۶۲۴۸بازدید
کد خبر: ۷۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 18 October 2017
امتیاز خبر: 84 از 100 تعداد رای دهندگان 6248
تلویزیون یک رسانه گرم است که همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می‌دهد در صورتی که رسانه‌ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنند ...

به گزارش پویا، تلویزیون یک رسانه گرم است که همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می‌دهد، تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت‌های بین آنها و انتقال احساسات مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می‌شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد.

در نتیجه، در دازمدت ذهن مخاطب دچار نوعی تنبلی می‌شود و همواره خواهان محتوای آماده و راحت‌الحلقوم است تا نیاز به فکر و تجزیه و تحلیل نباشد؛ شاید بتوان آن را «پیری زودرس ذهن بشر» امروزی دانست که هر روزه با رشد و گسترش رسانه‌ها و ابزارهای نوین (گوشی‌های هوشمند، عینکهای واقعیت مجازی و...) بر شدت آن افزوده می‌شود.

در صورتی که رسانه‌ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنند تا فهم درستی از پیام متون رسانه‌ای داشته باشد.

بنابراین ذهن مخاطب رسانه‌هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است و در مقابل، مخاطبین رسانه‌های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیر ضروری دارند که بسیاری از داده‌ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آنها می‌شود.

پس باید رژیم منطقی‌ای در استفاده از رسانه‌ها اتخاذ کنیم که علی‌رغم بهره بردن از جذابیتهای نوین رسانه‌ای، همواره ذهنی فعال و خلاق داشته باشیم.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار