بازدید 1807

پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح لیبی در تونس بدون اعلام تاریخ جدید گفتگوها

دور جدید مذاکرات لیبی در تونس بدون دستیابی به نتیجه ملموس پایان یافت. این در حالی است که سازمان ملل تاریخی برای مذاکرات آتی تعیین نکرده است.
کد خبر: ۷۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 22 October 2017
دور جدید مذاکرات لیبی در تونس بدون دستیابی به نتیجه ملموس پایان یافت. این در حالی است که سازمان ملل تاریخی برای مذاکرات آتی تعیین نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل ازاسکای نیوز، مذاکرات تونس که از یک ماه پیش با حمایت سازمان ملل و با هدف پایان دادن به اختلافات میان گروه‌های لیبیایی درگیر آغاز شده بود، روز شنبه بدون پیشرفت ملموسی در خصوص برقراری ثبات در لیبی و مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات به پایان رسید.

این نشست در حالی پایان یافت که طرفین مذاکره کننده لیبیایی به هیچ پیشرفتی در زمینه موضوعات مورد اختلاف دست پیدا نکردند و سازمان ملل نیز تاریخ جدیدی برای مذاکرات آتی اعلام نکرد و تنها نماینده این سازمان اعلام کرد مذاکرات ادامه خواهد داشت.

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در پایان این دور از نشست صلح لیبی در تونس در کنفرانسی گفت که در این نشست نقاط تفاهم و اختلاف میان طرفین مشخص شد و در همه زمینه‌ها نقاطی برای اختلاف و تفاهم طرفین وجود دارد که کمیته مسئول اصلاحات در توافقنامه سیاسی لیبی (توافق صخیرات) در تلاش برای حل اختلافات و رسیدن به دیدگاه مشترک میان طرف‌ها است.

وی روز جمعه گفته بود طرح لیبی برای انتقال به مرحله‌ای که بتوان در آن انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کرد به یک سال زمان نیاز دارد.

فرستاده سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان طرف‌های لیبیایی امروز (یکشنبه) به کشورشان بازخواهند گشت.

از سوی دیگر یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد که غسان سلامه، هفته جاری جهت بررسی چگونگی دستیابی به پیشرفت در مذاکرات لیبی به طرابلس خواهد رفت.

در همین راستا، سلامه تاکید کرد که هیات سازمان ملل تلاش‌هایش را برای اجرای تمامی عناصر طرح سازمان ملل درباره لیبی که شورای امنیت آن را تصویب کرده و در راس آن برگزاری انتخابات به کار خواهد بست و مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری کنفرانس جامع ملی صرف نظر از نتایج مذاکرات اصلاح توافقنامه سیاسی "الصخیرات" در تونس پابرجاست.

غسان سلامه در کنفرانس مطبوعاتی مذکور با حضور عبدالسلام نصیة، رئیس کمیته‌های مذاکرات پارلمان و موسی فرج، رئیس شورای عالی دولت، درخصوص نتایج دور دوم مذاکرات اصلاح توافقنامه صخیرات گفت: هیات به دنبال اجرای عناصر طرح صلحی است که شورای امنیت آن را تصویب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار