بازدید 3018

آلمان خواستار توافق آزاد جامع تجاری با انگلیس بعد از برگزیت است

پیش‌نویس اسناد وزارت خارجه آلمان نشان می‌دهد برلین خواستار روابط تجاری آزاد و جامع با انگلیس بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا است.
کد خبر: ۷۴۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 19 October 2017
پیش‌نویس اسناد وزارت خارجه آلمان نشان می‌دهد برلین خواستار روابط تجاری آزاد و جامع با انگلیس بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا است.

به گزارش فارس، آلمان به دنبال توافق آزاد تجاری جامع با بریتانیا بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت اسنادی فاش شده که نشان می‌دهد وزارت خارجه آلمان تاکید دارد، برلین نگران دستیابی به توافق تجاری جامع با یکی از شرکای بزرگ تجاری خود یعنی انگلیس است.

در این سند چهار صفحه‌ای آمده است آلمان برای همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بعد از برگزیت، خواسته‌های مشابهی با بریتانیا دارد. این خواسته رسیدن به توافقی میان بروکسل و لندن است که شامل روابط اقتصادی و تجاری میان دو طرف باشد. 

در پیش‌نویس سند وزارت خارجه آلمان آمده است، برلین خواستار توافقی است که روابط اقتصادی و تجاری با انگلیس را ذکر کرده و همکاری دفاعی، امنیتی، حمل و نقل، مبارزه با جرایم، مسایل کشاورزی و ماهیگیری و همچنین مسایل دیجیتال را شامل شود. 

این سند زمانی منتشر شد که ترزا می نخست وزیر انگلیس در راه بروکسل است تا طی گفت‌وگوهای فشرده برای عبور از بن‌بست برگزیت با طرف اروپایی مذاکره کند.

برخی مقامات بریتانیا این سند را مشوق مذاکرات برگزیت نامیده و گفتند نشان‌دهنده تاثیرگذاری سخنرانی خانم می در فلورانس بود که گفت بریتانیا خواستار دوره انتقالی دو ساله پس از خروج از اتحادیه اروپا است.

ترزا می سه هفته پیش در یک سخنرانی آشتی‌جویانه در فلورانس با هدف ازسرگیری مذاکرات برگزیت گفت، بریتانیا آماده است از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کرده و دو سال پس از خروج از اتحادیه در مارس 2019 بدهی خود به صندوق مشترک این اتحادیه را بپردازد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

مذاکرات دوساله خروج بین لندن و بروکسل در ماه مارس 2017 آغاز شد اما تا کنون با وجود برگزاری 5 دوره مذاکره، پیشرفت چندانی حاصل نشده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی