بازدید 15279
۱

اولویت ما افزایش بهره‌وری مترو است

کد خبر: ۷۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 14 October 2017
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: اولویت ما افزایش بهره وری مترو است و دنبال آمارسازی نیستیم.

به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی در نشست معرفی هیئت مدیره جدید شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به انتخاب هیأت مدیره جدید برای متروی تهران گفت: براساس اساسنامه و قانون هیئت مدیره مسئول اصلی جریان امور در شرکت است. لذا اعضای جدید باید نسبت به اتفاقات این شرکت احساس مسئولیت کنند و از ماشین امضا بودن خارج شوند.

وی افزود: هیئت مدیره باید سیاست گذار باشد نه تابع دستور و نظر بالادستی.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اصولا در شرکت های توسعه یافته  هیئت مدیره نقش کلیدی ایفا می کند اظهار داشت: ممکن است مدیران اجرایی براساس مسئولیت ها و برخی اقتضائات تصمیمات عجولانه بگیرند. وظیفه هیئت مدیره است که در همه این امور دخالت کند و نظرات کارشناسانه ارائه کند و مانع از اقدامات غیرکارشناسانه و عجولانه گردد.

پورسیدآقایی با بیان این مطلب که متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد اقدامات عجولانه و عبور از مجاری قانونی در مترو بوده ایم گفت: این وظیفه هیئت مدیره است که جلوی این اتفاقات را بگیرد و امیدوارم تیم جدید با قدرت و صلابت کاری را که شروع کرده را به  اتمام برساند.

وی تأکید کرد: همانطور که پیش از این تأکید کرده بودم سیاست ما در مترو در اولویت اول افزایش بهره وری مترو است. باید کمیت و کیفیت جابجایی مسافران را افزایش دهیم.

پور سید آقایی گفت: اگر افتتاح ایستگاه ها با افزایش جابجایی مسافران یا رفاه حال آنها همراه نباشد، در نظرم افتتاح درست و منطقی نبوده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که باید از مقوله فیزیکی توسعه خودداری کنیم تصریح کرد: ما دنبال آمار نیستیم؛ پیش از این نگاه مدیریت شهری به توسعه فیزیکی بود. آمارها بر ساخت مترو و بزرگراه تأکید داشتند. این نگاه امروز باید تغییر کند.

وی  خاطرنشان کرد: ما باید ببینیم پروژه های ما چقدر کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشیده است. اگر کیفیت زندگی در تهران بهتر شده بود حتماً اقدامات پیشین مناسب بود. اما متأسفانه آمارها متناسب با کیفیت زندگی مردم بالا نمی رود.

پورسیدآقایی بیان کرد: این نشان می دهد اقدامات مدیریت شهری، توسعه گرایانه نبوده است. اولویت من بهره برداری از مترو در شرایطی است که شاخص کیفیت زندگی را هم افزایش می دهد.

وی در خاتمه با اشاره به جابجایی ها و تغییرات در مدیران شرکت مترو نیز اظهار داشت: موج جابجایی ها تا جایی است که افراد براساس لیاقت و شایستگی انتخاب نشده باشند. قطعاً شایسته ها تثبیت و تقدیر می شوند و نالایق ها براساس توصیه دیگران ماندگار نخواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیا تو هم مدر عامل مترو دیگه چی میخوای.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی