بازدید 2041

رئیس‌جمهوری سودان به کویت و قطر می‌رود

رئیس جمهوری سودان طی سفری رسمی دو روزه به کویت و سپس به قطر می‌رود.
کد خبر: ۷۴۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 22 October 2017
رئیس جمهوری سودان طی سفری رسمی دو روزه به کویت و سپس به قطر می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان که از زمان آغاز بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه، به قطر سفر نکرده بود به کویت و سپس به قطر می‌رود.

عمر البشیر طی این سفرها  با طرف‌های قطری و کویتی به بررسی روابط دوجانبه و تلاش‌ها برای بازسازی سودان و تحقق صلح می‌پردازد.

رئیس جمهوری سودان با صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و تمیم بن حد آل ثانی، امیر قطر به بررسی اوضاع منطقه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک می‌پردازد.

عمر البشیر امروز (یکشنبه) به کویت می‌رود و هیئت عالی رتبه‌ای متشکل از فضل عبدالله فضل، نخست وزیر، ابراهیم غندور، وزیر امور خارجه، محمد عطا المولی، رئیس دستگاه امنیتی و اطلاعات و حاتم حسن بخیت،  وزیر مشاور دولت وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

سودان از زمان قطع روابط دیپلماتیک عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن اعلام کرد که از  اقدامات کویت برای حل‌و فصل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت کرده و از هیچ تلاشی  برای حل این بحران دریغ می‌کند.

سفر البشیر به قطر نخستین سفر وی به این کشور از زمان آغاز بحران میان دوحه و چهار کشور عربی مذکور است که آن را به حمایت از تروریسم متهم کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی