تاثیر ندانست و بیان کرد: اقدامات بسیار زیادی در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی انجام شده است که این موارد حرکت‌های نو و جدیدی در سطح کشور بودند.

وی موارد ذکر شده را برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی مهم دانست و تصریح کرد: معین‌های اقتصادی موسسات غیردولتی هستند که تجربه، دانش و توان لازم را برای اجرای اقتصادمقاومتی را دارند.

کمالی‌پور با بیان این مطلب که ثمره اقدامات اقتصادی صورت گرفته در مناطق هشتگانه استان را چند سال آینده خواهیم چید، اظهار کرد: در توسعه زیرساخت‌ها در چهار سال اخیر اقدامات بسیار خوبی از جمله؛ در توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در جیرفت و عنبرآباد صورت گرفته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تنها سالی بود که در عرضه محصولات کشاورزی به بازار دچار بحران نشدیم، به‌گونه‌ای که محصولات کشاورزی قبل از آنکه به خرید تضمینی برسند، فروخته شده بودند.

به گزارش ایسنا؛ نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جاری نیز در عرضه خرما مشکل چندانی نداشته‌ایم، بیان کرد: ورود استاندارد، گمرک، اتاق بازرگانی به جیرفت در جهت ایجاد توسعه صادرات در این شهرستان مثمرثمر بوده‌اند، همچنین در ایجاد فرهنگ تجاری و بازرگانی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد موثر بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی