بازدید 11300

اعتیاد را جدی بگیریم

کد خبر: ۷۳۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 15 October 2017
یک پژوهشگر اجتماعی بر این باور است که برای تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر باید به سازمان‌های غیردولتی کمک شود تا اهداف و سیاست‌هایشان را برای مقابله با اعتیاد بازنگری کنند.

به گزارش ایسنا، الهام جعفری بدرآبادی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر بخش مهمی از وظایف بر عهده نیروی انتظامی است اما  در زمینه کاهش تقاضا نیز که شامل کاهش آسیب، درمان و پیشگیری است، سازمان‌های غیردولتی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این زمینه مشکل اصلی اینجاست که ما خیلی اوقات میانه خوبی با سازمان‌های غیردولتی نداریم و به آنها کمک نمی‌کنیم، باید به سازمان‌های غیردولتی کمک شود که اهداف و سیاست‌های‌شان را مورد بازنگری قرار دهند.

جعفری با بیان اینکه سازمانهای مدنی (غیردولتی ) نیاز به آموزش دارند، ادامه داد: با کمک سازمان‌های غیردولتی می‌توان در بحث مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی ، شیمیایی و روان گردانها عموم مردم بویژه قشر نوجوان و جوان را هوشیار کرد این گرایش به استعمال این مواد همراه با نابودی سلامتی ، اقتصاد ، فرهنگ و غیره است.

 وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها با دادن اختیارات و کمک به سازمانهای غیردولتی در بحث مبارزه با مواد مخدر توانستند بخشی از پروژه درمان و کاهش آسیب را به نتیجه برسانند.

این پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: باید مساله اعتیاد را کاملا جدی بگیریم و بپذیریم که این مساله آسیب جامعه ماست. پس از پذیرفتن پدیده اعتیاد به عنوان یک مساله همه دستگاه‌های مربوطه و نیروهای مسوول باید با هم همکاری کنند تا کمتر به مشکلات ناشی از این پدیده دامن زده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفری خاطرنشان کرد: باید بین دستگاه‌هایی که بعضی از آنها هم‌اکنون همکاری خوبی با یکدیگر ندارند، تعامل و هماهنگی ایجاد شود یا اینکه مسوول یا دستگاه مشخصی مسوولیت همه هماهنگی‌های این حوزه را بپذیرد نه اینکه هر فرد و نهادی کار خودش را انجام دهد.

به گفته وی، بخش‌هایی از قوانین و سیاست‌های حوزه مقابله با اعتیاد به اعمال تغییراتی نیاز دارند در حال حاضر وضعیت مصرف مواد در کشور ما خوب نیست و ما باید به افراد مبتلا به بیماری اعتیاد خدمات لازم را ارائه کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی