بازدید 3718

دهن‌کجی آمریکایی‌ها موجب افزایش وحدت ملت ایران شد

کد خبر: ۷۳۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 15 October 2017
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضع آمریکا جنگ است و باید تکلیفمان را روشن کنیم و باید آمریکایی‌ها بدانند ایران بر مواضع خود ایستاده و زمان اینکه تصور کنند از ایران باج بگیرند تمام شده و ایران با تکیه بر ارزش‌های خود زیر پرچم ولایت کار می‌کند و زیر بیرق آمریکا نمی‌رود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: این مسائل همان رویکرد و روش آمریکایی‌هاست که قبل از این هم دنبال می‌شده و البته آمریکایی‌ها به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی هستند که متناسب با این امتیازات بتوانند کار خود را پیش ببرند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که به اندازه سر سوزنی دیگر نه به آمریکا اعتماد دارد و نه امتیازی می‌دهد و این بحث خط قرمز ماست و کلید واژه‌هایی است که در آینده بیشتر با آن سر و کار خواهیم داشت.

پورابراهیمی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند ایران از موضع قدرت نسبت به آنها صحبت خواهد کرد و این قدرت ناشی از عقلانیتی است که اتخاذ کرده است.

وی بیان کرد: اینکه ترامپ فکر می‌کند در شرایط جدید منطقه و دنیا بخواهد از ایران امتیاز بگیرد و با ادبیات سخیف و قرون وسطایی سخن بگوید، برای مردم ما پذیرفته نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: این نشان دهنده حماقت آمریکایی‌هاست که خلیج فارس را خلیج ع.ر.ب.ی بیان می‌کنند و در جمهوری اسلامی هرکس با هر نگاهی که به انقلاب دارد، نسبت به صیانت از ماهیت کشور هیچ تردیدی ندارد و این دهن کجی آمریکایی‌ها موجب وحدت ملت ایران شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به سخنان ترامپ از زوایای مختلف بپردازیم، افزود: هدف ترامپ این است که به ایران فشار آورده و امتیاز بیشتر بگیرد و پیش بینی ما این است در اعمال تحریم‌ها، یکطرفه اقداماتی انجام می‌دهند.

پورابراهیمی با بیان اینکه نکته دیگر اعمال تحریم جدید است که پیش بینی می‌شود اقداماتی انجام بدهند، افزود: ایران پیش از این تحریم‌ها را تجربه کرده و با پدیده جدیدی روبه رو نمی شود، زیرا همه تحریم‌ها در بحث برجام برداشته نشد و یکی از مسائل اساسی این بود که توافق در تحریم‌ها عملی نشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اروپایی‌ها می‌گویند برجام را قبول داریم که این امر شکنندگی تصمیم آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اقدام ترامپ در بحث اقتصادی تاثیری در اقتصاد ایران ندارد چون ما ارتباط اقتصادی با آمریکا نداشتیم، اما ممکن است به اروپا برای کاهش ارتباط با ایران فشار بیاورند.

پورابراهیمی گفت: تاکید ما این است دولت هرچه سریع‌تر موضوع تشکیل ساختار تحریم‌ها که در دولت آقای احمدی نژاد داشتیم اجرایی کند. زیرا امروز آمریکا اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران کرده و باید فعالیت کمیته تدابیر ویژه تحریم‌ها عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: موضع آمریکا جنگ است و باید تکلیفمان را روشن کنیم و باید آمریکایی‌ها بدانند ایران بر مواضع خود ایستاده و زمان اینکه تصور کنند از ایران باج بگیرند تمام شده و ایران با تکیه بر ارزش های خود زیر پرچم ولایت کار می‌کند و زیر بیرق آمریکا نمی رود.

پورابراهیمی با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی در کمیسیون اقتصادی داریم و در روزهای آتی با ارکان اقتصادی نظام برای تحلیل موضوعات اقتصادی کشور جلسه خواهیم داشت و تاکید می‌کنیم همه ملت ایران و دولت در ید واحد در مقابل آمریکا خواهند ایستاد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی