بازدید 32845
هزار و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

توصیه معنادار مشاور روحانی به جامعه روحانیت مبارز/ماجرای فتوای بی‌سابقه آیت‌الله سیستانی/احمدی نژاد ۳۰۰ میلیارد تخلف کرد، نه ۳۲ میلیارد/تقدیر احمد توکلی از قرائتی/ایران بیکاران خود را صادر می کند!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: بیادی: مانند ترامپ در ایران کم نداریم !/درخواست یک نماینده اصلاح طلب از لاریجانی/واکنش دادستان‌کل به شایعه اعدام قریب‌الوقوع زنجان/مجری تلویزیون: سابقه‌ی توهین از آقای قرائتی را داشتم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 18 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
میرسلیم محبوب ورزشکاران شد
 
سی استان با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش، حمایت خود را از میرسلیم در فدراسیون نجات غریق اعلام کردند. حبیب خمجانی دبیر فدراسیون نجات غریق درباره عدم ثبت‌نام از میرسلیم به دلیل شرایط سنی در انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: وزارت ورزش، آیین‌نامه‌ای را در شانزدهم شهریور ابلاغ کرد که در آن شرط سنی هفتاد سال برای نامزدها اعلام شده است. البته این دومین آیین‌نامه‌ای است که وزارت ورزش ابلاغ کرده است. وی افزود: طبق آیین‌نامه ما در دوم خرداد 96 به وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات نامه زدیم، کاری انجام نشد. دوباره در 23 خرداد نامه زدیم. باز هم توجهی نکردند و در نهایت مهرماه اعلام کردند، ثبت‌نام از نامزدها انجام شود. این در حالی است که اگر همان موقع انتخابات را برگزار می‌کردند، میرسلیم به هفتاد سالگی نمی‌رسید. اگر موضوع این است که طبق آیین‌نامه کار کنند چرا ثبت‌نام از نامزدها که طبق بند اول آیین‌نامه باید 75 روز قبل از پایان دوران ریاست صورت بگیرد، این اتفاق رخ نداد؟/مشرق

اربیل بازمی گردد، فقط در عرض چند دقیقه
 
حسین امیرعبداللهیان، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل درباره آخرین تحولات عراق، مطلبی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. امیرعبداللهیان در این مطلب آورده است: «دولت مقتدر مرکزی عراق، اربیل را ساده تر از کرکوک به عراق متحد باز می گرداند... فقط در عرض چند دقیقه.»

بیادی: مانند ترامپ در ایران کم نداریم
 
حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: دیوانه خواندن ترامپ دردی را دوا نمی‌کند، باید عاقلانه و با یک مدیریت یکپارچه برنامه‌ها را عملی ساخت. ما در جامعه سیاسی و داخلی خود مانند ترامپ و نفوذی‌های بی جیره و مواجب کم نداریم که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روزی که اعلام کرده بود درباره توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به سخنرانی خواهد پرداخت، این کار را انجام داد و هرچند پایبندی ایران به برجام را تائید نکرد، اما آن‌طور که در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده بود هم پیش نرفت و برجام را نقض یا بر اساس گفته برخی رسانه‌ها پاره نکرد. اتفاقی که پس‌ازاین سخنرانی روی داد، این بود که ایرانیان داخل و خارج از کشور نسبت به سخنان ترامپ به ‌خصوص به این دلیل که خلیج‌فارس را بانام جعلی عربی مورد خطاب قرارداد اجماع ملی صورت گرفت و مردم کشورمان یک‌صدا به حمایت از توافق هسته‌ای پرداختند و سیاست‌های دولت آمریکا را موردنقد قرار دادند، اما تندروها در داخل همچنان رویه‌ای برخلاف اکثریت برگزیدند و بر طبل دلواپسی خود کوبیدند. /نامه نیوز

انتقاد یک عضو مجلس خبرگان به اظهارات وزیر خارجه فرانسه
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اظهارات وزیر امورخارجه فرانسه درباره ایران گستاخانه است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌عراقی درباره اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه، اظهار داشت: کاربرد واژه بازخواست در مورد حضور ایران در سوریه از طریق حزب‌الله و پاسداران بسیار گستاخانه است و حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه کاملاً قانونی است.

وی افزود: مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می بایست اعتراض شدید خود به این موضوع را اعلام کنند. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این موضع‌گیری ها در صورت سفر احتمالی وزیر خارجه این کشور به ایران در روزهای آینده، جای تأمل دارد. وی اظهار داشت: انتشار گفت وگوی خبرگزاری فرانسه با وزیر خارجه فرانسه در موضوعاتی در مورد ایران براساس ترجمه‌ی صورت گرفته و مطالب گفته شده، از خبرگزاری صداو سیمای کشورمان جای تأسف دارد.

توصیه معنادار مشاور روحانی به جامعه روحانیت مبارز
 
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با انتشار تصویری از دیدار اخیر رئیس جمهوری با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد که این تشکل می تواند با قشرها و سلایق مختلف تعامل کند. حسام الدین آشنا، روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: جامعه روحانیت مبارز می تواند نه فقط با بخشی از جامعه بلکه با اقشار و سلایق مختلف تعامل کند.
 
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری افزود: به شرط آن که با بازنگری هوشمندانه در شیوه شناخت خود از جامعه و سیاست، متواضعانه برای مردم خدمت و بزرگ منشانه برای جناح های سیاسی پدری کند نه آن که خود به یک جناح تبدیل شود که وامدار معاملات و سرگرم معادلات سیاسی است. رئیس جمهوری روز دوشنبه با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز دیداری صمیمانه داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخشی از این دیدار با تشکر از حضور و ارتباط خوب اعضای این تشکل با مجموعه دولت افزود: مجموعه دولت برآمده از اراده ملت است و در عین حال خود را موظف به اجرای احکام اسلامی می داند. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی، از جمله فرهنگ عمومی، سبک زندگی و نیز فضای مجازی تاکید کرد: دولت با حساسیت خاص و با روش های علمی و تعاملی در پی مدیریت مسائل فرهنگی و از جمله فضای مجازی است به نحوی که هم دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات این شبکه ها ادامه یابد و هم ارزشهای اسلامی و اخلاقی و فرهنگ ملی کشور آسیب نبیند.

تقدیر احمد توکلی از قرائتی
 
احمد توکلی در توییتر نوشت: قرائتی ۴۰ سال است اخلاق می گوید. اما دیروز که از خدا و مردم و شاگرد کلاسش عذرخواهی کرد، ارزش و اثر اخلاقی این عمل بر زحمات چهل ساله اش چربید. پایدار باشی معلم.

عباس جدیدی پیگیر ریاست شد
 
عباس جدیدی پیشکسوت کشتی ایران و عضو سابق شورای شهر تهران در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرد. رسول خادم اولین کاندیدای احراز این پست بود که در همان نخستین روز آغاز ثبت نام وارد گود شد. نقی کلانتری و عبدالله چمن گلی هم به عنوان نفرات دوم و سوم ثبت نام کردند. آخرین کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی هم عباس جدیدی است که ظهر امروز رسما ثبت نام کرد تا یکی از رقبای رسول خادم برای کرسی ریاست باشد. ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی برای یک دوره چهار ساله جدید از روز ١٥ مهرماه آغاز شد که پس از ده روز کاری، یعنی امروز ٢٦مهرماه به پایان می رسد.
 
درخواست یک نماینده اصلاح طلب از لاریجانی
 
عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون مجلس گفت: با توجه به جمعیت دو الی سه هزار نفره زرتشتیان شهر یزد، سپنتا نیکنام برای بار دوم با رای بیش از 20 هزار مسلمان به عنوان نماینده شورای شهر یزد انتخاب شده است. هاشم‌زایی عضو کمیسیون شوراها بیان کرد: قانون شوراها در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرده است. اینکه اکنون شورای نگهبان با استناد به یک سخنرانی آن را خلاف شرع بداند و به دیوان عدالت اداری بفرستد، برخوردی دوگانه است. وی افزود: قانون نقصی ندارد؛ نظر شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری هر دو خلاف قانون اساسی است. نماینده تهران گفت: قانون کاملا شفاف است. رئیس مجلس باید به موضوع رسیدگی کند؛ در غیر این صورت «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»
 
توضیح درباره فتوای بی‌سابقه آیت‌الله سیستانی
 
محمدتقی اختیاری گفت: این فتوا مختص به مقلدان عراقی و هر کشور بسیار فقیر و بدون امنیت است و شامل کشورهایی که داری امنیت و شرایط رفاهی مطلوب هستند، از جمله ایران نمی‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در گزارش دیدار با آیت‌الله سیستانی بیان کرده بود که «حضرت آیت‌الله نکته مهمی را یادآور شدند که فکر می‌کنم در تاریخ مرجعیت بی‌سابقه باشد و آن اینکه به مقلدان ساکن در عراق فرموده‌اند لزومی ندارد وجوهات شرعی را به نمایندگان ایشان بدهند یا برای ایشان بفرستند، بلکه می‌توانند در هر کاری که خود مصلحت می‌دانند، خرج کنند و از جمله به فقرا مساعدت کنند. در پرتو همین اجازه عام، حرکت‌های بزرگی در آن شرایط بحرانی صورت گرفته است که در غیر این صورت خودش مشکلی می‌شد؛ مانند تشکیل بسیج مردمی (حشدالشعبی) و تقبل هزینه‌های آن بی‌آنکه بار مالی برای دولت ایجاد کند، رسیدگی به پناهندگان بسیاری که در نتیجه پیشروی داعش و فرار به مناطق امن‌تر، معضلی شده بودند، یاری به نیازمندان شیعه و سنی و کمک به کردان ایزدی‌ که صدمات بسیاری از ناحیه هجوم وحشیانه داعش دیده بود و این امر علاوه بر اینکه به متدینان عراق شخصیت و اعتماد به نفس می‌دهد که تا چه حد مورد اعتماد مرجعیت هستند».

حال در فضای مجازی و برخی کانال‌های تلگرامی این گونه نقل کرده‌اند که «فتوای بی‌سابقه آیت الله سیستانی درباره وجوهات شرعی: وجوهات شرعی را می‌توانند در هر کاری که خود مصلحت می‌دانند، خرج کنند و از جمله به فقرا مساعدت کنند». برای صحت و سقم این موضوع با محمدتقی اختیاری نماینده تام الاختیار آیت‌الله سیستانی در تهران گفت‌وگو کردیم، وی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام دعایی گفت: حتی یکی از افراد حاضر در جلسه از آیت‌ا‌لله سیستانی پرسید: «آیا این فتوا برای خارج از عراق هم نافذ است؟» فرمودند: نه، زیرا برای تأمین شهریه طلاب و امور دیگر به آن نیازمند است/فارس

نوه امام خمینی (ره) سخنران نماز جمعه می‌شود
 
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران (28 مهر) به امامت حجت الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. همچنین حجت‌الاسلام سید علی خمینی به مناسبت چهلمین سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی(ره) پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد.

واکنش دادستان‌کل به شایعه اعدام قریب‌الوقوع زنجانی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور گفت: شایعه چرا؟ باید منتطر باشیم ببینیم چه می شود، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد. وی در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه در آخرین جلسه دادگاه متهمان فساد نفتی گفته بود که حکم اجرای حکم این فرد در دست مسولان است، آیا واحد اجرای احکام زمانی را برای اجرای حکم تعیین کرده است؟ گفت: آنها به دنبال اجرای حکم هستند، اما مقدمات اجرای حکم باید فراهم شود.

 روایت رهبری از روزهای تبعیدش در دوران پهلوی

کانال تلگرامی سایت مقام معظم رهبری، بخشی از بیانات معظم له در سال 76 را منتشر کرده است. در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است؛*من در همان زمان رژیم گذشته، در مناطق مرزی کشور به صورت تبعید زندگی می‌کردم و می‌دیدم که وضع آن‌جا چگونه بود. در آن‌جا، امنیت به دست گردن‌کلفتها و باج‌بگیرهای منطقه سپرده شده بود. *امنیت، عبارت بود از امنیت خوانین و بزرگان و سرمایه‌داران منطقه و دیگران حقی از آن نداشتند. به همین‌خاطر، اگر در مناطق مختلف این کشور و بخصوص در دوردست ها، آدم متنفذی، نوکران، کارگران و زیردستان خود را می‌زد، می‌کشت، حبس می‌کرد، از زندگی و هستی می‌انداخت و امنیت آنها و زن و فرزندشان را صلب می‌نمود، ایرادی نبود و کسی نمی‌گفت که شما چرا این کار را کردید! اگر به پاسگاه هم شکایت می‌کردند، شکایت‌کننده محکوم می‌شد! یعنی امنیت، امنیت طبقات ویژه بود، نه امنیت عمومی.

کسانی که فاقد کارت ضابط باشند، حق ورود به کار بازجویی، تحقیقاتی و قضایی را ندارند
 
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور تأکید کرد: امروز کشور ما به لحاظ ایثارگری و حضور نیروی انتظامی امن است که مردم و دستگاه قضایی قدر آن را می‌دانند. امروز دور تا دور ما را آتش فتنه گرفته است؛ اما به برکت حضور نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی کشور اممیتی خوبی داریم گاهی حوادثی رخ می‌دهد که طبیعی است در یک کشور ۸۰ میلیونی چنین اتفاقی رخ دهد. وی گفت: از امروز که کارت می‌دهیم هیچ نیرویی حق کار ضابطی ندارد مگر کارت ضابط داشته باشد. اگر کسی فاقد کارت باشد، حق ورود به کار بازجویی و تحقیقاتی و قضایی را ندارد. مردم به این موضوع توجه کند. همان گونه که کار قضایی کار سختی است، قاضی و امر قضا ویژگی خاصی دارند همکاران آنها هم همین طور. نیروی انتظامی نیز همین طور است.

مجری تلویزیون: سابقه‌ی توهین از آقای قرائتی را داشتم
 
سیدرضا نواب، مجری برنامه «عطر عاشقی» در خصوص حواشی این برنامه و درگیری لفظی حجت‌الاسلام قرائتی با حسین نمازی، یکی از حاضران در برنامه توضیحات جالبی داد. نواب تأکید کرد: به عنوان کسی که ۲۰ سال است در تلویزیون فعالیت دارد، معتقدم بهترین مدیریتی که می‌توانستم در آن لحظه داشته باشم، این بود که با ذکر یک صلوات، مجلس امام زمان (عج) را آرام کنم و اگر فردی نسبت به رویکرد مجری در چنین مواقعی نقدی دارد، باید راهکاری ارائه کند که موضع بدتر آقای قرائتی را در برنداشته باشد و چه ضمانتی بود که اگر من یک جمله می‌گفتم، ایشان جواب من را نمی‌دادند و قضیه بدتر نمی‌شد؟!

نواب گفت: خدا را شکر می‌کنم که جمله‌ی بدتری از این گفته نشد و تنها مدیریتی که می‌توانستم در آن لحظه داشته باشم، همین بود، چون سابقه‌ای که از آقای قرائتی داشتم که در برنامه‌ی روی آنتن به بنده توهین کرده بودند، نمی‌خواستم باز هم این اتفاق با توجه به سابقه‌ی ۲۰ ساله‌ام تکرار شود!/انصاف‌نیوز

وزیر ورزش یک‌بار دیگر تأکید کرد که پیگر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هست
 
وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد که پیگیر هماهنگی‌های فرهنگی و اجتماعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است. مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص فضاها و زیرساخت‌های مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: باید هماهنگی‌های فرهنگی و اجتماعی برای این کار انجام شود که ما در حال انجام و پیگیری هستیم. /ایسنا
 
نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد لازم الاجراست
 
عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت سپنتا نیکنام و در پاسخ به این سوال که «طبق حکم دیوان عدالت اداری، حكم تعليق موقت عضويت سپنتا نيكنام، عضو زرتشتي شوراي شهر يزد صادر شده است. این حکم به استناد تفسير جديد فقهاي شوراي نگهبان از تبصره ١ ماده ٢٦ قانون انتخابات شوراها صادر شده و مورد اعتراض بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای شهر یزد است. نظر شما درباره این اعتراض چیست؟ به نظر شما این موضوع قابل حل است و ایشان می‌تواند عضو شورای شهر باقی بماند؟» گفت: هرگاه که فقهای شورای نگهبان مصوبه‌ای را خلاف شرع ببینند، می‌توانند به آن ورود پیدا کرده و اعلام کنند و نظر شورای نگهبان لازم‌الاتباع است. در طول این سال‌ها هم به یاد داشته‌ایم که در مورد مصوبه‌ای، بعد از چند ‌سال کسی شکایت می‌کند یا نامه‌ای می‌نویسد و چنانچه مصوبه‌ای از سوی فقهای شورای نگهبان به‌عنوان خلاف شرع تشخیص داده شده باشد، در روزنامه رسمی منتشر می‌شود و لازم‌الاجرا هم هست. این مصوبه اخیر هم مثل همان‌ها بود، یعنی فقهای شورای نگهبان موضوع را بررسی کردند، رأی‌گیری شد، خلاف شرع تشخیص داده شد و به مراجع ذیربط برای ابلاغ و اجرا ارسال شد. ورود دیوان عدالت اداری براساس شکایت شاکی به شورای نگهبان ارتباطی ندارد. /شهروند

کنایه رئیسی به سیاست‌خارجی دولت
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، با اشاره به سخنان و اقدامات خصمانه رئیس‌جمهور و دولت آمریکا، اظهار داشت: مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌ کار گرفته شد و او ملت ایران را محور شرارت خواند، آن‌هم در حالی‌که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.

وی با بیان اینکه هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم، گفت: رئیس‌جمهور مخلوع مصر پس از سرنگونی، گفت "هر کس لباس آمریکا به تن کند، عاقبت عریان خواهد ماند"؛ آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور، به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند. رئیسی تأکید کرد: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همان گونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند امریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم. تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برنامه آنها این است که امریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه ایران حریص‌تر هم شده‌اند. /انتخاب

جدایی جهانگیری از دولت شایعه است
 
یك مقام آگاه در دفتر معاون اول رئيس جمهور اعلام کرد: شايعه جدايي جهانگيري از دولت كه اخيرا به آن دامن زده شده از اساس كذب است. یک مقام آگاه در دفتر ریاست جمهوری گفت: آقاي جهانگيري بناي استعفا يا جدايي از دولت روحاني را ندارد و معتقد است وقتي مسووليتي را پذيرفته است با جديت آنرا تا انتها دنبال خواهد كرد و همواره در مسووليت هاي گذشته شان نشان داده است كه فردي نيست كه نيمه راه مسووليتي كه پذيرفته است را رها كند. روابط آقاي جهانگيري و رئيس جمهور همچون گذشته نزديك و صميمي است ولي بعد از ديدار رييس جمهور با اعضاي جامعه روحانيت مبارز برخي اقدام به تحليل هاي نادرست و انتشار شايعات درباره تغيير رويه دولت كرده اند كه تاثيري در روند كار دولت ندارد. /ندای ایرانیان

احمدی نژاد ۳۰۰ میلیارد تخلف کرد نه ۳۲ میلیارد
 
محسن هاشمی در واکنش به گفته شهردار تهران مبنی بر تخلف ۳۲میلیاردی احمدی‌نژاد گفت: فکر می‌کنم این مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان بوده نه ۳۲میلیارد، چرا ۲۷۰میلیارد آن را کم کردند؛ اطلاع ندارم. وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد رئیس شورا چنین تخلفی را شش سال نگه دارد، اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چگونه ایشان شش سال این کار را کردند. رئیس‌شورای شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: زمانی که چنین تخلفاتی در شهرداری رخ می‌دهد دستگاه‌های نظارتی آن‌ها را به دستگاه‌های مربوط ارجاع می‌دهند یا آنکه شورای مربوطه از آن شکایت می‌کند. هاشمی همچنین در جواب اینکه آیا شورای پنجم به تخلفات زمان مدیریت احمدی‌نژاد رسیدگی می‌کند یا نه نیز اظهار کرد: اینکه تخلفات را نبش قبر کنیم خودش مورد جدیدی است که باید با دوستان راجب آن صحبت کنیم. / اقتصاد آنلاین

ترامپ دروغ‌گوست
 
شمخانی دبیر شوری عالی امنیت ملی ایرانگفت: متأسفانه ترامپ فرد دروغگویی است. او علیه ایران از طریق تحریم و علیه مردم سوریه و عراق با پرورش تروریسم می‌جنگند. وقتی ترامپ ملت ایران را تروریست می‌داند و حق مردم ایران را در یک پهنه 2500 ساله تاریخی جعل می‌کند، مردم ایران متوجه می‌شوند که مورد حمله قرار گرفته‌اند. برنامه ما همیشه این بوده که با حفظ اصول ارزش‌ها محدودیتی برای توسعه با آمریکا نداشته باشیم اما واقعیت این است که بعد از برجام اروپا چنین اقدامی انجام نداد و کارهای بسیار نمایشی را بروز داد. اکنون هم مرتب می‌گوید مخالف حذف برجام است. / یورونیوز

شرط برانکو برای تمدید قرارداد با پرسپولیس
 
گفته می‌شود، یکی از شروط اصلی برانکو برای ماندن در پرسپولیس و تمدید قراردادش حفظ همه بازیکنان کنونی این تیم است. او خوب می‌داند در پایان فصل جاری قرارداد هفت بازیکن اصلی و مهم در پرسپولیس به اتمام می‌رسد و حفظ آنان کار بس دشواری است. با توجه به حکم فیفا و محرومیت از پنجره نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی، پرسپولیس قادر نیست بازیکن جدیدی خریداری کند و بنابراین جدایی هفت بازیکن از این تیم می‌تواند آینده قرمزپوشان را نابود و با دردسر بزرگی مواجه کند. / خبرورزشی

باید عربستانی‌ها را وادار به بازی در ایران کنیم
 
سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان: حضور خانواده ها در ورزشگاه ها درحال انجام هماهنگی های فرهنگی و اجتماعی است. فدراسیون فوتبال درحال پیگیری از طریق دادگاه حکمیت ورزش است تا بتوانیم حکمی بگیریم که تیم های عربستانی را وادار کنیم تا بازی های متقابل در ایران انجام شود. / ایسنا

ایرانی ها لگد می زنند و شعار می دهند!
 
روزنامه عکاظ عربستان، بار دیگر در گزارشی پرسپولیسی را متهم به این کرد که شعارهای نژادپرستانه می دهند! این روزنامه امروز نوشت، شیوه های ایرانی ها غیر اخلاقی است. نویسنده این روزنامه که کاملا پیدا بود فقط به دنبال فرافکنی است در بخشی از مطلب خود نوشت: «ایرانی ها شعارهای خصمانه و نژاد پرستانه می دهند و با لگد زدن و لعنت فرستادن در ورزشگاه، کارهای غیر اخلاقی می کنند.» این نشریه همچنین نوشت قیمت بلیت های بازی با الهلال که توسط پرسپولیسی ها تعیین شده بود، به شدت هوداران عمانی را عصبانی کرده بود. / جام نیـوز
 
ایران بیکاران خود را صادر می کند!
 
محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی‌ها، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار از سوی استان‌ها گفت: قصد داریم در راستای این نمایشگاه ارتباطی را بین کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها با مشارکت اداره کل کاریابی‌ها برقرار کنیم. محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی‌ها در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار از سوی استان‌ها گفت: قصد داریم در راستای این نمایشگاه ارتباطی را بین کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها با مشارکت اداره کل کاریابی‌ها برقرار کنیم. مدیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی ها درباره اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: در کشورهای استرالیا، عمان، ترکیه و تاجیکستان دفاتر اعزام نیرو به خارج از کشور را راه اندازی کردیم. /تسنیم

دولت روابط دو قوه را به سمت تنش می کشد!
 
قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید گفت: درصورتی‌که تعاملی بین دولت و شخص رئیس‌جمهور با مجلس وجود نداشته باشد که تا حدودی چنین بوده، ولی در این مورد اگر چنین نباشد یا کمرنگ شود، روابط بین دولت و مجلس به تنش کشیده خواهد شد که به مصلحت کشور نخواهد بود. روحانی برای وزارت علوم باید با چند نهاد مشورت و هماهنگی لازم را به عمل آورد که از آن جمله می‌توان به کمیسیون‌های مختلف فرهنگی، آموزش و علوم و تحقیقات مجلس، مجموعه وزارت علوم و دفتر مقام معظم رهبری اشاره کرد. رئیس‌جمهور هم تأکیدات و حساسیت‌هایی دارد زیرا تاکنون چندین بار سابقه خوبی بر معرفی وزیر علوم در مجلس نداشته بنابراین درصدد برآمده تا فرد مناسبی را معرفی کند تا متفق الجمع باشد و نظر جمعی درباره گزینه پیشنهادی وجود داشته باشد. درصورتی‌که تعامل، گفت‌وگو، رفت‌وآمد بین مجموعه نمایندگان مجمع استان‌ها و شخص رئیس‌جمهور که درگذشته در زمان ریاست جمهوری آقایان خاتمی و هاشمی به‌طور مرتب شاهد بودیم و یا حداقل به اندازه دولت گذشته نباشد که تا به امروز هم‌چنین بوده و حداقل مجمع استان تهران هیچ ملاقاتی با آقای روحانی نداشته (فراکسیون که جای خود دارد) متأسفانه ممکن است این رفتار با واکنش‌های جدی نمایندگان مواجه شود. رویداد 24
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۶
برام خیلی جالبه اقازاده ترین اقازادهادر مورد اختلاس زحمتکش ترین دولت بعد از انقلاب لفاظی میکنه
جناب رئیسی!
خودتون رو اینقدر اذیت نکنید
زحمت مطرح کردن و مطرح نگه داشتنتون در سطح جامعه رو بقیه می کشن.
یکی به آقای رئییسی نیست بگه فرصت انتخابات دیگه تموم شد بابا. انتخابات چند ماهه برگزار شد تموم شد
کِی ایران هم مثل اروپا همه چیزش حساب کتاب دار می شود؟؟؟؟
عمر ما که کفاف نخواهد داد
بنده خدا قرائتی عذرخواهی کرد، هنوز یه عده ول کن نیستن.
خوب شما که ول نمیکنین، آیا همین جبهه رو وقتی آخوندی اونطور با اون خانم خبرنگار کرد هم گرفتین؟
آیا اونموقع که خاتمی به یکسری دانشجو میگفت میرین یا بگم پرتتون کنن بیرون گرفتین؟
یا اونموقع که وزیر بهداشت به نماینده دولت خودشون بی احترامی میکنه و تازه مجبور میکنه طرفو که عذرخواهی کنه چی؟
کاشکی این کاراتون مبنای اخلاق داشته باشه، ولی من که شک دارم چیزی بجز عقده گشایی باشه!!!
البته اقای دعایی را بیشتر سیاسی میدانم تا حوزوی لذا برایم تعجب ندارد اگر اطلاع نداشته باشندمرحوم ایت الله العظمی سید عزالدین زنجانی اختیار صرف خمس را به مردم واگذار کرده اند.طبیعی است چراکه چیزی که نادرست بر کول مردم نهاده بودند را از دوش انها برداشت
رییسی فعلا تکلیف خود رابا تتلومشخص کند.امریکا بمان برای بعد
ایران در کشورهای عمان ترکیه تاجیکستان استرالیا دفاتر برای اعزام نیروی کار ایجاد کرده است این بیشتر به یک مغازه برای دولتی ها شبیه است تا کار برای بیکاران کشورهای ترکیه و تاجیکستان و عمان خودشان کارگرانشان در همه حا هستند و درصد بیکاری در تاحیکستان سر به فلک زده یا در ترکیه .در مورد استرالیا اگر درست میگویید تعدادی ویزای کار بصورت ماهیانه همراه با تعیین شغل معرفی کنید .
اقای قرائتی طبق حدیثی از پیامبر با یک کبریت تمام درختان کاشته شده در بهشت را به اتش کشیده است
به کمپین ممنوع التصویری قرائتی بپیوندید.
ایران بیکار ندارد همه انها مریض و افسرده هستندوناامید
اقای وزیر خیلی بیکاره چون باز برای مطرح شدن خود دنبال رفتن زنان به ورزشگاه ها هستند
یادش بخیر یک زمانی در مجلهٔ گل آقا می نوشتند ،سیر صادر میکنیم ،( گرسنه وارد ،) حالا هم بیکار تحصیل کرده صادر میکنیم ،وکارگر بیسواد ،،وارد؟
,وای پروردگارا .............در ایران چهخبر است ...................................می شود بگویید چه خبر است
با سلام از 1700 واحد مسکن مهر شیروان(خراسان شمالی) هم که قریب به 10 سال می گذرد،از دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد می باشد یک خبر بر حق برای مردم شریف شیروان بدهید باتشکر
دم آیت الله سیستانی گرم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی